Розвиток мовлення 2 клас "Говоримо - пишемо, слухаємо - відповідаємо". Цікавий урок з української мови екологічного спрямування. Захоплюючий урок, який цікаво розповість про життя птахів взимку. Діти почують їх голоси, виготовлять годівнички своїми руками, принесуть користь комусь і собі! До того ж це все розвиватиме мовленнєві вміння.
Тема Турбота зігріває в холодну пору. Говоримо – слухаємо. Читаємо – пишемо. (Відновлення деформованих речень).
Мета. Вчити дітей будувати речення, правильно висловлювати свої думки; розвивати вміння слухати і поповнювати словникову скарбничку новими словами, розвивати пізнавальний інтерес, допитливість,спостережливість;
сприяти вихованню ціннісного ставлення до природи, зокрема до птахів.
Обладнання. Зображення синички, горобця, сороки, лелеки, зозулі, шпака, листи із деформованими приказками про зиму, відеоролик «Зимуючі птахи», годівнички, їжа для птахів, лист від птахів, інформаційне повідомлення, звуки різних зимуючих пернатих.
Хід уроку
І. Організація класу. Створення емоційного настрою.
1. Створення емоційного настрою.
Подивилися на мене,
Посміхнулися усі.
Хто готовий до роботи?
Хто бадьорий? Молодці!
2. Перевірка домашнього завдання.
Діти зачитують 2 – 3 підготовлені вірші про зиму. А хто з вас знає прислів’я чи приказки про зиму?
3. Складання деформованих приказок про зиму.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Дорогі діти!
Надворі люта зима. Для нас, пташок, настали нестерпні часи. Ми – голодні. Нам хочеться їсти, багато наших родичів і друзів замерзли від холоду та голоду. Ми просимо вас, маленьких мешканців села Рудня – Карпилівська, допомоги. Знаємо у вас добре серце і милосердна душа, ви обов’язково нам допоможете пережити ці нелегкі часи.
З безкінечною надією на вас – зимуючі птахи.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Птахи – це маленькі пернаті мешканці нашої планети. Крім прекрасного співу, вони приносять багато іншої користі. Пернаті щороку вбивають безліч шкідників – комах та гусениць, тому ми з вами можемо насолоджуватися соковитими плодами восени. Ще пташки за зиму з’їдають безліч насіння бур’янів. Допомагають розселюватися деревам та квітам. Наприклад сойка, ховаючи горішки, забуває місця схову, тим самим як білочка, висаджує багато молодих дерев ліщини.
говорити і слухати,
читати і писати,
будувати речення,
складати і записувати текст,
вчитися допомагати птахам взимку.
ІV. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу.
V. Робота над мовним матеріалом.
1. Виконання завдання №1. Відгадування загадки.
- Отже, найпоширенішим зимовим мешканцем в нас є горобці.
2. Цікавинка про горобців.
Якось у дзьобі загиблого горобця було знайдено 280 насінин бур’янів. Зробивши розрахунки, вчені дійшли висновку, що зграя з тисячі горобців восени за місяць винищувала до 7,5 млн насінин.
Горобцям встановлено пам’ятники в м.Бостон (США), в Білорусії, в Германії за спасіння садів від гусені.
- Нам набагато веселіше живеться ніж птахам…
3.Виконання завдання №2 із зошита з друкованою основою.
- Подивіться діти, на малюнок до 2-го завдання.
4.Читання діалогу «Зимова розмова птахів».
Синичка 1.
Сніг мете і вітер злиться,
Комашок ніде нема.
Хочеться чогось поїсти,
Все ж засипала зима.
Синичка 2.
Ой нема, нема, нема,
Все засипала зима.
А улітку, як згадаю,
Не хвалюся задарма,
Комах стільки я з’їдала,
Скільки важила сама.
Дятел.
Ой було, було, було,
Всюди зелено цвіло.
Працював хто, а не спав –
Досхочу він їсти мав.
А тепер нема, нема,
Все засипала зима.
Горобчик.
Добре хлопчикам й дівчаткам,
Тепло, бо у них є хатка.
А у нас ані хатинки,
На обід ані зернинки.
Ворона.
Кар-кар-кар! Кар-кар-кар!
Що це тут за базар.
Годі просто розмовляти,
Треба нам харчі шукати.
Синичка 3.
Чула я, що в цім селі
Дуже добрі школярі
Годівнички змайстрували,
І в садах їх почіпляли.
Бесіда вчителя
Синичка 4.
Ось погляньте – годівничка!
Годівничка-рятівничка.
Є тут крихти і крупи,
Зможемо поїсти ми.
Птахи.
Дякуємо вам, діти,
Зможем зиму пережити.
Вам віддячим навесні –
Звільним сад від комашні!
5.Фізкультхвилинка «Якщо весело живеться – роби так»
6.Виконання завдання №3.
7. Робота над скоромовкою.
8. Конкурс «Хто краще прочитає скоромовку?»
VІ. Робота з деформованим текстом.
1.Виконання завдання №5.
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
1.Підсумкова бесіда.
- Діти, що нового ви дізналися із сьогоднішнього уроку?
- Чому потрібно допомагати птахам взимку?
2.Відгадування ребусу.
Л О Д М І Ц О
3 2 5 1 7 6 4
3.Вивішування виготовлених годівничок для птахів.
Сьогодні на уроці
ми будемо:
СОЛОВЕЙ
ЗОЗУЛЯ
ЛЕЛЕКА
Дорогі діти!
Надворі люта зима. Для нас, пташок, настали нестерпні часи. Ми – голодні. Нам хочеться їсти, багато наших родичів і друзів замерзли від холоду та голоду. Ми просимо вас, маленьких мешканців села Рудня – Карпилівська, допомоги. Знаємо у вас добре серце і милосердна душа, ви обов’язково нам допоможете пережити ці нелегкі часи.
З безкінечною надією на вас – зимуючі птахи.
Інформаційне повідомлення «Для чого людям птахи»
Птахи – це маленьки пернаті мешканці нашої планети. Крім прекрасного співу, вони приносать багато іншої користі. Пернаті щороку вбивають безліч шкідників – комах та гусениць, тому ми з вами можемо насолоджуватися соковитими плодами восени. Ще пташки за зиму з’їдають безліч насіння бур’янів. Допомагають розселюватися деревам та квітам. Наприклад сойка, ховаючи горішки, забуває місця схову, тим самим як білочка, висаджує багато молодих дерев ліщини.
Страшна як дров зима, нема.
як комарів деньок, носок. Зимовий
Добрий той сніг, що вчасно ліг.
то взимку Що влітку знайдеш. відкладеш,
без снігу – Зима не буде хлібу.