ДОДАТКИ
Додаток А
Методичні поради для вихователів щодо організації та проведення
театралізованої діяльності з дітьми дошкільного віку
«Світ дитячих вистав»
1. Потрібно відпрацювати правило «першої зустрічі», коли саме від вихователя залежить емоційний стан дитини. Відповідно теоретичних основ рекомендуємо застосовувати елементи театралізованого інсценування, діалогічне мовлення між «дитина–ляльковий персонаж», «дитина-вихователь-ляльковий персонаж», що в загальному розумінні сприятиме емоційно-позитивному стану дитини.
2. У процесі взаємодії вихователя з дитиною доречним вважаємо спостережливість, адже рухи дитини разом з її мовленням дозволяють більш глибоко дізнатися про емоційний світ дошкільника.
3. Спільно з персонажами лялькового театру ефективним, на наш погляд, буде використання вправ з багаторазовими повторами рухів (м’язове відчуття, наприклад, виставляти ніжку, пострибати тощо).
4. З метою забезпечення яскравого ігрового процесу вдалим буде застосування творів малих фольклорних форм.
5. Ляльковий театр для навчально-методичної та виховної роботи з дітьми рекомендовано застосовувати як на фланелеграфі, так і за допомогою окремих іграшок та ляльок.
6. Варто пам’ятати про завчасну підготовку до використання лялькового театру у роботі з дітьми дошкільного віку (забезпечення рядом атрибутики, музичним супроводом, обладнанням тощо).
7. Вихователь має вчити тексти (слова) напам’ять, адже емоційно-чутлива дитина спрямовує своє мислення та почуття на дії усіх персонажів, на їх мову та вчинки тощо.
8. Варто мати за правило періодичне використання певних вправ для розвитку емоцій.
9. Доцільним буде організація спільної театралізованої діяльності для дітей різних вікових груп.
10. Театралізована діяльність є вдалою основою для формування у дітей уявлення про мистецтво театру.
Додаток Б
(Фотоматеріали з проведення експериментальної роботи)