Гра-квест для учнів 7 класу створена за допомогою ресурсів learningApps.org (створення мультимедійних інтерактивних вправ, rebus1.com (генератор ребусів), Photograph puzzle - створення пазлів
“Розкажемо Європі про себе”’
Гра-квест для 7 класу
(Гра створена за допомогою ресурсів learningApps.org (створення мультимедійних інтерактивних вправ, rebus1.com (генератор ребусів), Photograph puzzle - створення пазлів)
Цель: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати ціннісне ставлення до держави, суспільства, мови, сім‘ї, самого себе, виховувати любов до Батьківщини; формувати громадянські якості: патріотизм, національна гідність, людяність, працьовитість; розвивати у дітей прагнення бути свідомим громадянином України; створити умови для ефективної роботи в команді, розвивати вміння працювати в малих групах, сприяти формуванню комунікативної (ключової) компетентності; розвивати самоосвітні навички (формування соціокультурної компетентності); виховувати мовленнєву культуру (формування креативної компетентності)
Форма проведення: гра-квест.
Обладнання: відеопроектор, комп'ютер.
Хід уроку
I. 1.Організаційний момент.
2. Мотивація діяльності. (Звучить пісня Н. Май «Квітуча Україна»)
Учень.
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
М. Чернявський
– Про яку святиню говориться у вірші? (Про Україну)
– Як по-іншому ще можна назвати цей вірш? (Акровірш)
– Чим цікаві для нас такі твори? (Складаємо перші букви кожного рядка і утворюємо слово. У цьому акровірші ми знайшли назву своєї Батьківщини)
– Тож, напевно, ви вжевсі здогадалися, про що буде йти мова на нашому першому уроці? (Про нашу Батьківщину – Україну)
Учень.
Моя Батьківщина – це край неозорий,
Мамина пісня, і стежка до школи.
Ласкаве проміння, що кидає сонце,
Калина квітуча якраз під віконцем.
Ліси і поля, річки і моря,
Це все – Україна квітуча моя.
Тут батько і мати мене колихали,
І кращого краю я в світі не знаю!
Учитель. У кожної людини є Батьківщина – країна, де вона народилася, де народилися і дідусь, і татусь, і матуся, і всі ми. Кожна людина пишається своєю рідною країною. Україна чудова, багата, мальовнича, добра. І сьогодні ми маємо можливість про це розповісти. (Учитель розповідає про форму уроку (квест). Пояснює умови гри.
ІІ. Проходження квесту. https://learningapps.org/myapps.php?displayfolder=1016779
Форма проведення гри може бути різною: залежить від технічних можливостей в класі. Квест можна проходити як індивідуально на особистих гаджетах, так і групами.
1. У кожного народу є свої символи і обереги. Отже, народними символами українців є батьківська хата і святий хліб, вишитий рушник і материнська пісня, верба і калина, і хрещатий барвінок, дивовижна писанка, вірний своєму краю лелека. Усі вони – наші давні та добрі обереги. Знайди в таблиці та виділи слова, що є назвами символів та оберегів. Щоб виділити слово натисніть на першу букву і проведіть курсором по всіх буквах слова, утримуючи ліву кнопку миші. https://learningapps.org/display?v=pwhngp4x518
Відповіді: барвинок, верба, рушник, вишиванка, вінок, калина
2. Вам відомо, що в прислів'ях укладена народна мудрість. А чи знаєте ви прислів'я? це ми зрозуміємо, коли ви виконаєте наступне завдання. https://learningapps.org/display?v=pwhngp4x518
1. Батьківщина – мати, ... (умій за неї постояти.)
2. Людина без Вітчизни, ... (як соловей без пісні.)
3.Добре тому, ... (хто в своєму домі.)
4. За рідний край ... (життя віддай.)
5. Всюди добре, ... (а вдома найкраще.)
6. Кожному мила ... (рідна сторона.)
3. Наша країна унікальна в своїй різноманітності: з півночі на південь, із заходу на схід змінюються ландшафти, звичаї і, зрозуміло, кухня. Про українські страви - насичених і поживних - відомо багатьом іноземцям. Гості з-за кордону вже знають, що тут їх тепло зустрінуть, обігріють і щільно нагодують. Чим саме - залежить від регіону, куди відправиться мандрівник. Пропонуємо вам зібрати гастрономічну карту України. Радимо уважно подивитися і запам'ятати, де, чим пригощають.
http://four.flash- gear.com/npuz/puz.php?c=v&id=4113526&k=73055657
4. З цим завданням ти легко справишся, якщо ти уважно виконав попереднє. Встанови відповідності. https://learningapps.org/display?v=ph7augyh518
Центр. Схід. Північь. Південь. Захід.
5. Прийшов час поетичної хвилинки. Ми пропонуємо вам скласти вірш.
https://learningapps.org/display?v=p14ohb4yc18 А його назва спратано в ребус.
На землі великій є одна …(країна):
Гарна, неповторна, мила … (Україна).
І живуть тут люди добрі, …(працьовиті),
І скажу, до речі, ще й … (талановиті).
Землю засівають і пісні… (співають),
На бандурі грають і вірші … (складають).
Щоб жила й раділа кожная …(родина),
Щоб була щаслива наша … (Батьківщина)!
6.
1. Якщо ви розставите слова в правильному порядку, то дізнаєтеся, що сказав римський державний діяч, філософ Сенека на публічному виступі у І ст. н. е https://learningapps.org/display?v=p8h57ext518
Відповідь. «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя»
III. Підведення підсумків гри. Рефлексия.
Ось і закінчений наш квест. Ви успішно його пройшли і впоралися з усіма завданнями. Мені дуже б хотілося, щоб ви запам'ятали ці мудрі слова античного філософа. А вас прошу подумати і дати відповідь, продовживши речення «Для мене Україна – це ...» Давайте відповіді оформім у вигляді ассоциатівного куща.
(Учні пишуть відповіді на листочках прикріплюють їх на дошку)
Учень Тут мамина пісня лунає і нині,
Її підхопили поля і гаї,
Її вечорами по всій Україні
Співають, співають в садах солов‘ї.
І я припадаю до неї устами
І серцем вбираю, мов спраглий води.
Без рідної мови, без пісні, без мами
Збідніє, збідніє земля назавжди. М. Бакай
Учитель. Так, ви маєте рацію, всі ці слова: мама, Дніпро, солов'ї, калина, мова і багато інших – об'єднані загальним поняттям наша країна, батьківщина, Україна. Давайте ж будемо їїлюбити і берегти її красу і різноманіття.