Розробка уроку з географії для учнів 6 класу
Світовий океан та його частини
Урок розробив
учитель географії
Пилиповицької гімназії
Будник Г.В.
Тема: Світовий океан та його частини.
Очікувані результати:
учень називає: суттєві ознаки понять “океан”, “море”, “затока”, “протока”, “материк”, “острів”, “півострів”; виділяє відмінності: між складовими частинами гідросфери; визначає: географічне положення водних об’єктів, глибини океанів і морів; знаходить і позначає: на контурній карті об’єкти географічної номенклатури.
Тип уроку урок формування знань, умінь і навичок.
Форма проведення уроку: урок-практикум
Методи і прийоми: традиційні: розповідь, бесіда, робота з підручником, метод вправ тощо; актуалізація, проблематизація, ігрова ситуація, формування пізнавального інтересу, заохочення, навчально-пізнавальна гра, створення ситуації успіху, пізнавальний інтерес, створення проблемної ситуації, спонукання до пошуку альтернативних рішень, виконання творчих завдань, кооперація учнів, створення ситуації взаємодопомоги, самоконтроль, взаємо- та самоаналіз.
Засоби навчання: підручники, тексти, таблиці, кінофільм, , ілюстрації.
Обладнання: технічні засоби навчання.
Перебіг уроку
І. Мотиваційний етап
1. Забезпечення емоційної готовності учнів
- Доброго дня! Доброго, теплого, сонячного дня! Сьогодні наш урок я пропоную розпочати із загадок.
Відгадка – «посмішка».
Пропоную подарувати один одному посмішку.
2. Актуалізація опорних знань
Ми почали вивчати унікальний мінерал: без смаку, кольору, запаху. Він настільки важливий, що від нього залежить життя планети. Йдеться про воду, яка складає оболонку Землі.
1) 96,5% вод всієї планети припадає саме на води:
а) атмосфери
б) Світового океану;
в) суходолу.
2) Вода у атмосфері перебуває переважно:
а) у рідкому стані;
б) газоподібному;
в) твердому.
3) Малому кругообігу води відповідає наступна характеристика:
а) океан – повітря – суходіл — океан;
б) океан – повітря – океан.
4) Вода переходить з рідкого стану у газоподібний за температури:
а) 0 С;
б) менше +50 С;
в) понад +100 С.
5) Вода виступає розчинником для наступних речовин:
а) сіль і гіпс;
б) пісок та глина;
6. Великому кругообігу води відповідає характеристика:
а) океан – повітря – суходіл — океан;
б) океан – повітря – океан;
7) Вода переходить з рідкого стану у твердий за температури:
а) +100 С;
б) 0 С;
в) нижче 100 С.
8) Озера, болота, річки належать до вод:
а) поверхневих;
б) підземних;
9) Найменша кількість води перебуває::
а) У світовому океані
б) в атмосфері;
в) на суходолі.
- самоперевірка (1, 3 бала)
1А, 2А, 3Б, 4В, 5А, 6А, 7Б, 8А, 9Б.
ІІ. Етап цілевизначення і планування
На попередньому уроці ми з вами ознайомилися із загальними поняттями водного царства, ім'я якому «Гідросфера». Сьогодні у нас другий урок.
Кожен з нас мріє хоч раз здійснити мандрівку навколо світу, побачити своїми очима дивні краї, відчути подих мандрів. Нашими зусиллями ми спробуємо поринути у світ блакитної планети – планети Земля і заглянемо до таємниць Світового океану.
(перегляд відео)
Світовий океан – одна з найбільших загадок нашої планети. Світовий океан – унікальний витвір природи, колиска життя на Землі, джерело різноманітних ресурсів. Тисячі видів рослин і тварин знайшли у світовому океані середовище для існування. У ньому живуть найбільші тварини планети сині кити. Довжиною до 30 м та вагою більше 200 тонн.
Світовий океан є великою життєдайною силою і найбільш грізною стихією планети.
Запис у зошит теми уроку
План уроку:
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу
Отже, пригадаймо, що колись на нашій планеті існував один великий материк Пангея та один безкрайній океан. Але з часом материк розколовся, плити почали рухатись, і своїм новим розташуванням розділили Тетіс на 4 частини.
Але не зважаючи на це, всі океани залишились з’єднаними між собою, тобто прадавній океан зберіг свою цілісність.
Тепер ми називаємо всі океани планети – Світовим океаном.
Робота в парах
1 пара
Моря
|
||
? |
? |
? |
_ _ |
_ _ |
_ _ |
2 пара
3 пара
4 пара
5 пара
6 пара
ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап
Океан |
частина моря чи океану, що глибоко вдається в суходіл |
Море |
невелика ділянка суходолу, з усіх боків оточена водою |
Затока |
частина Світового океану
|
Острів |
ділянка суходолу, оточена з трьох боків водою, а з четвертого з'єднання з суходолом |
Півострів |
частина океану, більш-менш відособлена від нього ділянками суходолу |
Розмістити об’єкти «по кишеньках». Заздалегідь заготовані кишеньки з назвами «моря», «острови», «океани», «затоки», «півострови».
Мадагаскар, Сомалі, Берінгове, Гвінейська, Індостан, Чорне, Біскайська, Гібралтарська, Червоне, Мексиканська, Азовське, Індійський
За допомогою карти океанів заповніть таблицю.
Частини |
Тихий |
Атлантичний |
Індійський |
Північний Льодовитий |
2 моря |
|
|
|
|
2 затоки |
|
|
|
|
2 протоки |
|
|
|
|
2 острови |
|
|
|
|
2 півострова |
|
|
|
|
1