Лабораторна робота № 27-28
Тема: Робота з функціями та формулами у Microsot Excel
Мета: оволодіти навичками обчислення різних формул з використанням вбудованих функцій
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ
Порядок виконання роботи
Завдання 1. Створити на аркуші Лист1 таблицю по зразку (рис. 1).
Завдання 2. Виконати розрахунки в створеній таблиці.
Для виконання завдання необхідно:
=ЕСЛИ(D4="$";C4*$B$1;C4*$B$2)
і скопіювати цю формулу в діапазон Е5:Е12.
=E4*F4
і скопіювати цю формулу в діапазон G5:G12.
Завдання 3. Створити на аркуші Лист1 таблицю по зразку (рис. 2). Розрахувати кількість і вартість сплачених автомобілів готівкою та по безготівковій системі сплати, а також їх вартісну частку в загальній сумі.
Для виконання завдання необхідно:
=СУММЕСЛИ(H4:H12;A16;F4:F12)
=СУММЕСЛИ(H4:H12;А16;G4:G12)
Рис. 1. Вихідні дані для виконання завдання 1
Рис. 2. Вихідні дані для виконання завдання 3
Завдання 4. Створити на аркуші Лист1 таблицю по зразку (рис. 3). Самостійно розрахувати кількість, вартість автомобілів та їх частку в загальній кількості, проданих автомобілів у кожному місяці.
Рис. 3. Вихідні дані для виконання завдання 4
Завдання 5. Створити на аркуші Лист1 таблицю по зразку (рис. 4). Самостійно розрахувати кількість, вартість проданих автомобілів кожної марки та їх частку в загальній кількості.
Рис. 4. Вихідні дані для виконання завдання 5
Завдання 6. Створити на аркуші Лист1 таблицю по зразку (рис. 5). Визначити вартість мінімального і максимального замовлення у кожному місяці.
Рис. 5. Вихідні дані для виконання завдання 6
Для виконання завдання необхідно:
Завдання 7. Створити на аркуші Лист3, який перейменувати на Завдання_7-14 _Формат, таблицю по зразку (рис. 6).
Рис. 6. Вихідні дані для виконання завдання 7
Завдання 8. Вставити у таблицю між графами «Рік випуску» та «Середні витрати пального на 100 км, л» нову графу Строк служби транспортної одиниці, років. В комірку G2 ввести формулу: =ГОД(СЕГОДНЯ())-F2, скопіювати її в блок комірок G3:G19.
Завдання 9. Створити на поточному аркуші Завдання_7-14 _Формат таблицю по зразку (рис. 7). Виконати розрахунки у таблиці.
Завдання 10. На поточному аркуші Завдання_7-14_Формат у першій таблиці додати стовпчик Найбільший пробіг, у комірках якого для транспортних засобів з найбільшим пробігом вивести символ . Для чого в комірку I2 ввести формулу: =ЕСЛИ(E2=МАКС($E$2:$E$19);СИМВОЛ(14);""), скопіювати її в блок комірок I3:I19.
Завдання 11. На поточному аркуші Завдання_7-14_Формат у першій таблиці додати стовпчик Найбільші витрати палива, у комірках якого для транспортних засобів з найбільшими витратами палива вивести слово max.
Завдання 12. На поточному аркуші Завдання_7-14_Формат у першій таблиці додати стовпчик Капітальний ремонт, у комірках якого для транспортних засобів з пробігом понад 500000 км вивести слово Капремонт.
Завдання 13. На поточному аркуші Завдання_7-14_Формат у першій таблиці у стовпчику «Код виду транспорту» використовуючи умовне форматування виділити значення коду різними кольорами, зробіть різний колір фону комірок.
Рис. 7. Вихідні дані для виконання завдання 9
Завдання 14. На поточному аркуші Завдання_7-14_Формат у першій таблиці у стовпчику «Пробіг, км» виділити значення червоним кольором для тих транспортних засобів, пробіг яких понад 300000 км.
Завдання 15. На аркуші з ім’ям Завдання_15_Сортування, який розташувати за аркушем Завдання_7-14_Формат, створити таблицю по зразку (рис. 8) та виконати сортування прізвищ по алфавіту
Завдання 16. Ознайомитися з роботою функції ВПР.
Для виконання завдання необхідно:
Для цього ввести в комірку А2 формулу:
=ЕСЛИ(Завдання_15_Сортування!G2=1;Завдання_15_Сортування!A2;"")
=ВПР(A3;Завдання_15_Сортування!$А$2:$Н$10;2)
=ВПР(A3;Завдання_15_Сортування!$А$2:$Н$10;3)
У цих формулах спочатку вказана адреса комірки з прізвищем, а потім діапазон комірок і номер стовпця в діапазоні, з якого треба витягувати дані.
Рис. 8. Вихідні дані для виконання завдання 15
Рис. 9. Вихідні дані для виконання пункту 5 завдання 16
Рис. 10. Вихідні дані для виконання пункту 8 завдання 16
Завдання 17. Створити аркуш з назвою Завдання_17_18_19_Підсумок, який розташувати за аркушем Завдання_16_Сесія, а потім:
Завдання 18. Ознайомитися з та роботою функції ГПР.
Для виконання завдання необхідно:
=ГПР($D$1;Завдання_16_Сесія!$D$2:$Н$8;2)
=ГПР($D$1;Завдання_16_Сесія!$D$2:$Н$8;3)
Вміщена в комірку В2 формула =ГПР($D$1;Завдання_16_Сесія!$D$2:$Н$8;2) шукає в діапазоні $D$2:$Н$8 аркуша Завдання_16_Сесія для прізвища студента, яке занесене у другий рядок аркуша Завдання_17_18_19_Підсумок оцінку по предмету, що має індекс 1+3 (з комірки D1) і виводить її на екран.
Рис. 11. Вихідні дані для виконання пункту 1 завдання 18
Завдання 19. Створити на аркуші Завдання_17_18_19_Підсумок таблицю по зразку (рис.12). Виконати розрахунки у таблиці. Формули, для обчислення кількості «4», «3» та «2» ввести самостійно.
Рис.12. Вихідні дані для виконання завдання 18. Таблиця формул
Завдання 20. Зберегти виконану роботу у файлі з ім’ям Лабораторна_робота_27, який розташувати у папці Вашої групи на диску D:. Пред’явити виконану роботу викладачу.