Світ рослин у мистецтві – «Диво – квіти».  Квітка-генеративний орган рослин.. Лабораторна робота: Будова і різноманітність квіток

Про матеріал
Розвинути предметну мистецьку компетентність ,а саме здатність до пізнавальної і практичної діяльності учнів ,поглибити знання про декоративне мистецтво ,формувати вміння спрощувати та декорувати природну форму ,розвивати художньо-образне мислення,художньо – творчі здібності та естетичні смаки. Сформувати в учнів уявлення про загальні риси будови та функції квітки, її види та різноманітності ,важливе значення у природі ,сформувати знання про головні частини квітки,продовжити формувати самостійність учнів у навчанні ,здатності до самоаналізу ,уміння працювати в колективі,з додатковим матеріалом,порівнювати,робити висновки,працювати з додатковою літературою,розвивати увагу та уміння логічно мислити,робити цікаві доповіді,застосовувати отриманні знання на практиці,уміти творчо працювати,розвивати інтерес до природничих наук,виховувати бережне ставлення до природи,формувати культуру поведінки в природі,розвивати важливості відтворення рослинного світу завдяки збереженню квіткового розмаїття ,сприяти естетичному вихованню учнів.
Перегляд файлу

Найважливіше завдання школи – розкрити творчі здібності, обдарування, таланти своїх вихованців.

В.Сухомлинський

ТЕМА: Світ рослин у мистецтві – «Диво – квіти».

 Квітка-генеративний орган рослин.. Лабораторна робота: Будова і різноманітність квіток.

 

Мета :Розвинути предметну мистецьку компетентність ,а саме здатність до пізнавальної і практичної діяльності учнів ,поглибити знання про декоративне мистецтво ,формувати вміння спрощувати та декорувати природну форму ,розвивати художньо-образне мислення,художньо – творчі здібності та естетичні смаки.

Сформувати в учнів уявлення про загальні риси будови та функції квітки, її види та різноманітності ,важливе значення у природі ,сформувати знання про головні частини квітки,продовжити формувати самостійність учнів у навчанні ,здатності до самоаналізу ,уміння працювати в колективі,з додатковим матеріалом,порівнювати,робити висновки,працювати з додатковою літературою,розвивати увагу та уміння логічно мислити,робити цікаві доповіді,застосовувати отриманні знання на практиці,уміти творчо працювати,розвивати інтерес до природничих наук,виховувати бережне ставлення до природи,формувати культуру поведінки в природі,розвивати важливості відтворення рослинного світу завдяки збереженню квіткового розмаїття ,сприяти естетичному вихованню учнів.

Основні поняття і терміни: квітка, оцвітина, чашечка, віночок, чашолистки, пелюстки, тичинка, маточка, пиляк, приймочка, стовпчик, зав’язь, двостатеві та одностатеві квітки, однодомні та дводомні рослини, правильні, неправильні та асиметричні квітки.

 

Обладнання :Репродукції творів М.Примаченко та К.Білокур,зразки дитячих малюнків ,приладдя для практичної роботи – фарби,папір,пензлі ,баночка для води .

Таблиця "Квітка", модель квітки, гербарії, малюнки, живі квіти, опорні конспекти, зошити,листівки "Квіти", "Квіти-годинники", "Лікарські рослини", "Зелена аптека".

Хід уроку   Доброго дня вам , любі друзі!

               Вітаю Вас.

          нехай оці чудові квіти

               Зігріють ніжністю серця .

               Послухайте уважно, діти ,

               Урок з початку й до кінця .

   

 

 

  І. Організаційна частина.

Темою нашого уроку сьогодні є:  Квітка-генеративний орган рослин.

Світ рослин у мистецтві – «Диво – квіти».

Сьогодні з біології ви вивчатимете будову квітки ,з образотворчого мистецтва її намалюємо ,але не звичайну а декоративну «Диво – квітку»

 

            Епіграфом до нашого уроку є : 

  Скільки того цвіту при долині,

  Кожна квітка-пісня України.

  Скільки того цвіту край городу   

Кожна квітка-материна врода.

Стривай! Не рви!

Квіти - це природи діти.

Дивись, як розпустились пелюстки

Повинні вміти розуміти,

Що їх потрібно берегти.

Пісня «Україночка»Проблемне питання:Як ви гадаєте,про що піде мова на сьогоднішньому уроці?Про квітку.

Давайте запишемо тему уроку в зошити.

 ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Але перш ніж переходити до нової теми,давайте пригадаємо,як розмножуються рослини?

Клас ділимо на 4групи

1 група :закінчити речення

1. Здатність живих організмів відтворювати особистість того ж виду називається -

2.Є два типи розмноження –

3. У розмноженні, в якому бере участь тільки один організм, який віддає на утворення наступного покоління одну клітину, групу клітин або частину -

4. Форми нестатевого розмноження –

5.Клітини,які утворюються при нестатевому типі розмноження-

6. Розмноження рослин частинами тіла або вегетативними органами називають -

7. Здатність організму відновлювати втрачені органи називається –

8.Вегетативне розмноження може бути двох типів:

9.До розмноження пагонами відносять-

10.Які ще два типи вегетативного розмноження вам відомі?

Відповіді-1розмноження 2статеве і нестатеве 3нестатеве 4поділ навпіл,спороутворення,вегетативне 5спори 6вегетативне розмноження 7регенерація 8природне і штучне 9живцями,відсадками,вусами,щеплення 10листками і коренями

2 група:

Встанови відповідність

Представники

Спосіб вегетативного розмноження

1 слива

2 конвалія

3 топінамбур

4 суниці

5 пирій

6 смородина

7 малина

8 часник

А кореневими паростками

Б відводками

В кореневищем

Г стебловими бульбами

Д вусами

Е цибулиною

 

Відповіді: 1 — А, 2 — В, 3 — Г, 4 — Д, 5 — В, 6 — Б, 7  А, 8 — Е.

 

 

 

3 група

Бліц-опитування

 

Визначте, про який вид розмноження йдеться(статеве-нестатеве)

 

1. Може здійснюватись видозмінами стебла.

2. Здійснюється спорами.

3. Характерне утворення статевих клітин і їхнє злиття.

4. Суниці можна розмножити вусами.

5. Характерне утворення зиготи.

6. Листковими живцями розмножується бегонія.

7. У садівництві широко застосовується щеплення.

8. Так найпростіше розмножити тюльпан.

9. Спори мають тверду оболонку і розносяться вітром.

10. Цьому сприяє наявність квітки.

11. Півники і м’ята розмножуються кореневищами.

12. Більшість рослин можуть розмножуватися за допомогою     листків, частин стебла, кореневищ.

4 група

  • Вправа «Закінчити речення»

(Виконується 2 – 3 учнями індивідуально на робочому листку)


1. Процес утворення собі подібних – це … (Розмноження)

2. Нестатева клітина, оточена захисними оболонками – це … (Спора)
3. Статеві клітини називаються … (Гамети)

4. Спори, які мають джгутики і активно рухаються – це … (Зооспори)
5. Вегетативне розмноження ґрунтується на явищі … (Регенерація)
6. Розмноження частинами материнського організму – це … (Вегетативне)
7. Бульба, кореневище, цибулина, вуса – це видозміни … (Пагона)

8. Частина вегетативного органа з розташованими на ньому бруньками – це …

(Живці)

9. Розмноження буває … і … . (Статеве, Нестатеве).
10. Приживлення частини вегетативного органа однієї рослини до іншої – це … (Щеплення)
11. Рослину, яку прищеплюють до іншої рослини – це … (Прищепа)

12. Рослину, до якої прищеплюють частину іншої рослини – це… (Підщепа)

Мотивація навчальної діяльності учнів.

Повідомлення істориків

      Дуже давно, коли на Землі ще не було людини, крізь грунт пробився маленький пагінець, потягнувся до неба, до сонця й розквітнув квіткою.

     Якою була та квітка, ніхто не знає. Але, без сумніву, у світ прийшла краса. Узагальнена назва всіх рослин планети –«флора» -походить від латинського слова, що означає «квітка». У давніх італійців Флора була  богинею квітів і юності. Пізніше стародавні римляни ототожнили  Флору із старогрецькою  богинею квітів Хлоріс, або  Хлоридою, що означає  «зелена».

    І справді, одне  з найпрекрасніших  творінь природи –квіти. Перший  дзвінок, перше побачення і остання зустріч, трудовий успіх і героїчний вчинок –це  квіти, які даруємо ми і дарують нам.Ось вони перед нами:на листівках,у вазонах,на ваших вишиванках.

Актуалізація опорних знань.

Що означає слово «декор» - прикраса Виходить що декоративна квітка -це прикрашена квітка спрощена,узагальнена ,прикрашена певними декоративними елементами , лініями, крапками тощо,одним словом  -стилізована.Стилізація це перетворення живоі форми у спрощену або ускладнену відповідно до призначення

А які ваші улюблені квіти?Діти називають .Як бачите їх дуже багато,тож спробуємо розібратися у їх різноманітті.

     Сподіваюся, на сьогоднішньому уроці вам буде цікаво дізнатися про будову та різноманітність квітів. Тому зараз об'єднаємо свої зусилля для кращого опанування матеріалу. Я розраховую на вашу активну роботу і сподіваюсь, що дух партнерства допоможе вам у цьому.

квіти – постійні супутники нашого життя. Вони на клумбах, у кімнаті, вони на вишиванках, ними розмальовані печі, стіни осель, посуд. Вони є для людини символом її почуттів та думок. Їх широко використовують у парфумерії для виготовлення пар­фумів, кремів, лосьйонів, шампунів. В фармацевтичній промисловості з них виготовляють екстракти, пі­гулки, порошки. В текс­тильній промисловості їх використовують як природні барв­ники. У харчовій — вони необхідні для виготовлення чаїв, варення, си­ропів, а також різних олій: троян­дової, лавандової, шипшинової. З них роблять різні напої, відвари. Ними прикрашають парки, сквери, домівки.

А як ми радіємо, коли у святковий день, нас вітають ними…

Про них складають легенди, оповідання,їх оспівують в піснях і поемах, а скільки віршів написано про них…

 Вивчення нового матеріалу

Оголошення теми і мети уроку.

 

 

 

Квіти ,квіти...

Чарівні квіти.

Кольорові,великі й малі

Ви умієте душу зігріти,

Бо й самі ви-душа землі

 

Квіти мають символічне значення в культурі різних народів. Так, троянда зазвичай асоціюється в людей із любов’ю та красою, ромашка з невинністю, а мак – із вічним спокоєм. А що можна розказати про квітку з наукової точки зору?

 

 

ЩО ТАКЕ КВІТКА ТА ЯКІ ФУНКЦІЇ ВОНА ВИКОНУЄ

Квітка – це пристосований до розмноження генеративний орган покритонасінних рослин, що являє собою видозмінений і вкорочений пагін з обмеженою здатністю до росту.

 

Простими словами, квітка – це орган рослини, що виконує функцію розмноження за допомогою утворення насіння та різноманітних плодів.

 

Основні функції квітів перераховані нижче:

  • Розмноження – з’єднання чоловічих і жіночих гамет.
  • У квітках розвиваються гаметофіти.
  • Квіти забезпечують нектаром певних птахів і комах, які допомагають у перенесенні пилку з однієї рослини на іншу.
  • Квіти можуть утворювати діаспори без запліднення.
  • Після запліднення зав’язь квітки розвивається в плід, що містить насіння.
  • Квіти можуть сприяти самозапиленню, тобто з’єднанню сперматозоїдів і яйцеклітин з однієї квітки, або перехресному заплідненню – з’єднанню сперматозоїдів і яйцеклітин із різних квітів.

Чим важливі квітки: 10 причин

  1. З них виробляють харчові продукти.
  2. Вони є головною ланкою в природному процесі походження меду.
  3. Використовуються для створення ліків.
  4. Сприяють рослинництву та запиленню.
  5. Покращують екологічний стан.
  6. Є компонентом для створення ароматизаторів та одеколонів.
  7. Використовуються у якості прикрас.
  8. Є компонентом деяких барвників.
  9. Можуть використовуватися як засоби від шкідників.
  10. Сприяють процесу розведення тварин.

БУДОВА КВІТКИ: ГОЛОВНІ ЧАСТИНИ РОСЛИНИ В СХЕМІ

Будь-яка квітка складається з трьох частин: стеблової, листкової та репродуктивної. Усі частини квітки мають у складі кілька органів, що виконують важливі функції в процесі розвитку та розмноження рослини.

 

На картинці основні частини квітки виглядають так:

основні частини квітки схема

Стеблова частина: квітконіжка і квітколоже

стеблова частина квітки малюнок

Квітконіжка – це ніжка квітки або стебло, з якого розпускається скупчення квітів.

 

Квітколоже – це орган рослини, розташований у верхній частині стебла під основною частиною квітки. Його функція полягає в з’єднанні стебла з квіткою, а також підтримці квітки або плоду під час його розвитку.

Листова частина: оцвітина

Оцвітину відносять до другорядних частин квітки. Попри це, вона виконує вкрай важливу функцію в житті рослини. На картинці вона виглядає так:

оцвітина схема

Оцвітина – це науковий термін для частин квітки, що оточують репродуктивні органи. Оцвітина може бути розділена на дві частини: внутрішню та зовнішню. Внутрішня оцвітина зазвичай складається з віночка – пелюсток. Зовнішня оцвітина – це чашечка, що складається із чашолистків. Призначення оцвітини полягає в захисті квітки під час її розвитку та привертанні уваги запилювачів (завдяки яскравому забарвленню) для продовження роду.

  • Віночок має різну форму залежно від типу квітки. Він утворює внутрішню оцвітину, що оточує репродуктивну частину рослини. Віночок складається із кола різних за формою та забарвленням пелюсток. Проте, іноді він також може складатися з однієї суцільної пелюстки.

Віночок приваблює комах-запилювачів своїм яскравим забарвленням і цікавими запахами. Виняток – квітки, що запилюються вітром. Зазвичай їхні віночки прості або тьмяні.

  • Чашолистки – це частини рослини, які захищають внутрішню квітку під час її зростання. Вони, як правило, мають зелене забарвлення та схожі на листки. Чашолисток є першою частиною квітки. Він утворює бруньку навколо рослини, що з’являється. Його основні обов’язки полягають у захисті квітки та запобіганні її висиханню.

Не всі квіти мають чашолистки. У деяких випадках вони видозмінені в приквітку, що оточує рослину. Це модифікований листок, який більше схожий на пелюстку, ніж на лист, оскільки зазвичай має яскраве забарвлення та форму, що відрізняється від інших листків рослини.

  • Чашечка – це технічний термін для групи чашолистків, листоподібних структур, які оточують і захищають бутон, коли він формується у квітку.

Скористайтеся допомогою репетитора, щоби скласти іспити на відмінно. Найкращих викладачів ви можете відшукати на маркетплейсі БУКІ. У розділі репетитори з біології ви точно знайдете педагога, що допоможе вам підготуватися до важливого тесту чи просто покращити власні знання зі шкільної програми.

МАТОЧКА ТА ТИЧИНКА: РЕПРОДУКТИВНА СИСТЕМА КВІТКИ

Маточка та тичинка – це головні частини квітки, що відповідають за її розмноження. Маточка є жіночим репродуктивним органом, а тичинка – чоловічим.

Тичинка

будова тичинки

Тичинка – чоловічий репродуктивний орган квітки. Вона містить дві основні частини: тичинкову нитку та пиляк:

  • Тичинкова нитка – це довга циліндрична вусикова частина тичинки, що утримує пиляк для його запилення або перенесення пилку вітром.
  • Пиляк – це мішечок, що розташовується на вершині нитки. У пиляку утворюється пилок, що містить чоловічі репродуктивні клітини.

Функція тичинки – створювати пилок, робити його доступним для запилювачів і майбутнього розмноження. Коли запилювач (наприклад, бджола чи птах) торкається пиляка, пилок прилипає до його тіла, а потім переноситься на інші квіти.

Маточка

маточка будова рисунок

Маточка (або Плодолисток) – жіночий репродуктивний орган квітки. Плодолисток зазвичай має форму кеглі та складається із зав’язі, насінних зачатків, стовпчика та приймочки.

  • Зав’язь – мішечок біля основи в центрі квітки, що виробляє яйцеклітини. У разі успішного запилення яйцеклітини стають насінням плоду.
  • Стовпчик – подовжена частина плодолистка, яка з’єднує зав’язь із приймочкою. Це трубка, якою пилок доставляється до зав’язі.
  • Приймочка – це верхня частина маточки, що має плоску поверхню з липкою текстурою, яка ідеально підходить для захоплення пилку.

Після потрапляння на приймочку пилок із тичинки проростає та переходить на пилкову трубку стовпчика. Досягаючи зав’язі, пилкова трубка запліднює насінні зачатки. На цьому процес запилення завершується.

Погляньте на малюнки ,вони належать двом українським геніальним художницям М.Примаченко та К.Білокур.

Перегляд  репродукції.Одні квіти реалістичні ,інші декоративні .По чому це видно?

Реалістично передано квіти ,листя,стебла як в природі,а на інших спрощена форма , яскраві кольори і прикрашено лініями ,крапочками та іншими елементами .

Сьогодні ми малюватимемо саме декоративні квіти,Погляньте на малюнки ,ці квіти намалювали діти вашого віку.Перегляд дитячих малюнків .Я думаю ви справитесь не гірше , виростите ще кращі «Диво – квіти».
Послідовність виконання.

Вибираємо собі будь-яку реалістичну квіточку в природі їх є дуже багато і кожна неповторна і прекрасна , розглядаємо її форму і стилізуємо іі.

Давайте пригадаємо будову квітки -стебло,листок ,корінь, квіттку ... Усі ці елементи мають бути присутні і в наших диво-квіток, тільки дещо спрощені , узагальнені , можна дещо змінити кольори , тобто виконати по-своєму

Фізкультхвилинка

Хто ж там, хто вже там стомився?

І додолу похилився.

Треба дружно всім нам встати

Фізкультпаузу почати: вище руки підніміть

І спокійно опустіть, розведіть їх в сторони

Щоб були опорою, плесніть ними кілька раз,

За роботу! Все гаразд.

 

 

 

 

 

Закріплення вивченого матеріалу(5 хв)

 

ЛАБОРАТОРНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ

БУДОВА КВІТКИ

Обладнання, матеріали та об’єкти дослідження: живі квітки вишні, яблуні, фЙшипшини та інших покритонасінних рослин (за вибором учителя) або їхні гербарні зразки; постійні препарати зрізів квіток; препарувальний набір, лупа, мікроскоп, муляжі, таблиці.

Хід роботи

1. Розгляньте будову квітки та знайдіть її основні частини.

2. Визначте кількість чашолистків, пелюсток, тичинок, маточок.

3. Препарувальною голкою розгорніть квітку й розгляньте маточку. Знайдіть зав’язь, стовпчик та приймочку.

4. Зробіть поперечний зріз через зав’язь маточки. Покладіть її на предметне скло та розгляньте за допомогою лупи. Під мікроскопом роздивіться постійний препарат зрізу через зав’язь маточки. Знайдіть стінки зав’язі та насінний зачаток.

5. Розгляньте будову тичинки. Знайдіть тичинкову нитку та пиляк. Покладіть пиляк на предметне скло та дослідіть його за допомогою лупи. Роздивіться пилкові зерна. Яке функціональне призначення пилку, насінного зачатка, зав’язі?

Які є типи квіток? Не в усіх рослин квітки одночасно мають тичинки й маточки. У деяких видів рослин тичинки розташовані в одних, а маточки в інших квітках. Такі квітки відповідно називають тичинковими (чоловічими) та маточковими (жіночими). Квітки, що мають лише тичинки або лише маточки, називають одностатевими, на відміну від двостатевих, які мають і тичинки, і маточку (мал. 141).

У деяких рослин (наприклад, у соняшнику, волошки) частина квіток не має ні тичинок, ні маточок, тому їх називають нестатевими, або стерильними. Вони яскраво забарвлені і цим приваблюють комах-запилювачів до розташованих поруч квіток з тичинками та маточками.

Мал. 141. Різні типи квіток: 1 - одностатеві (голі сидячі квітки верби); 2 - двостатева квітка лілії

Мал. 142. А. Однодомна рослина кукурудза. Б. Дводомна рослина тополя: 1 - чоловіче суцвіття; 2 - чоловіча квітка; 3 - жіноче суцвіття; 4 - жіноча квітка

Є види рослин, у яких чоловічі та жіночі квітки розміщені на одній особині. Їх називають однодомними (наприклад, огірки, кукурудза, дуб). Якщо ж тичинкові та маточкові квітки містяться на різних особинах (чоловічих і жіночих), то такі рослини мають назву дводомні (наприклад, верба, тополя, обліпиха, коноплі) (мал. 142).

Молодці!Давайте з любов,ю і шаною відноситися до рослин –вони того варті.

Практична діяльність учнів

 

Люби природу  як частинку душі своєї

Люби природу не для себе, люби для неї

Квіти – це історія народу

Квіти – це наша природа

Квіти – це ми.

Вмійте природу любити,

Кожній стеблині радіти

В полі, у лузі, над яром, -

Квіти, дерева і трави.

Цвіту не вирви задарма

Гілки не втни для забави!

Ти – людина у цьому світі,

І тому ти за все в отвіті.

Бо люди у цьому світі

Лиш добро повинні творити. 

Рефлексія:з допомогою іграшкового мікрофону-квітки діти висловлюють свої враження про урок

.Ви маєте біля себе квітку і бутон троянди,якщо ви відчуваєте,що розкрилися на цьому уроці,то прикріпіть до стенду квітку,а як ні-то бутон.Ось така у нас вийшла композиція.

 Як ви почували себе на уроці?

 Що сподобалось, а що не сподобалось підчас уроку?

 Як отримані знання можна використати у вашому життя?

 Як ви працювали на уроці?

  • Було цікаво….
  • Стилізація -це…
  • Були труднощі з ….

Мені хотілось би дізнатися …..

Діти,перед вами лежать троянди і їх бутони.Якщо ви отримали від уроку знання і емоції,які допомогли вам розкритися,то прикріпіть до плакату свою троянду,а якщо ні,то бутон.

Беремося за руки і прогинаємось як розкривається квітка.

Підсумок уроку. Оцінювання.

Вам вдячна учні за увагу, за вашу щирість, доброту,

Я зичу вам умінь, наснаги, знання хапайте на льоту,

Бажаю щастя всім без краю, й сердечним бути повсякчас

Викладаємо на дошці композицію «Диво-квіти» з малюнків дітей.

 

 

УЗАГАЛЬНИМО ЗНАННЯ

  • Квітка - генеративний орган, який забезпечує розмноження квіткових рослин. Вона складається з квітконіжки, квітколожа, оцвітини, тичинок і маточок.
  • Квітки, що водночас містять тичинки й маточки, називають двостатевими, а ті, які мають тільки тичинки або маточки, - одностатевими.
  • В однодомних рослин тичинкові та маточкові квітки розташовані на одній особині, у дводомних - на різних.

Поповніть свій біологічний словник: маточка, тичинки, зав’язь, насінний зачаток, зародковий мішок, однодомні та дводомні рослини, стінка плода.

ПЕРЕВІРТЕ ЗДОБУТІ ЗНАННЯ

Виберіть одну правильну відповідь

  • 1. Назвіть частину квітки, яка має стеблове походження: а) чашечка; б) тичинки; в) маточки; г) квітконіжка.
  • 2. Зазначте, як називають квітки, у яких одночасно є тичинки й маточки: а) одностатевими; б) двостатевими; в) нестатевими; г) однодомними.

Дайте відповідь на запитання

  • 1. З яких частин складається квітка?
  • 2. Яка будова тичинки та маточки?
  • 3. Де розташований насінний зачаток і що з нього розвивається?
  • 4. Які рослини називають одно- та дводомними? Наведіть приклади.

 

 

 Узагальнення навчального матеріалу

У 1818 р. натураліст Жозеф Арнольд подорожував тропічними лісами Суматри. Він побачив величезну квітку, що ніби була приклеєна до землі. Від неї йшов сильний неприємний запах гнилого м’яса. Квітка мала діаметр 1 м. і масу 5 кг. У неї було п’ять червоних з плямами пелюсток, злегка загнутих на кінцях. Посередині квітки була впадина з великою кількістю тичинок і маточок. На честь ученого, котрий вперше побачив і описав цю квітку, її назвали рафлезією Арнольда. Листки у цієї рослини відсутні. Вона паразитує винятково на дикому винограді.

Американський ботанік Лу Хост знайшов найменшу в світі орхідею. Її квітки — 2,1 мм у діаметрі, вона відноситься до роду ПЛАТІСТІЛІ.

Дослідник випадково натрапив на неї, коли збирав рослини в заповіднику СерраКанделарія в Еквадорі. Помітив мініатюрні квітки поміж корінням інших орхідей. Їхні пелюстки такі тонкі, що просвічуються

А тепер доповніть речення.

1. Квітка - орган ……………….. розмноження.
2.Квітка - вкорочений і видозмінений і обмежений у рості ………………
3. Чашолистики і пелюстки утворюють …………….
4.Квітка - двостатева в якій є і …………….. і…………….., які забезпечують запилення та запліднення
5.Квітка - через яку можна провести кілька площин симетрії називають - ………………. .

А зараз розгадайте:

 

 

 

 

Сканворд №1

Квітколоже,сережка,лілія,маточка,тичинка,конвалія,пилок,троянда, ромашка,оцвітина,квітконіжка,коробочка...

(Приблизно 12)

 

Сканворд № 2

Приймочка,китиця,волоть,квітка,самозапилення,яблука,чашолисток,

Лаванда кошик,пилок,вишня,груша,брунька,пелюстка,нагідки,клітина.

(приблизно 16)

 

 

Відповіді до кросвордів

 

№1

  1. Фотосинтез
  2. Фіалка
  3. Стебло
  4. Нарцис
  5. Віночок
  6. Листок
  7. Пелюстки
  8. Чашечка
  9. Тичинка
  10.  Чашолистики

 

№ 2

  1. Маточка
  2. Стебло
  3. Теплолюбні
  4. Пагін
  5. Пиляк
  6. Лілія
  7. Ніжка
  8. Квітка
  9. Пилок

 

№ 3

  1. Самозапилення
  2. Маточка
  3. Зав’язь
  4. Пилок
  5. Пелюстки
  6. Тичинка
  7. Чашолистики
  8. Квітконіжка
  9. Запилення
  10. Приймочка
  11. Китиця

 

 

№4

  1. Суцвіття
  2. Спермія
  3. Цибулина
  4. Корінь
  5. Клітина
  6. Насіння
  7. Плід
  8. Яблуко
  9. Китиця
  10. Яйцеклітина
  11. Тюльпан
  12. Юка

 

 

№5

  1. Щиток
  2. Квітколоже
  3. Волоть
  4. Кошик
  5. Черемха
  6. Нагідки
  7. Азалія
  8. Лаванда
  9. Брунька
  10. Пилок
  11. Груша

 

 

Ребуси

 

№1

  1. Череда
  2. Ромашка
  3. Фіалка

 

 

№2

 

  1. Тюльпан
  2. Мак
  3. Незабудка

 

 

 

Домашнє завдання: Скласти кросворд «Квіти», ребус вивчити,дати відповіді на запитання та скласти план відповіді ,міні проект «Квіти і комахи»

 

Використана література:

  1. Біологія 6 клас Навчальний посібник І.Ю Костіков, С.О. Волгін Київ Видавничий дім « Освіта» 2014 рік

2. Робочий зошит- Практикум І.В.Олійник,М.І. Пугач, О.В.  Турчин. Тернопіль«Богдан» -2015 рік

3.Біологія в таблицях і схемах 7-11 класи О.В.Бугай, О.М. Микитюк.- Харків «Ранок» 2018-19-21 ст.

4. Довідник в цифрах і фактах Природлзнавство Тернопіль «Богдан»2019 рік

5. Бібліотека журналу «Біологія» С.М. Шанр, К.М.Задорожний

Біологічні експеременти в школі Харків видавнича група «Основа»2003 рік

Захоплююче навчання:Біологічнв рольова група О.Г. Козменко

6. Світова мережа і інтернет

7. Мистецтво 6 клас Л. Масол 2014р.

8. Катерина Білокур 2001р.

9.Мій конспект. Образотворче мистецтво 6 клас 2014р.

10. Малюємо квіти. 2013р.

docx
Додав(-ла)
Шевчук Ліліана
Додано
18 червня 2023
Переглядів
476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку