Створення умов для інтелектуального розвитку учнів, виховання творчої особостисті педагога і учня на уроках інформатики

Про матеріал
В доповіді представлені методи і технології активізації навчальної діяльності учнів та наведено приклади учнівських проєктів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Створення умов для інтелектуального розвитку учнів, виховання творчої особостисті педагога і учня на уроках інформатики. Підготувала:викладач інформатики. Вельможна О. П.

Номер слайду 2

На теперішній час, внаслідок постійного вдосконалення комп’ютерних технологій, проблема розвитку творчих здібностей учнів набирає нового звучання і вимагає подальшого осмислення. Процес навчання інформатики вимагає створення атмосфери творчого пошуку, який допомагає учням максимально розкрити свої творчі здібності. В умовах становлення інформаційного суспільства навчання розглядається як засіб розвитку учня. Головні завдання полягають в умінні дати учням знання, створити стійку мотивацію до навчання, спонукати дітей до самоосвіти, яка пов’язана з розвитком їхнього творчого мислення. Одним з найважливіших факторів творчого розвитку учнів є створення умов, що сприяють формуванню їх творчих здібностей.

Номер слайду 3

Основні умови успішного розвитку творчих здібностей учнів. Першим кроком до успішного розвитку творчих здібностей є ранній фізичний розвиток: раннє плавання, гімнастика, раннє повзання та ходіння. Потім раннє читання, рахунок, робота на комп’ютері, раннє знайомство з різними інструментами та матеріалами. Другою важливою умовою розвитку творчих здібностей дитини є створення обстановки, що випереджає розвиток дітей. Необхідно, наскільки це можливо, заздалегідь оточити таким середовищем і такою системою відносин, які стимулювали б дитину до найрізноманітнішої творчої діяльності і поволі розвивали би в ній саме те, що у відповідний момент здатне найбільш ефективно розвиватися. Третя, надзвичайно важлива, умова ефективного розвитку творчих здібностей випливає з самого характеру творчого процесу, який вимагає максимальної напруги сил. Творчі здібності розвиваються тим успішніше, чим частіше у своїй діяльності людина добирається до “стелі” своїх можливостей і поступово ця стеля підіймається все вище і вище.

Номер слайду 4

Основні умови успішного розвитку творчих здібностей учнів. Четверта умова успішного розвитку творчих здібностей полягає в наданні дитині великої свободи у виборі діяльності, у чергуванні справ, в тривалості заняття однією якою-небудь справою, у виборі способів і т. д. Тоді бажання дитини, її інтерес, емоційний підйом послужать надійною гарантією того, що вже більше напруження розуму не призведе до перевтоми і піде дитині на користь. П’ята умова успішного розвитку творчих здібностей – ненав’язлива, розумна, доброзичлива допомога дорослих на тлі надання дитині відносної свободи дій. Шоста, не менш важлива, умова - це комфортна психологічна обстановка, заохочення дорослими прагнення дитини до творчості.

Номер слайду 5

Ефективність навчання залежить від уміння викладача застосовувати оптимальні педагогічні технології, які б проєктували креативні (творчі) якості особистості учня:гнучкість розуму;фантазію;натхнення;нестандартність;наявність власної точки зору.

Номер слайду 6

Методи і технології активізації навчальної діяльністі учнів:робота в парах і невеликих групах;учнівські проєкти —індивідуальні й колективні;ситуативні ігри: рольова гра; аналіз аргументів «за» і «проти»;дискусії й дебати; розв'язування проблеми; «мозковий штурм» тощо.

Номер слайду 7

Проєктна діяльність – одна з найперспективніших складових освітнього процесу, яка створює умови творчого саморозвитку та самореалізації учнів, формує всі необхідні життєві компетенції: мовленнєві, інформаційні, політичні та соціальні. Проєкт дозволяє органічно інтегрувати знання учнів з різних дисциплін під час розв’язання реальних проблем, обумовлює їх практичне використання, генерує при цьому нові ідеї, формує всі необхідні життєві компетенції.

Номер слайду 8

Види проєктів:

Номер слайду 9

Основний показник дитячих обдарувань – креативність, тобто здатність учня до творчого виконання поставлених перед ним завдань. Дослідженнями фахівців у галузі обдарованості та креативності доведено, що під час розробки нових технологій розвитку обдарованої особистості слід враховувати:природні обдарування дитини;роль педагогів у навчанні таких дітей;вимоги до їх знань і потреби суспільства.

Номер слайду 10

1. «Графи та їх використання у розв’язуванні математичних задач», математика, 11 клас. Дослідницька мета прєкту: з'ясувати особливості застосування теорії графів при вирішенні завдань і в практичній діяльності.2. «Оптичні пристрої», фізика, 11 клас. Дослідницька мета проєкту: дослідити принципи дії різних оптичних пристроїв. Представлені розробки проєктів учнів

Номер слайду 11

3. «Види механічного руху», фізика, 10 клас. Дослідницька мета проєкту: узагальнити та систематизувати знання про види механічного руху та їх закони 4. «Електромагнітна індукція», фізика, 11 клас. Дослідницька мета проєкту: визначити сутність явища електромагнітної індукції та його закони

Номер слайду 12

5. «Звук. Звукові коливання», фізика, 11 клас. Дослідницька мета проєкту: дослідити явище звуку та властивості звукових коливань

Номер слайду 13

Вихідні теоретичні позиції проєктного навчання. У центрі уваги учень, учитель сприяє розвитку його творчих здібностей. Глибоке, усвідомлене засвоєння базових знань забезпечене за рахунок універсального їх використання в різних ситуаціях. Освітній процес побудований не на логіці навчального предмета, а на логіці діяльності учня, що підвищує його мотивацію до навчанняІндивідуальний темп роботи над проєктом забезпечує вихід кожного учня на свій рівень розвитку

Номер слайду 14

ВИСНОВКИУспішний розвиток творчих здібностей учнів на уроках інформатики можливий лише за створення певних умов, сприяючих їх формуванню. Такими умовами є: ранній фізичний та інтелектуальний розвиток дітей; створення ситуацій випереджуючого розвитку дитини; самостійне вирішення дитиною завдань, які потребують максимальної напруги сил та можливостей; надання дитині свободи у виборі діяльності, чергуванні справ, тривалості занять однією справою; розумна, доброзичлива допомога (а не підказка) дорослих; комфортна психологічна обстановка, заохочення дорослими прагнення дитини до творчості. Застосування сучасних інформаційних технологій в навчальному процесі надає можливість використовувати в педагогічній практиці психолого-педагогічні розробки, такі як метод навчальних проєктів, розв'язування проблеми, робота в парах і невеликих групах, ігрову діяльність тощо, які дозволяють інтенсифікувати навчальний процес та реалізувати ідеї розвивального навчання учнів на уроках інформатики.

Номер слайду 15

Дякую за увагу!

pptx
Додано
23 січня 2021
Переглядів
1081
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку