МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
Державний навчальний заклад
«Одеський центр професійно-технічної освіти»
уроку теоретичної підготовки
Тема уроку: «Створення комп’ютерних презентацій за допомогою Майстра автовміту та шаблонів оформлення».
Виконавець:
викладач Григорчук І.О.
Анотація
Широке застосування знаходить використання такої комп'ютерної програми як
програма PowerPoint, яка дозволяє використовувати в презентаціях графіки, таблиці, діаграми, звуки, музику, і навіть короткі відеофрагменти;
миттєво вносити будь-які зміни в презентацію; створювати анімації; використовувати анімаційні переходи від одного слайда до іншого, для сприятливого формування асоціативних зв'язків між фрагментами матеріалу; створювати автоматичні або інтерактивні покази слайдів; публікувати презентацію в Інтернеті або в локальній мережі.
Серед безперечних переваг цієї програми є: виняткова простота і найширші можливості редагування, що дозволяє легко змінювати дизайн, структуру і зміст презентації аж до повної заміни всього змісту, що дозволяє використовувати готову презентацію як основу для швидкого створення іншої презентацій; стимулювання активної діяльності учнів не тільки на уроці, але і на етапі підготовки навчального матеріалу.
Урок складається з двох частин:
Перша частина уроку присвячена опису створення презентацій .
Друга частина - практична. Протягом цієї частини уроку учні мають навчатися створювати порожню презентацію, на базі іншої за допомогою Майстра автовмісту, шаблонів оформлення, відкривати та зберігати презентацію в різних форматах.
Дана методична розробка буде корисна тим, хто бажає навчитися працювати в програмі Microsoft PowerPoint, створювати найпростіші презентації за допомогою різних способів та зберігати презентацію в різних форматах.
Зміст
1. Дидактичні матеріали до уроку
2. Розгорнутий план уроку теоретичного навчання
2.1.Систематизація теоретичного матеріалу за минулий урок
2.2. Основні теоретичні відомості
2.3. Практичні завдання до теми
3. Методи контролю
3.1 Усне (фронтальне) опитування на повторення
3.2 Практичне творче завдання на закріплення нового матеріалу
4. Додатки
5. Використана література
Дидактичні матеріали до уроку
3.Методичні посібники:
Олефіренко Н.В. - Харків: Факт, 2009. – 352 с.
4.Конспект уроку до теми.
План уроку теоретичного навчання
Тема уроку: “ Створення комп’ютерних презентацій за допомогою Майстра автовміту та шаблонів оформлення."
Мета уроку:
Навчальна – засвоєння учнями знань про основні принципи створення найпростішої презентації за допомогою різних способів; формування вмінь створювати порожню презентацію, на базі іншої за допомогою Майстра автовмісту, шаблонів оформлення, відкривати та зберігати презентацію в різних форматах;
Розвиваюча – розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера;
Виховна – виховувати інтерес до творчої та дослідницької роботи, свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції.
Тип уроку: - комбінований урок.
Методи і прийоми: пояснення викладачем матеріалу, бесіда, пояснювально - ілюстративний; частково - пошуковий; словесний (фронтальна бесіда); наочний (демонстрація комп'ютерної презентації); практичний (виконання завдань на ПК).
Очікувані результати: після цього уроку учні повинні:
мати навички роботи створювати порожню презентацію, на базі іншої за допомогою Майстра автовмісту, шаблонів оформлення, відкривати та зберігати презентацію в різних форматах;
Базові поняття й терміни: Майстер автовмісту, шаблон оформлення.
Обладнання уроку:
План уроку
2. Актуалізація опорних знань учнів:
3. Постановка завдань уроку.
4. Пояснення нової теми (методом розповіді та пояснення, комбінуючи їх з бесідою):
5. Оперативний контроль вивченого на уроці:
Практична робота
Створення порожню презентаціі, на базі іншої за допомогою Майстра автовмісту, шаблонів оформлення, відкривати та зберігати презентацію в різних форматах;
6.Закріплення теми уроку. Систематизація та узагальнення знань:
7. Підсумок уроку:
2) пояснення домашнього завдання
3) оцінювання знань учнів.
Хід уроку.
I.Організаційно-вступна частина уроку (2хв.)
Тема уроку: «Створення комп’ютерних презентацій за допомогою Майстра автовміту та шаблонів оформлення.»
Мета уроку: засвоєння учнями знань про основні принципи створення найпростішої презентації за допомогою різних способів; формування вмінь створювати порожню презентацію, на базі іншої за допомогою Майстра автовмісту, шаблонів оформлення, відкривати та зберігати презентацію в різних форматах;
Технологія „Незакінчене речення”.
Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про програму PowerPoint та її застосування, навчимось створювати презентацію різними способами тому, тема нашого сьогоднішнього уроку: «Створення комп’ютерних презентацій за допомогою майстра автовміту та шаблонів оформлення» (запис у зошити). Тобто сьогодні на уроці ми повинні сформувати вміння створювати порожню, на базі іншої презентації, за допомогою Майстра автовмісту, шаблонів оформлення, відкривати та зберігати презентацію в різних форматах.
Мотивація навчальної діяльності
Давайте спробуємо окреслити мету та завдання нашого уроку.
1. Як ви вважаєте, чого ви повинні навчитися на цьому уроці?
2. Яких навичок ви плануєте набути?
3. Де ви зможете застосувати ці знання та вміння?
Демонстрація презентацій, створених учнями минулих років.
Яке враження на вас справили переглянуті комп'ютерні презентації?
Що найбільше вас привабило в них?
Чи хотіли б ви створювати навчальні проекти?
4. Пояснення нової теми (методом розповіді та пояснення, комбінуючи їх з бесідою): (15 хв.)
Пояснення нової теоретичної навчальної інформації за таким планом:
Основні теоретичні відомості
Цей етап уроку відбувається у вигляді пояснення з демонстрацією.
1. Створення порожньої презентації.
Процес створення презентації в Міcrosoft PowerPoint
складається з таких дій:
Розглянемо детальніше методи створення презентацій. Після запуску програми автоматично створюється порожній слайд, що містить два текстові блоки (заголовок і підзаголовок слайда).
Презентацію також можна створити, виконавши команду Office —> Створити... В Області завдань відкриваються додаткові можливості щодо створення, а саме:
2. Створення презентацій за допомогою Майстра автовмісту.
При створенні презентації за допомогою майстра автовмісту, потрібно в області завдань вибрати команду «З майстра автовмісту», який дозволяє створити набір слайдів певного формату на вибрану тему.
На першому кроці роботи майстра відображається вікно майстра з вступної інформацією щодо створення нової презентації, в якому слід натиснути кнопку Далі.
Другий крок передбачає вибір одного із стандартних видів презентації, які визначають її основну ідею і зміст (доповідь, навчальний курс і т.д.).
На наступному етапі необхідно визначити спосіб виведення презентації (стиль), наприклад, презентації на екрані або презентації в Інтернеті.
Потім слід вказати заголовок презентації, а також вибрати об'єкти, які будуть розміщуватися на кожному слайді (нижній колонтитул, № слайда, дата останньої зміни).
Останнє вікно майстра містить інформацію про те, що всі необхідні дані вказані. Для завершення роботи по створенню презентації слід натиснути кнопку Готово, після чого буде створена нова презентація, яка буде відображатися в режимі Звичайний. Назва слайда, презентації з'являється на панелі слайдів. Повна презентація, включаючи текстові заповнювачі, які є на кожному слайді, відображається на панелі структури зліва у вікні PowerPoint.
Тепер можна приступити до роботи з презентацією, заміщаючи текстові заповнювачі на слайдах потрібними відомостями. Для цього потрібно клацнути лівою клавішею миші в текстовому полі і ввести новий текст.
Створення нової презентації з використанням шаблонів.
Створити нову презентацію можна, використавши один із шаблонів. Робота із шаблонами у PowerPoint 2007 майже не відрізняється від роботи з ними в текстовому процесорі Word 2007. Але якщо у Word 2007 основна увага приділяється змісту майбутнього документа, то в PowerPoint 2007 є ціла група шаблонів, у яких акцент зроблено на оформлення слайдів презентації. Такі шаблони називають шаблонами оформлення на відміну від шаблонів змісту.
У шаблонах оформлення відобразилися погляди дизайнерів, які працювали над створенням програми, на використання кольорів тла, допоміжних кольорів, кольорів шрифту та ін. Наприклад, шаблон оформлення Сучасний синій використовує зміну кольорів від синього до білого кольору як тло, а для шрифту заголовків і основного тексту – чорний колір.
Для створення презентації з використанням шаблонів змісту слід виконати такий алгоритм:
1. Виконати Office Створити.
2. Вибрати у вікні Створення презентації у списку шаблонів потрібне посилання, наприклад Інстальовані шаблони.
3. Вибрати в списку шаблонів потрібний шаблон, наприклад Вікторина.
4. Вибрати кнопку Створити.
5. Заповнити створену структуру презентації потрібними об’єктами.
Під час створення презентації на основі шаблону змісту створюється структура презентації – кілька слайдів з оформленням і рекомендаціями щодо їхнього змісту відповідно до обраної теми шаблону. Шаблони змісту разом зі стандартними типами слайдів можуть містити і слайди інших типів. Наприклад, шаблон Сучасний фотоальбом включає ще п’ять нових типів слайдів.
Для створення презентації на основі шаблонів оформлення виконується такий самий алгоритм, як і під час створення на основі шаблону змісту, тільки для їхнього використання необхідне підключення до Інтернету та в списку шаблонів слід вибрати посилання Слайди оформлення.
Під час використання шаблону оформлення створюється один слайд, а структуру презентації необхідно буде створювати одним із способів, описаних вище.
3.Створення нової презентації на основі існуючої.
Доволі часто автори нової презентації використовують як шаблон раніше створену презентацію. Для цього необхідно:
1. Виконати Office Створити Створення з наявного документа.
2. Вибрати у вікні Створення з наявної презентації папку, в якій розміщена презентація, на основі якої створюватиметься нова.
3. Вибрати файл потрібної презентації.
4. Вибрати кнопку Створити новий.
На відміну від стандартної операції відкриття існуючої презентації, під час створення презентації з наявної їй надається ім’я ПрезентаціяN. N – це порядковий номер нової презентації, створеної під час поточного сеансу роботи з програмою PowerPoint 2007. У ході збереження створеної презентації користувач повинен надати нове ім’я відповідному файлу.
Користувач зможе використати оформлення й структуру завантаженої презентації і за потреби певні її об’єкти.
Під час створення нової презентації на основі існуючої користувач повинен враховувати, що, використовуючи чужу презентацію як шаблон для створення власної, він може порушити чиїсь авторські права як на оформлення слайдів, так і на використання їхнього вмісту.
Відкриття та збереження презентацій.
Аби відкрити презентацію потрібно виконати Office Відкрити у розділі Відкриття презентацій клацніть необхідне заслання або за допомогою комбінації клавіш Ctrl + O.
Для збереження (запису на диск чи інший носій) створеної презентації використовують команди Збережіть, Збережіть як... або комбінацію клавіш Сtrl + S. У діалоговому вікні, що з'являється, можна вказати Ім'я презентації, місце збереження та вибрати тип презентації (презентація, демонстрація, веб-сторінка, рисунок, шаблон).
5. Оперативний контроль вивченого на уроці (15 хв.)
Виконання практичної роботи
Практична робота «Створення комп’ютерних презентацій за допомогою Майстра автовміту та шаблонів оформлення.»
Інструктаж по виконанню завдань практичної роботи
- - інструктаж по ТБ
-- ознайомлення із змістом завдань
- - порядок виконання завдань
- - повідомлення норми часу на виконання роботи.
Кожному учню Викладач роздає папки із практичними роботами (папки містять різнорівневі і додаткові завдання). Учням необхідно виконати обов’язкове завдання практичної роботи. (Додаток )
6. Закріплення теми уроку. Систематизація та узагальнення знань ( 3 хв.):
7. Підсумок уроку (2 хв.)
2. пояснення домашнього завдання). Опрацювати конспект уроку.
Додаток 1
Інструкційна карта до практичної роботи
Тема: ««Створення комп’ютерних презентацій за допомогою Майстра автовміту та шаблонів оформлення.»
Мета: формування вмінь створювати порожню презентацію, на базі іншої за допомогою Майстра автовмісту, шаблонів оформлення, відкривати та зберігати презентацію в різних форматах;
Інструктаж із техніки безпеки
Перш ніж розпочати виконання практичної роботи, повторимо правила безпеки в кабінеті інформатики.
І. Виберіть 6 правильних відповідей:
У кабінеті обчислювальної техніки суворо забороняється
1. заходити у верхньому одязі
2. знімати спецодяг
3. доторкатися до екрана до тильного боку монітора
4 вмикати і вимикати без вказівки вчителя монітор
5. користуватися додатковими електроприладами
6.класти диски, книги, зошити на апаратуру
7. відкривати вікна та двері
8. працювати у вологому одязі та вологими руками
9. чіпати роз’єми кабелів, торкатися до проводів
10. користуватися папером
11. записувати на диск інформацію
12. користуватися інструкційною карткою
ІІ. Виберіть 9 правильних відповідей:
У кабінеті обчислювальної техніки потрібно
1. працювати на відстані 60-70см, зберігаючи правильну осанку
2. працювати у респіраторі
3. працювати без інструкційної карти
4. працювати учням, що носять окуляри, - в окулярах
5. радитися з комп’ютером
6. виконувати поточні вказівки вчителя
7. припинити роботу при появі незвичного звуку чи відключення апаратури
8. користуватися тільки маніпулятором
9. не допускати різких ударів на клавіатурі
10. власноруч підключати обладнання
11. розсаджувати кактуси
12. не користуватися клавіатурою при вимкненій ЕОМ
13. приносити кульки для сміття і використовувати їх як спецвзуття
14. працювати на клавіатурі чистими руками
15. не намагатися самостійно ліквідувати несправності в роботі апаратури
16. постійно змінювати робоче місце
17. перемовлятися з сусідом
18. псувати спецодяг
19. приносити свою апаратуру
20. не вставати зі своїх місць, коли до кабінету входять відвідувачі.
ІІІ. Виберіть 2 правильні відповіді:
Не можна працювати
1. при постійному контакті з апаратурою
2. при недостатньому освітленні
3. у присутності відвідувачів
4. при поганому самопочутті
5. під музичний супровід
відповіді : І-1,3, 4, 6, 8,9 ІІ-1, 4, 6, 7, 9, 12, 1415, 20 ІІІ- 2,4
Завдання
Додаткові завдання
Кнопка |
Призначення |
|
Розгортання/згортання рівнів заголовків слайдів |
Відображення/приховування сітки |
|
Відображення/приховування форматування |
Додаток 2
Картка для оцінювання учнів
Робота перевіряється лише у тому випадку, якщо учень побудував таблицю і діаграму.
П.І.П. (учня) |
Правильно побудована таблиця |
Оформлення таблиці |
Застосування алгоритму побудови |
Оформлення діаграми |
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
Використана література