Світовий океан і його частини

Про матеріал
Розробка уроку з географії для 6 класу "Світовий океан. Його частини". Урок містить тестові завдання, матеріали для практичної роботи, роботи в парах і групах
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку з географії для учнів 6 класу

 

Світовий океан та його частини

 

 

 

 

 

 

 

Урок розробив

учитель географії

Пилиповицької гімназії

Будник Г.В.

 

 

 


Тема: Світовий океан та його частини.

Очікувані результати:

учень називає: суттєві ознаки понять “океан”, “море”, “затока”, “протока”, “материк”, “острів”, “півострів”; виділяє відмінності: між складовими частинами гідросфери; визначає: географічне положення водних об’єктів, глибини океанів і морів; знаходить і позначає: на контурній карті об’єкти географічної номенклатури.

Тип уроку  урок формування знань, умінь і навичок.

Форма проведення уроку: урок-практикум

Методи і прийоми: традиційні: розповідь, бесіда, робота з підручником, метод вправ тощо; актуалізація, проблематизація, ігрова ситуація, формування пізнавального інтересу, заохочення, навчально-пізнавальна гра, створення ситуації успіху, пізнавальний інтерес, створення проблемної ситуації, спонукання до пошуку альтернативних рішень, виконання творчих завдань, кооперація учнів, створення ситуації взаємодопомоги, самоконтроль, взаємо- та самоаналіз.

Засоби навчання: підручники, тексти, таблиці, кінофільм, , ілюстрації.

Обладнання: технічні засоби навчання.

 

Перебіг уроку

І. Мотиваційний етап

1. Забезпечення  емоційної готовності учнів

- Доброго дня! Доброго, теплого, сонячного дня! Сьогодні наш урок я пропоную розпочати із загадок.

  •    Це не коштує нічого, але дає багато.
  •    Це збагачує тих, хто отримує, без збіднення того, хто дає.
  •    Це, наче блискавка, але пам'ять залишається назавжди.
  •    Ніхто не є таким багатим, щоб обходитись без цього, а бідні стають від цього багатшими.
  •    Це відтворює атмосферу щастя в домі, зміцнює дружбу.
  •    Це спокій для стомленого, сонячне світло для знедоленого та сумного й кращий природний лікувальний засіб від хвилювання.

Відгадка – «посмішка».

Пропоную подарувати один одному посмішку.

2. Актуалізація опорних знань

  1.           «Інтелектуальна розминка»

Ми почали вивчати унікальний мінерал: без смаку, кольору, запаху. Він настільки важливий, що від нього залежить життя планети. Йдеться про воду, яка складає оболонку Землі.

  •   Які оболонки Землі ми вивчили?
  •   Як називається водна оболонка Землі?
  •   З яких частин складається гідросфера?
  •   В яких агрегатних станах перебуває вода в природі?
  •   Чи знадобляться вам ці знання в житті? Коли саме?
    1.           Тестування

1) 96,5% вод всієї планети припадає саме на води:

а) атмосфери

б) Світового океану;

в) суходолу.

2) Вода у атмосфері перебуває переважно:

а) у рідкому стані;

б) газоподібному;

в) твердому.

3) Малому кругообігу води відповідає наступна характеристика:

а) океан – повітря – суходіл — океан;

б) океан – повітря – океан.

4) Вода переходить з рідкого стану у газоподібний за температури:

а) 0 С;

б) менше +50 С;

в) понад +100 С.

5) Вода виступає розчинником для наступних речовин:

а) сіль і гіпс;

б) пісок та глина;

6. Великому кругообігу води відповідає характеристика:

а) океан – повітря – суходіл — океан;

б) океан – повітря – океан;

7) Вода переходить з рідкого стану у твердий за температури:

а) +100 С;

б) 0 С;

в) нижче 100 С.

8) Озера, болота, річки належать до вод:

а) поверхневих;

б) підземних;

9) Найменша кількість води перебуває::

а) У світовому океані

б) в атмосфері;

в) на суходолі.

- самоперевірка (1, 3 бала)

1А, 2А, 3Б, 4В, 5А, 6А, 7Б, 8А, 9Б.

ІІ. Етап цілевизначення і планування

  1.               Ознайомлення  з темою уроку.

На попередньому уроці ми з вами ознайомилися із загальними поняттями водного царства,  ім'я якому «Гідросфера». Сьогодні у нас другий урок.

  Кожен з нас мріє хоч раз здійснити мандрівку навколо світу, побачити своїми очима дивні краї, відчути подих мандрів.   Нашими  зусиллями ми спробуємо поринути у світ блакитної планети – планети Земля і заглянемо до таємниць Світового океану.

(перегляд відео)

Світовий океан – одна з найбільших загадок нашої планети. Світовий океан – унікальний витвір природи, колиска життя на Землі, джерело різноманітних ресурсів. Тисячі видів рослин і тварин знайшли у світовому океані середовище для існування. У  ньому живуть найбільші тварини планети сині кити. Довжиною до 30 м та вагою більше 200 тонн.

Світовий океан є великою життєдайною силою  і найбільш грізною стихією планети.

Запис у зошит теми уроку

  1. Узгодження  плану роботи

План  уроку:

  1. Світовий океан та його частини:
  •    Океан
  •    Світовий океан
  •    Моря
  •    Затоки
  •    Протоки
  •    Материки
  •    Острів
  •    Півострів

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу

  1.               Прийом «Поясни поняття».

Отже, пригадаймо, що колись на нашій планеті існував один великий материк Пангея та один безкрайній океан. Але з часом материк розколовся, плити почали рухатись, і своїм новим розташуванням розділили Тетіс на 4 частини.

  •    Що таке океан?
  •    Порівняйте океани, чим вони відрізняються?
  •    Назвіть їх і підпишіть на контурній карті.

Але не зважаючи на це, всі океани залишились з’єднаними між собою, тобто прадавній океан зберіг свою цілісність.

Тепер ми називаємо всі океани планети – Світовим океаном.  

  1. Прийом «Проблемне питання».
  •    Спробуйте пояснити назви океанів Землі.
  1. Прийом « Дослідницький практикум».

Робота в парах

1 пара

  •                   Дайте визначення поняття моря.
  •                   Заповніть схему 

Моря

 

?

?

?

_

_

_

_

_

_

 

  •                   Покажіть на карті моря, підпишіть їх.

2 пара

  •                   Дайте визначення поняття затоки.
  •                   Назвіть та покажіть  найбільші затоки, підпишіть їх.

3 пара

  •                   Дайте визначення поняття протоки.
  •                   Назвіть та покажіть  найбільші протоки, підпишіть їх.

4 пара

  •                   Дайте визначення  поняття материк.
  •                   Назвіть та покажіть  материки,  підпишіть їх.

5 пара

  •                   Дайте визначення  поняття острів.
  •                   Назвіть та покажіть  острови,  підпишіть їх.

6 пара

  •                   Дайте визначення  поняття півострів.
  •                   Назвіть та покажіть  півострови,  підпишіть їх.
  •                   Звіт пар

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап

  1.               Прийом «Співстав поняття та характеристики».

Океан

частина моря чи океану, що глибоко вдається в суходіл

Море

невелика ділянка суходолу, з усіх боків оточена водою

Затока

частина Світового океану 

 

Острів

ділянка суходолу, оточена з трьох боків водою, а з четвертого з'єднання з суходолом

Півострів

частина океану, більш-менш відособлена від нього ділянками суходолу

 

  1.               Прийом «Кишенька».

Розмістити об’єкти «по кишеньках». Заздалегідь заготовані кишеньки з назвами «моря», «острови», «океани», «затоки», «півострови».

 Мадагаскар, Сомалі, Берінгове, Гвінейська, Індостан, Чорне, Біскайська, Гібралтарська, Червоне, Мексиканська, Азовське, Індійський

  1.               Рефлексія.
  •    Наш урок завершується, і я хочу сказати… 
  •    Для мене було відкриттям те, що…
  •    Що я отримав(ла) від цього  (уроку)?
  •    За що можеш себе похвалити?
  •    Кого з учнів можеш похвалити?
  •    За що можеш похвалити учителя?
  •    Що врахувати потрібно на майбутнє?
  1.               Оцінювання  знань, умінь і навичок учнів.
  2.               Інструктаж домашнього завдання.
  •    Обов’язково: - опрацювати параграф 44, завдання 1-8.
  •    За вибором: підготувати повідомлення з тем «Солоність води», «Температурні властивості води».
  •    Практичне завдання:

За допомогою карти океанів заповніть таблицю.

Частини

Тихий

Атлантичний

Індійський

Північний Льодовитий

2 моря

 

 

 

 

2 затоки

 

 

 

 

2 протоки

 

 

 

 

2 острови

 

 

 

 

2 півострова

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
9 січня 2023
Переглядів
591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку