Сувенір "Кіт-риболов"

Про матеріал
Проект для учнів 5 класу з модуля «Технологія виготовлення виробів із деревини та деревних матеріалів ( способом ажурного випилювання)»
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Котик-риболов

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконав учень 5 класу

Моніч Андрій Володимирович

 

Керівник: учитель трудового навчання Городний Віктор Васильович

 

 

 

 

 

 

 

 

2015

Зміст

Проект для учнів 5 класу з модуля «Технологія виготовлення виробів із деревини та деревних матеріалів ( способом ажурного випилювання)»

Умовні позначки

  •            - зверни увагу (для вчителя)
  •             - порада
  •                 - інформація для учня

 

Перед виконанням проекту вчитель сам повинен скласти план проекту.

Розрахувати кількість уроків на кожен етап та коли в часовому діапазоні буде виконуватися той чи інший етап проекту.

З цим планом обов’язково мають бути познайомлені учні, щоб знали чіткі межі коли закінчується один етап та починається інший.

 

  1.               Організаційно-підготовчий етап
  •             Першим кроком виконання проекту є усвідомлення проблеми та визначення теми.
  •             Учням 5-6 класів важко самостійно вибрати об’єкт для виготовлення проектованого виробу, тому на даному етапі роль учителя досить велика. Я спрямовує учнів на певні вироби, або пропоную список тем виробів.
  •             Після чого діти обговорюють тему з батьками (з родиною) на предмет необхідності такого виробу, його практичного застосування, виділення коштів на придбання матеріалів, інструментів тощо. (Учні проектують і виготовляють  виріб для своїх потреб, тому батьки або дають кошти на придбання нових матеріалів, або забезпечують матеріалами будь-яким іншим шляхом).
  •                 Метою мого проекту є виготовлення сувеніру з фанери та ДВП.
  •             Кожен етап роботи учні повинні записувати, щоб потім мати можливість оформити папку чи портфоліо.
  •             Коли діти обрали свій виріб для проекту, вони повинні його обґрунтувати.

(Пояснити чому саме такий виріб обрали, як використають на практиці та інше). Це дає дитині глибше усвідомити для чого вона це робить.

  •                 Моїм сувеніром буде випиляна за допомогою лобзика картина на якій буде зображена природа (тварина, риба, птаха та інше), так як я люблю природу, то хочу зробити такий сувенір та подарувати його.
  •             Розробляються критерії майбутнього виробу (габаритні розміри, кольорова гамма, поєднання конструкційних матеріалів і так далі).
  •                 Враховуючи властивості фанери та ДВП мій виріб буде зроблений з фанери, за розмірами не більше стандартного листа (формат А4), розмальований у контрастні кольори.
  •             Для роботи учні самостійно (з допомогою учителя) визначають рівень знань та умінь, необхідних для виконання проекту (які знання і вміння треба мати, які є, а які ще треба здобути).

 

2. Конструкторський етап

  •             Задаю завдання: вивчити найбільш можливу кількість інформаційних джерел з обраної теми.
  •                 Опрацювавши доступні книги, журнали та ресурси мережі Інтернет, було знайдено цікавий матеріал про сувенір.
  •                 Поняття СУВЕНІР

Сувені́р (фр. souvenir від лат. subvenio «приходжу») — подарунок на згадку або річ, пов'язана зі спогадами.

Сувенір на згадку — зазвичай про якусь приємну подію або подорож.

З розвитком туризму як внутрішнього, так і іноземного, з'явилося навіть окреме поняття сувенірна промисловість. Ще у не далекому минулому сувеніри виготовлялися виключно вручну.

В Києві українські сувеніри можна придбати як у спеціалізованих крамницях, так і в традиційному місці зібранні митців і торговців сувенірами — на Андріївському узвозі.

Традиційні українські сувеніри  писанки, дерев'яні булави, ляльки у національних строях, предмети традиційного ужитку  рушники, глиняні глечики, козацькі куманці тощо, українська горілка.

  •                 Історія СУВЕНІРУ

Як цінна річ, подарунок сувенір відомий ще з давніх часів.

У середовищі фахівців рекламного бізнесу прийнято вважати, що рекламно-сувенірна продукція зобов'язана своєю появою одному з комівояжерів американської страхової компанії, який в середині XIX століття додумався забезпечити свої рекламні картки календарним блоком. Пройшло 50 років, і до початку XX століття як рекламні сувеніри вже використовувалися не тільки олівці і картки, але і тенти для автофургонів і навіть кінські попони.

  •            Пошук аналогів
  •             АНАЛОГ – дещо схоже, подібне до чогось (словник)

http://sveal.com/images/magnitiki/DomikS.jpghttp://wemaketoys.ucoz.ru/_tbkp/fanera/ramka_dlja_kartiny_iz_fanery.jpghttp://stranamasterov.ru/img4/i2012/11/19/moi_raboty_026.jpg

  •                 Оцінюю кожен з виробів-аналогів

 

№1

№2

№3

Оригінальність

+

+

+

Простота виготовлення

+

-

+/-

Привабливість

+

+

+

Оздоблення

+

+/-

+/-

Експлуатаційні якості

 

 

 

 

  •             Коли проведена робота з аналізу виробів-аналогів потрібно скласти (виконати) клаузуру виробу.

КЛАУЗУРА – ескіз, прикидання ідеї виробу.

  •                 Я врахував свої можливості, сили та вміння вирішив спробувати виконати ось такий сувенір – котик тримає рибку.

http://4dekor.ru/_sh/26/2643.jpg

  •                 Під час роботи виконав креслення виробу

  •             Коли виконано клаузуру виробу та креслення (ескізний малюнок) варто провести опис проектованого виробу.
  •                 Назва проектованої моделі – сувенір-панно «Котик-риболов»
  •                 Рекомендовані розміри – 290х210 мм
  •                 Опис матеріалів – 3-листова фанера, клей ПВА, шліфувальний папір
  •                 Опис інструментів та пристосування – верстак, лобзик ручний, пилочки, дриль електричний, свердла різних діаметрів, олівець, копіювальний папір (шаблон).
  •                 Опис оздоблення – рибу покрити морилкою, весь виріб покрити лаком.
  •             Складання технологічної картки

 

  •             Технологічна картка

з/п

Зміст і послідовність операції

Графічне зображення операцій

Виріб

Декоративне панно

Габаритні розміри

290х210

Матеріал

фанера

Обладнання і пристрої

Інструменти:

Робочі

Вимірювальні

1

2

3

4

5

6

1

Підібрати матеріал для виробу

C:\Users\ViVa!\Desktop\2014_01_21\IMG.jpg      

Верстак

олівець

Рулетка

2

Вирізуємо заготовку

C:\Users\ViVa!\Desktop\2014_01_21\IMG.jpg

верстак

лобзик

 

3

Шліфуємо заготовку

C:\Users\ViVa!\Desktop\2014_01_21\IMG.jpg

верстак

Шліфувальний папір, брусок для шліфування

 

4

Наносимо контури виробу

C:\Users\ViVa!\Desktop\2014_01_21\IMG.jpg

верстак

Олівець, копіювальний

 

5

Випилюємо рибку

C:\Users\ViVa!\Desktop\2014_01_21\IMG.jpg

верстак

Лобзик, підставка для пиляння

 

6

Випилюємо голову, носик та очі котика

C:\Users\ViVa!\Desktop\2014_01_21\IMG.jpg

верстак

Лобзик, підставка для пиляння

 

7

Випилюємо лапки котика

C:\Users\ViVa!\Desktop\2014_01_21\IMG.jpg

верстак

Лобзик, підставка для пиляння

 

8

Розмічаємо де будуть пропили

C:\Users\ViVa!\Desktop\2014_01_21\IMG.jpg

верстак

олівець

 

9

Свердлимо отвори

C:\Users\ViVa!\Desktop\2014_01_21\IMG.jpg

верстак

Електричний дриль, свердла d2 та d10, накладна дошка

 

10

Випилюємо пропили (зябри, чуб та вуса)

C:\Users\ViVa!\Desktop\2014_01_21\IMG.jpg

верстак

Лобзик, підставка для пиляння

 

11

Шліфуємо деталі виробу

C:\Users\ViVa!\Desktop\2014_01_21\IMG.jpgC:\Users\ViVa!\Desktop\2014_01_21\IMG.jpg

верстак

Шліфувальний папір, брусок для шліфування

 

12

Оздоблюємо рибу

C:\Users\ViVa!\Desktop\2014_01_21\IMG.jpg

верстак

Морилка, пензлик

 

13

З’єднуємо деталі виробу

C:\Users\ViVa!\Desktop\2014_01_21\IMG.jpg

верстак

Клей ПВА

 

14

Оздоблюємо композицію

C:\Users\ViVa!\Desktop\2014_01_21\IMG.jpg

верстак

Лак, витяжна шафа

 

30

Проконтро-лювати виріб

C:\Users\ViVa!\Desktop\2014_01_21\IMG.jpg

 

 

Лінійкакутник, шаблон

  1.               Технологічний етап
  •             Дії вчителя. Під час виконання технологічного етапу постійно слідкую за процесом виготовлення виробу. Надаю консультацію, допомогу, контролюю та керує всім процесом.
  •             Дії учнів. Учень виконує технологічні операції (виготовляє виріб), корегує свою діяльність, здійснює самоконтроль і самооцінку своєї діяльності. Оцінка якості.  Дотримання технологічної, трудової дисципліни, культури праці.

 

  1.               Заключний етап
  •             Коригування (за необхідності) виконаного виробу відповідно до запланованого. Корегування технології виготовлення виробу (за необхідності); остаточний контроль; випробування проекту. Оформлення портфоліо проекту  (проектної папки). Самооцінка проекту. Підготовка до захисту проекту. підбиття підсумків роботи над проектом (чи досягли поставленої мети, які затрати часу, зусиль, матеріалів тощо, який результат праці, його практичне значення).

 

  •             Захист проекту.    (Форми захисту можуть бути різні: у старших класах, наприклад, може бути захист проекту з використанням електронної презентації,  можлива демонстрація моделей одягу тощо);  5-7  класи – виставка робіт учнів; учнівські ярмарки тощо. Дуже важливо робити захист проектів  із запрошенням класного керівника, представників адміністрації школи, вчителів-предметників, батьків, спеціалістів з тих чи інших питань. Це не тільки сприятиме формуванню важливості того, що роблять учнів, це буде ще й пропаганда того, чим займаються учні на трудовому навчанні, чого часто не знає ні адміністрація школи, ні вчителі-предметники, ні батьки).

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
1092
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку