Розвиток мовлення 2 клас "Говоримо-пишемо, слухаємо-відповідаємо"

Про матеріал

Розвиток мовлення 2 клас "Говоримо - пишемо, слухаємо - відповідаємо". Цікавий урок з української мови екологічного спрямування. Захоплюючий урок, який цікаво розповість про життя птахів взимку. Діти почують їх голоси, виготовлять годівнички своїми руками, принесуть користь комусь і собі! До того ж це все розвиватиме мовленнєві вміння.

Перегляд файлу

Тема Турбота зігріває в холодну пору. Говоримо – слухаємо. Читаємо – пишемо. (Відновлення деформованих речень).

Мета. Вчити дітей будувати речення, правильно висловлювати свої думки;  розвивати вміння слухати і поповнювати словникову скарбничку новими словами, розвивати пізнавальний інтерес, допитливість,спостережливість;

 сприяти вихованню ціннісного ставлення до природи, зокрема до птахів.

Обладнання. Зображення синички, горобця, сороки, лелеки, зозулі, шпака, листи із деформованими приказками про зиму, відеоролик «Зимуючі птахи», годівнички, їжа для птахів, лист від птахів, інформаційне повідомлення, звуки різних зимуючих пернатих.

 

Хід уроку

І. Організація класу. Створення емоційного настрою.

1. Створення емоційного настрою.

                              Подивилися на мене,

                              Посміхнулися усі.

                              Хто готовий до роботи?

                              Хто бадьорий? Молодці!

2. Перевірка домашнього завдання.

Діти зачитують  2 – 3 підготовлені вірші про зиму. А хто з вас знає прислівя чи приказки про зиму?

3. Складання деформованих приказок про зиму.

  • Страшна як дров зима, нема.
  • як комарів деньок, носок. Зимовий
  • Добрий сніг, той що вчасно ліг.
  • взимку Що влітку знайдеш. відкладеш, то
  • без снігу – Зима не буде хлібу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Створення ігрового моменту.
    • Отже, зараз на дворі яка пора року?
    • А як ви гадаєте, кому найтяжче цієї пори року?
    • Ой і до нас хтось у віконечко постукав, мабуть, це якась знесилена від голоду пташка. В народі існує повіря, що якщо у вікно постукала або залетіла пташка, то сталося або станеться якесь лихо…
    • Дійсно, пташка… Але вона ледве говорити може, тому написала нам листа. Давайте його прочитаємо.
  2. Читання листа від пташки.

                        Дорогі діти!

Надворі люта зима. Для нас, пташок, настали нестерпні часи. Ми – голодні. Нам хочеться їсти, багато наших родичів і друзів замерзли від холоду та голоду. Ми просимо вас, маленьких мешканців села Рудня – Карпилівська, допомоги. Знаємо у вас добре серце і милосердна душа, ви обовязково нам допоможете пережити ці нелегкі часи.

                   З безкінечною надією на вас – зимуючі птахи.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Бесіда за прочитаним листом.
  •  Нелегко птахам взимку, правда?
    • Як ви думаєте, для чого нам, людям, птахи?
  1. Інформаційне повідомлення «Для чого людям птахи»

Птахи – це маленькі пернаті мешканці нашої планети. Крім прекрасного співу, вони приносять багато іншої користі. Пернаті щороку вбивають безліч шкідників – комах та гусениць, тому ми з вами можемо насолоджуватися соковитими плодами восени. Ще пташки за зиму зїдають безліч насіння бурянів. Допомагають розселюватися деревам та квітам. Наприклад сойка, ховаючи горішки, забуває місця схову, тим самим як білочка, висаджує багато молодих дерев ліщини.

  1. Повідомлення теми та мети уроку.
    • Отже, птахи приносять нам багато користі.
    • А чи можемо ми  допомогти птахам?
    • Протягом уроку ми  дізнаємося ще більше про життя птахів взимку, про їхню користь для нашого життя, та спробуємо їм допомогти пережити люту негоду.
    • Тому  сьогодні на уроці ми будемо:

     говорити і слухати,

     читати і писати,

              будувати речення,

     складати і записувати текст,

     вчитися допомагати птахам взимку.

ІV. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Бесіда – повторення вивченого.
    • Діти, ви знаєте, що птахи бувають перелітними та … правильно осілими, або зимуючими.
    • Давайте пригадаємо перелітних птахів.
    • Які обставини змушують їх прелітати.
    • Яких ви знаєте зимуючих птахів.
    • Молодці! Багато знаєте зимуючих птахів, а зараз ми переглянемо наш відеоролик, який нам повідомить ще більше цікавої інформації про цих пернатих.
  2. Перегляд відеоролика «Зимуючі птахи»

V. Робота   над мовним матеріалом.

1. Виконання завдання №1. Відгадування загадки.

- Отже, найпоширенішим зимовим мешканцем в нас є горобці.

2. Цікавинка про горобців.

Якось у дзьобі загиблого горобця було знайдено 280 насінин бур’янів. Зробивши розрахунки, вчені дійшли висновку, що зграя з тисячі горобців восени за місяць винищувала до 7,5 млн насінин.

Горобцям встановлено пам’ятники в  м.Бостон (США),  в Білорусії, в Германії за спасіння садів від гусені.

  • Скільки горобці приносять багато користі. А ми всі звикли на них кричати, що їдять зерно у курок, що х вони вдіють, їм також потрібно виживати…
  • давайте з вами пригадаємо, які у нас є речення. (Розповідні, питальні, спонукальні).
  • Випишіть із загадки питальне речення, а потім самостійно складіть і запишіть спонукальне речення про дбайливе ставлення дітей до птахів.
  • А пізніше, ми перевіримо хто впорався з цим завдання найкраще.

- Нам набагато веселіше живеться ніж птахам…

3.Виконання завдання №2 із зошита з друкованою основою.

- Подивіться діти, на малюнок до 2-го завдання.

  • Яку пору року зображено на малюнку?
  • Яких пташок ти бачиш?
  • Давайте, спробуємо уявити, про що розмовляють ці птахи. А допоможуть нам у цьому вірші, які ми вчилися читати на уроці літературного читання.

4.Читання діалогу «Зимова розмова птахів».

Синичка 1.

 Сніг мете і вітер злиться,

 Комашок ніде нема.

 Хочеться чогось поїсти,

 Все ж засипала зима.

Синичка 2.

 Ой нема, нема, нема,

 Все засипала зима.

 А улітку, як згадаю,

 Не хвалюся задарма,

 Комах стільки я з’їдала,

 Скільки важила сама.

Дятел.

 Ой було, було, було,

 Всюди зелено цвіло.

 Працював хто, а не спав –

 Досхочу він їсти мав.

 А тепер нема, нема,

 Все засипала зима.

Горобчик.

 Добре хлопчикам й дівчаткам,

 Тепло, бо у них є хатка.

 А у нас ані хатинки,

 На обід ані зернинки.

Ворона.

 Кар-кар-кар! Кар-кар-кар!

 Що це тут за базар.

 Годі просто розмовляти,

 Треба нам харчі шукати.

 

Синичка 3.

          Чула я, що в цім селі

 Дуже добрі школярі

 Годівнички змайстрували,

 І в садах їх почіпляли.

Бесіда вчителя

  • Діти, а виготовили вдома птахам годівнички?
  • І їжі принесли?
  • Молодці, тоді після уроку підемо підгодовувати наших зморених пташок.
  • Я думаю вони нам будуть дуже вдячні.

Синичка 4.

 Ось погляньте – годівничка!

 Годівничка-рятівничка.

 Є тут крихти і крупи,

 Зможемо поїсти ми.

Птахи.

 Дякуємо вам, діти,

 Зможем зиму пережити.

 Вам віддячим навесні –

 Звільним сад від комашні!

5.Фізкультхвилинка «Якщо весело живеться – роби так»

6.Виконання завдання №3.

  • Доповніть речення, вставивши пропущені слова. Щоб легше вам було виконати це завдання, знизу є довідка. Давайте, прочитаємо слова з довідки.

7. Робота над скоромовкою.

8. Конкурс «Хто краще прочитає скоромовку?»

VІ. Робота з деформованим текстом.

1.Виконання завдання №5.

  • Прочитайте ряди слів.
  • Склади і запиши з ними речення. Починаючи з виділеного слова.

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

1.Підсумкова бесіда.

- Діти, що нового ви дізналися із сьогоднішнього уроку?

- Чому потрібно допомагати птахам взимку?

  • Що ще ми робили на цьому уроці.

2.Відгадування ребусу.

Л О Д М І Ц О

3 2  5  1  7 6 4

  • Дякую за урок! Ви сьогодні дуже добре попрацювали. МОЛОДЦІ!

3.Вивішування виготовлених годівничок для птахів.

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Хто у нас на годівничці?

Номер слайду 2

Велика синиця

Номер слайду 3

Голуба синиця

Номер слайду 4

Гаїчка

Номер слайду 5

Повзик

Номер слайду 6

Горобець

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Різновиди годівничок

Перегляд файлу

D:\Трафарети\1-17078.jpgD:\Трафарети\1-17078.jpgСьогодні на уроці

ми будемо:

  •           говорити і слухати;
  •           читати і писати;
  •           будувати речення;
  •           складати і записувати текст;
  •           вчитися допомагати птахам взимку.
Перегляд файлу

СОЛОВЕЙ

 

ЗОЗУЛЯ


ЛЕЛЕКА

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

                       Дорогі діти!

Надворі люта зима. Для нас, пташок, настали нестерпні часи. Ми – голодні. Нам хочеться їсти, багато наших родичів і друзів замерзли від холоду та голоду. Ми просимо вас, маленьких мешканців села Рудня – Карпилівська, допомоги. Знаємо у вас добре серце і милосердна душа, ви обовязково нам допоможете пережити ці нелегкі часи.

                   З безкінечною надією на вас – зимуючі птахи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформаційне повідомлення «Для чого людям птахи»

Птахи – це маленьки пернаті мешканці нашої планети. Крім прекрасного співу, вони приносать багато іншої користі. Пернаті щороку вбивають безліч шкідників – комах та гусениць, тому ми з вами можемо насолоджуватися соковитими плодами восени. Ще пташки за зиму зїдають безліч насіння бурянів. Допомагають розселюватися деревам та квітам. Наприклад сойка, ховаючи горішки, забуває місця схову, тим самим як білочка, висаджує багато молодих дерев ліщини.

 

 

 

Перегляд файлу

Страшна    як дров     зима,       нема.

як комарів    деньок,    носок.   Зимовий

Добрий     той сніг,     що вчасно    ліг.

то взимку   Що   влітку знайдеш.  відкладеш,    

без снігу –    Зима     не буде    хлібу.

zip
Додано
16 травня 2018
Переглядів
3519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку