Проект передбачає:
Øіндивідуалізацію навчального процесу й поступове впровадження індивідуальних освітніх маршрутів для обдарованих учнів;
Øособистісно зорієнтоване навчання й упровадження нових освітніх технологій у навчальний процес;
забезпечення наступності й неперервності в системі роботи з обдарованими дітьми між дошкільною, початковою і середніми ланками шкільної освіти;
Øзабезпечення умов для науково-методичного й організаційного супроводу дитячої обдарованості;
дійснення моніторингу розвитку обдарованості як одного з пріоритетних способів оцінювання якості освітивиявлення в учнів здібностей до оригінального, нестандартного виконання творчих завдань; формування аналітичного і критичного мислення учнів у процесі творчого пошуку; сприяння професійній орієнтації; самоствердження учнів завдяки досягненню мети;створення сприятливих умов для виявлення і підготовки здібної та обдарованої молоді;виявлення та підтримка творчих педагогів, підняття їх престижу;удосконалення педагогічних технологій;3 МЕТА:
І Концептуальний аспект. Проект передбачає:індивідуалізацію навчального процесу й поступове впровадження індивідуальних освітніх маршрутів для обдарованих учнів;особистісно зорієнтоване навчання й упровадження нових освітніх технологій у навчальний процес;забезпечення наступності й неперервності в системі роботи з обдарованими дітьми між дошкільною, початковою і середніми ланками шкільної освіти;забезпечення умов для науково-методичного й організаційного супроводу дитячої обдарованості;здійснення моніторингу розвитку обдарованості як одного з пріоритетних способів оцінювання якості освіти;Популяризацію здобутків обдарованої молоді й педагогічного колективу. 4
5 Актуальність та обґрунтування вибраної теми: Недостатній рівень взаємодії педагогів та інших фахівців із батьками обдарованих дітей;Потреба в розробці індивідуальних освітніх маршрутів із урахуванням специфіки творчої і інтелектуальної обдарованості учня;Недостатній рівень професійної (психолого-педагогічної) підготовки педагогів, які працюють з обдарованими учнями;Потреба в науково-методичному супроводі інноваційного навчального закладу;Потреба у формуванні конкурентноспроможної особистості, здатної до саморозвитку, самоосвіти, програмування власного життя.
6 Завдання реалізація державної політики щодо створення сприятливих умов для виявлення й розвитку обдарованої молоді, залучення педагогічних працівників до роботи з обдарованими дітьми;забезпечення умов для науково-методичного й організаційного супроводу дитячої обдарованості;здійснення моніторингу розвитку обдарованості як одного з пріоритетних способів оцінювання якості освіти;популяризація здобутків обдарованої молоді й педагогічного колективу;створення ситуації успіху для творчої та інтелектуально обдарованої дитини.
Очікувані результати: Створення ситуації успіху для інтелектуально обдарованої дитини;Зростання результативності участі школярів у освітніх конкурсах, олімпіадах тощо;Створення допрофільних класів із поглибленим вивченням предметів;Застосування ІКТ з метою забезпечення необхідних умов для розвитку обдарованих дітей і розкриття їх здібностей;Застосування перспективного педагогічного досвіду роботи з обдарованими дітьми;Професійне самовизначення школярів;Формування життєвих компетентностей і активної громадської позиції.7
ІІ Механізми впровадження у практику роботи:8 Структура організації навчально-виховного процесу обдарованих дітей. На уроках. Диференційований і індивідуальний підхід. В позаурочний час. Участь у роботі факультативів, курсів за вибором. Створення проблемних ситуацій. КонсультаціїОрганізація частково-пошукової діяльностіЗалучення до пояснення нового матеріалуІндивідуальні заняття. Практична реалізація. Олімпіади. Створення короткотривалих та довгострокових проектів. Консультування. Виконання завдань випереджаючого характеру. Соціальна адаптація. Зв’язок з соціальними партнерами. Участь у гуртках. Самостійні дослідження
Науково-дослідницька діяльність учнів у нашій школі здійснюється поетапно і послідовно:І етап – підготовчий – учні 4-7 класів (пропедевтична підготовка);ІІ етап – розвивальний – учні 8-9 класів (допрофільна підготовка);ІІІ етап – дослідницький – учні 10-11 класів (профільна підготовка).9 Досвід впровадження
ІІІ Висновки, рекомендації, пропозиціїОбдарованою є кожна нормальна дитина, потрібно вчасно визначити тип обдарованості цієї дитини й розвинути її здібності;Обдарованість – це рідкісна риса, притаманна небагатьом, тому виявлення обдарованої дитини – дуже складний процес. Важливим принципом виховної роботи педагога з обдарованими дітьми є утилітаризм – дітям надають знання й уміння, що згодом стануть їм у пригоді й допоможуть зайняти гідне місце в суспільстві.10