20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Створення родовідного дерева Я досліджую світ за програмою О.Я.Савченко, 1 клас

Про матеріал
Тема: Створення родовідного дерева. Мета : ознайомити учнів з родоводом, навчити складати « родовідне дерево»; пробуджувати інтерес до історії своєї сім’ї: розвивати увагу , мислення, творчу уяву; виховувати шанобливе ставлення до всіх членів родини, гордість за свій рід; виховувати усвідомлення важливості знання власних родинних коренів, своїх пращурів. Обладнання: «родинні деревця» учнів, матеріал для складання вірша, світлини учнів, вірш Н. Чемериса «Що таке сім я?» Хід уроку. І.Організація класу. ІІ. Ранкова зустріч. 1.Вітання. Діти стоять в колі, взявшись за руки, хором промовляють: Тепло своїх долоньок Я друзям віддаю Урок новий, цікавий Я з радістю почну. 2.Обмін інформацією. Діти розповідають про свої сім ї. 3. Групове заняття. Учні у своїх групах розглядають світлини і розповідають про свою рідню. 4. Щоденні новини. - Яка пора року? - Який місяць? - Який сьогодні день? - Яка дата? - Яка погода? - Чи є опади? Черговий учень відмічає погоду в календарі погоди. III. Повідомлення теми і мети уроку. - Ми будемо говорити про родину, згадаємо, кого відносять до рідні, що таке рід; дізнаємось, які існують родоводи. Знайдемо відповідь на запитання, коли родина буває щасливою. - Людині важко жити самотньою. Ні з ким поділитися думками, своїми планами. Нікому допомогти, сказати співчутливі слова. - Хто ж завжди з тобою в ділах, думках? Навіть тоді, коли перебуває не поруч? -Хто підтримає у важкі хвилини? - Хто розділить свою радість? - Кому буде боляче, коли ти зробиш неправильний крок? - І хто ніколи не відмовиться від тебе? Це – твоя родина. Всіх членів родини ми називаємо родичі. Дідусь, бабуся, тітка, дядько, двоюрідні брати, двоюрідні сестри. Це – родичі, або рідня. Вони не просто близькі й дорогі вам, а ще й одного роду. Родина – це група споріднених людей, яка складається з жінки, чоловіка, дітей, бабусі, дідуся, що живуть разом. А тепер, давайте попробуємо пояснити, що ж таке «рід»? Рід – це вся рідня – теперішня і давнішня, це ряд поколінь, що походять від одного предка. Наприклад: Рід – це сім’я прадідуся, сім’я дідуся, ваша сім’я. Родовід - це рід з усіма родичами та свояками, це родинний кущ, родинне деревце, яке повинен знати й шанувати кожний його член. - А рід до роду – то вже цілий наш народ. 1. Робота за підручником (с.13) — Розгляньте родовідне дерево, що на малюнку. На ньому зображено родину, її родовід. - Щоб скласти дерево родоводу, потрібно залучити до виконання цього проекту своїх батьків, порадитись з ними, який вигляд буде мати ця робота, до кого треба звернутися, щоб отримати інформацію і як ці дані розмістити. Легко буде записати членів своєї родини, бо ви живете разом. Важче знайти інформацію про далеких родичів і про тих, кого вже не має на світі. Тут потрібна допомога бабусь, дідусів, прабабусь, прадідусів. Інформацію можна проілюструвати фотокартками. - Для чого складається родовідне дерево? Родовідне дерево часто називають деревом пам’яті, бо кожна людина, яка приходить у цей світ, повинна залишити про себе пам’ять. Ми маємо пам’ятати про них, шанувати свій рід, бо він дав нам життя. 2. Ознайомлення з родовідними деревами учнів класу. 1.Розповідь учнів про свої родоводи. З роду в рід кладе життя Без коріння саду не цвісти, Без стремління човен не пливе, Без коріння сохне все живе. - Як дерево тримається на корінні, так і кожен рід тримається на найстарших його членах, бо саме вони мають великий досвід життя і допомагають молодим. - Розглянемо дерево роду. Розкажіть, як складали родовідне дерево. - Коріння - це наші предки, прародичі. У ньому наше минуле, пам’ять. Стовбур - дідусі і бабусі. Міцні гілки - ваші батьки. А хто ж «листочки»? - Молоденькі зелені листочки – це ми. — Які старовинні речі зберігаються у ваших сім’ях? — Роздивіться старі сімейні світлини. Чим вони цікаві для вас? Чи знаєте ви всіх, кого зображено на них? Ким вам доводяться: тато вашого тата; тато татового тата; мама вашої мами; мама маминої мами? — Дізнайтеся в батьків, чому вас так назвали. Хто з ваших родичів має таке саме ім’я? Про кого з ваших найдавніших родичів зберігається пам’ять у сім’ї? Фізкультхвилинка. 2.Поетична хвилинка. - А зараз на хвилинку станемо поетами і спробуємо скласти віршик «Кого я люблю». Люблю … неньку, Люблю свою (рідну) неньку, … свого брата, люблю свого брата, Сестричку …., сестричку люблю я, …. тата. люблю свого (також) тата. ІV. Узагальнення та систематизація знань. 1. Розповідь вчителя. - Сім’ю кожного з нас можна порівняти з єдиним людським організмом. Якщо всі органи працюють добре, то й весь організм здоровий. От і в сім’ї, якщо кожний член родини турбується про інших, поважає один одного, то така сім’я щаслива. 2. Обговорення і порівняння текстів. - Дружна родина. Під цим словами кожний з нас розуміє дуже багато. Це і спокійний дім, тепле і ніжне ставлення один до одного, взаєморозуміння в родині, радість спілкування. - Я розповім вам про дві сім’ї, а ви , прослухавши, оберіть ту, в якій хотіли б жити. 1.Дві сестрички, Оля і Юля, живуть дуже добре. Їхній тато - бізнесмен. Він продає автомобілі. Мама - відома красуня. Майже увесь день вона проводить у спортзалі і салонах краси. У дівчат є все: власна кімната, безліч іграшок, красивий одяг, і можуть вони купити все, що забажають. Доглядає їх няня. Свого батька дівчата не бачать декілька днів. Зате мама іноді приходить до них, щоб запитати про їх справи. У дітей є все. 2.Два братики, Миколка і Сашко, живуть у іншій родині. Тато у них - водій, а мама - листоноша. Щоранку батьки йдуть на роботу, а хлопці - до школи. Зате ввечері всі приходять додому. Тато з хлопчиками займаються домашнім господарством, а мама готує вечерю. У вихідні дні батьки і діти відпочивають на природі. Та, на жаль, нової іграшки братчикам знову не куплять, бо Миколка виріс із штанів і йому терміново потрібні нові. - Яку родину ви б обрали і чому? 3.Гра « Знайди зайве слово» Які слова заважають щастю родині? Добробут пошана вірність Затишок виховання кохання Порада байдужість турбота Сварки повага піклування Допомога розуміння зрада V. Підсумок уроку. — Навіщо людині потрібна сім’я? — Яку сім’ю називають гарною? — Для того, щоб був у сім’ї лад, є певні обов’язки, яких намагаються дотримувати її члени. Назвіть свої обов’язки як члена родини. - Це дуже важливо, щоб сім’я була згуртованою, дружною, щасливою. Бо сильна родина, рідня, рід – це міцна наша держава. - Який вид роботи сподобався найбільше? А тепер послухайте вірш Н. Чемериса Що таке сім я? Розкажу вам, друзі, я, Що таке моя сім’я. Разом дружно проживаєм І пісні про це співаєм. Люба матінка моя,— Як пишаюсь нею я! В неї руки золотії, Серцем кожного зігріє. Тато сильний і завзятий — Він господар в нашій хаті. Все майструє, все ладнає, Бо до всього хист він має. Дід і бабця у пошані — Вони праці ветерани. Всіх онуків міцно люблять І, як пташенят, голублять. Є у мене ще й брати — Кращих в світі не знайти. Ось і вийшло: всіх сім «Я», Знайте, це і є сім’я. — Навіщо людині сім’я?
Перегляд файлу

 

Тема: Створення родовідного дерева.

Мета : ознайомити учнів з родоводом, його виглядом та способом складання;

навчити складати « родовідне дерево»; пробуджувати інтерес до історії свого сім’ї: розвивати увагу , мислення, творчу уяву; виховувати шанобливе  ставлення до всіх членів родини, гордість за свій  рід; виховувати усвідомлення важливості знання власних родинних коренів, своїх пращурів.

Обладнання: «родинні деревця»учнів, матеріал для  складання вірша, світлини учнів.

                                                        Хід уроку.

І.Організація класу.

ІІ. Ранкова зустріч.

1.Вітання.

Діти стоять в колі, взявшись за руки, хором промовляють:

Тепло своїх долоньок

Я друзям віддаю

Урок новий, цікавий

Я з радістю почну.

2.Обмін інформацією.

Діти розповідають про свої сім ї.

3. Групове заняття.

Учні у своїх групах розглядають світлини і розповідають про свою рідню.

4. Щоденні новини.

- Яка пора року?

- Який місяць?

- Який сьогодні день?

- Яка дата?

- Яка погода?

- Чи є опади?

Черговий учень відмічає погоду в календарі погоди.

III. Повідомлення теми і мети уроку. 

     - Ми будемо говорити про родину, згадаємо, кого відносять до рідні, що таке рід; дізнаємось, які існують родоводи. Знайдемо відповідь на запитання, коли родина буває щасливою.

- Людині  важко жити самотньою. Ні з ким поділитися думками, своїми планами. Нікому допомогти, сказати співчутливі слова.

- Хто ж завжди з тобою в ділах, думках? Навіть тоді, коли перебуває не поруч?

 -Хто підтримає у важкі хвилини?

- Хто розділить свою радість?

- Кому буде боляче, коли ти зробиш неправильний крок?

- І хто ніколи не відмовиться від тебе?

Це – твоя родина.

Всіх членів родини ми називаємо родичі. Дідусь, бабуся, тітка, дядько, двоюрідні брати, двоюрідні сестри. Це – родичі, або рідня. Вони не просто близькі й дорогі вам, а ще й одного роду.

Родина – це група споріднених людей, яка складається з жінки, чоловіка, дітей, бабусі, дідуся, що живуть разом.

А тепер, давайте попробуємо пояснити, що ж таке «рід»?

Рід – це вся рідня – теперішня і давнішня, це ряд поколінь, що походять від одного предка. Наприклад: Рід – це сім’я прадідуся, сім’я дідуся, ваша сім’я.

Родовід - це рід з усіма родичами та свояками, це родинний кущ, родинне деревце, яке повинен знати й шанувати кожний його член.

           - А рід до роду – то вже цілий наш народ.

1. Робота за підручником (с. 13)

— Розгляньте родовідне дерево, що на малюнку. На ньому зображено родину, її родовід.

        - Щоб скласти дерево  родоводу,  потрібно залучити до виконання цього проекту  своїх батьків, порадитись з ними, який вигляд буде мати ця робота, до кого треба звернутися, щоб отримати інформацію і як ці дані розмістити. Легко буде записати членів своєї родини, бо ви живете разом. Важче знайти інформацію про далеких родичів і про тих, кого вже не має на світі. Тут потрібна допомога бабусь, дідусів, прабабусь, прадідусів. Інформацію можна проілюструвати фотокартками.

      - Для чого складається родовідне дерево?  Родовідне дерево часто називають деревом пам’яті, бо кожна людина, яка приходить у цей світ, повинна залишити про себе пам’ять. Ми маємо пам’ятати про них, шанувати свій рід, бо він дав нам життя.

2. Ознайомлення з родовідними деревами учнів класу.

 1.Розповідь учнів про свої родоводи.

     З роду в рід кладе життя

     Без коріння саду не цвісти,

     Без стремління човен не пливе,

     Без коріння сохне все живе.

- Як дерево тримається на корінні, так і кожен рід тримається на найстарших його членах, бо саме вони мають великий досвід життя і допомагають молодим.

- Розглянемо дерево роду.

 Розкажіть, як складали родовідне дерево.

- Коріння - це наші предки, прародичі. У ньому наше минуле, пам’ять. Стовбур - дідусі і бабусі. Міцні гілки - ваші батьки. А хто ж «листочки»?

- Молоденькі зелені листочки – це ми.

— Які старовинні речі зберігаються у ваших сім’ях?

— Роздивіться старі сімейні світлини. Чим вони цікаві для вас? Чи знаєте ви всіх, кого зображено на них? Ким вам доводяться: тато вашого тата; тато татового тата; мама вашої мами; мама маминої мами?

— Дізнайтеся в батьків, чому вас так назвали. Хто з ваших родичів має таке саме ім’я? Про кого з ваших найдавніших родичів зберігається пам’ять у сім’ї?

               Фізкультхвилинка.

2.Поетична  хвилинка.

            - А зараз на хвилинку станемо поетами і спробуємо скласти віршик        «Кого я   люблю». 

               Люблю … неньку,               Люблю   свою (рідну)  неньку,

                  свого брата,                  люблю  свого брата,             

                Сестричку ….,                     сестричку  люблю я,

                 ….   тата.                                      люблю свого (також) тата.

ІV. Узагальнення та систематизація знань.

 1. Розповідь вчителя. 

    - Сім’ю кожного з нас можна порівняти з єдиним людським організмом. Якщо всі органи працюють добре, то й весь організм здоровий.  От і в сім’ї, якщо  кожний член родини турбується  про інших, поважає один одного, то така сім’я  щаслива.

2. Обговорення і порівняння текстів.

- Дружна родина. Під цим словами кожний з нас розуміє дуже багато. Це і спокійний дім, тепле і ніжне ставлення один до одного, взаєморозуміння в родині, радість спілкування.

- Я розповім вам про дві сім’ї, а ви , прослухавши, оберіть ту, в якій хотіли б жити.

1.Дві сестрички, Оля і Юля, живуть дуже добре. Їхній тато - бізнесмен. Він продає автомобілі. Мама - відома красуня. Майже увесь день вона проводить у спортзалі і салонах краси. У дівчат є все: власна кімната, безліч іграшок, красивий одяг, і можуть вони купити все, що забажають. Доглядає їх няня. Свого батька дівчата не бачать декілька днів. Зате мама іноді приходить до них, щоб запитати про їх справи. У дітей  є все.

 2.Два братики, Миколка і Сашко, живуть у іншій родині. Тато у них - водій, а мама - листоноша. Щоранку батьки йдуть на роботу, а хлопці - до школи. Зате ввечері всі приходять додому. Тато з хлопчиками займаються домашнім господарством, а мама готує вечерю. У вихідні дні батьки і діти відпочивають на природі. Та, на жаль, нової іграшки братчикам знову не куплять, бо Миколка виріс із штанів і йому терміново потрібні нові.

 - Яку родину ви б обрали і чому?

 3.Гра  « Знайди зайве слово»

Які слова заважають щастю родині?

Добробут                  пошана                   вірність

Затишок                   виховання              кохання

Порада                     байдужість             турбота

Сварки                      повага                    піклування

Допомога                 розуміння               зрада

V. Підсумок  уроку.

— Навіщо людині потрібна сім’я?

— Яку сім’ю називають гарною?

— Для того, щоб був у сім’ї лад, є певні обов’язки, яких намагаються дотримувати її члени. Назвіть свої обов’язки як члена родини.

    - Це дуже важливо, щоб сім’я була згуртованою, дружною, щасливою. Бо      сильна родина, рідня, рід – це міцна наша держава.

- Який вид роботи сподобався найбільше?

А тепер послухайте вірш  Н. Чемериса

Що таке сім я?

Розкажу вам, друзі, я,

Що таке моя сім’я.

Разом дружно проживаєм

І пісні про це співаєм.

Люба матінка моя,—

Як пишаюсь нею я!

В неї руки золотії,

Серцем кожного зігріє.

Тато сильний і завзятий —

Він господар в нашій хаті.

Все майструє, все ладнає,

Бо до всього хист він має.

Дід і бабця у пошані —

Вони праці ветерани.

Всіх онуків міцно люблять

І, як пташенят, голублять.

Є у мене ще й брати —

Кращих в світі не знайти.

Ось і вийшло: всіх сім «Я»,

Знайте, це і є сім’я.

— Навіщо людині сім’я?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 січня
Переглядів
1199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку