Створення цифрового освітнього середовища НУШ в початковій школіУ цій презентації ми розглянемо основи та переваги цифрового освітнього середовища НУШ в початковій школі, етапи його створення, важливість впровадження цифрових технологій, інструменти для створення цифрового освітнього середовища, приклади успішного впровадження та роль вчителя в цьому середовищі.
Основи НУШ1 Усвідомлене навчання. Процес активного й цілеспрямованого володіння учнями знаннями, уміннями й компетентностями2 Цінність співпраціРозвиток соціальних навичок через спільне навчання й співробітництво між учнями3 Природне середовище. Навчання, засноване на екологічній, етнокультурній й природній спадщині
Участь НУШ у процесі цифрової трансформації1Інтерактивність. Учні залучаються до активної діяльності через використання цифрових інструментів та ігрові елементи.2 Колаборація. Спільна робота учнів та вчителів у віртуальних просторах, яка сприяє обміну знаннями та взаємодії.3Індивідуалізація. Цифрові інструменти дозволяють налаштувати навчання під особливості кожного учня.
Важливість впровадження цифрових технологій у початкову школу. Підготовка до майбутнього. Розвиток навичок, необхідних для успішного життя в сучасному світіРозвиток співпраціФормування навичок командної роботи й співпраці з іншими однолітками. Адаптація учнів. Використання індивідуального підходу до кожного учня, залежно від його потреб та рівня навчання
Пріоритетність цифрового освітнього середовища1 Розвиток навичок майбутнього. Цифрові технології нерозривно пов'язані з реальним світом та є необхідними компетенціями для майбутньої професійної діяльності учнів.2 Стимулювання інтересу до навчання. Цифрові інструменти допомагають зробити навчання більш захоплюючим і підвищують мотивацію до участі у ньому.3 Широкі можливості співпраціЦифрове освітнє середовище полегшує спілкування та співпрацю між учнями, вчителями та батьками.
Переваги цифрового освітнього середовищаІнтерактивність. Можливість активної участі учнів у процесі навчання через взаємодію з різними цифровими інструментами. Персоналізація. Адаптація навчального матеріалу до потреб кожного учня за допомогою цифрових платформ та програм. Мотивація. Створення зацікавленості й мотивації до навчання через цікавий та доступний спосіб представлення інформації
Мета створення цифрового освітнього середовища в початковій школіРозширення можливостей навчання. Забезпечити учням доступ до різноманітних джерел інформації та інструментів навчання. Розвиток критичного мислення. Навчання у цифровому середовищі допомагає стимулювати самостійність, критичне мислення та творчість учнів. Підготовка до майбутньої професіїОволодіння цифровими навичками сприяє успішній адаптації до швидкоплинних змін у суспільстві та ринку праці. Забезпечення зручності та ефективностіЦифрові інструменти дозволяють швидко отримувати інформацію, використовувати інтерактивні методи навчання та автоматизувати рутинні завдання.
Етапи створення цифрового освітнього середовища1 Аналіз потреб. Визначення потреб початкової школи з огляду на цифрові технології та педагогічні можливості2 Планування. Складання плану впровадження цифрового освітнього середовища, обрання інструментів та ресурсів3 Впровадження. Залучення цифрових технологій у навчальний процес, тренування вчителів та учнів
Інструменти для створення цифрового освітнього середовища. Онлайн-платформи. Використання різноманітних платформ для навчання, спільної роботи й комунікаціїЦифрові ресурси. Використання електронних підручників, веб-ресурсів, відео-уроків та іншого цифрового матеріалуІнтерактивні інструменти. Використання цифрових інструментів, які сприяють активному навчанню і взаємодії
Проблеми та виклики. Комп'ютерна грамотність. Деякі вчителі можуть мати обмежений досвід роботи з цифровими технологіями, що потребує навчання та підтримки. Доступ до технологій. Нерівномірний доступ до комп'ютерів, Інтернету та інших необхідних технологій може ускладнити впровадження. Безпека в ІнтернетіНеобхідно постійно відстежувати та навчати учнів правилам безпеки в мережі та захисту особистих даних. Оцінювання успішностіПотрібно розробити нові методи та критерії оцінювання, які враховуватимуть використання цифрових технологій.
Необхідне обладнання та інфраструктураІнтерактивні дошки дозволяють вчителям проводити цікаві уроки. Ноутбуки. Учні можуть використовувати ноутбуки для розв'язання завдань, дослідів та пошуку інформації. Планшети дозволяють зручно працювати з інтерактивними додатками та електронними підручниками. Швидкий інтернет. Стабільний та швидкий інтернет забезпечує доступ до онлайн-ресурсів та можливості спілкування.
Методи інтеграції цифрових технологій у навчальний процес. Практичні завдання. Учні виконують практичні завдання на планшетах, розвиваючи інтерактивні та дослідницькі навички. Робототехніка. Учні вивчають основи програмування та інженерії через робототехніку та конструювання.Інтерактивні дошки. Використання інтерактивних дошок дозволяє вчителям створювати заняття з використанням освітніх ігор та інтерактивних завдань.
Переваги використання цифрових технологій у навчальному процесі1 Дистанційне навчання. Учні можуть навчатися з будь-якого місця світу та в будь-який зручний для них час.2Інтерактивність уроків. Цифрові інструменти допомагають зробити уроки більш цікавими та взаємодійними.3Індивідуалізація навчання. Цифрові технології дозволяють налаштувати навчання під потреби та темпи кожного учня.4 Онлайн-ресурсиІснує безліч веб-сайтів та програм, що надають доступ до цікавої та корисної навчальної інформації.
Застосування цифрових інструментів для освітніх потреб1 Електронні підручники. Учні мають можливість вчитись за допомогою електронних підручників з відеоматеріалами і інтерактивними практичними завданнями.2 Онлайн ресурси. Доступ до великої кількості онлайн ресурсів дозволяє учням самостійно досліджувати та збирати додаткові матеріали для навчання.3 Штучний інтелект. Застосування штучного інтелекту допомагає адаптувати навчальні завдання до потреб кожного учня, роблячи навчання більш ефективним та індивідуальним.
Інтерактивність та особистісне зростання у цифровому освітньому середовищі1 Саморефлексія. Учні здійснюють самооцінку своїх навичок та вмінь, що допомагає їм розвиватись та зростати особистісно.2 Самостійність. Через доступ до різноманітних онлайн ресурсів та платформ, учні стають більш самостійними в навчанні та розвитку.3 Залучення. Використання цифрових інструментів стимулює активну участь учнів у навчальному процесі та сприяє їх мотивації.
Приклади успішного впровадження цифрових технологій у початкову школу1. Проєкт "Дослідники природи"Учні збирають дані про флору й фауну, аналізують й зберігають їх у спеціальному додатку2. Розробка власних цифрових презентацій. Учні створюють власні цифрові презентації для представлення своїх досліджень та проєктів3. Використання онлайн-кодування. Уроки з основ програмування та розвиток логічного мислення через веб-платформи для кодування
Роль вчителя в цифровому освітньому середовищі НУШВчителю важливо бути наставником, фасилітатором й партнером учнів у процесі використання цифрових технологій. Він повинен володіти знаннями про цифрові інструменти, стимулювати творчий підхід та підтримувати в учнів цікавість до навчання.
Роль вчителя та учня1 Вчитель. Виконує роль наставника та модератора, надає допомогу в усвідомленні отриманої інформації та керує навчальним процесом.2 Учень. Активно приймає участь у власному навчанні, бере на себе більшу відповідальність та розвиває навички саморегуляції.3 Спільна робота. Вчитель та учні співпрацюють у групах, діляться знаннями та досвідом, виконують проекти та задачі разом.
Курси підвищення кваліфікації для вчителів. Онлайн-курси. Вчителі можуть пройти спеціалізовані онлайн-курси з цифрових компетенцій. Майстер-класи. Відомі експерти проводять майстер-класи з впровадження цифрових технологій у навчальний процес. Семінари та конференціїВчителі мають можливість брати участь у семінарах та конференціях, обмінятися досвідом і навчтися новому.