Свято " Любіть рідну мову!" 2 клас

Про матеріал

узагальнити та систематизувати знання, отримані учнями під час вивчення теми «Усна народна творчість»;

показати учням красу та багатство української мови;

викликати бажання вивчати рідну мову, милуватися її красою, любити її;

удосконалювати володіння мовним матеріалом;

розвивати кмітливість, творчу уяву, естетичні смаки;

виховувати любов до українського слова, гордість за невичерпну скарбницю рідної мови-фольклор

Перегляд файлу

ТЕМА: Свято «Любіть рідну мову!»

МЕТА:

  • узагальнити та систематизувати знання, отримані учнями під час вивчення теми «Усна народна творчість»;
  • показати учням красу та багатство української мови;
  • викликати бажання вивчати рідну мову, милуватися її красою, любити її;
  • удосконалювати володіння мовним матеріалом;
  • розвивати кмітливість, творчу уяву, естетичні смаки;
  • виховувати любов до українського слова, гордість за невичерпну скарбницю рідної мови-фольклор

ОБЛАДНАННЯ: завдання для команд, плакати-заклики, музичний супровід.

ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ

Психологічний старт

Мова кожного народу неповторна і – своя.    

В ній гримлять громи в негоду, в житі – трелі соловя.

На своїй природній мові і потоки гомонять.

Зелен-клени у діброві по-кленовому шумлять.

Солов’їну, барвінкову, колосисту – на віки –

Українську рідну мову в дар дали мені батьки.

Берегти її, плекати будем всюди й повсякчас,

Бо ж єдина – так, як мати –

мова кожного із нас.

 

Звучить пісня про мову.

Виходить мова в віночку.

Я – наука непроста, хоч і цікава,

В королівстві я живу слова і забави.

І в свою майстерню мовну,

Доки ви зі мною,

Мовних скарбів пребагато

візьмете з собою.

 

Відеоролик «Легенда про українську мову».

 

 

 

 

Гра «Ми - українці»

Живемо ми в Україні?

І пісні в нас солов’їні?

А лісів у нас багато?

А народ у нас завзятий?

В Україні завжди літо?

В нас найкращі в світі діти?

Чорноземів у нас мало?

В Україні люблять сало?

В Україні хлопці сильні?

В Україні люди вільні?

А дівчата у нас гарні?

А якщо сказать: шикарні?

У нас люблять танцювати?

А вночі міцненько спати?

Оберіг у нас калина?

Всі ви любите Вкраїну?

 

Відео «Гроза»

 

Діти розбігаються.

1 дитина. А так хотілося ще погратися!

Мова. З давніх-давен люди вважали, що якщо заспівати пісню-закличку, то можна задобрити різні явища природи.

 

Діти промовляють закличку «Не йди, не йди, дощику».

 

Мова. Дощ перестав. Та повно калюж. А давайте поки що загадки загадувати.

 


1.  Усі його люблять, усі його чекають, а хто подивиться -- кожен скривиться.
Сонце. 

2.  Два брати весь вік живуть, один на одного дивляться, а докупи не зійдуться.
Небо і земля
 

6. Розстелене рядно, а на ньому - горох і шматок хліба.
Небо, зорі, місяць. 

7. Один пастух багато овець пасе.
Місяць і зорі. 

9. Летить орлиця по синьому небу,

Крила розкрила, сонце затулила. Хмара. 
 

10. Барвисте коромисло через річку повисло.
Веселка. 
 

11. Коли нема — чекають, а коли прийду — тікають.
Дощ. 

12. Що у світі найбагатше?
Земля. 

13. Крил не має, скрізь літає та ще й куряву здіймає.
Вітер. 

15. Хмара сива увесь світ накрила.
Туман. 
 

17. Зроду рук своїх не має, а узори вишиває.
Мороз. 

 

2 дитина. Покличемо сонечко. А далі в гру пограємо.

 

Відео «Вийди сонечко».

 

3дитина. Хто буде Подоляночкою.

Діти наперебій кричать.

 

Мова. Я б вам порадила скористатися народною лічилкою.

 

Біля двору дві Федори,

Біля ганку дві Тетянки,

А на лузі дві Ганнусі,

Біля річки дві Марічки.

Ой, дівчаток тих багато.

Хто з них буде танцювати?

 

Пісня-гра «Подоляночка».

 

На екрані слайд. Печера, первісна людина.

 

Вчитель. А хто там боязко визирає з печери? Та це ж первісна людина.

 

Відео «Цікаві факти про українську мову».

 

Мова. Ось воно що означає вислів «Слово до слова зложиться мова».

 Як же називаються такі влучні вислови повчального змісту?

 

Гра «Закінчи прислів’я ».

 

Грають дві команди на сцені з друкованим матеріалом.

Із залом фронтально грає вчитель.

 

Завдання для залу:

  • Посієш вчасно – (вродить рясно).
  • Поспішиш – людей … (насмішиш).
  • З добрим дружись, а лихих … (стережись).
  • Нових друзів май, а … (старих не забувай).
  • Гостре словечко … (ранить сердечко).
  • Слово чемне … (кожному приємне).
  • Зробив діло - …(гуляй сміло).
  • Що посієш – те й … (пожнеш).
  • Легко сказати … (а важче зробити).

 

  • Мудрим ніхто не вродився, а навчився.
  • Книгу читай – розуму набирай.
  • Золото добувають із землі, а знання з книжок.
  • Книга – не  пряник, а дітей до себе манить.
  • Не взявшись за сокиру, хати не збудувати.
  • Не кажи: «Не вмію!», а кажи: «Навчусь!»
  • Хто хоче багато мати, тому треба мало спати.
  • Терпіння і труд все перетруть.

 

Здогадайтеся, про які слова йдеться в реченнях.

* * *

На нього кидають слова і гроші, коли їх не цінують.

Його радять шукати в полі.

Він хазяйнує в голові легковажної, несерйозної людини.

* * *

Ним можна клювати, як дзьобом.

Його задирають, коли зазнаються.

На ньому можна зарубати, як на пні.

* * *

Крізь них пролітають, як крізь отвір.

Вони не квіти, а в’януть.

Їх розшукують, як білизну, особливо дуже довірливі люди.

* * *

Він може довести до Києва і далі.

Його можна нагострити, як ніж.

Він схожий на лопату, особливо у балакучих людей.

* * *       

Ними можна косити.

Їх можна відкривати комусь на щось.

Їм можна не вірити, а інколи правда їх коле.

 

►Слова для довідок: вітер, ніс, вуха, язик, очі



 

doc
Додано
13 травня 2018
Переглядів
2037
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку