Презентація з географії материків і океанів 7 клас.
Розділ Південна Америка. Тема: " Сучасні екологічні проблеми та найвідоміші об'єкти Південної Америки, віднесені до світової природної спадщини ЮНЕСКО". Презентація містить цікаві фотоматеріали, факти, що дозволить здійснити віртуальну подорож та активізувати роботу учнів на уроці.
Мета уроку:ознайомитись з сучасними екологічними проблеми материка Південна Америка, розвивати пізнавальний інтерес, інтелектуальні і творчі здібності учнів у процесі географічних спостережень, здійснити віртуальну подорож по природним об'єкти материка, занесених до списку Світової спадщини ЮНЕСКО,формувати знання, уміння, навички екологічної компетенції,виховувати екологічну культуру, повагу до природних і культурних цінностей різних регіонів і країн світу.
Сучасні екологічні проблеми материка Південної Америки. Активна господарська діяльність у Південній Америці розпочалася з XVI ст. у зв’язку з колонізацією материка європейцями. Найбільшими сучасними екологічними проблемами є: знищення амазонських лісів. Розораність саван, пампи, витоптування трав’яного покриву численними отарами свійських тварин. Збіднення рослинності та тваринного світу; ерозії ґрунтів, зростання площ пустель, забруднення річок, морів, повітря в гірських районах тощо.
Вирубка лісів Амазонії сягнула катастрофічних масштабів Про це йдеться в науковій праці, опублікованій Національним інститутом космічних досліджень (Сан-Паулу). В дослідженні зазначається, що з серпня 2019 року по липень 2020 року було знищено в цілому 11 тис. 88 кв. км тропічних лісів. За словами науковців, лісові масиви почали стрімко скорочуватися прискореними темпами з 2019 року. Це становище тісно пов'язане з політикою деяких Південноамериканських держав, які підтримують збільшення територій для розвитку сільського господарства за рахунок вирубки лісів.
Наслідки нераціональної господарської діяльностіПротягом 1970-х років минулого століття державна політика в галузі сільського господарства в Бразилії, Аргентині та Парагваї заохочувала фермерів розширювати посівні площі під соєю та пшеницею — як певне заміщення виробництва кави й тваринницької галузі. Нові культури вирощували за традиційного обробітку ґрунту, що в поєднанні з великими опадами й призвело до серйозного погіршення його стану на величезних територіях. Посилилась ґрунтова ерозія внаслідок стікання води, і зменшення вмісту органічної речовини в ґрунті. Так, у Бразилії після перших років культивації земель втрата ґрунтової органіки сягала 30–50%, що призвело до погіршення агро - екосистеми, якості й родючості ґрунтів.
Велику шкоду приносить видобуток корисних копалин Значно змінюються природні комплекси в районах добування корисних копалин. Під час відкритого добування корисних копалин ширина кар’єрів може сягати кількох кілометрів. Промислові центри Сан-Паулу та Буенос-Айреса є забрудненими містами материка. Видобуток залізної руди в Андах Ескондіда
Будівництво Трансамазонської автомагістраліБудівництво розпочато ще в 70-х роках ХХ ст., та через погані погодні умови довести роботи до кінця було дуже важко. Проект був запущений без будь-якої турботи про збереження крихкої екології дощових лісів Амазонки. Після будівництва трансамазонського шосе бразильська вирубка лісу злетіла до небачених раніше рівнів. За ці роки незаймані ліси поступилися своїм місцем для ранчо рогатої худоби та золотих копалень. Під час надзвичайних періодів 1990-х та на початку 2000-х, за рік вирубувалося понад 25,000 квадратних кілометрів лісу.
Національний парк Лос-Гласіарес Сам національний парк був створений в 1937, це другий за розміром парк Аргентини. Назва парку (від ісп. glaciares — «льодовики») походить від гігантського Патагонського льодовикового щита в Андах, де розташовані 47 великих льодовиків, з яких 13 спускаються в Атлантичний океан. Цей льодовиковий щит є найбільшим за межами Антарктиди і Гренландії. У решті районів світу льодовики починаються на висотах від 2500 м над рівнем моря, але тут вони починаються з висот 1500 м, спускаючись до рівня моря. Територія парку, що на 30% вкрита льодом, поділяється на дві частини, кожна з яких відноситься до свого озера. Найбільше в Аргентині озеро Архентіно розташовано в південній частині парка, а озеро В'єдма — в північній. Обидва озера живлять річку Санта-Крус, яка стікає до Атлантичного океану. Між цими двома частинами знаходиться закрита для туристів Центральна зона, в якій озер немає.озеро Архентіно озеро В'єдма
Пантанал. Пантанал (порт. Pantanal) — найбільша у світі область боліт, плаский ландшафт з численними річками та мілкими озерами. Назва регіону походить від португальського слова pântano — «болото». Пантанал затоплюється протягом сезону дощів, водою вкривається понад 80 % його території. Тут росте величезна кількість видів прісноводних рослин. Вважається, що Пантанал є екосистемою з найвищою у світі щільністю флори та фауни. Екосистема Пантанала повільно переходить в екосистему дощових лісів Амазонії, вона окрема та унікальна. Національний парк Пантанал-Мату-Гросу -національний парк в Бразилії, розташований на території Пантанала, найбільшої заболоченої території у світі. Парк розташований між затокою Сан-Маркус і гирлим річки Гурупі. Разом із Приватним парком SESC-Пантанал, з 2000 року парк належить до Світової спадщини ЮНЕСКО.
Провінціальний парк Ісчігуала́сто природоохоронна територія в Аргентині, розташована в провінції Сан-Хуан, на північному заході країни. Разом з Національним парком Талампая парк входить до списку світової спадщини ЮНЕСКО. Парк характеризується типовою пустельною та напівпустельною рослинністю (кущі, кактуси і невеликі дерева). Клімат посушливий, дощі бувають зазвичай влітку, а температури коливаються від −10 до +45 °C. Посушливі території навколо формації відомі як Місячна долина (ісп. Valle de la Luna), через незвичайний для Землі ландшафт. Також тут присутні вулканічні джерела та скам'янілі залишки дерев (наприклад, 40-метрові Protojuniperoxylon ischigualastianus) вказують на колись багату рослинність.
Національний парк Канайма. Головною цінністю цих територій є тепуї (плосковершинні гори). Тепуї, одні з найнезвичайніших гір у світі, розташовані в Південній Америці на території Венесуели, Бразилії та Гайани. З першого погляду здається, що неземні пейзажі тепуй більше схожі на декорації до фантастичного фільму. Мовою індіанців пемон, що населяють район навколо гір, слово «тепуї» означає «дім богів». У це легко повірити, адже, як стверджують учені, гори тепуї - одні з найдавніших у світі.
Ауянтепуї Ауянтепуї - найбільша з тепуй, площа поверхні плато складає 700 км². З вершини гори Ауянтепуї починає своє ефектне падіння найвищий водоспад у світі - Анхель. Велика висота падіння - 979 метрів - призводить до того, що перш ніж досягти поверхні землі, вода розсипається на дрібні бризки і перетворюється на густий туман, що огортає навколишню місцевість. Водоспад Анхель
ЗРОБИМО ВИСНОВКИНині найбільшими екологічними проблемами на материку- є катастрофічне зменшення площі вологих екваторіальних лісів і збіднення їх видового складу; - знищення рослинності саван і пампи внаслідок розорювання та надмірного випасу худоби; - забруднення води й повітря численними промисловими підприємствами. Площа природоохоронних територій у Південній Америці невелика. Уряди багатьох країн регіону розробляють природоохоронні заходи, аби припинити знищення екваторіальних лісів, які продукують кисень для всієї планети.
Домашнє завдання: Прочитати параграф за темою. Використовуючи різноманітні джерела інформації, здійсніть віртуальну подорож унікальними природними об’єктами Південної Америки. Підготуйте розповідь (презентацію) про один із них. Виступіть перед однокласниками з повідомленням. Нанесіть унікальні природні об’єкти на контурну карту Південної Америки.
Використані джерела: Бойко В. М., Міхелі С. В. « Географія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти / Бойко В. М. , Міхелі С. В. — К.; Ірпінь: ТОВ «Видавництво «Перун», 2020 — 272 с.: іл. Гільберг Т. Г. Г47 Географія : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Т. Г. Гільберг, Л. Б. Паламарчук. — К .: Грамота, 2015. — 264 с .: іл. ІБВН 978-966-349-537-8 Довгань Г. Д. Географія : підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч. закладів / Г. Д. Довгань, О. Г. Стадник. — Х. : Вид-во «Ранок», 2015. — 304 с. : іл. К В К 978-617-09-2480-3 Атлас 7 клас. Географія материків і океанів. Вид. КАРТОГРАФІЯІнтернет ресурси: Джерело: http://surl.li/ollnohttps://geomap.com.ua/uk-g7/819.htmlhttps://nikvesti.com/ru/news/public/70610 https://tostpost.com/uk/osv-ta/6874-or-noks-ka-nizovina-p-vdenna-amerika-harakteristika-foto.htmlhttps://www.antropolio.com/patagonia-2024/ https://www.ukrinform.ua/rubric-tourism/2042182-unikalni-misca-zagublenij-svit.html Підготувала вчитель географії Селидівської ЗОШ № 2 Байда Н. В.