Свято "День зимуючих птахів"

Про матеріал

Захід проводила, досить цікавий!

Ведуча 2: Ще день і наступить зима. Холодна, сувора пора.

Ведуча 1: Вітер січе в обличчя. Снігу намело. Нам тепло в оселях, затишно. А як почувають себе пернаті друзі, що зимують у нас?

Ведуча 2: Зима – найскладніший період у житті птахів. Не так холод, як голод дошкуляє тим, що залишилися зимувати разом з нами. Давайте допоможемо їм, підтримаємо їх!

Ведучий 1: Саме тому в нашій школі сьогодні проходить акція «Допоможемо зимуючим птахам!» Ми розкажемо вам про різноманітний пташиний світ, ми зібрали багато цікавої інформації про птахів, від простих загадок до енциклопедичних повідомлень, ми спостерігали за птахами, малювали їх., а ви зробили різноманітні годівнички, запаслися різними харчами для наших пернатих друзів і сьогодні ми відзначимо переможця на найкращу годівничку та розвішаємо їх на території нашої школи.

Діалог: Мамо іде вже зима…

Дівчинка: «Мамо, іде вже зима,

Снігом травицю вкриває,

В гаю пташок вже нема…

Мамо, чи кожна пташина

В вирій на зиму літає?» –

Мати: «Ні, не кожна, –

Онде, бачиш, пташина сивенька

Скаче швидко отам біля хати, –

Ще зосталась пташина маленька».

Дівчинка: «Чом же вона не втіка?

Нащо морозу чека?»

Мати:«Не боїться морозу вона,

Не покине країни рідної,

Не боїться зими навісної.

Жде, що знову прилине весна».

Дівчинка:«Мамо, ті сиві пташки

Сміливі, певно, ще й дуже,

Чи то безпечні такі, –

Чуєш, цвірінькають так,

Мов їм про зиму байдуже!

Бач – розспівалися як !»

Мати:«Не байдуже тій пташці, дитино,

Мусить пташка малесенька дбати,

Де б водиці дістати краплинку,

Де під снігом поживку шукати».

Дівчинка: «Нащо ж співає? Чудна!

Краще шукала б зерна!»

Мати: «Спів пташині потіха одна, –

Хоч голодна, співа веселенько,

Розважає пташине серденько,

Жде, що знову прилине весна».

Перегляд файлу

 

Сценарій виховного заходу: ДЕНЬ ЗИМУЮЧИХ ПТАХІВ

Попівецька ЗОШ І-ІІ ст..

Вчитель біології Сух Оксана Володимирівна

 

Мета: розширити і закріпити знання учнів про птахів, про їхню поведінку і спосіб життя, роль і місце у природі, значення у житті людини; розвивати допитливість, спостережливість, інтерес до пташиного світу; учити замислюватись над наслідками своїх дій, навчити правил поведінки у природі; виховувати у школярів бережливе ставлення до пернатих друзів, бажання допомогти їм узимку.

Обладнання: зображення птахів, дитячі малюнки, презентації: «Птахи», «Пам’ятники птахам», плакати:

1.«Птахи – частина природи, без яких її краса була б неповною».

2.«Ніколи не зробимо шкоди

Ми пташці у нашім краю.

Ми друзі і вірні, і щирі,

Бо ми бережем повсякчас

Пташок, що літають у вирій,

І тих, що зимують у нас»!

3. Охороняй і бережи пташину, піклуйсь про неї і допоможи їй у важку хвилину.

4. Птахи – наші друзі.

5. Птахи – вірні наші помічники, захисники лісів, полів, садів від шкідників і гризунів

6. Птахи - наші друзі дорогі! Знаю я, і знаєш ти: птахів треба берегти!

Хід заходу:

Ведучий 1: Птахи! Їх можна побачити і почути скрізь: у парках, скверах, садах, лісах, полях, біля водойм, у містах і селах або просто на вулиці.

Презентація: «Птахи»

Ведуча 2: Птахи – це пісня і політ! Це голоси наших полів, лісів, гір та пустель. Їхні пісні звучать на Землі цілий рік. Їхні голоси чуємо вдень і вночі.

Ведучий 1: Птахи – це діти повітря, підкорювачі повітряного океану. Вони можуть піднятися вище гір і хмар, перелетіти пустелю, море, океан.

Ведуча 2: Птахи – діти веселки. Їхнє пір’я переливається всіма кольорами веселки. Вони несуть радість людям.

Ведучий1: Птахи – частина природи, без них її краса була б неповною.

Ведуча2: Птахи – вірні наші помічники, захисники садів, полів від шкідників та гризунів.

Ведучий1: Тому їх треба берегти і охороняти. Про них треба піклуватися і допомагати в скрутні хвилини. Вже багато птахів полетіло у вирій, шукати кращої домівки.

Хлопчик: Ластівочко мила,

                  Де хочеш літати?

                  Чи тобі не шкода

                  Гніздечка лишати?

Ластівка: Шкода, милий хлопче,

                 Але що чинити?

                 Як зима настане -

                 Тяжко буде жити.

Хлопчик: Путь тобі щаслива,

                 Хоч і далеченька!

                 Прилітай здорова

                 Навесні, рідненька!

Ластівка: Прилечу, мій хлопче,

                 Із чужого краю,

                 Під твоїм віконцем

                 Пісню заспіваю...

Ведуча 1: На дворі вже похмура осінь, яка потріпана вітрами, змочена дощами і зі всієї сили бореться з холодами які от-от настануть.

Учень: Осінній день, осінній день, осінній!

О синій день, о синій день, о синій!

Осанна осені, о сум! Осанна.

Невже це осінь, осінь, о! — та сама.

Останні айстри горілиць зайшлися болем.

Ген килим, витканий із птиць, летить над полем.

Багдадський злодій літо вкрав, багдадський злодій.

І плаче коник серед трав — нема мелодій...

Відлітають журавлі, курличуть

І у даль летіти з ними кличуть…

Пісня: Наталі Май «Журавлята»

 

Учень: Пролетіло літо,

Листячко жовтіє,

Сіє дощ,

Сонечко не гріє.

Учень: Ластівки ласкаві

В вирій одлетіли.

Осінь топче

І ромашки білі.

Учень: Тільки горобина

Дивиться весняно:

Ронить на стежину

Ягоди багряні.

Учень: У гаю вербичка

Листячко вронила.

Опустила

І берізка мила.

Учень: Маки полум'яні

Жаром одгоріли.

Яблука рум'яні

Вже давно дозріли.

Осінь:

Пора  моя, осіння, тиха і чарівна —

Земля вночі туманами сповита.

Вдень лине ніжно музика сумна

На павутинні бабиного літа.

 

Й пливе між листям кольоровий сум,

Осіннім сонцем ледве вже зігрітий.

В сухому листячку сховавсь од вітру шум

Лиш холодок проймає гордовитий.

 

Палітра осені яскрава ще й жива,

Жоржини кольорові серце гріють.

Та вранці паморозь травичку покрива

І від морозу квіточки сивіють.

 

Рослинний світ потроху завмира,

Тускніє барв рясне палахкотіння…

Тому й тужлива осені пора —

Відходить світ зимі у володіння.

Ведуча 2: Ще день і наступить зима. Холодна, сувора пора.

Ведуча 1: Вітер січе в обличчя. Снігу намело. Нам тепло в оселях, затишно. А як почувають себе пернаті друзі, що зимують у нас?

Ведуча 2: Зима – найскладніший період у житті птахів. Не так холод, як голод дошкуляє тим, що залишилися зимувати разом з нами. Давайте допоможемо їм, підтримаємо їх!

Ведучий 1: Саме тому в нашій школі сьогодні проходить акція «Допоможемо зимуючим птахам!» Ми розкажемо вам про різноманітний пташиний світ, ми зібрали багато цікавої інформації про птахів, від простих загадок до енциклопедичних повідомлень, ми спостерігали за птахами, малювали їх., а ви зробили різноманітні годівнички, запаслися різними харчами для наших пернатих друзів і сьогодні ми відзначимо переможця на найкращу годівничку та розвішаємо їх на території нашої школи.

 

Діалог: Мамо іде вже зима…

Дівчинка: «Мамо, іде вже зима,

Снігом травицю вкриває,

В гаю пташок вже нема…

Мамо, чи кожна пташина

В вирій на зиму літає?» –

Мати: «Ні, не кожна, –

Онде, бачиш, пташина сивенька

Скаче швидко отам біля хати, –

Ще зосталась пташина маленька».

Дівчинка: «Чом же вона не втіка?

      Нащо морозу чека?»

Мати:«Не боїться морозу вона,

Не покине країни рідної,

Не боїться зими навісної.

Жде, що знову прилине весна».

Дівчинка:«Мамо, ті сиві пташки

               Сміливі, певно, ще й дуже,

               Чи то безпечні такі, –

Чуєш, цвірінькають так,

Мов їм про зиму байдуже!

Бач – розспівалися як !»

Мати:«Не байдуже тій пташці, дитино,

Мусить пташка малесенька дбати,

Де б водиці дістати краплинку,

Де під снігом поживку шукати».

Дівчинка: «Нащо ж співає? Чудна!

Краще шукала б зерна!»

Мати: «Спів пташині потіха одна, –

Хоч голодна, співа веселенько,

Розважає пташине серденько,

Жде, що знову прилине весна».

 

Діалог: Тріпоче серце спійманої птиці …

Хлопчик: Тріпоче серце спійманої птиці –

В руках моїх не чує доброти.

Я дам тобі водиці і пшениці,

Моя пташино, тільки не тремти.

 

Пташка: Хіба потоки загубили воду,

Хіба в полях уже зерна нема,

Пусти мене, мій хлопче, на свободу,

І все, що треба, я знайду сама.

Пусти мене. Мені, дитинко мила,

Дорожча воля, ніж зерно твоє:

Страшна, хоч навіть лагідна, та сила,

Яка відкрити крилець не дає.

 

Хлопчик: Я ж лагідно тебе тримаю, пташко,

В руках моїх легеньких, мов вітрець,

Хіба неволя це, хіба так важко

Від мене взяти кілька зеренець.

Ну що ж, – лети у небі гомінкому,

Хоч і маленький, зрозумів я все,

Моя рука ніколи і нікому

Ні кривди, ні біди не принесе.

 

Ведучий 2: Важкувато їм, бідним вижити у скрутні зимові місяці. І сьогодні ми зібралися для того, щоб більше дізнатись про зимуючих птахів тому, що велику користь приносять вони, знищуючи гризунів, шкідливих комах. Назвіть пташок, які не відлітають у теплі краї, а зостаються зимувати вдома?

Ведуча 1: Чим корисні ці птахи?

1 учень: Любий друже мій, юннате,

               Уявляєш, скільки птах

               Може з"їсти, поїдати

               Гризунів, червів, комах?

2 учень: То ж птахи із нами в спілці,

Поля й саду сторожі

Сови, дятли і синиці,

Щегли, сойки, снігурі.

3 учень: То ж як стрінеш непутящих

Що біжать поза двором

Видирати гнізда в хащах –

Ти одразу присором.

4 учень Не лякайте, друзі, пташок!

Хай вони навкруг літають,

Крила їх в промінні сонця,

Наче райдуга нам сяють.

5 учень: Між дорослих і малечі

Пташка бачить все навкруг

Дружно сяде вам на плечі,

Якщо ви їй справжній друг.

6 учень: Тих, у кого є кормушки,

В кого є пташки в дворі,

Не кусають того мухи

І прокляті комарі.

7 учень: Бо пташки працюють ревно

Поїдаючи комах,

І до вечора в них, певно,

Аж оскома на зубах.

Ведучий 1: Красиві птахи на малюнках. Їм би пам’ятники ставити.

Ведуча 2: Багатьом із них уже споруджено пам’ятники у різних країнах світу. Так в США – горобцю, в Італії (Римі) – гусям, у Франції – голубам, у Канаді – казарці, у Японії – лебедю.

Показ презентації «Пам’ятники птахам»

Ведучий 1: А ще птахи мають свої свята. Так, 26 березня наша країна щорічно відзначає День птахів.

Ведуча 2: 22 березня в народі відзначають свято Сороки. У цей день із тіста печуть жайворонків та пригощають ними друзів і знайомих.

Ведучий 1: А 12 листопада, на Зіновія – свято синичок.

Ведуча 2: Багато птахів стали символами у народі. Серед них ті, що зимують у нашій місцевості. Ось, наприклад: ворон і сова – символ мудрості, голуб – символ миру, а лебідь – символ вірності і любові.

Ведучий 1: Тож зустрічайте наших пернатих друзів та впізнайте їх

( виходять птахи в костюмах під музику)

Птахи у загадках

Дятел

Я  на дереві над вами

Прибиваю щось гвіздками.

Наполегливо працюю,

Хоч нічого не майструю.

Роблю корисну я справу,

Ще й одягнений яскраво?

Сорока

Біла латка, чорна латка,

І а плечах маринатка

По гілках стрибаю я,

Все я чую, все я зна...

Ворона

Сива латка, чорна латка

На березі скачу.

Всюди , всюди ти почуєш

Як голосно крячу.

Снігур:

Чорна шапочка у мене,

Сизувата спинка.

У червонім піджаку

Прилітаю взимку.

Сова:

Що за дивна птиця я:

І боюся навіть дня.

Дзьоб гачком, великі очі

І не спиться серед ночі.

Горобець:

Маленький, сіренький,

На соняшник сів,

Надзьобався добре

І  вдаль полетів.

Синиця:

Шубка з сірого пушку,

Скачу в жовтім фартушку,

Чорний шарфик та шапчина.

Хоч маленька я пташина,

Та корисна трудівниця,

Називаюся …

 

Ведучий 1: Птахи у народних прикметах:

Снігурі під вікном цвірінькають – на відлигу.

Ворона купається – на дощ.

Коли добре чути дятла – буде дощ.

Синиця до хати – зима у двір.

Горобці дружно цвірінькають – на відлигу.

Сорока ховається під стріхою – на заметіль.

Ворони купаються – на негоду, каркають – на мороз, гуртом літають – на снігопад, а вмощуються на нижніх гілках дерев – на вітер.

 

Ведучий 2: Коли настають морози і заметілі, на допомогу лісовим мешканцям приходять люди. І нам треба подбати про пташок взимку. Вони добре їдять насіння кавунів, динь, огірків, гарбузів, соняшників, а також насіння різних бур’янів.

Ведучий 1: Та заготовити насіння - це ще пів справи. Потрібно виготовити годівниці, за допомогою яких можна буде запропонувати корм пернатим друзям. І так, щоб його снігом не замело і дощами не змило.

Учениця: Поспіши, дитино мила,

Глянь на світ - навкруг:

Все зима снігом покрила –

І поля, і луг.

Ні зігрітись у промінні,

Ні знайти зерна.

Ось лежить там на камінні

Пташка нежива.

А тут друга прилетіла,

Жалібно квилить:

- Поможи, дитино мила,

Зиму пережить.

Обережно, о дитятко,

Стіл щодня змети –

І ці крихти в годівничку

Пташці принеси.

 

Учень:Зимові птахи . Їм потрібна турбота

людей, що живуть біля них,

бо прийде зима вже холодна і люта

і не перебудуть днів вони тих.

 

Людина хай зробить для них годівничку,

і хліба накришить туди.

Пташки ж прилетять до неї всі разом,

і будуть кружлять навкруги.

 

І радість в душі переповнить людину

за вдячність пташину таку.

Й щаслива вона, ще і грона калини

туди покладе досхочу.

Діалог:

Ведуча 1: Маленький Матвійко

До татка Степана

В колгоспну столярню

Прибіг  собі зрана.

Хлопчик:  Ой татечко, татку,

Прийшли сніговиці,

А в мене нема ще

Пташкам годівниці!

Горобчики бідні,

Синички, снігур,

Як корму дістануть

З-під тих кучугур?!

Батько: Ой сину, синочку

Ти мила дитино.

Ну як не послухать

Ти ж рідна людина.

Зроблю годівничку,

Неначе хатинку.

Нехай вона служить,

Ще й кожній пташинці.

Хлопчик: Синичці поріжу тоненько сальця.

Ні, ні, не поставлю на неї сільця.

Конопляних зерен сипну снігурам

І житніх окрушин горобчикам дам.

Знайду костогризам з вишень кісточок,

А ще й омелюхам - сухих ягідок.

Кільчастої горлиці теж не забуду -

Насінням її підгодовувать буду.

 

Ведуча 2: Чим і як найкраще годувати птахів? Я вам дам кілька порад:

1) Насіння не потрібно смажити; перш, ніж його давати птахам, потрібно трохи почавити.

2) Хлібні крихти мають бути із білого хліба.

3) Сало не повинно бути солоним.

Ведуча 1: Перелік кормів:зерно, насіння соняшника, овес, просо, ягоди калини, горобини, насіння бур’янів, крихти хліба, шматочки несолоного сала, насіння кавуна, гарбуза.

Ведучий 2: Що стосується пташиного апетиту, то відомо, що:

• Птахи можуть розрізняти солоне, солодке, гірке.

• Кожна пара маленьких синичок може обслужити 40 плодових дерев.

• Сова з’їдає за місяць 85-130 мишей, а за літо – до 1000 полівок і мишей, зберігаючи 1 т хліба.

• Грак за день може знищити 400 шкідників.

• Три дятли за день поїдають 1000 короїдів – шкідників лісу.

• Синиця за добу з’їдає стільки комах, скільки важить сама.

• Якби людина мала такий апетит, як птахи, то вона б за добу з’їдала 40 хлібин.

Ведуча 1: Для підгодовування птахів зимою необхідні годівнички. Виготовлення годівничок – це було домашнє завдання для вас учні.

Ведуча 2: А тепер журі оголосить переможців акції «Допоможемо зимуючим птахам» та нагородить їх грамотами.

Ведучий 1: А тепер ми візьмемо наші годівнички, розвісимо їх у шкільному саду і наповнимо смачними пташиними стравами, щоб зима для них була легкою – не голодною. Смачного їм!

Ведуча 2: Не стріляйте у лебедів білих,

                  Не вбивайте синичок малих,

                  Вони менші брати і несмілі,

                  Тож давайте полюбимо їх.

Всі: І допоможемо пережити зиму!

Ведуча 1: Дякуюмо за увагу. До нових зустрічей!

Завантаження...
doc
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
27 листопада 2018
Переглядів
652
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку