Інтелектуальна розминка 1. Хто автор цих слів?Щоб стати справжнім вихователем дітей, треба віддати їм своє серце. -Учитель, який передає дитині лише знання, — це ремісник; той, хто виховує характер, — справжній митець у своїй справі. 2. Продовжіть фразу• Усі перемоги починаються… • Хто не дивиться вперед, той…• Істина народжується в суперечках, та коли пристрасті вирують, істина… • Щоб вести людей за собою, …
Кожен учитель визначає чотири компоненти власного «Я»:• «актуальне Я» — яким себе бачить учитель зараз;• «ретроспективне Я» — яким він себе бачить та оцінює на початкових етапах своєї праці;• «ідеальне Я» — яким учитель хотів би бути;• «рефлексивне Я» — як, з погляду вчителя, його розглядають і оцінюють адміністрація, колеги, учні й батьки.
На сучасному етапі розвитку системи освіти в Україні пріоритетним завданням є підвищення її якості, що виступає основою формування соціально зрілої творчої особистості. Для цього необхідно процес навчання побудувати з максимальним наближенням до запитів і можливостей школярів. Нині перед учительством стоїть важливе завдання — створення таких умов, де б дитина могла самовизначитись, розкрити свої інтелектуальні й творчі здібності. У Концепції НУШ зазначається, що інформаційна-цифрова компетентність – це впевнене, і водночас, критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, у публічному просторі та приватному спілкуванні [Інформаційно-цифрова компетентність
В умовах дистанційного навчання під час епідемії COVID-19 використання інформаційно-комунікаційних технологій є важливою складовою освітнього процесу. Як і в класно-урочній системі навчання, так і під час дистанційного навчання зміст урок визначається трьома складовими: мотивація навчання, виконання практичних навичок як одного з головних чинників навчання, оцінювання навчальних досягнень. Навчальна мотивація ґрунтується на потребі, яка стимулює пізнавальну активність учнів, її готовність до засвоєння знань. Мотиваційна складова навчальної діяльності та теоретичні засади охоплюють пізнавальні потреби та мотиви навчання. Важливою умовою є власний приклад учителя. Під час цього етапу уроку вчитель знімає короткі 15-хвилинні відео, які перекидає для учнів на телефон за допомогою додатка Viber або соціальної мережі Instagram, адже ці додатки є найпопулярнішими серед школярів.
У визначенні змісту роботи вчитель початкових класів керується : Закон України “Про освіту”2. Закон України “Про загальну середню освіту”3. Постанова від 21 лютого 2018 р. №87 “Про затвердження Державного стандарту початкової освіти»4. РОЗПОРЯДЖЕННЯ Кабінету Міністрів від 14 грудня 2016 р. № 988-р “Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року”
НАКАЗ№ 923 від 20 серпня 2018 року. Про затвердження методичних рекомендаційщодо адаптаційного періоду дляучнів першого класу у Новій українській школіНавчальні програми, методичні рекомендаціїНАКАЗ№ 1272 від 08.10.2019 року Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти. НАКАЗ№ 1273 від 08.10.2019 року Про затвердження типових освітніх програм для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти. Лист МОН від 07.04.2021 № 1/9-188 “Щодо освітніх програм”.
Курс розрахований на вчителів молодших класів, освітніх управлінців та батьків учнів. У курсі говоритимуть про:системи та практики оцінювання;культуру оцінювання та як її створити у вашій школі;практики та інструменти оцінювання;фінський освітній досвід;практики українських вчителів. Коли ми оцінюємо, то підтримуємо чи караємо? Як оцінювати, не нашкодивши, а, навпаки, мотивувавши? Які інструменти оцінювання стануть помічними для вчителів і чому батькам не варто вимагати оцінок?
Лист МОН від 16.07.2021 № 1/9-362 “Деякі питання організації виховного процесу у 2021/2022 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок”” У НУШ виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу. НАКАЗ МОН від 02.09.2020 № 1096. «Про затвердження методичних рекомендацій щодо заповнення класного журналу учнів початкових класів НУШ
Як стати гарним учителем? Що для цього потрібно? Талант? Можливо, й талант. Мистецтво? Так, і мистецтво. Майстерність? І майстерність також. Усе це правильно. Але й майстерність, і талант – це на 99% наслідки наполегливої праці. І головне – праці раціональної, що допомагає запобігти витраті часу і бере з передового досвіду головне, суттєве.
Професія вчителя – це не посада і не покликання. Професія вчителя – це хрест, який обираєш добровільно і несеш протягом усього життя в школі. Це і вівтар, бо приносиш на нього найдорожче – здоров’я, особисте життя, спокій і затишок близьких. Це і Голгофа, бо саме протягом багатьох років сторозтерзанний і сторозіп’ятий усіма інстанціями за "гріхи" своїх вихованців. Та над усе професія вчителя – це Едемський сад, бо відчуваєш справді райську насолоду, коли твоїми зусиллями з маленького непослуха виростає велика людина".