Свято-конкурс«Подорож у казку»

Про матеріал
Мета : узагальнити знання учнів про казку як художній твір , у якому вигадка і фантазія служать засобом вираження суджень народу про життя; створити атмосферу радості , насолоди від творчості; розвивати читацький інтерес до казок; виховувати прагнення до добра та справедливості.
Перегляд файлу

Тема.    Свято-конкурс  «Подорож у казку»
 

Мета :  узагальнити знання учнів про казку як художній твір, у якому вигадка й фантазія служать засобом вираження суджень народу про життя; створити атмосферу радості, насолоди від творчості; розвивати читацький інтерес до казок; виховувати прагнення до добра та справедливості.

Обладнання:  емблеми команд, розрізані ілюстрації до казок, слайд-шоу.

Ведучий.

Сьогодні ми вирушимо в подорож до прекрасної країни дитинства – світу казок. А чи замислювалися ви коли-небудь над тим, звідки беруться

казки?
          Ось як цікаво на це запитання відповів відомий фінський письменник- казкар Закаріас Топеліус:
        «Як настане літо, вийдіть дуже рано в поле, коли роса лежить на траві – там блищать тисячі казок, мов діаманти. Потім - на берег моря, де на воді граються маленькі кучеряві хвилі з білими баранцями - то і є казки. Восени прислухайтесь до шуму смерек, що розповідають предковічні казки про велетнів. Або пошукайте їх у вересові – він знає безліч казок.Узимку можна читати чудові морозяні вірші – візерунки на шибках або на вкритих інеєм деревах, а напровесні казки грають барвами на вечірньому небі. І восени, і взимку, і навесні ви можете читати сріблясто-зоряні казки. Природа може розповісти силу-силенну казок.»
        Так, дійсно, природа сповнена казок, їх потрібно лише побачити й відчути.
        Сьогодні, під час нашої подорожі ми перевіримо, хто з вас уміє відчувати казки, ми проведемо свято-конкурс «Подорож у казку». Для цього ви  об’єднаєтеся у дві команди. Члени обох команд повинні виконати поставлені перед ними завдання. Відповіді буде оцінювати журі. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом. У якої команди буде більше балів   та команда переможе у грі. 
 


Привітання команд.
-  Сьогодні змагатимуться 2 команди: « Зірочки» і «Сонечка».
У змаганні той перемагає ,
Хто щирих, вірних друзів має.
Тож свято дружбу бережи.

Капітан «Зірочок »:
Ми команда дуже сильна,
Знаєм все про книги ми,
Перемогу в боротьбі
Завоюєм лиш собі.
Наш девіз:
Хто книгу шанує свою,
Хай той переможе в бою!
Капітан «Сонечок».
Ми команда ще сильніша ,
Книга для нас найсвятіша.
Проти вас ми будем грати ,
Постарайтесь обіграти.
Наш девіз:
Чим важче завдання,
Тим дорожча перемога.


Ведучий.

Ви прийшли сюди сьогодні,
Щоб вести запеклий бій.
Тільки ні, не кулаками,
У веселій, дружній грі.


КОНКУРСИ

І. Розминка.  «Мешканці казок»


Сидить півник на печі ,
їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає,
мерщій півника хапає.
Біжить котик рятувати,
в лисиці півника забрати.

  «Котик і Півник»
 

Вигнав дід козу із хати ,
та й пішла вона блукати.
В зайця хатку відібрала.
Всі козу ту виганяли.
Рак козуню ущипнув,
зайцю хатку повернув.   

  «Коза-дереза»

Знайшов півник колосок,
Змолов борошна мішок.
Спік негайно у печі
пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав,
бо жоден з них не помагав. 

 «Колосок»

Що втекло від баби з дідом,
Не сиділо на вікні.
А зустрілось з зайченятком
Й ну співать йому пісні?  

    «Колобок»

ІІ. «Лист про допомогу».
На адресу нашої гімназії надійшов лист із-за кордону, автор якого забажав лишитися невідомим. Він пише, що отримав у школі завдання й просить вашої допомоги. «З якої казки уривок?»


1)  Другого дня приходять обидва брати до пана. От пан їх і питає:

— Ану, відгадали?

— Відгадали, пане,— кажуть обидва. От багатий зараз виступає, щоб собі попереду поспішить, та й каже:

— Ситніш, пане, над усе — ваші кабани, а прудкіш над усе — ваші хорти, а миліш над усе — гроші!

«Мудра дівчина»

 

2) Він так задивився на дерево, що й не помітив, як вовк прибіг. Як уздрів його чоловік, кинувся мерщій на дерево, а обривочка й забув. Зліз на дерево та й сидить. Коли прибігають три чорти, а трохи згодом і четвертий, їх ватаг.

«Про правду і кривду»

 

3) Був собi дiд та баба. А в них було три сини: два розумних, а третiй дурний. Розумних вони жалують, баба ïм щонедiлi бiлi сорочки дає, а дурника всi лають, смiються з нього. А вiн знай на печi у просi сидить, у чорнiй сорочцi; як дадуть, то й ïсть, а нi, то вiн i голодує.

«Летючий корабель»

 

4) Обидва старші вибрали коней щонайкращих, а менший, дурень, узяв найгіршого коня. Зібравшись, виїхали вони усі троє однією дорогою. Коли дивляться — стоять три стовпи і від кожного стовпа йде дорога: одна -прямо, друга - наліво, а третя - направо.  На однім стовпі значилось: «Хто поїде дорогою цією, той сам буде ситий, а кінь його голодний»; на другім: «Хто поїде цією дорогою, той сам буде голодний, а кінь ситий»; на третім: «Хто поїде цією дорогою, у того вовк коня з'їсть».

«Про жар-птицю та вовка»

 

ІІІ. «Хто швидше?»
             Кожній команді дається розрізана на 6 частин ілюстрація. Потрібно скласти картину і вказати, до якої вона казки.

ІV. Змагаються капітани.
              Викликаються капітани команд. Кожний одержує листок зі словами (10 слів). Капітан  повинен , використавши  ці слова, скласти свою казку.
Колобок, лист, зайчик, пиріг, вовк, Івасик-Телесик.


V. Домашнє завдання.

Наші команди отримали заздалегідь домашнє завдання: інсценізацію української народної казки. Зараз  вони продемонструють свої акторські таланти.

 

ІV. Змагаються капітани.
          (Перевірка завдань капітанів)

 

VІ. «Бюро знахідок».

Нас просить про допомогу  казковий відділ загублених речей. Вони надіслали  фото знахідок і запитують, до яких казок їх повернути.

 

Глечик з вузькою шийкою («Лисичка і Журавель»).
Корабель Летючий корабель»).
Колосок («Колосок»).
Борошно Колобок»).
Рукавичка («Рукавичка»).
Яйце («Казка про курочку Рябу»).
Солома («Солом’яний Бичок»).
Стріла («Царівна-жаба»).
Санчата  Мудра дічина»).
Горох («Котигорошко»).


VІІ. «Зараз будемо співати…»


Я Лисичка, я сестричка,
не сиджу без діла:
я гусятка пасла,
полювать ходила.

 

А тепер мені в неділю
треба відпочити,
свою хатку гарнесенько
треба прикрасити.

 

VІІІ. «Острів порятунку»  (вставте пропущене слово, яке загубив казкар).
            А Маруся каже: «Ви лоша прив'яжіть, а __________ повипрягайте та й пустіть — котра побіжить до лошати, то та й привела.» / матерів/
            «Ну що, дядьку: ти казав, що кривдою лучче жити, ніж правдою: отже, ні! Ти тільки ___, а я король — правда кривду _______! /купець, переважила/



ІХ. «Упізнай героя »
            На наше свято ми запросили дуже багато гостей не тільки з українських народних казок, але, на жаль, вони не змогли приїхати до нас і лише надіслали телеграми. Щоправда, на телеграмах немає підписів. Я пропоную вам відгадати, від кого вони.


« Дуже засмучена, мишка випадково розбила яєчко, прийти не зможу».  Курочка Ряба


« З’їв семеро козенят, болить живіт».

Вовк
 

«Дорогі гості , допомагайте,
Павука-злодія зарубайте!»

Муха-цокотуха
 

«Приїхати не зможу, бо тато не зробив мені човник і весельце.»

Івасик–Телесик
 

«Дуже хотілося б потрапити до вас , але соромно своєї гидкої зовнішності.» Гидке каченя
 

«Терміново викликали лікувати звірів в Африку. Не встигну повернутися.» Лікар Айболить
 

«Ніяк не витягнемо ріпку, тому прибути не зможемо.»

Дід
 

«Ішов до школи і продав свій буквар. Буду його шукати. Соромно перед татом.»

Буратіно
 

І ведучий:

Відомий український письменник, поет, казкар Іван Якович Франко переконував: «Тисячі речей забудете, а тих хвилин, коли люба мама чи бабуся розповідала казки, не забудете до смерті». І це істина правда.

 

ІІ ведучий:

Це твоя думка, може, наші гравці не згодні. Перевіримо, чи пам’ятають вони, які казки розповідали їм  мами й бабусі? 

(Діти відповідають)

 

(Журі оголошує результати конкурсів)

 

І ведучий:

Команди сьогодні виявили не тільки гарне знання казок, але й  показали своє вміння працювати в команді, продемонстрували витримку, акторські й вокальні здібності. Для вас  цей музичний подарунок.

 

(Кліп  «В гостях у казки»)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кіченко Євгенія Вiкторiвна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 березня 2018
Переглядів
3350
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку