Урок № 2.
Тема: Створення нумерованих і маркованих списків
Цілі уроку:
•формування умінь і навичок нумеровані і маркіровані списки у текстовому редакторі MS Word.
Завдання уроку:
•освітня - знайомство учнів з основними прийомами створення нумерованих і маркованих списків в в програмі MS Word;
•розвиваючі - формування та розвитку в учнів пізнавальних здібностей; розвиток пізнавального інтересу до предмета, розвиток вміння оперувати раніше отриманими знаннями; розвиток вміння планувати свою діяльність; • виховні - виховання вміння самостійно мислити, відповідальності за виконувану роботу, акуратності при виконанні роботи.
Технічні та програмні засоби:
•Персональні комп'ютери;
•Програма Windows - програма MS Word; Презентація PowerPoin • Інтернет.
Форматування тексту. Сформувати текст – це означає надати йому такого вигляду, який потрібен користувачеві або який має деякий взірець (еталон). Формування виконуються за допомогою кнопок панелі форматування або команд з пункту Формат.
Списки бувають нумеровані, марковані та багаторівневі. Приклади всіх трьох видів списків приведені в файлі Списки.
Списки створюють так: спочатку вводять рядки тексту без нумерації і маркерів як окремі абзаци. Вибирають потрібні рядки (абзаци) і застосовують команду Нумерований чи Маркований список, які представлені кнопками на панелі форматування.
Щоб створити список другого рівня, виокремлюють потрібні абзаци і застосують кнопку-команду Зміщення фрагмента праворуч.
Щоб ліквідувати багаторівневість, потрібно застосувати до відповідного фрагмента списку команду –кнопку Зміщення фрагмента ліворуч. Усі ці дії можна виконати за допомогою команди Список пункту меню Формат. Ця команда дає змогу внести зміни в стандартні списки, зокрема, підібрати різноманітні маркери чи способи нумерації (арабські цифри, римські. Літери алфавіту)
Об’єктна модель документа. Документ Word складається з текстів і з об’єктів. Які вставляються або створюються у ньому: рисунків, авто фігур, таблиць і діаграм, формул, а також кадрів, картинок з бібліотеки-галереї, фотографій, гіперпосилань, приміток, виносок, закладок, звукових і відео файлів тощо.
Об’єкт – це автономний елемент документа. Його можна переміщати. Змінювати властивості (розміри, колір тощо), обгортати текстом. Різновидом об’єктів є колонтитули і номери сторінок.
Розглянемо роботу з об’єктами. Об’єктами вставляють командою з головного меню Вставити. Після вставлення об’єкта текстовий редактор автоматично переходить у режим розмітки сторінки. У звичайному режимі деякі об’єкти будуть невидимі.
Командою Вставити у документ можна вставляти номери сторінок, перехід на нову сторінку, інший документ з деякого файлу, поточну дату і час, примітки, закладки, спеціальний символ, авто текст, картинки, математичні формули та інші об’єкти, доступні для цього редактора у конкретній операційній системі.
1. Кружки: Ø «Мастерица»; Ø «Экологический»; Ø «В мире компьютеров»: i. 3 класс; ii. 5 класс; iii. 8 класс. 2. Секции: Ø «Футбол»; Ø «Легкая атлетика»; |
Зауважимо, що створені в документі тексти (і таблиці у ранніх версіях програми) є елементами документа, а не об’єктами. Переміщати і позицію вати їх вільно на сторінці можна лише через буфер обміну. Щоб такий елемент текстового документа мав властивості об’єкта, його треба помістити в кадр або створити (наприклад, текст чи таблицю) в кадрі.
Кадр (TextBox, напис, текстовий блок, текстове поле, фрейм) – прямокутна рамка, у яку поміщають різні елементи документа та інші об’єкти: таблиці, окремі слова, чи тексти, рисунки, фотографії тощо. Кадри створюють для того, щоб за їх допомогою ефективно розміщати інформацію у тексті. Кадр має рамку. Її можна робити кольоровою або невидимою (білою або кольору паперу). Кадри можна заповнити кольоровим фоном або текстурою, що робить їх ефектними і візуально привабливими. Декілька кадрів можна зв’язати між собою у ланцюг для забезпечення ефекту «переливання» тексту з одного кадра в інший.
І. Робота зі списками (опорний конспект) У програмі Word можливі 3 типи списків:
Нумерований Маркірований Багаторівневий
І. Работа со списками (опорный конспект)
В программе Word возможны 3 типа списков:
Нумерованный Маркированный Многоуровневый
|
|
Самый простой способ создания нумерованного (маркированного) списка:
Нумерованный 1. Иностранный язык 2. Физкультура 3. Алгебра 4. История 5. Информатика |
Маркированный • Иностранный язык • Физкультура • Алгебра • История • Информатика |
Многоуровневый 1. Кружки: • «Мастерица»; • «Экологический»; • «В мире компьютеров»: 1. 3 класс; 2. 5 класс; 3. 8 класс. 2. Секции: • «Футбол»; • «Легкая атлетика»; «Лыжи». |
• Первый абзац, входящий в список, начинаем с номера (1), нажав или для маркированного списка – .
• В конце абзаца нажать Enter. Word автоматически перейдет к следующему пункту.
• Для окончания списка дважды нажать Enter.
Преобразование текста в список:
• Выделить текст. Нажать кнопку на панели инструментов
- нумерация или - маркеры
• Для того чтобы изменить формат списка, необходимо использовать команду Формат -> Список. В ней 3 вкладки: Нумерованный, Маркированный и Многоуровневый. Выбираем нужную вкладку и изменяем формат с помощью кнопки «Изменить».
• При создании многоуровневого списка используются кнопки на панели инструментов:
- увеличить отступ (или Tab) для перевода на более низкий уровень (с 1-го на
2-й,со 2-го на 3-й и т.д.) и - уменьшить отступ (или Shift+Tab) для перевода на более высокий уровень (со 2-го на 1-й и т.д.)
Задание № 1
Выполнить задание по алгоритму: I) 1.Напишите список:
Музыка;
Математика;
Литература;
Информатика.
2. Выделите написанный текст.
3. Используйте команду ФорматСписок.
4. Выберите вкладку Нумерованный А.
В.
С.
5. Измените формат с помощью кнопки «Изменить».
6. Прожмите кнопку «Шрифт».
7. Выберите:
Шрифт « Tiranti Solid LET», начертание «курсив», размер шрифта -14, цвет текста «синий», Ок.
8. Прожмите Ок.
II) 1.Напишите список:
Химия;
Физика; История;
Биология.
2. Выделите написанный текст.
3. Используйте команду ФорматСписок.
4. Выберите вкладку Маркированный
Ø .
Ø .
Ø .
5. Измените формат с помощью кнопки «Изменить».
6. Прожмите кнопку «Знак».
7. Выберите:
Символ Шрифт «Wingdings», ,Ок.
8. Прожмите Ок.
Сохранить в личной папке под именем «Список.doc»