Інтерес до навчання з'являється лише тоді,коли є натхнення, що народжується від успіху в оволодінні знаннями. Освітня спільнота сьогодні ставить перед собою нове завдання – сформувати в учня уміння учитись. Актуальність поняття компетентності визначається тим, що саме компетентності є тими індикаторами, які дають змогу визначити готовність учня-випускника до життя, його подальшого особистого і суспільного розвитку. Виховання соціально-активної особистості вимагає від учителя застосування нових методів, прийомів і форм роботи, щоб сформувати компетентного випускника
Компетентнісний підхід на уроках фізики передбачає:· Уміння учнів бачити та застосовувати фізику у реальному житті· Уміння будувати та досліджувати фізичну модель· Інтерпретувати отримані результати· Проводити досліди та експерименти з фізичними явищами та процесами· Розв’язувати теоретичні та прикладні проблеми, пов’язані із реальними ситуаціями життіКомпетентнісний підхід - це відповідь на вимоги часу, це орієнтир національної системи освіти.
Формуванні основних груп компетентностей учнів: Культурна компетентність – здатність жити та взаємодіяти з іншими в умовах полі культурного суспільства, керуючись національними та загальнолюдськими духовними цінностями. Учні знайомляться з геніальними творіннями науки та техніки, які своїми знаменитими дослідженнями зробили великий внесок у наукову скарбницю людської думки.
Впровадження компетентнісного підходу у вивченні фізики буде сприяти поліпшенню якості освіти та інтелектуальному і культурному розвитку особистості, формуванню у неї здатності швидко реагувати на запити часу.І ключова роль у цьому належить вчителю. Відомо, що найкращий учитель той, хто пробуджує в учнів бажання вчитися. В. Сухомлинський