Сучасна ігрова педагогіка: «Гра наче справжнє життя»

Про матеріал
Практичний посібник для вчителів початкових класів Сучасна ігрова педагогіка: «Гра наче справжнє життя»
Перегляд файлу

 

Практичний посібник

для вчителів початкових класів

 

 

Сучасна ігрова педагогіка:

«Гра наче справжнє життя»

Автор: Дворник Юлія Олегівна

 

C:\Users\dvorn\Desktop\картинка гра.jpg

      2022

 У посібнику запропоновані завдання та вправи для роботи на різних уроках, а також ранкових зустрічах в 1-4 класах НУШ. Дидактичний матеріал можна використовувати на на різних уроках та різних етапах уроку диференційовано залежно від розвитку і рівня учнів, що сприятиме засвоєнню, закріпленню та розширенню знань з читання.

 Запропоновані матеріали допоможуть розширити читацькі, математичні, дослідницькі навички школярів, сприятимуть формуванню творчого мислення, зроблять процес навчання цікавим,створить у дітей бадьорий, творчий настрій, полегшать засвоєння навчального матеріалу.

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

РОЗДІЛ І. Ранкові зустрічі.

РОЗДІЛ ІІ. Дидактичні ігри і вправи на уроках української мови та читання. Навчання грамоти.

РОЗДІЛ ІІІ. Дидактичні ігри і вправи і на уроках математики

РОЗДІЛ ІV. Дидактичні ігри, які можна використовувати на різних уроках

РОЗДІЛ V. Дидактичні ігри і вправи в позакласній діяльності

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

 

 Нова українська школа заклала ключові принципи нового Державного стандарту початкової освіти. Одним із аспектів діяльності вчителів початкових класів у світлі вимог та рекомендацій  Нової української школи є визнане право дитини на навчання через гру. Гра займає важливе місце в житті дитини, адже вона пізнає світ за допомогою гри.

  В. О. Сухомлинський розглядав гру як засіб розумового розвитку молодших школярів: «Гра – це величезне світле вікно, крізь яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра – це іскра, що засвічує вогник допитливості. То що ж страшного в тому, що дитина вчиться писати граючись, що на якомусь етапі інтелектуального розвитку гра поєднується з працею, і вчитель не так уже часто говорить дітям: «Ну, пограли, а тепер будемо трудитися!»»

 Питанню використання ігрових технологій в навчанні приділяли увагу зарубіжні (Я. Коменський, Дж. Локк, Ж.-Ж. Руссо, Г. Спенсер, Ф. Шиллер) та вітчизняні (І. Іванов, Л. Коваль, А. Макаренко, Г. Сковорода, В. Терський. К. Ушинський, В. Сухомлинський, Г. Щедровицький) педагоги.

 У педагогічній літературі знаходимо ряд досліджень і розробок, які ілюструють думки науковців про важливість впровадження ігрових технологій у формуванні у молодших школярів предметних компетентностей (Г. Коробська, Т. Рис’єва, О. Савченко, Ю. Федусенко,  І. Толмачова та ін.).

 Висвітлено окремі підходи до впровадження ігор у  навчанні у закладах освіти різних типів. Отже, досвідчені  педагоги  розглядали гру як важливий метод навчання, який виховує, навчає, розвиває, дає можливість відпочити. Кількість наукових доказів щодо важливості навчання через гру постійно зростає.

 Великою проблемою сучасної освіти є втрата мотивації до навчання. І саме творчий, компетентний учитель нової української школи має бути вогником, до якого летять очі й серця малюків. У даній статті ми розглянемо, як креативний учитель, використовуючи гру, запалює бажання школярів навчатися, випромінювати ідеї, винаходи, старання.

 Психологи вважають, що школа приділяє мало місця ігровим технологіям, відпочинку учнів,  пропонуючи дитині швидкий перехід  до навчальної діяльності методами дорослої людини.

 

 

А діти не встигають переключитись з одного виду діяльності на інший та відпочити.

 Тому гра повинна стати важливим компонентом діяльності учнів початкової школи.

     Шкода, не всі учителі  приділяють достатньо уваги грі як засобу розвитку розумових здібностей дітей молодшого шкільного віку. Зв’язок гри та навчання залишається недостатньо дослідженим та потребує системного вивчення,  методичних стратегій застосування.

 Дитинство без гри – це аномалія. Саме гра виявляє та розвиває креативні здібності, уяву, фантазію. А.С. Макаренко писав: «Гра має важливе значення в житті дитини, має те саме значення, яке у дорослого має діяльність, робота, служба.  Якою буде дитина в грі, такою вона буде і в праці, коли виросте. Тому виховання майбутнього діяча відбувається перш за все в грі». С.Т. Шацький підкреслював «Гра – це життєва лабораторія дитинства, дає ту атмосферу молодого життя, без якої ця пора її була б марна для людства. У грі, цієї спеціальної обробці життєвого матеріалу, є саме здорове ядро розумної школи дитинства».

 Ігрові технології – багатогранна  форма навчання, яка робить цікавим вивчення учнями будь-яких явищ,  предметів. Захопленість грою позитивно,  емоційно замінює монотонну діяльність слухача та глядача на активного учасника здобуття інформації. А зацікавленість ігровим дійством активізує всі психічні процеси і функції дитини. Крім захоплення, ігровий досвід формує в учнів уміння,  які розширюють знання фактів. Вміння, що  знадобляться їм у подальшому житті.

 Для дитини ігрова діяльність – це загальна потреба, а для вчителя – цілеспрямований навчально-виховний процес. Навчання через гру розвиває в учнів вміння самостійного пошуку та вирішення проблеми, комунікативну, мовленнєву, соціальну та інші компетентності. Під час гри учні водночас застосовують різноманітні вміння. Граючи разом школярі крім розваги, розвивають уміння комунікувати, співпрацювати. А ще гра сприяє  застосуванню знань у нових ситуаціях, тобто вже отримані знання перевіряються на практиці, що вносить зацікавленість у навчання. Важливість гри поглиблюється і завдяки перенасиченістю сучасних учнів інформацією.

Дослідження доводять, що гра залучає багато вмінь, які  формують усвідомлене навчання,

забезпечують сприятливі умови для досягання  успіху в дорослому житті.

 Кожен учень має особисту  мотивацію до гри, це слід застосовувати як фундамент для навчання та розвитку нових умінь та навичок.

 Важливість гри, думаю,  ще й у тому, що вона має роль емоційної розрядки, позбавляє учнів втоми, знижує гіподинамію.

 Пітер Грей, дослідник гри, вважає «Переважними емоціями гри є зацікавленість та радість.»  Далі я представляю приклади, які поєднують гру та навчання протягом різних уроків, протягом навчального дня.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ранкові зустрічі

Гра на ранковій зустрічі « Різні  привітання!»

Мета гри: встановити контакт, створити емоційний комфорт.

Правила гри: Учасникам пропонується привітатися різними способами, стаючи у двох колах  по парах. Учитель показує як це можна зробити.

1- рукостискання, як у Європі.

2-поклонитися, як у Японії

3-оплески,як у Кореї

4-за допомогою носа, як Лапландії

5-обійми

Діти пробують використати ці способи, щоб привітати один одного.

 

 

 

Ранкові зустрічі | method-school

 

 

Навчання грамоти. Українська мова. Читання

«Вгадай, хто я»

Тема: Слова – дії.

Мета: формування системного мислення

Дитина загадує предмет чи об’єкт і по 3-4 функціям об’єкта діти повинні відгадати «хто чи що це?»

Наприклад: http://lizasenglish.ru/wp-content/uploads/2016/05/rifma-ball.jpeg

http://discountmshop.ru/img/products/43161-diamond-vyshivka-multfilm-pchely-diy-5d-vyshivka-s-kristallami-almaznaja-mozaika-ukrashenie-doma-ploschad-polnyj-drel-zhivopis-vysokokachestvennye-vyshivka-s-kristallami.jpgЯ умію … пригати, котитися, лежати… (м’яч)

 

 

 

 

 

 

http://indiz-shkola.com.ua/upload/iblock/703/7032380d3391592d939d3be18b4ab157.jpgЯ умію … літати, дзижчати, жалити, збирати мед… (бджола)

 

 

 

Я умію … малювати, писати, креслити.. (олівець) https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=47c3f8b1668be982ce08fdd351d07e45&n=13

«Розвідники »

Мета: закріпити вміння ділити слово на склади, встановлювати наголошений склад; розвивати вміння працювати разом, узгоджувати свої дії з діями товаришів.

Обладнання: цеглинки  LEGO DUPLO, картки з зображенням предметів, назва яких складається з 1, 2, 3, 4 складів і наголосом на різні позиції, «смайлики».

Хід вправи:

Дітям пропонується об`єднатися в групи. Кожній групі пропонується набір карток з зображенням предметів. Діти спільно домовляються, яке слово будуть зашифровувати. Далі за допомогою цеглинок (які у цій грі будуть означати склади) і «смайлика» (який кладуть на наголошений склад), діти зашифровують 1 слово. З кожної команди виходять по одному учаснику і йдуть до будь-якої команди, щоб вгадати слово. Якщо учаснику це вдається, то він отримує «смайлик» у нагороду. Наступного разу іде інший учасник команди, а команди можуть змінювати зашифроване слово. Одержує перемогу команда, в якої більше «смайликів».

Весела Абетка. ЧИТАНКА. Ігри на уроках української мови

«Секретний код веселки »

Мета: розвивати образне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення. Стимулювати креативність дітей.

Обладнання: цеглинки  LEGO DUPLO.

Хід вправи:

Вправу можна проводити в  групах. Кожна група отримує ключ, щоб створити секретний код або прочитати секретне слово. Наприклад, кожний колір цеглинок буде означати якусь букву. Жовтий – М, червоний – А, зелений – Л, блакитний – И, синій – Н, фіолетовий – К. Учитель дає завдання командам зашифрувати, наприклад, такі слова: МАЛИНА, ЛИМАН, КИЛИМ, КАЛИНА, НАЛИМ, МЛИН. За допомогою цеглинок команди будують секретний код і передають його інший команді для розшифрування.

Идеи на тему «Веселка » (120) | радуга день рождения, радужные вечеринки,  радужные поделки

«Торбинка казок»

Мета: формувати вміння складати речення з певною кількістю слів, розвивати образне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення. Стимулювати креативність дітей.

Обладнання: цеглинки  LEGO , «чарівна торбинка»

Хід вправи:

Запросити дітей сісти колом на килимі. Учитель повідомляє, що сьогодні всі діти спробують бути казкарями. Треба скласти казку, щоб усі речення складалися, наприклад, з п`яти слів. Першим починає розповідати казку вчитель «У великому місті жив хлопчик. Усі звали його Дмитрик-хитрик». Дістає з «чарівної торбинки» цеглинку і враховуючи колір продовжує складати наступне речення з 5 слів. «Пішов Дмитрик у зелений ліс». Учитель передає торбинку наступному «казкарю».

   C:\Users\dvorn\Desktop\Без названия.jpg

 

« Уважні вушка та оченята»

  • Дітки . уважно послухайте скоромовку і назвіть слова в яких є звуки [с ], [с’ ]

                                  Сом сердитий спить на сонці, 
                                  Сивий вус сховав в котомці. 
                                  Спить старий сердитий сом. 
                                  Сниться сому сьомий сон. 

-  Уважно продивіться оченятами і знайдіть букву С.

 

«Торбинка звуків від Чарівного Метелика »

39f0f65cab56

     Запропонуйте кожному учням витягнути з чарівної торбинки звук і придумати слова , щоб цей звук стояв на початку слова, посередині , вкінці слова.

«Вередливий звук»

Похожее изображение- Ми потрапили на галявину жуків . Давайте з ними пограємось .

- Жив собі, був собі звук у словах, завередував і втік. (Наприклад: звук – щ ). Потрібно його впіймати і поставити на місце. (до…, бор…, …ітка, хру…)

«Мовний світлофор» ( звикористанням LEGO )

      Вчитель говорить перше слово , в якому (наприклад) звук [м ] твердий , а діти повинні назвати слово , у якому звук [м’ ]. Гра проходить естафетою. Якщо учень назвав правильно , то діти піднімають зелений LEGO, якщо неправильно – червоний.

 

 

Світлофор TECHNOPARK Розумний озвуч. укр. мов. (SB-15-01-UKR) купити в  інтернет магазині с доставкою по Україні | MYplay

«У цирку»

- Діти , уявіть , що ви у цирку. Слоненята Тоша і Мотька граються словами. Тоша передає хоботом початок слова, а Мотька підбирає закінчення, а потім навпаки. Пограйте з ними . (наприклад)

              Тра                                                      тик

              Вед                                                       ва

              Ко                                                         ник

              Пів                                                        мідь

C:\Users\dvorn\Desktop\1030663.jpg

 

«Розумний паровозик»

Тема. Звуковий аналіз слів.

Правила гри. Учні мають картки-вагончики із кишенькою для завдання.

Вчитель роздає їм картки із зображенням предметів з певної теми(тварини, рослини, меблі, техніка тощо).

11

Завдання (умова): записати на картці звукову схему слова, що відповідає малюнку. Об’єднатися у групи, утворюючи з вагончиків потяг.

  • Слова, що мають 2 склади.
  • Слова, що мають 3 склади.
  •  Слова, що починаються на голосний звук.
  • Слова, що починаються на приголосний твердий звук.
  • Слова, що починаються на приголосний м’який звук.

Додаткове завдання: а) взаємоперевірка правильності складених схем;

                       б) у групі скласти речення, використовуючи слова з карток.

 

Песенки для детей. Смышленый паровозик ( Квадрат и круг) | ТеремокТВ

 

 

 

 

 

 

 

 

Математика

 «Знайди пару» (склад числа)

Мета: закріплювати склад чисел; формувати вміння взаємодіяти з товаришами.

Обладнання: цеглинки LEGO DUPLO, карточки з числами від 1 до 9.

Хід вправи.

Об`єднайте дітей у дві групи. Перша група бере числа від 1 до 9, а інша цеглинки у кількості від 1 до 9 (по черзі від найменшого). Запропонуйте дітям стати в два кола одне навпроти другого.

Учитель каже: «Складаємо число 6» або «Сонце світить на склад числа 6». Діти, рухаючись по колу, повинні знайти собі пару, що складатиме число 6 і вийти у центр кола. (Кола рухаються в різних напрямках).

 

Конструктор LEGO DUPLO Classic Коробка с кубиками 65 деталей (10913) –  низкие цены, кредит, оплата частями в интернет-магазине ROZETKA | Купить в  Украине: Киеве, Харькове, Днепре, Одессе, Запорожье, Львове

«Зломщик »

Мета: учити дітей встановлювати послідовність, розвивати логічне мислення, візуальну пам`ять, дрібну моторику рук.

Обладнання: цеглинки LEGO DUPLO

Хід вправи:

Діти об’єднуються у 4-6 команд. Для кожної команди видається кошик з цеглинками LEGO DUPLO. Всі команди створюють код із 4-6 цеглинок у будь-якій послідовності. Одна команда не бере участь у створенні коду. Вони будуть «зломщиками». Коли всі команди створили свої коди, команда «зломщиків» за 10 секунд повинна оббігти кімнату, подивитися на коди інших команд. Потім «зломщикам» дається 2 хвилини, щоб побудувати коди всіх команд. Команди по черзі стають «зломщиками». Одержить перемогу та команда, яка зламає більше кодів.

Детский Сад LEGO DUPLO Подготовка к школе и Даник. Развивающее видео для  детей с конструктором Лего - YouTube

Гра: « Математична веселка »

Мета: розширити і поглибити знання дітей про природне явище – веселку;

             закріпити поняття попереднє і наступне число;

   розвивати спостережливість, увагу, вміння називати числа, лічити в

   прямому і зворотному порядку, утворювати попереднє і наступне 

   число шляхом додавання і віднімання 1; формувати обчислювальні

   навички, виховувати любов до природи.

 1.Відгадування загадки.

    Кольорова дуга

    Через річку пролягла. ( Веселка)

2.Бесіда про веселку.

- Коли вона з’являється на небі?

- Якими барвами сяє?

3.Усний рахунок.

- Скільки кольорів має веселка?

- Давайте перевіримо і порахуємо згори вниз і знизу вгору.

- Погляньте, це ж не проста веселка. На ній записані числа.

- Давайте їх назвемо.

- Назвіть «сусідів» числа 6, 2, 4.

- Назвіть числа, наступні до 9, 3, 8.

- Назвіть числа, попередні до 2. 5, 6.

- Пригадайте склад числа 5. C:\Users\User\Desktop\мат.веселка.png

- Назвіть числа, менші за число 8; більші за  число 4.

- Подивіться на хмарки.

- Що записано на першій? (-1)

- Що означає від числа відняти 1?

- Що записано на другій? (+1)

- Що означає до числа додати 1?

4. Робота у групах. ( Діти отримали смужки кольорів веселки).

- Об’єднайтесь у групи за кольорами веселки. Кожна група отримала число. Утворіть

  і запишіть рівності на знаходження попереднього  і наступного числа до отриманого

  числа.

5. Перевірка роботи у групах.

6. Підсумок гри.

Гра: «Розумний м’ячик»       C:\Users\dvorn\Desktop\myach.jpg

 

Мета гри: закріпити знання  складу чисел, розвивати мислення, увагу.  Формувати уміння працювати в групі. Виховувати інтерес до математики.

Учні об’єднуються в групи за кольором м’ячів. Ведучий стає в коло і називає число склад  якого учні будуть повторювати.  Стихи про мяч

Наприклад:  

- Повторюємо склад числа 7.

- Називаємо , з яких чисел складається число 7.

- Число 2.

Ведучий кидає м’яч партнерові. Учень називає друге число, яке входить до складу числа 7.

- Число 5. 

Учень повертає м’яч ведучому.

Гра закінчується , коли  діти повторили всі варіанти складу числа 7.

 

«Рученята рахували, оченята перевіряли»

Ігровий матеріал: деталі кубика Лего

Вчитель пропонує учню закрити очі, навпомацки перерахувати та назвати кількість деталей Лего, а потім перевірити себе, перераховуючи деталі з відкритими очима.

 

C:\Users\dvorn\Desktop\Без названия (1).jpg

 

«Ведмедик рахує»

C:\Users\dvorn\Desktop\images.jpg

Мета: Узагальнити і систематизувати знання з письмової нумерації чисел у межах 10.

Обладнання : малюнок із зображенням ведмедя, набір цифр для кожного учня.

Ігрова дія .Ведмедик –школяр вчиться рахувати, але не знає цифр. Лічіть, скільки разів дятел стукне по дереву і показує ведмедику відповідну цифру.

Правила гри: вчитель стукає по парті, учні рахують і піднімає відповідну цифру. Перемагають ті, хто виконає завдання без помилок.

«Телефон»

Мета. Узагальнити і систематизувати знання з письмової нумерації чисел у межах 10.

Обладнання: картка із записаними на ній числами, які називатиме вчитель.

Ігрова дія. Зараз я вам продиктую дуже важливий номер телефону, а ви його для мене запишете.

 https://f-price.com.ua/system/0070/7231/fgw66-1.jpg

Правила гри: вчитель називає числа, а учні записують їх як телефонний номер. Потім учитель показує картку ,а учні перевіряють правильність виконання. Через деякий час гру можуть проводити учні.

Дидактичні ігри, які можна використовувати на різних уроках

 «Я тебе розумію»

«Я тебе розумію» - це цікава інтерактивна гра для дітей, яка базується на невербальному спілкуванні, асоціаціях та знаннях зі шкільної програми. Її суть полягає в тому, що дитина має мімікою, жестами, малюнком чи будь-якими іншими діями без слів описати те, що зображено на  картці. При цьому, спектр завдань надзвичайно широкий. Тому дитяче міркування та веселощі просто гарантовані!

Гра «Я тебе розумію» допоможе не лише урізноманітнити навчання в класі, а й розвивати загальну ерудицію, навички комунікації, логіку та асоціативну пам'ять дітей.

Гра «Я тебе розумію» спрямована на розвиток: невербального спілкування, асоціативного мислення, розвитку артистизму,

Невербальна комунікація — це базис нашого спілкування, завдяки якому люди століттями знаходили порозуміння один з одним.

Асоціативне мислення сприяє створенню нових ідей, стимулює розвиток уяви та допомагає значно покращити процес запам'ятовування нової інформації.

Колективна дитяча гра дає можливість кожному учню проявити свій артистизм та продемонструвати однокласникам свою творчу сторону.

Широкий спектр завдань дає дітям можливість в неформальній обстановці застосувати всі свої знання, а також значно розширити свій кругозір.

Правила гри:

 Це командна гра, в якій немає переможців та переможених;

 Головним координатором гри є вчитель;

 Учасники гри по одному підходять до столу, беруть одну картку. Завдання кожного учасника - без будь-яких слів пояснити та описати те, що зображено на його картці. Щоб це зробити, можна використовувати жести, міміку або ж намалювати малюнок;

 На демонстрацію однієї мініатюри виділяється близько 1 хвилини.

 В залежності від навчальної мети конкретного уроку можна ставити завдання перед гравцем:

- На яке питання відповідає назва предмета на малюнку?

- Те, що намальовано належить до живої чи неживої природи?

- Напиши букву, яка позначає перший звук в назві предмета.

 

Взаємовідносини в системі «вчитель-учень» – ЗОШ 18

«Швидкісний потяг»

Мета: Узагальнити і систематизувати знання. Формувати навички командної роботи, уміння відстоювати своє рішення та дослухатись до думки інших, терпіння, зосередженість.

Обладнання: картка-вагончик із кишенькою для завдання (для кожного учня), картки із завданням ( для кожного учня).

Ігрова дія: Утворити потяг за поданою умовою, об’єднуючись у групи за спільною ознакою.

Умова гри може змінюватись відповідно до матеріалу, який вивчається.

Поїзд для дітей: картинки, стокові Поїзд для дітей фотографії, зображення |  Скачати з Depositphotos

Позакласна діяльність

 « Кольорові хмарочоси»

Мета гри: сприяти згуртуванню дітей, виховувати доброзичливе ставлення одне до одного, розвивати вміння логічно та нестандартно мислити, виховувати вміння працювати в групі.

Умови гри: кількість дітей повинна ділитися на 6. Кількість дітей, які залишаються мають бонусні фішки, а саме- колір цеглинки лего, потрібний для гри.

Картинки по запросу лего малюнок

                           Хід гри

Учні стають в коло. У них в руках одна з цеглинок, колір якої невідомий нікому. Один з учнів- перший  будівельник, який будує хмарочос. Він вибирає собі 6 учнів так, щоб утворити кольорову стінку з шести кольорів. Для цього будівельник називає колір, якщо він збігається з кольором цеглинки учня, то будівельник забирає його в свою команду. Якщо при називанні кольора випадає бонусна фішка, то колір цеглинки вважається таким, який потрібен будівельнику. Коли зібрана перша команда, то вибирається другий будівельник, який формує собі команду за тими ж правилами. Після формування всіх команд, учні отримують комплекти лего та будують кольорові хмарочоси. Час для роботи можна визначити, щоб кожна група була в рівних умовах. Перемагає найвищий хмарочос.

«Фарби»

Діти обирають хазяїна і двох покупців, всі інші гравці – фарби. Кожна фарба привласнює собі колір і тихо промовляє його хазяїну. Коли фарби назвали свій колір хазяїну, той запрошує одного з покупців.

C:\Users\dvorn\Desktop\Без названия (2).jpg

П. Тук-тук!

Х. Хто там?

П. Покупець.

Х. За чим прийшов?

П. За фарбою.

Х. За якою?

П. За блакитною.

Якщо блакитної немає, хазяїн говорить: «Стрибай однією ніжкою блакитною доріжкою».

Якщо ж покупець колір фарби вгадав, то фарбу забирає собі. Приходить наступний покупець і розмова повторюється. Виграє той, хто вгадав найбільше фарб.

 

«Рід, рідня, родина»

Мета.  Формувати в учнів уміння ласкаво звертатися до членів своєї родини.

Обладнання : зображення дитини.

C:\Users\dvorn\Desktop\Без названия (3).jpg

Ігровий задум. Петрик(Марійка) дуже любить свою родину, але не вміє звертатися до них так, об їм було приємно. Давайте навчимо його (її) говорити ласкаві слова.

Правила гри: клас поділяється на три команди: перша складає ласкаві слова про маму і тата, друга- про бабусю і сестру, третя- про дідуся та брата. Перемагає команда, яка складе найбільше ласкавих слів.

«Свято-коли весело»

Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів про зимові свята та традиції їх святкування.

Обладнання: «сніжинки»- смужки паперу із запитаннями з теми уроку, скручені у кульки.

Ніжні кульки зі сніжинок, новорічна наклейка на скло, вітрину, стіну (наклейка новогодние шарики из снежинок) - фото 1 - id-p1282512057

Ігровий задум. Сьогодні ми пограємо у сніжки, але не звичайні , а «розумні», які вміють задавати запитання.

Правила гри: учнів поділено на три команди (можна більше); кожній команді по черзі вчитель кидає  «сніжинку» із запитанням. Якщо учні відповідають –отримують бал, не відповідають –кидають цю «сніжинку» наступній команді. Виграє  команда із найбільшою кількістю балів.

«Дізнайся , який подарунок»

Дітям подарували гарні іграшки. Тарасику дістався тигр, а Катрусі-кошеня. Що подарували іншим дітям?

Інтерактивна казка "Подарунок на Різдво"

 

Поміркуй!!!

Тарас   хом’ячок

Павлик  тигр

Христина   кошеня

Світлана  папужка

Катя    єнот

Микола  лисичка

Богдан  собака

Люба   мишка

Євгенія  оленятко

Оксана  білка

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

1. Артемова Л. В. Дидактичні ігри і вправи. м - Київ : Рад. шк., 1977.

2. Радіна Є. І. Дидактичні ігри і заняття з дітьми раннього. м- Київ, 1975.: іл.

3. Сорокіна О. І. Дидактичні ігри з літературного читання - Київ, 1957. : іл.

4. Дидактичні ігри в початковій школі навч.-метод. посіб. / О. П. Янківська. - Київ, 1985.

 5.Татенко О. С. Дидактичні вимоги до практичних занять у навчальних майстернях. – Київ, 1961.

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
12 березня 2023
Переглядів
942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку