Свято для учнів 7-8 класів «Я люблю Україну»

Про матеріал

Позакласний захід у вигляді гри «Я люблю Україну» передбачає знання учнів із історії України, народознавства, географії та ін. Захід спрямований на розвиток загальної ерудиції учнів, виховання патріотизму.

Перегляд файлу

                                                   Свято для учнів 7-8 класів

                                              «Я люблю Україну»

Вед.1:  Під рідним небом жайворон співа,

Я б радий знати тих пісень слова.

Я слухав, чув: співала та пташина

Одне святеє слово — Україна.

 

Вед.2:  На ріднім полі шепчуть колоски…

Я б рада знати тихі  їх думки.

Я чула, слухала, як кожна колосина

Шептала рідне слово — Україна.

 

Вед.1: О Боже, дай повік любити край,

Де квітка, пташка і зелений гай,

Де кожна вірна тій землі дитина

Живе єдиним словом — Україна.

 

Вед.2: В красі нетлінній, чарівній

Вона відкрила очі сині.

Лани й ліси вклонились їй —

Воскреслій мрії, Україні.

Вед.1:  Сьогодні є нагода довести, що ми любимо свою мову, свою країну — чудову Україну, багато знаємо про неї і готові дізнатися ще більше.

Вед.2: Тож  розпочинаємо гру «Я люблю Україну»!

                                             (звучить музика, танець учнів 8 – Б кл.)

Вед.1:  У нас є дві команди, які складаютьсяз чотирьох  учасників - учнів78-х класів.

Зараз вони оберуть капітанів, а назви командам ми вже дали:

Вед.2:  «Сині» — учні класів А з синіми стрічками;

«Жовті» — учні класів Б з жовтими стрічками.

Просимо команди перед тим, як зайняти місця, дружно промовити свій девіз.

Команди, назвіть капітанів.

Вед.1: Стежити за перебігом гри та підраховувати бали буде наше компетентне журі у складі: Кисляченко Наталії Анатоліївни, заступника директора з виховної роботи;  Кокітко Олександри, президента школи та Садовської Інни, учениці 11 класу.

Вед.2: Я оголошую умови конкурсу:

·         за кожну правильну відповідь команда отримує один жетон, який  журі кладе у відповідну скриньку;

·         пісенний конкурс приносить два бали, якщо ви вгадаєте й заспіваєте пісню;

·         наприкінці гри підбиваємо підсумки.

 

Вед.1:  І наш перший конкурс називається «Розминка». Ми ставимо запитання. Команда, яка знатиме відповідь, піднімає вгору прапорець. Наголошую: не викрикує відповідь, а сигналізує про неї. Команда, яка перша підняла прапорець, отримує право відповідати. Якщо відповідь неправильна, інша команда може дати свій варіант відповіді. За правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Вед.2: Команди готові?

Вед.1: Увага! Перше запитання!

 Хто з давньоруських князів заснував у Києві першу бібліотеку? (Ярослав Мудрий)

Вед.2: Яку частину української хати називали покуттям? (Це парадний куток, де розміщувались ікони)

Вед.1: Яка видатна історична особа безпосередньо повязана із заснуванням нашого селища? (Катерина ІІ)

Вед.2: Яке дерево – символ України закріпилось у назві великого релігійного свята? (Верба – Вербна неділя)

Вед.1: Язичницький Бог добра і кохання – Лель. Якого птаха українці назвали на його честь? (Лелеку)

Вед.2: Коли, за традицією, можна було сідати до столу на Свят-вечір? (Коли з’являлась перша зоря)

Вед.1: Словник, з якого дізнаємося значення слів. (Тлумачний)

Вед.2: Сьомий відмінок нашої мови (Кличний)

Вед.1: А зараз на кону пісенні 2 бали

                                            (пісня «Я і Сара»)

Вед.2: Молодці! А зараз переходимо до наступного конкурсу  «Рідна мова моя» , який складається з кількох раундів.              

Вед.1: Отже,  1-й раунд називається  «Грамотії».

Я називаю слово, яке по буквах кожна команда  повинна правильно записати на аркуші.  Кожний учасник називає у свою чергу лише одну букву. Правильне виконання приносить 1 бал команді.

Вед.2: «Сині», ваше слово — «дріжджі».

«Жовті», ваше слово — «дзижчати».

Вед.1: - Розпочинаємо другу частину, в якій треба вгадати значення слова. Кожна команда приготувала по одному маловідомому слову української мови і три варіанти його значення. Команді-суперниці потрібно відгадати, хто сказав правильний варіант. Відгадавши правильне значення слова, команда отримує 1 бал.

Вед.2: Отож, починає команда «Сині». (учасники команди по черзі зачитують значення слова дзиґарик)

Вед.1: Комада «Жовті» теж підготувала завдання для суперників. (учасники команди по черзі зачитують значення слова люстерко)

Вед.2: Продовжуємо перевіряти знання української мови.  Останній раунд - «Перекладач».

Вед.1: Учасники по черзі перекладають фрази з російської мови на українську. Завдання команді синіх:

Срочно позвони  (терміново зателефонуй)

Сделать прививку     (зробити щеплення)

Моё отношение к тебе   (моє ставлення до тебе)

Принимать участие (брати участь)

Вед.2:  Завдання для жовтих:

Я  считаю, это ложь (я вважаю, це неправда)

Средство от простуды (засіб від застуди)

Надоедать упрёками (набридати докорами)

Гладить бельё (прасувати білизну)

Вед.2:  Я думаю, оплески заслужили обидві команди! А у нас на кону – пісенні 2 бали.

                                        Відгадування пісні («Мальви» А.Лорак)

Вед.1: А ми переходимо до наступного конкурсу. Він називається – «Народна творчість».

- У цьому раунді ви продемонструєте знання українських прислів’їв. Кожному гравцеві потрібно буде закінчити запропоноване прислів’я. За правильну відповідь – 1 бал. Отож, розпочинаємо!

Команда «Сині».

1. Яке коріння, таке й ... (насіння)

2. Або пан ...(або пропав)

3.Слово не горобець…(вилетить не спіймаєш)

4. Взявся за гуж ( не кажи що не дуж)
Вед.2: А тепер продовжить прислівя команда «Жовті»
5. Вовків боятися …(в ліс не ходити )

6.Голодній курці …(просо на думці )

7.Дареному коневі …(в зуби не заглядають)

8.Хочеш їсти калачі, …(не сиди на печі

Вед.1: А зараз – відеозапитання для першої команди. Увага, на екран!

  1. (показ відео) Як називається жанр пісні? (колядка)
  2.  (показ відео) Як називається свято проводів зими? (масляна)

Вед.2: А зараз відео для другої команди.

        3)   (показ відео) Як називається цей вид ремесла?

        4)   (показ відео) Як називається це свято українською мовою?

Вед.1: Пропонуємо трішки розважитись нашим вболівальникам.  Просимо вийти до нас шестеро учасників. Ви по черзі обираєте завдання. Це фразеологізми, які треба не назвати, а показати жестами, мімікою. Глядачі вгадують.

Вед.2: Довідка: фразеологізми – це стійкі словосполучення. Наприклад, накивати пятами – втекти, мозолити очі – набридати.

                                                   (проводиться конкурс з глядачами)

А зараз кожна з команд має можливість отримати 2 бали за знання пісні. Увага, пісня!

                                                                  (звучить пісня «Зеленеє жито»)

 

Вед.1:  Наступний конкурс буде дуже цікавим, адже це будуть фотозапитання. За кожну правильну відповідь ви отримаєте 1 бал. Отож, будьте уважні!

- Розпочинає гру команда «Сині». Увага на екран!

За словами М.Грушевського «Вона держала сильною і твердою рукою державну систему і не дала їй ослабнути і розвалитись.» Її внук Володимир назвав її «наймудрішою серед чоловіків». За заповітом її першою на нашій землі поховали за християнським звичаєм.

Хто ця жінка? (княгиня Ольга) .

Вед.2: Запитання для «Жовтих».    Вважався козаком-характерником. Здійснив близько ста військових походів, не програв жодної битви. Турки його боялися, прозивали «урус-шайтаном». Помер у с.Грушівка (тепер Іллінка) нашого району. Хто цей чоловік? (Іван Сірко) 

Вед.1: І знову продовжують «Сині».   Має дві вищі освіти, кандидат фізико-математичних наук. Любить подорожувати і читати книги. Не мислить свого життя без музики – це хобі стало сенсом його життя. (Святослав Вакарчук)

Вед.2: «Жовті», питання для вас. Володарка Кубка Європи, 45 золотих, 21 срібної та 14 бронзових медалей. Чемпіонка світу зі спортивної гімнастики , чемпіонка Європи . Хто ця жінка? (Лілія Подкопаєва)

Вед.1: Наступний конкурс «Вірю – не вірю». Кожному учаснику буде запропоноване твердження, на яке він повинен відповісти «Вірю» чи «Не вірю». Вгадана відповідь оцінюється в 1 бал.

- Розпочинає цей раунд команда «Сині»

Чи віриш ти, що...

1. Площа України більша, ніж сумарна площа Англії, Австрії, Бельгії, Данії? (Так)

2. Дніпро – найбільша річка Європи? (Ні, третя за величиною в Європі)

3. Українські їжаки можуть пройти у пошуках їжі 5 кілометрів (Так)

4. Дівоча коса може витримати вагу 20 тонн? (Так)

Вед.2: Продовжує змагання команда «Жовті»

1. В Україні проживає стільки ж людей, скільки у Польщі, Чехії, Словаччині та Угорщині разом узятих? (Ні, більше)

2. Найбільший герб України – тризуб зявився у Дніпропетровську (Так, на 16-поверховому готелі «Парус»)

3. Квіти чорнобривці родом з Америки? (Так, але там вони дикорослі)

4. В Томаківці проживає найвища людина України (Ні)

Вед.1:  І знову пісенні 2 бали.

                                                     (пісня «Олені-олені»)

Вед.2:  Васю, ти знаєш, нашій конкурсній програмі не вистачає якоїсь інтриги, таємниці…

Вед.1: Вікторіє, ти читаєш мої думки, адже саме зараз ми проведемо конкурс, який називається «Чорна скринька».

Вед.2: Отже, чорну скриньку в студію! Завдання для команди синіх. У цій скрині знаходиться те, що в давнину вважалося оберегом від злих духів. Його вплітали дівчині у весільний вінок, розвішували по кутках хати, навіть носили на шиї, щоб ніяке зло і близько не підібралося. А ще це чудова лікарська рослина.  (часник)

Вед.1: «Жовті», питання для вас. Тут знаходиться те, що вже давно стало асоціюватися з українцями.  Воно стало предметом великої кількості жартів і фольклорних історій. Йому віддають перевагу, навіть не підозрюючи, як багато воно містить корисних речовин. (сало)

Вед.1: У будь-якій справі відповідальність покладається на лідера команди. Наш останній конкурс – конкурс капітанів.

Вед.2: У цьому вирішальному турі наші капітани покажуть знання географії України. Вам потрібно по черзі називати адміністративні центри, тобто області нашої держави. Перемагає той, хто назве більше областей. За цей конкурс капітан принесе команді 2 бали.

Давайте підтримаємо наших капітанів і дружно промовимо девіз. Команда синіх…

Команда жовтих….

Вед.1: Подивіться, яка гарна, яка неповторна наша Україна! Багата на чарівну природу, на добрих і працьовитих людей.

Вед.2: Україна багатонаціональна, багатомовна, але Україна – єдина. Памятаємо, не забуваємо і цінуємо нашу Батьківщину. Збережемо наш патріотизм, віру та силу духу для наступних поколінь.

Вед.1: Поки рахуються бали, просимо глядачів дружно відповідати на питання.

                                                (ведучі ставлять питання по черзі)

Живемо ми в Україні?

І пісні в нас солов’їні ?

А лісів у нас багато?

А народ у нас завзятий?

В Україні завжди літо?

В нас найкращі в світі діти?

Чорноземів у нас мало?

В Україні люблять сало?

В Україні хлопці сильні?

В Україні люди вільні?

А дівчата у нас гарні?

А якщо сказать шикарні?

У нас люблять танцювати?

А вночі міцненько спати?

Оберіг у нас калина?

Всі ви любите Вкраїну?

                                                      (пісня про Україну)

Вед.1:  А зараз ми надаємо слово нашому журі для оголошення результатів.

 

Вед.2: На цьому наше свято завершено. До побачення!

docx
Додано
2 лютого 2019
Переглядів
304
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку