Година спілкування "Корисна та шкідлива їжа"

Про матеріал
Мета: дати учням поняття про корисну та шкідливу їжу; пояснити необхідність вживання різноманітної їжі та достатньої кількості води; розвивати навички культури і гігієни правильного харчування; виховувати відповідальність за власне здоров'я.
Перегляд файлу

Нагребецька  Олена  Володимирівна

вчитель початкових класів

БНВО «Перша Білоцерківська

гімназія – школа І ступеня»

вища кваліфікаційна категорія

 

Година спілкування

«Шкідлива та корисна їжа».

Година спілкування для учнів 3 класу

 

Мета: дати учням поняття про корисну та шкідливу їжу, про енергетичну цінність їжі; поглибити знання дітей про складові компоненти їжі; пояснити необхідність вживання різноманітної їжі, достатньої кількості води; розвивати навички культури і  гігієни правильного харчування; виховувати відповідальність за власне здоров’я.

Оформлення: таблиці, картки, завдання для груп.

Обладнання: комп’ютер, телевізор.

Хід години спілкування

І. Вступна частина

а) Привітання. Доброго ранку, доброго дня! Бажаємо щастя, здоров’я й добра!

б) Аутотренінг «Настрій». (Діти стоять півколом)

- Діти, чи важливий настрій для людини?

- Чи впливає настрій на здоров’я людини?

- Як можна покращити настрій?

Загніть мізинчик, якщо ви гарно виспалися і відпочили.

Загніть наступний пальчик, якщо вас розбудила рідна людина. Людина, яку ви любите.

Загніть середній пальчик, якщо ви побачили хоч раз сьогодні посмішку.

Загніть вказівний пальчик, якщо ви зустріли хоч одного друга.

  • Покажіть, який у вас зараз настрій.
  • І у мене сьогодні чудовий настрій.
  1. Проблемна ситуація. 
  • Уявіть собі, що ви пішли шукати скарб і заблукали в густому лісі. І ось перед вами зявилися три дороги. Кожна може вивести вас із лісу за певних умов. Праворуч підеш – велике багатство знайдеш, але здоров’я втратиш. Ліворуч підеш – половину багатства знайдеш і половину здоров’я втратиш. Прямо підеш – нічого не знайдеш, але здоров’я збережеш.
  • Подумайте і скажіть, яку дорогу ви  виберете і чому?
  1. Дискусія «Яка дорога є кращою».
  • Я вважаю, що … (відповіді дітей)

Вчитель.

  • У народі говорять:

Здоров’я – найдорожчий скарб.

Здоров’я – не купиш.

Без здоров’я немає щастя.

  • Пригадайте, як поводиться дитина, коли вона здорова?

а) весела;

б) радісна;

в) рухлива;

г) активна;

д) позитивна.

- Намалюйте два портрети: людина здорова та людина хвора.

Висновок.

 Хто здоровий, той сміється,

 Все йому в житті вдається.

 Він долає всі вершини,

 Це ж чудово для людини!

  • Від чого залежить здоров’я людини?
  1. Навколишнє середовище.
  2. Рухлива активність.
  3. Відмова від шкідливих звичок.
  4. Сприятливий психологічний клімат у сім’ї, школі, суспільстві.
  5. Збалансоване харчування.

ІІ. Основна частина.

  •  Складіть вислів, який належить давньогрецькому філософу Сократу: «Ми живемо не для того, щоб їсти, але їмо для того, щоб жити».

1  11  4  6  14

ми  для  не  того,  жити

3  8  2  10  5

вемо  їсти,  жи  їмо  для

12  7  9  13  

того,  щоб  але  щоб   

  1. Метод «Прес»
  • Як ви розумієте цей вислів? (відповіді дітей)
  • Сьогодні на годині спілкування ми з вами дізнаємося:

● про головні складові їжі, їхнє значення для організму людини;

● про основні правила харчування та режим харчування;

● навчимося правильно споживати їжу;

● розширимо знання про харчування.

- Нові знання будемо використовувати для того, щоб не хворіти, щоб відчувати себе бадьорими та сильними.

- До нас завітало багато гостей. Вони допоможуть нам дізнатися, як здоров’я людини залежить від харчування.

2. Виступ принцеси Харчування.

Принцеса Харчування.

  • Харчування – неодмінна умова вашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, м’язів. Від того, яку їжу ви вживаєте, залежить ваше здоров’я.  Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування.

Вчитель.

Слово надаю лікарю - Всезнайку.

Всезнайко.

  • Для нормального росту і розвитку організму потрібні різні продукти харчування. Продукти, які людина споживає в їжу, повинні містити необхідні поживні речовини, які можна розділити на шість видів: білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні солі, вода.

Білок.

  • Людина росте приблизно до 24 років, і в цей час білок будує наше тіло. Для повноцінного формування нашого тіла нам необхідно вживати м'ясо, рибу, яйця, сир -  це найбільші джерела білка.

Жирок.

  • Харчові жири є джерелом енергії, вони беруть участь в обміні речовин. Людина повинна споживати тваринні і рослинні  жири: свиняче сало, вершкове масло, сметану, сир, олії, горіхи.

Вуглеводик.

  • Вуглеводи в організмі людини використовуються як джерело енергії для нормальної роботи м’язів,  серця та печінки. Вуглеводи – це цукор, хліб, картопля, крупи.

Сценка «Суперечка друзів»

  • В одному незвичайному царстві, у казковій державі жили собі нерозлучні друзі – Білок, Жирок та Вуглеводик.
  • Одного разу друзі посперечалися між собою: хто з них  важливіший.
  • Я найважливіший. Я потрібен як будівельний матеріал для організму. Без мене не утворюються нові клітини, а тому немає росту і немає життя.
  • Я теж потрібен організму.  Якщо мене немає, організм не отримає тепла, вистигне і помре.
  • А якщо мене не буде, організм не буде рухатися, людина не буде жити.
  • Почувши це, Організм і каже:
  • Будинок складається з блоків , цементу і цегли. І якщо не буде хоч однієї деталі, будинок зруйнується. Ось так і я. Всі ви для мене важливі, всі ви мені дуже потрібні.

Вчитель.

  • То хто важливіший? (відповіді дітей)
  • Вашій увазі хочу представити науковий звіт лабораторії « Вітамінчик».
  • Слово «вітаміни» походить від латинського «віта» (тобто життя).
  • Якщо вітамінів не вистачає, людина тяжко хворіє, а в організм вітаміни попадають разом із їжею. Отже, потрібно знати в яких продуктах є необхідні вітаміни.

Вчитель.

  • Діти, ви уважно послухали виступ вітамінчиків, Білка, Жирка, Вуглеводика. Який висновок можна зробити?

Висновок. Треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм білками, жирами, вуглеводами і вітамінами.

Робота в групах.

  • Запишіть назви продуктів, які містять:

І група – вітамін А

ІІ група – вітамін В

ІІІ група – вітамін С.

Вчитель.

  • Ми з вами згадали про вітаміни, білки, жири, вуглеводи. А тепер хотілося сказати декілька слів про воду. В народі кажуть: «Без води – немає життя».
  • Як ви розумієте ці слова? (відповіді дітей)
  • Людський організм складається на 80 % з води. Без їжі людина може прожити 3-4 тижні, а без води, навіть, 3 днів. Від того, яку воду людина вживає залежить її здоров’я?
  • Яку воду треба вживати? (відповіді дітей)
  • Для того, щоб ви були здоровими, сильними, бадьорими в нашій школі існує питний режим. Ви вживаєте чисту воду.
  • Існують недоліки сучасного харчування. Більшість населення вибирають страви за смаком, а не за користю для здоров’я. Вживають «штучну» їжу, яка насичена барвниками, речовинами, які перешкоджають її псуванню. Таку їжу недоцільно вживати, вона  смачна, але шкодить здоров’ю.

Гра «Корисно, шкідливо»

Вчитель.

  • Здоров’я залежить і від того, як швидко і часто ви їсте, наскільки ретельно  пережовуєте їжу. Отже, щоб бути здоровим, потрібно знати правила харчування. З цими правилами вас може ознайомити лікар-дієтолог.

Гра «Сніданок, обід, вечеря»

І група – готує сніданок;

ІІ група – готує обід;

ІІІ група – готує вечерю.

Фізкультхвилинка

 Що ж, мабуть, прийшла пора

 Трохи відпочити.

 Я хочу на фізкультхвилинку

 Всіх вас запросити.

Виступ етнографа. (Про особливості національного харчування)

  • Страви національної кухні готують виключно із місцевих продуктів. І виявляється, що вони – найкорисніші для здоров’я. Організм людини тисячоліттями пристосовувався отримувати все необхідне з місцевих продуктів, тому заморські ласощі не завжди корисні для нього. Здавна в Україні існували харчові заборони – переїдання. В давнину люди очищали свій організм – постилися перед великими святами, у середу та п’ятницю щотижня. Харчувалися 3-4 рази на день. Окремо існувала святкова їжа і буденна. Українська національна їжа зміцнює здоров’я.  Українські страви відомі в усьому світі. Королем української кухні був і лишається борщ. Ще в давнину його називали «варивом із зілля», а вже пізніше – борщ.
  • Сьогодні налічується понад 300 рецептів борщу.
  • Давайте спробуємо зварити борщ. Які продукти потрібні для борщу?

Гра «Звари борщ»

Вчитель

  • Ось ми і зварили борщ. Тепер ви зможете допомагати матусям. Є таке прислів’я: «Борщ та капуста – в хаті не пусто».
  • Ви, діти, любите борщ?
  • Чому треба їсти борщ? (В ньому зібрано багато вітамінів)
  • Я загадаю загадки, відгадки і будуть назвами традиційних українських страв.
  1. Хто ходить по городу і питає свого роду? (Гарбуз, гарбузова каша)
  2. Улюблена національна страва українців? (Борщ)
  3. Рідке, а не вода, біле, а не сніг? (Молоко)

Гра «Так чи ні»

  • Корисно об’їдатися  цукерками та тістечками? (ні)
  • Ви повинні їсти 16 разів на день (ні)
  • Ви повинні вживати корисну та свіжу їжу (так)
  • Вам корисно пити колу (ні).

ІІІ. Заключна частина

  • Здоров’я не можна купити ні за які гроші. Тому бережіть його. Ваше здоров’я у ваших руках. Нехай ваше життя проходить під гаслом: «Бути здоровим – це модно!»

Здоров’я – це сила!

Здоров’я – це клас!

Хай буде здоров’ я

У вас і у нас! 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
8 жовтня 2020
Переглядів
1367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку