Сучасна Музика. Стилі та напрями. 7 клас

Про матеріал
Розробка призначена для дистанційної форми навчання. Розроблена за підручником Л.Кондратової "Музичне мистецтво" 7 клас.
Перегляд файлу

image 

СУЧАСНА МУЗИКА.                       

СТИЛІ ТА НАПРЯМИ.

Вітаю у другому семестрі. Гадаю ви добренько відпочили на канікулах. 

image

Знаю, що вас цікавить музика різних епох, стилів та жанрів. Та найбільше , і це не дивно, нас цікавить сучасне мистецтво. У світі сучасного музичного мистецтва є безліч неповторних явищ, імен цікавих композиторів та аранжувальників, музичних шедеврів, що звучать у виконанні співаків, музичних груп і колективів. Сьогодні ми розпочнемо більш детальне знайомство зі стилями та  напрямками сучасного музичного мистецтва.

Поняттям стиль у музиці визначають значні етапи розвитку музичного мистецтва

(наприклад, античний стиль, ренесанс, бароко, класицизм, романтизм тощо), а також стилі певних народів: східний, іспанський, слов'янський та інші.

image

image 

2 - Бароко

image 

3 - Ренесанс

image 

4  - Класицизм

image 

5  - Романтизм

image 

6  - Східний

image 

7 - Іспанський

image 

8 - Слов'янський

Наприкінці XIX — у 1-й половині XX ст. активно розвивалися такі стилі музики:

імпресіонізм, модернізм, експресіонізм, сюрреалізм, а згодом постмодернізм та інші. Кожен із них приніс нові жанри та нові музичні віяння.

image 

9 - Імпресіонізм

image 

10 - Модернізм

image 

11 - Сюрреалізм

Музика органічно розвивалася з іншими видами мистецтва. Серед створених композицій були музичні твори в академічному стилі та твори розважального характеру, які умовно можна назвати легкою музикою.

Слухання музики

image 

В.А. Моцарт «Адажіо» для скляної гармоніки, до-мажор

image 

Скляна гармоніка — музичний інструмент, який складається з комплекту скляних посудин, наповнених водою до певного рівня, чи скляних півкуль, що змонтовані на горизонтальній металевій осі та обертаються за допомогою педалі. Торкаючись посудин або півкуль вологими пальцями, виконавець видобуває звук різної висоти. Цей інструмент відомий ще з середини XVII ст.

image 

image

12 - Відомості про творчість В,А,Моцарта

image 

А.Хачатурян  «Адажіо» з балету «Спартак»

image 

image 

13 - Відомості про творчість А.Хачатуряна

image 

         Який із прослуханих творів, на вашу думку, належить до академічної, а який — до розважальної музики?

         Назвіть засоби музичної виразності та визначте характер мелодії кожного твору.

         Що ви можете сказати про стиль прослуханої музики?

         Які інструменти створили неповторні музичні образи?

image

 

Поняття адажіо має декілька значень.

         Адажіо (італ. повільно, спокійно) — повільний темп музики.

         Адажіо — частина твору (симфонії, концерту, сонати, квартету), яка написана в повільному темпі та має характер глибокого роздуму.

         Адажіо — повільний ліричний танець у класичному балеті.

image

У музикознавстві розрізняють й інші значення поняття стилю.

Наприклад, стиль музики визначає індивідуальну творчу манеру композитора (манера В.А. Моцарта, Л. ван Бетховена, Б. Лятошинського) або стиль виконавця (К. Аббадо, Б. Гмирі, Е. Карузо, С. Ріхтера тощо). Таким чином виділяють авторський стиль (стиль того чи іншого конкретного композитора або виконавця) та національний стиль (що виражається у використанні певних елементів національного музичного фольклору або національної культури).

image 

image

Для прикладу стилю розгляньте репродукції картин відомих художників де зображено відомий вам музичний інструмент. У них ви знайдете і авторську манеру письма, й ознаки тієї епохи, в якій вони були створені.

image

image

image 

image 

image 

Вокальна діяльність

image 

Біла зима (Мінусовий запис)

image 

Творча діяльність

image 

Склади пазли

Гра "Види мистецтва"

image 

image

Урок створено за підручником Л.Кондратової "Музичне мистецтво" 7 клас

image

Використані джерела:

https://pidruchnyk.com.ua/772-muzychne-mistectvo-kondratova-7klas-2015.html  https://youtu.be/2_1ADpVj9wU  https://youtu.be/81IcfKPp97M  

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D0%B0%D1%87%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D1%8F %D0%BD_%D0%90%D1%80%D0%B0%D0%BC_%D0%86%D0%BB%D0%BB%D1%96%D1%87  

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D1%84%D0%B3%D0%B0%D0%B

D%D0%B3_%D0%90%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D0%B9_%D0%9C%D0%BE%D1%86%D0%B 0%D1%80%D1%82  

Автор уроку                                                                        Аліна

Коновалова

image 

pdf
Додано
17 січня 2023
Переглядів
1230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку