Виховна година "ЛЮДИНИ – НАЙВИЩА ЦІННІСТЬ" 7 клас

Про матеріал

"ЖИТТЯ ЛЮДИНИ – НАЙВИЩА ЦІННІСТЬ" Класна година із застосуванням інтерактивних технологій для учнів 7—8 класів

Перегляд файлу

У Концепції сталого розвитку України сформульовано такі цілі:

- економічне зростання;  - збереження довкілля;  - охорона здоров’я;

- дотримання справедливості; - стале використання природних ресурсів;

- розвиток освіти; - участь у формуванні глобальної системи екологічної безпеки.  

У центрі сталого розвитку перебуває вихована людина, яка має право на здорове і повноцінне життя в гармонії з природою. З цією метою необхідно: забезпечити виховання у населення бережливого ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих, пропаганда здорового способу життя, посилення боротьби з палінням, пияцтвом та іншими шкідливими звичками, сприяння розвитку фізкультури та спорту. В зв’язку з цим, завдання освіти – забезпечити формування освіченої, творчої особистості, становлення її фізичного та морального здоров’я.  Пропонуємо розробки  позакласного заходу з питань випереджаючої освіти для сталого розвитку учителя Сіденко Наталії Іванівни.

ЖИТТЯ ЛЮДИНИ – НАЙВИЩА ЦІННІСТЬ

Класна година із застосуванням інтерактивних технологій                                           для учнів 7—8 класів

Мета: з’ясувати поняття «значення, сенс, цінність життя», «моральна людина», «моральне здоров’я», розвивати навички аналізу життєвих ситуацій, уміння доводити власну думку, працювати в групі,  виховувати почуття відповідальності за своє життя.

Обладнання: виставка літератури: Конституція України, Конвенція ООН про права дитини, Закон України «Про охорону дитинства»,  Національна програ­ма «Дитина України»; плакати і картки  з висловлен­нями про значення, сенс та  мету життя; пелюстки квітки; музичні записи (вмикаються, коли учні виконують колективну роботу); чистий аркуш ватману на дошці.

Жити красиво і житии у  злагоді з природою

одне й те саме.

Л. Сенека, V ст. до н. є.

 

Учень.     У незліченному нашому багатстві


Слова дорогоцінні є:

Батьківщина,

Вірність,

Братерство.

А є ще:

Совість,

Честь...

Ах, якби всі розуміли,

Що це не просто слова,

Яких би ми лих уникли,

І це не просто слова!


Учитель. Ми не випадково почали наш захід і з цих рядків. З анти­чних часів людство у своєму житті користується правилом, сформульованим філософом Протагором: «Людина – міра всіх речей», а цінність людсько­го життя –  це найвища суспільна цінність. Людина –  частина суспільства, вона має свої права та обов'язки. Основне право людини – це право на жит­тя. Захист цього права –  найважливіший пріоритет цивілізації. (Називаються державні документи соціально-правової охорони життя людини, прав дитини. Вони представлені на виставці.)

Учитель. Сьогодні ми з вами поговоримо про цінності життя, подумаємо над питаннями:              - для чого живе людина на Землі?

   - що потрібно зробити, щоб життя було в радість?

   - які ідеали і цілі в житті можна вибрати?

1. Технологія «Мозковий штурм».

Ставиться проблема. На дошці записуються всі запропоновані варіанти ішення, обговорюються, вибираються кращі.

 Що для кожного з вас найцінніше в житті? (родина, здоров'я, щастя,
гроші, друзі і т. д.)   Малюється сонце життя, вибираються основні поняття

 

 

 

 

 

 

 

Слово «життя» багатозначне. Воно охоплює різні сторони дійсності: - суспільне, індивідуальне життя; - матеріальне, духовне; - щасливе, багате, праведне і т. д.

Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне пере­живань. Людей –  мільйони, усі вони неповторні й несхожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. їхнє життя гірке, як полин, і со­лодке, як мед. Життя кожного — це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить... Від кого? «Не витрачай час на міркування про те, що і заради чого робиться, тому Шо життя – це спектакль (драма), план якого складений Богом і не до­ступний людському розумові», –  сказав Марк Аврелій. Але драма укладена не в неминучості долі для людини, а в силі або слабості характеру, здатності або нездатності реалізувати життєві можливості.                                 2. Технологія «Вільний мікрофон».

Кожен бажаючий швидко і чітко висловлює свою думку. Обговорюються питання. Після кожного робиться висновок.

- Чи може кожна людина жити так, як хоче? Що для цього потрібно?
Висновок. Людина може жити так, як хоче, тобто запланувати своє життя, поста вити мету, вибрати шлях для її реалізації. Усе залежить від її характе­ру, сили волі. Необхідно вміти переборювати труднощі, мало одного бажання.  Необхідна праця, боротьба, сила волі, щоб досягти чого-небудь.

- Чи справедливе твердження: «Моє життя, як хочу, так і живу»?                          Висновок. Потрібно пам'ятати, що живеш серед інших людей, поважа­ти їхнє право на життя.

- Що важче: будувати життя чи пристосовуватися до нього?
Висновок. Простіше пристосовуватися, але чи цікавіше...

3. Робота в групах «Квітка щастя».

- Що потрібно для щасливого життя?

Кожній групі дається по одній пелюстці (усього їх п'ять). Діти повин­ні обговорити і написати свою думку, тільки одну. Потім збирається квіт­ка. Усі разом обговорюють, що вийшло. Учитель підводить учнів до думки про необхідність знань, здорового способу життя. Усі разом будують шка­лу цінностей.                                                               

                                                                                  Щастя

Праця

Родина

Здоров'я

Лінь

Алкоголь

Наркотик

Суїцид 

Висновок. Жити щасливо – мати повагу людей, здоров’я, любов, друзів, роботу і т.д.  Але необхідно розуміти (відкривається заздалегідь написаний плакат)

 

 

 

 

 

 

4. Технологія «Захист ідеї».

Робота проводиться в парах або групах. Роздаються картки із висловлен­нями про значення, мету життя. 2-3 хвилини йде обговорення, потім учні зачитують висловлення, пояснюють, як їх розуміють.

Можливі завдання

  1. Світ належить оптимістам, песимісти –  тільки глядачі. (Ф. Гізо)
  2. Жити – це не означає дихати, це означає – діяти. (Ж.-Ж. Руссо)
  3. Наше життя – це те, що ми думаємо про нього. (Марк Аврелій)
  4. Ключ до життя – служіння людям. (Д. Джексон)
  5. Найвища із книг –  книга життя, яку не можна ні закрити, ні знову від­крити за своїм бажанням. (А. Ламартін)

6. Жити – означає не тільки задовольняти матеріальні запити організму, головне – розуміти свою людську необхідність. (Жуль Верн)
Висновок. Людське життя — це найвища цінність, щастя можливе, але воно зале­жить від людини. Праця — на користь інших людей, країни. Боротьба    повинна мати гуманну мету. Любов –  не повинна бути егоїстичною. Дружба –  повинна бути чесною.

Учитель. Людина повинна зрозуміти свою життєву мету, намітити шляхи її до­сягнення і йти до неї, поважаючи оточуючих, не залишаючи за собою руїни, тобто «за будь-яку ціну». (Якщо є час, можна торкнутися проблеми: еко­логія, терор, війна). Пошук сенсу життя, свого місця в ньому – дуже складна робота. Давайте спробуємо виробити правила, яких ми будемо дотримуватись у житті. Адже потрібно завжди починати влаштовувати світ із себе: з життя в класі, у ро­дині, спілкування з друзями, родичами, учителями, з власного відношення до своїх прав і обов'язків. (У процесі обговорення виробляються загальні правила, записуються на аркуші ватману, прикріпленого до дошки)

Правила

  1.  Адекватно приймати дійсність.
  2.  Приймати себе і навколишніх такими, як вони є.
  3.  Поважати усіх.
  4.  В усіх і всьому шукати лише гарне.
  5.  Вірно дружити, вибирати гідних друзів.
  6.  Розвивати почуття «добра» і «зла».
  7.  Думати не тільки про себе, але й про те, як іншим поруч з тобою.
  8.  Вести здоровий спосіб життя і фізичний, і духовний.
  9.  Турбуватися про навколишній світ {природу).
  10.  Нести відповідальність за всіх і все.

Підведення підсумків

  •    Що з почутого сьогодні вам запам'яталося?
  •    Що ви взяли для себе із сьогоднішнього заходу?
  •    Що сподобалося, що ні?

Учитель пропонує намалювати на аркушиках оцінку уроку – один із трьох виразів обличчя: усміхнене, байдуже, скривджене –  підняти і показати. Дякує усім за участь у роботі.

 

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку