Світ знайомих незнайомців

Про матеріал
Спілкуючись з іншими людьми важливо вміти знаходити спільну мову, розуміти один одного. Адже основні невдачі людства виникають саме від недоліку взаєморозуміння. Індивідуальний спосіб бути «правильно» сприйнятим, тобто сприйнятим оскільки хотілося б самому сприйманому, знаходиться перш за все в життєвій практиці спілкування. Проте на практику спілкування нерідко йдуть роки і у людини залишається декілька менше життєвого часу для використання досвіду, чим йому хотілося б. Дані психологічні вправи мають мету створити умови для прояву цієї можливості. Учасники можуть в процесі спільної ігрової роботи неодноразово прояснити конкретні особливості як свого сприйняття інших, так і сприйняття себе іншими.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

 

виховна година на тему: «Світ знайомих незнайомців»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План виховної години

Тема: «Світ знайомих незнайомців»

Мета:

Методична: показати різноманітність форм і методів у вихованні студентів.

 

Навчальна:  озброєння студентів системою понять і уявлень, необхідних для психологічного аналізу своєї особи, групи і соціально-психологічних ситуацій;
пізнання своїх сильних і слабких сторін у взаємодії з іншими людьми.
 

Розвивальна: формування умінь організації оптимального спілкування; конструктивного вирішення конфліктів в спілкуванні, емоційній і поведінковій саморегуляції психологічного аналізу ситуацій.

 

Виховна: виховувати рішучість, упевненість, чутливості до станів, переживань і думок інших людей.
 

 

Вид заняття: виховна година

Методи та форми проведення: групова дискусія, вправи на взаємне розуміння, ігри, що прояснюють взаємне уявлення один про одного, творчі вправи.

Методичне забезпечення: папір різних форматів, маркери, фломастери, прості олівці, реквізити для ігор.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст і хід заняття:

1 Організаційний момент:

- привітання студентів;

- перевірка готовності студентів до заняття гуртка.

2 Мотивація теми:

Вступне слово  керівника:

Керівник:

           На заняттях ми часто даємо характеристики героям літературних творів. Неодноразово підкреслюємо, що на формування особистості великий вплив робить навколишнє середовище.

           А якими нас бачать ті, що оточують?

           Як поведемося ми в певній ситуації?

            І наскільки добре знаємо себе самі?

       Ще п'ять місяців тому ви не знали один одного, а зараз переді мною - гарний, дружний колектив. Але ж з кожним днем ви продовжуєте відкривати в собі і в своїх товаришах щось нове. Тому гра, яку я хочу запропонувати, зацікавить вас. Отже, готові  стати героями маленького спектаклю, який назвемо «Мир знайомих незнайомців»?

 

 

 3 Розкриття теми заняття.

1 Вправа «Малюнок двох»
 

Призначення:
- визначення уміння учасників регулювати процес спілкування;
- відробіток невербальної техніки спілкування.
Учасники розбиваються попарно. Кожній парі видається лист паперу і один олівець. Тримаючи олівець удвох, без слів, за 5 хвилин вони повинні створити сумісний твір. Під малюнком написати назву і поставити підписи.
Після закінчення процедури керівник ставить учасникам наступні питання:
- Чи є ця картина дійсно сумісним твором?
- Хто був ініціатором створення саме цього сюжету?
- Хто був лідером, а хто підлеглим?
- Чи враховувалися бажання кожного учасника.
- Чи розуміли учасники один одного в процесі спільної роботи, які способи спілкування вони використовували.

 

2 Вправа "Сліпець і поводир"

 Мета: Поводир (або члени групи) веде учасника із закритими очима на інший кінець кімнати, долаючи перешкоди за допомогою усних рекомендацій. Інші спостерігають. Досвід відповідальності і безпорадності, довіри партнерові Учасники можуть по разному довіряти різним членам групи.

 

3 Вправа "Довіряюче падіння"

    Мета: Досвід подолання недовір'я і страху, досвід довірчого відношення і підтримки. Під час обговорення назвати приклади повсякденних і важливих рішень. Один з учасників падає на зчеплені руки решти учасників з вищої позиції, спиною. Завдання групи - його не упустити. Важливо забезпечити упіймання падаючого.

 

4 Вправа " Долоня"

Мета:  Член групи дізнається, як інші люди сприймають його, що цінують в ньому більше всього, що не приймають. Відбувається зіставлення інформації про себе «зсередини» і «ззовні», тобто «зустрічаються» оцінка і самооцінка.

    Кожен обводить на листі паперу контур долоні. У центрі пише своє ім'я, в кожному з чотирьох пальців щось, що подобається в собі самому, а на п’ятому(великому) щось, що не подобається. Потім лист передається сусідові справа, він протягом 30 секунд пише на листі, зовні долоні, щось, що подобається в людині, господарі долоні. Так через весь круг.

 

5 Вправа «Вплив групового настрою»

Призначення:
- продемонструвати роль доброзичливої і недоброзичливої атмосфери в рішенні поставленої перед учасниками задачі;
- визначити уміння членів групи знаходити підтримку в будь-якій аудиторії;
- вироблення вільного розкутого спілкування.
Двом-трьом учасникам дається завдання виголосити промову тривалістю 2-3 хвилини на будь-яку задану тему (Що я більше всього ціную в людях, Як я розумію підлоту). Потім запропонувати ораторам вийти за двері і підготуватися. В цей час ведучий домовляється з групою про реакцію на виступи. Наприклад, перша мова зустрічатиметься схвально (усмішки, доброзичливі погляди, зацікавленість на лицях), друга - холодно (байдужі особи, зневажливі усмішки), третю мову половина групи зустрічає доброзичливо, інша половина - негативно. Репліки не рекомендуються, після виступів «оратори» розповідають про свої враження і дають оцінки своїм виступам. Потім перед ними розкривають змову і всі разом обговорюють проблему моральної підтримки.

 

6 Вправа «Моя проблема в спілкуванні»

 

Мета: Допомога членам групи знайти вихід в складній ситуації.

       Члени групи пишуть на окремих листах паперу в короткій, лаконічній формі відповідь на питання: «У чому полягає твоя основна проблема в спілкуванні?» Листки не підписуються. Листки згортаються і складаються в загальну купу. Потім керівник довільно бере будь-який листок, читає його і уся група намагається знайти прийом, за допомогою якого можна було б вийти з даної проблеми.

 

 

7 Вправа "Картина на пам'ять"
 

Мета: реагування емоцій, формування установки на партнерство.
На загальному ватмані кожен своїм фломастером вносить внесок до загальної картини на пам'ять.

 

4 Підсумки виховної години:

 Класний керівник ставить запитання:

1 Чи сподобалося вам заняття?

2 Що нового ви пізнали про себе і своїх друзів?

3 Які висновки ви зробили?

    Далі керівник дякує всім студентам за допомогу, за увагу, за те, що так активно приймали участь в іграх і дискусіях.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
18 листопада 2019
Переглядів
623
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку