Сучасні підходи до навчання: «Сінгапурська методика»
на уроках української мови та літератури»
ДЖОТ ТОТС (Jot Thoughts) - «запишіть думки» - навчальна структура, в якій учасники голосно промовляють придумане слово на задану тему, записують його на листочок і кладуть в центр столу лицьовою стороною вгору. Не
Завдання
Знайдіть слова, які б мали такі значення при читанні
Зліва Справа
бук
сорт
рис
кіт
мир |
куб
трос
сир
тік
Рим |
СІМАЛТІНІУС РАУНД ТЕЙБЛ (Simultaneous Rally Table) - «одночасний Релли тейбл» - навчальна структура, в якій 2 учні одночасно виконують письмову роботу на окремих листочках і по закінченню одночасно передають один одному.
I. Фонетика, орфографія
Завдання Відповідь
7’Я 40 А 100 ЛИК 100 РОЖ 100 РОНА 100 ЛЯР МІ 100 100 ЛИЦЯ 3 ЗУБ ПІ 2 Л 3 ГА Р 1 А 100 МИ С 3 Ж ВІ 3 ЛА ЛО ГА КО ВА СТАВ КА РУЧ НИК ПО РА |
Сім’я Сорока Столик Сторож Сторона Столяр Місто Столиця Тризуб Підвал Тривога Родина Намисто
Стриж Вітрила Підлога
Підкова
Підставка
Підручник
Підпора |
ВІДГАДАЙТЕ МЕНЕ ЗА ЗВУКАМИ
СТЁ ЗЕ КЛАС (Stir the Class) - «перемішати клас» - навчальна структура, в якій учні мовчки пересуваються по класу для того, щоб додати якомога більше ідей учасників до свого списку. (Слайд 20)
Фрагмент уроку: тема «Фонетика».5 клас
Фонетичні загадки
1.Приголосний, глухий. Моя пара - [3]
2.Голосний, ненаголошений. Можу уподібнюватися до [и]
3.Приголосний, дзвінкий. Не маю пари. Знайдіть мене у слові лексика.
4.Голосний, ненаголошений. Можу уподібнюватись до [у]
(СЕЛО)
1.Приголосний, дзвінкий, не маю пари .Знайдіть
мене у слові мати .
2.Приголосний, дзвінкий, без пари. Разом з голосним, що є у слові хата,
позначаюсь однією буквою .
3.Приголосний, глухий. Моя пара - [д]
4.Голосний ненаголошений. В алфавіті позначаюсь першою літерою. Мене легко пізнати за запахом .
(М’ЯТА )
(Це загадки, в яких слова відгадують шляхом заміни в них однієї букви іншою)
З и я плаваю у морі ,
З і – ловлю мишей в коморі . (Кит- кіт )
Коли я з д – росту на гілці ,
Коли ж із т – пливу по річці . (Плід – пліт )
З дзвінким усе я заливаю ,
З глухим на дереві зростаю . (Злива – слива)
З е бульвари прикрашаю ,
З и сокирі помагаю . (Клен – клин )
Фрагмент уроку: тема «Загадки».5 клас
(Це загадки , за умовами яких з певного слова шляхом додавання, викидання або вставки звука (чи складу ) утворюється нове слово )
Дроворуби його мають ,
ним колоди розбивають ;
якщо букву пропустити,
в річці слід його ловити . (Клин – лин )
Люблять нас усі збирати
після дощика в ліску ,
а як букву г відняти ,
будем плавати в ставку. (Гриби – риби )
(Відгадування таких загадок , де пропущено повне слово , сприяє запам’ятанню правильного наголосу в ньому )
У кожного із нас бажання :
художнє слухати … (читання )
Останній тисячний був метр ,
скінчився врешті…(кілометр )
Хай заучить для порядку
той ,кому це невтямки :
лапки – в птаха чи звірятка ,
а в правописі - …(лапки)
Красивий ,щедрий рідний край
І мова наша солов’їна .
Люби ,шануй, оберігай
Наш край , що зветься …(Україна)
Виводить букви і слова
Усім потрібна штучка.
В руці виблискує здаля
Зручна учнівська ...(ручка)
Є чарівник у школі в нас ,
Ану впізнайте , хто він !
Озветься – тиша йде у клас ,
Озветься ще раз – гомін .
Щоб не спізнитись на урок
Нам голос подає…(дзвінок)
Одпочить коли сідаєш ,
Хоч – не – хоч його згадаєш .
Бере все – все у руки ,
Ремесла всі вивчає ,
А як «відремонтує» ,
То тато день «мудрує».
Мово рідна , мово українська ,
О найрідніші , найпрекрасніші слова !
Віки тебе терзали сили грізні ,
Але ти , мово , усе – таки - жива !