Створення сприятливих умов для розвитку здібностей учнів, задоволення їхніх інтересів та творчої самостійності

Про матеріал
Матеріал допоможе класному керівникові у створення сприятливих умов для розвитку здібностей учнів, задоволення їхніх інтересів та творчої самостійності.
Перегляд файлу

Створення сприятливих умов

для розвитку здібностей учнів,

задоволення їхніх інтересів та творчої самостійності

Класний  керівник – це особа, яка дотична до найбільшого багатства – душі, розуму і почуттів дітей. Перед ним, з одного боку, моральні цінності, створені, вистраждані протягом століть, з другого – багатство народу, його майбутнє, його надія – молоде, сучасне  покоління. Сьогоднішньому суспільству потрібна особистість, яка здатна брати активну участь у розвитку нашої держави. Тому у виховній роботі на перший план висувається завдання створення сприятливих умов для розвитку здібностей учнів, задоволення їхніх інтересів та творчої самостійності. Реалізувати дане завдання зможе класний керівник.

    Аналізуючи роботу різних форм методичної роботи з класними керівниками і спираючись на наукові доведення, та й власний досвід вкотре переконуюся в тому, що вплив на особистість за схемою «вимога – сприймання – дія» сьогодні вже не спрацьовує. Чому? Тому що вона не розкриває особливостей морального розвитку сучасної особистості, не враховує творчого освоєння нею моральних цінностей, не розкриває позитивної мотивації вчинків. Отже, сутність виховання нині підлягає переосмисленню, зокрема, переходу від «примусу», що йде ззовні від іншої людини, до «самопримусу», до становлення в людині механізму самореалізації на основі віри та почуття обов’язку. Переконана, що виховання по-старому не зможе вписатися в оновлений освітній простір для дітей нового покоління. Воно не гармонізуватиме з інтегрованими уроками та проектною діяльністю.

Вважаєю, що сьогодні повинна дещо змінитись роль класного керівника: він повинен бути не наглядачем, не контролером, працювати не для себе, а для учнів , виконувати роль консультанта та , стати старшим товаришем, другом, порадником, партнером у спільній діяльності. Ще В.О. Сухомлинський вказував, що робота класного керівника – це творчість, а не буденне заштовхування у дітей виконання готових завдань.

Тож, сьогодні класний керівникк повинен створити  такі умови , щоб учні не просто  виконували завдання класного керівника: зазубрювали  вірші напамять, працювали за готовим алгоритмом, а запитували, досліджували, творили, розв’язували, інтерпретували, дебатували, подавали свої ідеї, і тільки тоді учні будуть з великим задоволенням виконувати роботу, чекати наступного заходу Тобто, ми класні керівники повинні зменшити контролювальну діяльность, дати волю дітям, а самим лише спостерігати.

Спираючись на методичну, науково-правову базу, у наслідок обміну досвідом  класних керівників, за допомогою вивчення сімей учнів класу,  виділила  методи виховної роботи, які сформульовані як пріоритетні у  виховній роботі:

Не забороняти, а направляти,

Не змушувати, а переконувати,

Не командувати, а організовувати,

Не обмежувати, а надавати свободу вибору!!!

Переконана в тому, що творче ставлення до своєї роботи допомагає виховати творчу людину. Особистий приклад класного керівника в усьому (стосовно справи, дітей, вміння поважати, в міру вимагати і допомагати) – невід’ємна риса професіонала. Творчість класного керівника проявляється по-різному, зокрема: у вдалому виборі педагогічних засобів виховної роботи; у вмінні обґрунтувати інтуїтивні рішення, в організації самостійної роботи учнів, у вмінні фантазувати та імпровізувати. Тому з метою розвитку творчості , майстерності, новизни  ми повині велику увагу приділяти  самоосвіті, це  науково-дослідницька робота; вивчення наукової, методичної та художньої літератури (мистецтва); участь у колективних та групових формах методичної роботи; вивчення практики педагогічної діяльності та досвіду своїх колег; практична  апробація  власних матеріалів.  «Учити самого себе» - девіз кожного педагога  як особистості. Проте найактуальнішим він стає для класного керівника, який найближче стоїть до сучасного покоління . Підсумую , що наше завдання  створити атмосферу, сповнену свободи, довіри та безпеки, це добре пасуватиме сучасним активним, незалежним дітям, дозволить їм без сором’язливості проявити свої творчі здібності.