Створення об’ємних фігур з пластиліну

Про матеріал
• вдосконалювати навички роботи з пластиліном і виготовденням обємних фігур; • розвивати дрібну моторику, уяву, логічне мислення, пізнавальну активність; • виховувати працелюбність, охайність і любов до роботи.
Перегляд файлу

Тема: Створення об’ємних фігур з пластиліну

Мета:

  • вдосконалювати навички роботи з пластиліном і виготовденням обємних фігур;
  • розвивати дрібну моторику, уяву, логічне мислення, пізнавальну активність;
  • виховувати працелюбність, охайність.

Обладнання: пластилін, дощечки, стеки, серветки, зразки, ілюстрації з зображенням

Хід уроку

1. Вступна частина

1.1 Організаційний момент

Доброго дня діти, сьогодні ми з вами починаємо нову тему, робота з пластиліном, і зараз на уроці ми з вами зробимо фігурку з нього. Для початку давайте перевіримо чи все в нас готово до уроку. Для подальшої роботи нам потрібні:  пластилін, дощечка, стеки, серветка.

1.2 Обговорення теми

Історія створення пластиліну

Пластилін – це матеріал для ліплення, основними інгредієнтами якого є суха глина та парафін. Так, у розтоплений парафін додають глину, речовини, які не дають масі висохнути. Обов’язковий компонент пластиліну – пігменти, без яких він би не мав кольору, а був би сірим. Який пластилін сьогодні? Сьогодні пластилін – чудовий матеріал для численного використання. На відміну від глини та воску він залишається м’яким, практично не твердне і не засихає, а завдяки широкому спектру кольорів дозволяє досягти будь-якого відтінку. І навіть якщо в коробці всього 6 чи 8 кольорів, можна досягти ширшої палітри за умови, якщо знати правила змішування пластиліну. Пластилін стає більш чи менш м’яким залежно від температури, під час роботи він не липне до рук, і навіть якщо потрапить на меблі чи килим, не страшно: його можна легко прибрати, а пляму змити теплою водою.

Давайте переглянемо відео, як створюють пластилін:
https://www.youtube.com/watch?v=-52PFW4yTLQ&ab_channel=GalileoRU 

Слово пластилін походить від італійського прикметника, яке перекладається як ліпний.
Вперше матеріал, схожий за властивостями на пластилін, згадується ще в шістнадцятому столітті в книгах Джордже Вазарі. Претендентів на звання винахідника пластиліну кілька. У Німеччині вважають, що німець Франц Колба винайшов перший пластилін. У 1880 році Колба запатентував свій винахід. У Великобританії в 1899 році викладач школи мистецтв Вільям Харбут також створює матеріал, схожий на пластилін. Пізніше він навіть відкриє свою фабрику з виробництва цього матеріалу.

Існує також версія, що винахідник пластиліну - італієць Джо Маквікер. Причому створив він матеріал не для ліплення, а для очищення шпалер від плям. Але його родичка - вихователька в дитячому садку - почала використовувати його винахід замість глини для створення виробів. Її ідея прийняла масштабний розмах - і в 1955 році пластилін був введений офіційно для занять з ліплення в закладах дошкільної освіти. А сам Маквікер став доларовим мільйонером в 27 років завдяки пластиліну.

Раніше пластилін використали не за його прямим призначенням, а в якості віконної мастила і виводітеля плям з паперових поверхонь. Також цей універсальний матеріал широко використовувався скульпторами для виготовлення декоративних елементів в інтер'єрі і статуй.

За допомогою фігур з пластиліну створюється унікальний жанр мультиплікації - пластилінова анімація. В основі такої анімації - об'ємні фігури з пластиліну. Найвідоміший мультфільм - «Пластилінова ворона».

https://www.youtube.com/watch?v=XhVhZWabfAk&ab_channel=Novatorfilm ф

Недоліків у пластиліну небагато: вицвітання і розплавлення під дією відкритих сонячних променів, можливість горіння деяких видів, прилипання на нього пилу.

І все-таки, пластилін - це безпечний матеріал, якщо він обраний грамотно і правильно. Він не має термінів придатності, у нього широка палітра кольорів. Але найголовніше, пластилін - максимально зручний матеріал для дитячої творчості.

2.Практична робота

2.1Вступний інструктаж

Правила роботи з пластиліном:

  • Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;
  • Розрізати пластилін стекою;
  • Невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;
  • Після завершення роботи з пластиліном витирати руки вологою серветкою;
  • Не бери пластилін до рота;
  • Не торкайся брудними руками обличчя, очей, одягу;

2.2 Практична частина

  1. Добираючи кольори ліпимо нашому герою основу.
  2. Скатуємо дві кульки: більшу – для тулуба, меншу – для очей.
  3. Сплющуємо у долонях або на дощечці.
  4. Розташовуємо на основі очі та притискаємо пальцями.
  5. Скатуємо ковбаску і надаємо форму рук і ніг.
  6. З’єднуємо з тулубом.
  7. Можна додати допоміжні елементи, прикраси

3. Заключна частина

3.1 Заключні питання

  1. Які завдання були визначені сьогодні на уроці?
  2. Чи справились ви з цим завданням?
  3. Які труднощі виникли у вас під час виконання практичної роботи?
  4. Чи задоволений результатом своєї роботи?
  5. Які складнощі виникали під час виготовлення  новорічної прикраси?
  6. Які навички ти вдосконалив на сьогоднішньому уроці?

3.2 Прибирання робочих місць

 

 

 

docx
Додано
15 лютого 2021
Переглядів
794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку