20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок "Осінь. Ознаки осені"

Про матеріал
Конспект уроку з природознавства у 1 класі з використанням ігрових технологій, методів індивідуальної, групової роботи. Передбачає розвиток естетичних почуттів учнів, позитивних емоцій, дрібної моторики рук, уяви, пам"яті, мислення.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку з природознавства

           1 клас

Вчитель початкових класів Ковтонюк С. В.

 

 

 

 


Тема. ОСІНЬ. Ознаки осені.

Мета. Дати уявлення про найхарактерніші ознаки осені в живій і              неживій природі, що можна виявити в процесі спостереження. Розвивати стійку увагу, творчу уяву, спостережливість, позитивні емоції. Виховувати почуття прекрасного: музики, поезії, мистецтва, любов до рідного краю.

Обладнання. Запис симфонії  П.Чайковського «Пори року» («Осінь»), пісні «Осінь прийшла» у виконанні Р. Кириченко, зображення репродукції картини І. Левітана «Золота осінь», дерев, овочів. Індивідуальний роздатковий матеріал, картки для групової роботи, мультимедійна дошка.

                                        Хід уроку

І. Організаційна частина

Привітання вчителя:

Як багато тут вас, друзів…

Білозубих, карооких,

Синьооких і чорнявих,

І високих, і низеньких,

І кругленьких, і худеньких.

Всіх вас рада привітати

І найкращого бажати.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Оголошення теми і мети уроку

( звучить музика П. Чайковського «Пори року» («Осінь»)

  • Ось я за сосною,

Ось і листя в`яне.

Хто я? Це за мною

Йдуть густі тумани

Ранкам імлистими

                 Вдень, як позолота,

                  Обриваю листя –

                  Це моя робота….

                                ( Осінь )

  • Отже, сьогодні на уроці будемо вивчати ознаки цієї пори року.

2. Мотивація навчальної діяльності.

- Я допоможу вам відчути красу осені, розпізнавати іі прихід.

Які осінні місяці ви знаєте? Чому їх так називають?

( варіанти відповідей дітей)

3. Хвилинка сміхотерапії

- Моя донька жартує, що вересень так зветься тому, що діти приходять після літа до школи і верещать))))

- Насправді назва походить від назви рослини – верес. Цей вічнозелений кущ квітне цілий місяць.

4. Бесіда за картиною

( І . Левітан «Золота осінь»), звучить музика.

  • Якою уявив осінь художник?
  • Яке небо восени?
  • Якого кольору дерева?
  • Чому так відбувається?

( діти складать розповідь0

Висновок: сонечко менше гріє, а деревам не вистачає тепла і світла, тому листки міняють забарвлення. 

На дошці вивішую алгоритм:

 

https://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/879261/1546703e-078a-461f-984a-52ecb6c87898/s1200http://moreskazok.ru/images/personaji/solntse-8.gifhttp://karnaval-spb.ru/wa-data/public/shop/products/10/62/6210/images/9861/9861.750x0.jpg

5. Творча робота учнів.

(картки для індивідуальної роботи з шаблонами різних порід дерев)

  • Уявіть, що ви – осінь. Вам потрібно розфабувати  листочки. Яким кольорами це краще зробити?

4. Гра «Відшукай дерево»

( На дошці зображення дерев без листочків)

- Підніміть свої листочки.

- Вони різні чи однакові за формою?

- Відшукайте дерево, з якого опав ваш листок:

- Стрімко вибігли на гору

Дві берізки білокорі.

Дощик їм полоще ніжки,

Звуть подружок цих… берізки

(вибігають ті діти, які розфарбували листки берези)

  • Міцно-міцно кожен

Держиться листочок –

Це тому , що кожен

Любить свій …дубочок

(вибігають ті діти, які розфарбували листки дуба)

  • Яке дерево розлоге. В нього візерунчасте листя багряного, жовтого, червоного кольорів?  (клен)
  • (вибігають ті діти, які розфарбували листки клена)

5. Фізкультхвилинка.

Травичка низенька - низенька

Дерева високі-високі.

Вітер дерева колише-гойдає,

То вправо, то вліво їх нахиляє.

Птахи летять-відлітають,

А учні тихенько за парти сідають.

6. Розповідь учителя про зміни в житті птахів восени.

Легенда. Колись дуже давно. Коли птахи вміли говорити, в ліс прийшов Холод і став лякати його мешканців, що заморозить їх. Зібралися птахи радитися.

  • Що робити, - сказав Соловейко, - я боюсь, що помру.
  • А у мене горло болить, - підтримав Жайворонок.

Лебідь заплакав:

  • Мені страшно!

Сорока вирішила перебратися ближче до людей. Щоб ласувати залишками їжі.

А Зозуля сміливо заявила:

  • Є така пташина країна – Вирій. Там взимку тепло, і є їжа. Летімо зі мною.

З тих пір…… ( доповнення учнів)

  • Так чому птахи відлітають восени в теплі краї?
  • Закрийте очі і послухайте вірш

Лелеки

Очерет почорнів, бо намок.

Йдуть осінні дощі проливні,

А лелеки лишають ставок,

І такі у них очі сумні.

           Холоди їх у вирій женуть,

           Їм сьогодні ніяк не до сну:

           На світанку рушатимуть в путь,

           Щоби знову нести нам весну…

  • Що ви відчули?
  • Що бачили високо над землею?

вивішую алгоритм:

http://xn--80apjaqkcejc5h2a.xn--p1ai/sites/default/files/illustrations/user5033/aist_moy.jpg

7. Гра «Осінь – трудівниця»

- На уроках читання ви вчили вірш «Осінь» П. Тичини. Розкажіть його.

Яка осінь в цьому вірші? (Щедра)

Відгадайте загадки.

         Сидять злюки на грядці,

         Мають латку на латці,

          Мають свиту на свиті,

           Ще й землею укриті?  (цибуля)

                     Зелена не квочка,

                     Знайшла не кубло,

                     Поклала клубочки,

                     Щоб рясно було.  (картопля)

В листатім городі

На воловодні

Жовте теля

Видніє здаля.  (гарбуз)

Виросла чимала голова строката.

Хустя намотала, що й не розмотати.  (капуста)

Кругловидий,  червонястий,

Од напруги, од напасті,

Заховався дід в норі,

Лишив бороду вгорі.  (буряк)

Панич зелений долі

Ходить не вміє пішки.

Лежить і просить солі,

А заодно і діжки.  (огірок)

Висновок: осінь приносить щедрий врожай.

Вивішую алгоритм:

             http://lib2.znaimo.com.ua/tw_files2/urls_4/986/d-985179/985179_html_5966fd8.png

8. Робота в групах

На картках обведіть тільки ті предмети, які зустрічаються в природі восени.

Виставка робіт.

9. Бесіда про тварин восени.

- Що роблять звірі восени?

- А їжачок?

Повідомлення вчителя про їжачка.

Вивішую алгоритм:

https://frigato.ru/uploads/posts/2017-08/1502723423_ce2afe53455b.pnghttps://i.pinimg.com/736x/05/05/04/050504d701d7a1a917b41b90e57a411e--animal-illustrations-coloring-pages.jpg

ІІІ. Підсумок уроку

Підведення підсумків за алгоритмами.

Звучить пісня «Осінь» у виконанні Р. Кириченко.

docx
Додано
28 січня
Переглядів
102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку