Су Джок терапія для роботи з дітками з ООП

Про матеріал

Терапія су-джок:

стимулює мовні зони кори головного мозку;

підвищує розумову активність дітей;

розвиває дрібну моторику рук.

Перегляд файлу

 

Східна технологія  су-джок

О.В. Сухомлинський

«Розум у дитини знаходится на кінчиках її пальців»

           C:\Users\PC\Pictures\су джок\Без названия (2).jpghttp://dnz45.rosvita.rv.ua/images/stories/saytu/Articles/9.jpg

Східні технології оздоровлення організму, зокрема терапія су-джок, наразі неабияк популярні в Україні. Гадаєте, вона зорієнтована лише на дорослих? Ні! У видозміненому вигляді цю здоров’язбережувальну технологію можна застосувати і в закладі шкільної освіти. Ми помітили, що традиційні методи оздоровлення набридають дітям. Адже мало спонукати їх виконувати фізичні вправи, треба ще й зацікавити. У пошуку цікавих і водночас ефективних здоров’язбережувальних технологій ми звернули увагу на терапію су-джок. Терапія су-джок підвищує захисні сили дитячого організму, фізичну й розумову працездатність, активізує психічні процеси, стимулює розвиток мовлення. Окрім того, вона зацікавлює дітей турбуватися про своє здоров’я.

Що це таке

У перекладі з корейської «су» — долоня, а «джок» — стопа. Терапія су-джок  стимулювання біологічно активних точок, які розміщені на кистях і стопах. Ці точки є рефлекторною проекцією органів і частин тіла людини . Так, великий палець — це голова. Вказівний і мізинець — руки. Середній і безіменний — ноги. Поверхня долоні під великим пальцем — серце, легені, шлунок та підшлункова залоза, під іншими пальцями — печінка, жовчний міхур, нирки, кишківник, жіночі внутрішні статеві органи, сечовий міхур. Тильна сторона кисті відповідає спині, а поздовжня лінія — хребту.

Біологічно активні точки знаходяться: 1) голова; 2) ліва рука; 3) ліва нога; 4) права нога; 5) права рука; 6) сечовий міхур; 7) пряма кишка; 8) сліпа кишка; 9) тонкий кишківник; 10) товстий кишківник; 11) дванадцятипала кишка; 12) жовчний міхур; 13) печінка; 14) шлунок; 15) підшлункова залоза; 16) селезінка; 17) серце; 18) права легеня; 19) ліва легеня.

Кисті й стопи є ніби пультом дистанційного керування здоров’ям людини. У разі захворювання сигнальна хвиля з ураженого органа або частини тіла прямує в точку рефлекторної проекції. Цю точку на поверхні шкіри не видно. Однак, якщо натиснути на неї, можна відчути біль. Саме він допомагає віднайти точку. Якщо стимулювати її, виникає лікувальна хвиля, що поліпшує роботу хворого органа.

Терапія су-джок допомагає не лише лікувати захворювання, а й запобігати їм. Під час масажу біологічно активних точок організм відновлюється після втоми та емоційного навантаження, а відтак — стає стійким до впливу зовнішніх чинників. Також терапія су-джок:

стимулює мовні зони кори головного мозку;

підвищує розумову активність дітей;

розвиває дрібну моторику рук.

Як використовуємо

Вправи терапії су-джок використовуємо щодня під час фізкультурних хвилинок і пауз,  ігрової діяльності. Терапію су-джок виконують за допомогою таких масажерів, як-от: роликовий, кулька, еластичні кільця.

Ми використовуємо в роботі кульку та еластичні кільця, а також прийоми самомасажу пальцями рук, масажні килимки та доріжки здоров’я.

Еластичними кільцями масажувати пальці рук. Показувати дітям, як правильно користуватися еластичним кільцем: надягти кільце на палець та прокочувати вздовж нього великим і вказівним пальцями другої руки. Рух масажера має бути безболісним та супроводжуватися незначним почервонінням шкіри. Кінчики пальців необхідно масажувати до стійкого відчуття тепла. Еластичні кільця не можна довго носити на пальцях і розтягувати, оскільки від цього вони втрачають масажні властивості.  

Терапія су-джок підвищує захисні сили дитячого організму, фізичну й розумову працездатність, активізує психічні процеси, стимулює розвиток мовлення. Окрім того, вона зацікавлює дітей турбуватися про своє здоров’я.

Комплекс вправ терапії су-джок для дітей        Масаж кулькою су-джок

Вправа «Кулька»
Кульку в руку ми візьмемо,
З кулькою ми гру почнемо.                                 катають кульку лівою рукою по правій долоні
А ця кулька непроста,
Подивіться, ось яка.                                          стискають і розтискають кульку в правій руці
(Вправу повторюють лівою рукою.)

Вправа «Черепаха»
Йшла велика черепаха
І кусала всіх від страху,                                     катають кульку між долонями
Кусь, кусь, кусь, кусь,              беруть кульку правою рукою, пальці якої складають «щіпкою», ритмічно натискають на кульку
Нікого я не боюся.                                             катають кульку між долонями
(Вправу повторюють лівою рукою.)

Вправа «М’ячик»
Коло м’ячиком катаю,                                       катають кульку лівою рукою по правій долоні по колу
Вперед-назад його катаю.                                катають кульку лівою рукою по правій долоні вперед-назад
Я стискаю його трішки,                                     стискають кульку правою рукою
Як стискає лапу кішка.
Кожним пальцем я притисну,                            притискають кульку почергово пальцями правої руки
В іншу руку покладу.                                        перекладають кульку в ліву руку
(Вправу повторюють лівою рукою.)

Масаж еластичним кільцем

Вправа «Доріжка»
Кільце на пальчик одягаю                                    кільце одягають на великий палець правої руки
І по пальчику катаю.                                            катають по ньому
Здоров’я пальчику бажаю
Та рухливості навчаю.
(Вправу виконують спершу на кожному пальці правої руки, потім — лівої.)

Вправа «Прогулянка»
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Вийшли пальчики гулять.                                  права рука стискають у кулак, розгинають пальці по черзі
Перший пальчик в ліс пішов,                             надягають кільце на великий палець
Другий пальчик гриб знайшов,                          надягають кільце на вказівний палець
Третій пальчик чистив гриб,                              надягають кільце на середній палець
А четвертий суп варив,                                     надягають кільце на безіменний палець
А мізинчик лише їв і живіт собі наїв.                 надягають кільце на мізинець
(Вправу повторюють на пальцях лівої руки.)

 

Масаж Су- джок кулями / Діти повторюють слова і виконують дію з кулькою відповідно до тексту/

Я м’ячем кола катаю,

Взад , вперед його ганяю.

Ним погладжу я долоньку,

Ніби я змітаю крошку.

І стискати буду трішки,

Як стискає лапу кішка,

Кожним пальцем м’яч пригорну,

І іншою рукою почну.

Миємо руки.  Вправа , якомога швидше «вимити» руки. (катати кульку між долонями).

Циркуль . Колове обертання кожним пальцем окремо, спочатку в одну, потім в протилежну сторону. Решта пальців залишається нерухомими.

Вітання з м’ячиком . Усіма пальчиками руки по черзі торкатися кульки , починаючи з вказівного – при повторенні з мізинця.

Казка « Їжачок на прогулянці»

Жив та був їжачок у лісі ,у своєму будиночку — нірці(затиснути кульку в долоньці).

Виглянув їжачок із своєї нірки (розкрити долоньку і показати кульку) і побачив сонечко. Посміхнувся  їжачок сонечку(посміхнувся,розкрити одну долоньку віялом) і вирішив прогулятися по лісі.

Покотився їжачок по прямій доріжці(прямими рухами по долоньці розгортати кульку), котився-котився і прибіг на красиву, круглу галявину (долоні з’єднані у формі кола). Зрадів їжачок і став бігати і стрибати по галявині (затикати кульку між долоньками).

Став квіточки нюхати (торкати колючками кульки до кінчиків пальця і робити глибокий вдих). Раптом набігли хмаринки (затиснути кульку в кулак), і закапав дощик: кап-кап(кінчиками пальців  в щіпці стукати по колючках кульки).

Сховався їжачок під великий грибок (долонею лівої руки зробити капелюшок і сховати кульку з ним) і ховався від дощу , а коли закінчився дощ , то на галявині зросли різні гриби :підосичники, підберезники, опеньки, лисички, і навіть білий гриб .

Захотілося їжачку порадувати маму , зібрати гриби  і віднести їх додому, а їх так багато… як понесе їх їжачок?  Так, на своїй спинці. Акуратно посадив їжачок грибочки на голки (кожен кінчик пальчика вколоти шпилькою кульки) і задоволений побіг додому ( прямими рухами по долоньці розгортати кульку).

Масаж пальців еластичним кільцем. / Діти по черзі надягають масажні кільця на кожен палець, промовляючи вірш пальчикової гімнастики

  1. Раз-два-три-чотири-пять /розгин
  2. ають пальці по одному

Вийшли пальці погулять,

Цей пальчик найсильніший, самий товстий і великий.

Цей пальчик для того, щоб показувати його.

Цей пальчик найдовший і стоїть він в середині

Цей пальчик безіменний, він розпещений самий.

А мізинчик , хоч і малий , дуже меткий і сміливий.

  1. Дружна сімя

Оцей пальчик – дідусь,

Оцей пальчик – бабуся,

Оцей пальчик—тато,

Оцей пальчик—мама,

А цей пальчик – я!

От і вся мо сімя !

  1. Ранок

Ось цей пальчик смачно спав,

Цей ось пальчик спочивав,

Цей ось пальчик задрімав,

Цей ось пальчик в ліжко ліг,

Цей ось пальчик  раптом – плиг!

Тихше, пальчик, не стрибай,

Братикам поспати дай.

Встали пальчики. Ура!

 

 

Використання Су-док  куль при авторизації звуків /дитина по черзі одягає масажне кільце  на кожен палець, одночасно промовляючи вірш на авторизацію поставлених звуків

На правій руці:

Цей малюк-Іллюша, (великий палець)

Цей малюк-Ванюша, (вказівний)

Цей малюк-Альоша , (середній)

Цей малюк-Антоша, (безіменний)

А меншого малка звуть Мишуткою друзі (мізинець)

На лівій руці:

Ця дівчинка-Танюша, (великий палець)

Ця дівчинка-Ксюша, (вказівний)

Ця дівчинка-Маша, (середній)

Ця дівчинка-Даша , (безіменний)

А Меншу звуть Наташа.

Дитина катає кульку між  долонями, одночасно промовляючи вірш на авторизацію звуку Ж

Ходить їжачок без  доріжок ,

Не утікав ні від кого.

З голови до ніг

Весь в голках ї жачок,

Як же взяти його?

 Використання Су-док  куль при вдосконаленні  лексико-граматичних категорій

Вправа « Один-багато». Вчитель котить «диво-кульку» по столу дитині, називаючи предмет в однині. Дитина , підіймає долонею кульку, відкочує назад, називаючи іменники у множині.

Вправа «Назви ласкаво», «Скажи навпаки» (аналогічно)

Використання Су-док  куль для розвитку памяті та уваги

Діти виконують інструкцію : одягни кільце на мізинець правої руки, візми кульку в праву руку і сховай за спину іт.д.; дитина закриває очі, дорослий одягає перстень на його палець, а той повинен назвати , на який палець  якої руки надіто кільце.

Використання Су-док  куль  для звукового аналізу слів

Для характеристики звуків використовуються масажні кульки  трьох кольорів:червоний, синій, зелений. За завданнями вчителя дитина показує відповідний позначення звуку кульки.

Використання Су-док  куль  при вдосконаленні навичок вживання прийменників.

На столі коробка, інструкції вчителя : дитина кладе кульки відповідно: червона кулька—в коробку, синя—під коробку, зелений—біля. Потім навпаки, дитина описує дію дорослого.

Використання Су-док  куль для складового аналізу слів

Вправа «Поділи слова на склади»:  Дитина називає склад і бере по одній кульці з коробки, потім рахує кількість складів.

 

Творчий підхід. Використання альтернативних методів і прийомів сприяють більш цікавого, різноманітному і ефективного проведення корекційно-освітньої та спільної діяльності педагогів і дітей.

Незаперечні достоїнства Су-Джок терапії є:

Висока ефективність — при правильному застосуванні настає виражений ефект.

Абсолютна безпека – неправильне застосування ніколи не завдає шкоди –воно просто неефективно.

Універсалність – можуть використовувати педагоги у своїй роботі, і атьки в домашніх умовах.

Простота застосування --  для отримання результату проводити стимуляцію біологічно активних точок з допомогою Су-джок кульок.

Таким чином Су-Джок терапія – це високоефективний, універсальний, доступний і абсолютно  безпечний метод само оздоровлення і само зміцнення шляхом впливу на активні точки, розташовані на кистях і стопах, спеціальними масажними  кульками , використання який у поєднанні з вправами з корекції звуковими і  розвитку лексико-граматичних категорій. Сприяє підвищенню фізичної і розумової працездатності дітей, створює функціональну базу для порівняно швидкого переходу на більш високий рівень рухової активності мязів і можливості для оптимальної цілеспрямованої мовної роботи з дитиною, виявляючи стимулюючий вплив на розвиток мови.

Отже, використання Су-Джок терапії сприяє корекції мовленнєвих порушень у дітей.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Майстер-класи
Інкл
Додано
19 травня 2022
Переглядів
6525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку