Тема. Виховна година «Світофор мигає,нас в дорогу закликає»
Мета: поглибити знання учнів про правила безпеки дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів, велосипедистів; зниження рівня дитячого дорожньо-транспортного травматизму, збагачувати словниковий запас учнів з даної теми, сприяти розвитку мислення, мовлення, пам'яті, навичок поведінки на дорозі; виховувати повагу до оточуючих, увагу, правила ввічливості.
Обладнання:ноутбук, проектор,картки зі знаками дорожнього руху сигнальні картки, розмальовки, медальки, відео «Правила дорожнього руху для дітей»
Хід виховної годин
І. Організаційний момент.
ІІ. Оголошення теми і мети виховної години.
Учитель. Діти, щоб зберегти своє здоров’я та життя, ми повинні обов’язково виконувати установлені правила дорожнього руху. Дорожні знаки допомагають регулювати рух на дорогах. Вони інформують водія про особливості дороги, вказують напрямки руху, попереджають про небезпеку.
1. Діти розглядають малюнки дорожніх знаків та дають пояснення, що вони означають.
(1. Пішохідний перехід. 2. Зупинитися. 3.Увага,діти. )
2.Відгадування загадок
Кінь залізний, гумою підкований.
(Автомобіль).
Яка тварина втекла із зоопарку, щоб лежати серед дороги?
(Зебра)
Які острівці розташовані не на воді, а на суходолі?
(Острівці безпеки)
Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним оком – стоїмо.
(Світлофор)
Мій рогатий кінь двоногий
Добре знає всі дороги.
Як захочу – він стоїть,
А скажу – то побіжить.
(Велосипед)
3.Вікторина «Чи знаєш ти правила дорожнього руху?»
10.Для чого існують правила дорожнього руху?
11.Чому не можна відволікати водія під час руху автомобіля?
12.Навіщо потрібні дорожні знаки?
13.Де встановлюють знак, на якому намальовані діти?
Учитель: Молодці дітки! Я бачу, що дуже добре знаєте правила дорожнього руху та вмієте ними користуватись. Обов’язково, під час переходу треба звертати увагу на знаки, які розташовані на вулиці. Від вашої уваги, залежить ваше життя.
5.Наш друг – Світлофор!
Вчитель:
*На дорозі звір лежить:
Весь у смужку, ніби спить.
У степу він народився,
А у місті нам згодився.
Цього звіра звати «зебра»,
В нього є смугасті ребра.
Знає кожний пішохід –
Це безпечний … (Перехід)
6.Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним – стоїмо. (Світлофор)
- Отже, у перекладі на нашу мову слово «Світлофор» означає –той, що несе світло.
- Хто мені підкаже, які кольори має світлофор? (відповіді учнів)
- Вірно. Це – червоний, жовтий та зелений.
- А що вони означають?
Червоний – це тривога. Перехід заборонений.
Жовтий – це увага. Потрібно приготуватися до руху.
Зелений – це спокій. Дозволено рухатися.
Молодці! Запам’ятали добре.
7.Гра «Увага!»
(У дітей на партах лежать вієрочки: червоного, жовтого та зеленого кольору. На команду вчителя «Стій», «Приготувалися», «Вперед», діти повинні показати відповідно кольору.)
Дуже добре! Під час гри, я побачила,що всі дітки добре знають сигнали світлофора, та вміють ними користуватися.
8.Перегляд відео «Правила дорожнього руху для дітей»
9. Діти розмальовують малюнки про ПВР.
ІІІ.Підсумок виховної години.
Вчитель:
- Підіб’ємо підсумок усього сказаного за сьогодні.
«Вікторина»
Вчитель: Жити у селі і не знати правил дорожнього руху неможливо. Для того щоб зберегти життя та уникнути неприємних ситуацій на дорозі, треба знати правила дорожнього руху.
( Вручення медальків знавцям ПВР)