Метою виховного заходу є розширити знання учнів про професії , трудові дії та знаряддя праці ; Викликати почуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати ; Сприяти розвитку трудової активності і працьовитості школярів; Розвивати мовленнєві здібності , логічне викладення думок.
Класна година
« Світ професій навколо нас»
Мета: допомогти учням якнайбільше дізнатися про світ професій, який нас оточує.
Завдання:
План
Вчитель:
Загадки
Ще всі навколо міцно сплять,
а він вже стати встиг,
аби духмяним калачем
ти смакувати зміг. (Пекар)
Тобі задачі заважкі –
терпляче пояснив.
Зчепились в класі хлопчаки
-він їх розборонив.(Вчитель)
Гроші витрачає вміло:
він вкладе їх у діло
лік грошам він добре знає,
їх на вітер не пускає. (Бізнесмен)
Хто,як квочка із курчатами,
в дитсадку щодня з малятами?
Хто пильно доглядає,
няньчить, пестить,розважає,
вчить співати й малювати,
рахувати і читати? (Вихователька)
Він такий же, як і ми,
непомітний між людьми.
А в театрі грає ролі:
нині - вчителя у школі,
завтра буде інша роль -
то бідняк він, то король. (Актор)
Хто в лікарні по палаті
ходить в білому халаті?
Хто людей з біди рятує,
Хто хвороби всі лікує? ( Лікар)
В літню пору, в час осінній
навесні – в гарячий час
косять жнуть вони і сіють,
орють лан у котрий раз. (Хлібороби)
Гра «Відгадай професію»
(Вчитель показує малюнок - діти називають професію і іще треба розказати, що саме робить ця людина.)
Пожежник( гасить пожежі).
Художник (малює картини).
Продавець ( продає продукти, різні товари).
Перукар (робить стрижки людям).
Листоноша (приносить людям газети, журнали, листи).
Двірник (прибирає вулиці, двори).
Часовщик ( ремонтує годинник).
Машиніст (водить поїзди).
Чоботар ( ремонтує взуття).
Робота в групах «Збери прислів’я»
Тест «Хто чим займається?»
Зуби лікує: хірург, медсестра, стоматолог.
Корову доїть : доярка,пастух,двірник.
Будинок будує : маляр,будівельник,слюсар.
Сніг мете: шофер, льотчик, двірник.
Дітей учить: бібліотекар, нянька,вчитель.
Сорочки шиє: швачка, чоботар, вівчар.
Охороняє кордон: тракторист, прикордонник, листоноша.
Добуває вугілля: художник, водій, шахтар.
Гра «Хто так каже?»
«Кому добавки?» (кухар).
«Який зуб вас турбує?» (лікарка стоматолог)
«Велике спасибі за покупку.» (продавець)
«Вам посилка, розпишіться.» ( листоноша)
«У мій невід попало багато риби.» (рибак)
«Тема сьогоднішнього уроку.» (вчитель)
«Сідайте, як стригнемося?» (перукар)
Завдання «Асоціації»
Вчитель:
Обравши собі професію, пам’ятайте про головну для вас сьогодні. Про неї дуже влучно сказав знайомий вам поет А.Костецький у своєму вірші
«Найголовніша професія»
Спитай у тата чи у мами,
які професії у них.
Професій в світі є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх.