Дана розробка свята допоможе розвивати уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про хороші і погані звички. Розвивати вміння і навички підтримувати хороший стан здоров'я. Виховувати турботливе ставлення до особистого здоров'я, бажання бути щасливим.
Подорож до країни Здоровляндії
Сценарій свята для учнів початкової школи
Ганна Володимирівна Борзовець,
вихователь ГПД
Мета:
Розширювати уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про хороші і погані звички. Розвивати вміння і навички підтримувати хороший стан здоров’я. Виховувати турботливе ставлення до особистого здоров’я, бажання бути щасливим.
Вислови про здоров’я:
Звучить музика (на спортивну тему).
Вчитель:
Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ.
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.
А здоровий і веселий - щастя не мине!
Я хочу, щоб ви, мої любі друзі, були, насамперед, здоровими. Здоров'я це безцінний дар, який підносить людині природа. Без нього дуже важко зробити життя цікавим і щасливим. Але як часто ми, розтрачуємо цей дар даремно, забуваючи, що втратити здоров'я легко, а ось повернути його дуже і дуже важко. Здоров'я, перш за все, залежить від людини, від того, як вона про нього піклується, від способу життя.
Ведучі:
1.Вітаємо всіх, хто час знайшов
2.І в школу на свято Здоров'я прийшов!
1.Отож,починаємо свято Здоров'я!
2.Будемо змагатися,гратися,співати пісні,розказувати вірши. Народна мудрість каже: Здоров’я – найбільший скарб у житті.
Вчитель:
Запрошуємо всіх на наше свято,
Ми свято Здоров’я проводимо нині,
Дуже потрібне кожній дитині!
Сьогодні ми здійснемо незвичайну подорож до країни Здоровляндії. Розкриємо маленькі таємниці здоров’я.
Несподівано на сцені з'являється Бруднуля.
Бруднуля:
Куди ж ви всі зібралися? І мене не діждалися!Країна Здоровляндія???Ха..ха…Немає такої в світі!!!Знають про це всі діти!!!
Ведучі: Ти, Бруднуля, приєднуйся до нас. Запрошуємо тебе в подорож, інакше ти довго не проживеш. Ти не знаєш правил здорового способу життя. Тобі цьому треба вчитися. І тому ми помандруємо сьогодні стежками здоров'я, поведемо мову про те, як потрібно берегти і зміцнювати своє здоров'я.
Пісня "Чарівний вагон".
1. Чарівний вагон біжить, хитається,
Швидкий потяг набирає хід.
Подорож вже наша починається,
Раді ми зустріти тут усіх.
Приспів.
Стрічкою, стрічкою наша путь стелиться
Бути здоровими хочемо завжди.
Кожному, кожному в кращеє віриться,
Про здоров'я дбатимем і нема біди.
2. Щоб міцним здоров'я зберегти своє
Чистоти дотримуватись слід,
Сонце, і повітря, і водичка є.
Загартовуватися ти звик.
Приспів.
Подорож починається.
Вчитель: Наша подорож буде довгою, тому треба бути сильними. Що для цього потрібно робити?» (робити зарядку, займатись спортом, фізичною культурою, закалятись, гуляти на свіжому повітрі – вести активний спосіб життя, вивчати правила гігієнічної поведінки.)
Перша станція нашої подорожі «Долина Гігієни»
Гігієна: Дорогі дітки, ви потрапили у чарівну країну, де всі-всі здорові! Тут ми будемо веселитись та дечого і вчитись: як здоровим бути, і навіщо мити руки, фрукти різні куштувати і про спорт не забувати. Ви готові?
Гігієна: Зараз ми перевіримо чи знаєте ви, що необхідно мати, щоб бути чистими і здоровими? У кого в руках буде м’ячик, той і відповідає (зубна щітка, паста, мило і т.д.).
Діти відповідають стоячи у колі, і передаючи один одному м’яч.
Ведучі: Ми впевнились, що ви знаєте, що потрібно, щоб залишатись чистими і здоровими. А чи знаєте ви, якими засобами гігієни може користуватись вся ваша сім’я? (Мило, шампунь, зубна паста).
А якими можеш користуватись тільки ти? (Зубна щітка, мочалка, гребінець, рушник).
Скажіть мені, скільки разів на день ви повинні мити руки? (Кожного разу, після прибирання кімнати, після туалету, після прогулянки, після спілкування з тваринами, після роботи на городі, після поїздки в транспорті, після гри, перед їжею).
Гігієна: Кожен раз перед їдою
Треба руки мити водою!
Щоб здоровим бути й сильним
Мий лице і руки з милом.
Ведучі: А що буде, якщо не вимити руки? (в організм потраплять мікроби, інфекція, глисти)
Діти, а гігієна це тільки чисті руки? (Ні)
А що ще? (потрібно чистити зуби, розчісуватись, підстригати нігті, купатись, носити чистий і акуратний одяг)
Молодці! Ви добре знаєте, що чистота – це перший крок до здоров’я. Але не останній, наступна наша станція «Зарядкіно». Бажаю гарної подорожі! Будьте завжди чистими і охайними!
Вчитель: Бути чистими, це означає бути здоровими? (Ні)
А що ще потрібно робити, щоб бути здоровими? (Займатись спортом)
Добре! Тоді ласкаво просимо до «Зарядкіно»
Заходить лікар Айболить.
Лікар Айболить: Здрастуйте, діти!
Зі здоров’ям усе гаразд?
З’являється хлопчик Івась.
1-й ведучий: Куди це ти зібрався?
Івась: На зарядку.
2-й ведучий: Вона що, на Північному полюсі відбуватиметься?
Лікар Айболить: Чи не захворів ти? (Підбігає, міряє температуру.)
Івась: Та не хворий я! Одягнувся так тому, що в похід потім піду! Вам сьогодні доведеться ще сто разів перевдягатися, а мені – жодного!
1-й ведучий: Як це – жодного?
Івась: А так. Спортивна форма для зарядки вже на мені. Її знімаю – готовий грати у футбол, після нього – танцювати.
2-й ведучий: Та ж однаково треба перевдягнутися?!
Івась: Знімаю спортивний костюм (знімає костюм, залишається в джинсах, сорочці) – і я вже готовий!
1-й ведучий:. Усе продумано!Не хвилюйся! ( Важко дихає, знімає джинси, сорочку - під ними спортивні шорти й майка.) Ось,я готовий!
2-й ведучий: Ти тільки тепер до зарядки готовий! А то як капуста – сто одежин.
Івась: Справді, так добре стало, навіть дихати легше!
Вчитель: Добре! Тепер усі готові до зарядки.
Лікар Айболить: Діти! Перед початком я маю вас оглянути. Усі дихайте… Не дихайте… Усе гаразд, відпочивайте. Дружно руки піднімайте… Усе чудово… Опускайте… Нахиліться… Розігніться… Станьте прямо, усміхніться.
Так, я оглядом задоволений,
Бо ніхто з дітей не хворий.
Всі веселі та здорові,
До свята готові!
Вчитель:
Хлопчики й дівчатка,
Колони рівняйте
Й зарядку-веселинку
Дружньо починайте.
Діти разом з Айболитьом виконують пісню-танець "На зарядку!"
Які ж ви молодці! З цим завданням впорались! Тоді я скажу яка наша наступна станція, ви заслужили. Це «Острів Вітамінок»
Вчитель: Діти, подивіться, хто до нас поспішає. Це ж хлопчик Вітамінчик.
Вітамінчик:
Добрий день, діти!
Вітамінчик бравий я,
Знаю все від «А» до «Я».
Це мої друзі – Вітаміни
Ми вам щось розкажемо
Та сценку про користь вітамінів покажемо.
Вітамінчик: Термін «вітаміни» походить від латинського слова «віта», що означає «життя». Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дітей. В організм вони потрапляють з їжею.
Сценка «Ми – корисні для людини»
Виходять діти, на головах у них капелюшки з назвами вітамінів
Вітамін А: Я – вітамін А, сприяю росту, поліпшую зір. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі.
Вітамін В: А я – вітамін В. Дуже потрібний для фізичної і розумової діяльності, поліпшення травлення. Міщусь у житньому хлібі, вівсяній та гречаних крупах, горосі, квасолі, печінці, м’ясі.
Вітамін С: А я – вітамін С. Запобігаю застуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту. Багата мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, хрін, часник, чорна смородина.
Вітамін Д: А я – вітамін Д. Зміцнюю кістки. Живу в молоці, житньому хлібі, рибі.
Всі: Хто дружить із нами буде –
Всі незгоди позабуде.
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби.
Вчитель: Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку нашого організму.
Хлопчик Вітамінчик приготував для вас загадки.
Загадки
В кожній господі я у пригоді.
Та хто мене роздягати візьметься,
Той слізьми заллється. ( Цибуля )
Що то за голова, що лиш зуби й борода. ( Часник. )
І печуть мене, і варять, і їдять, і хвалять, бо я смачна. (Картопля. )
Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі. ( Морква. )
Ліз Мартин через тин, сам переліз, а голову на тину залишив. (Гарбуз.)
Зозуляста, срібляста, триста сорочок наділа. ( Капуста. )
Баран у коморі, а роги надворі. ( Буряк. )
Не стелюсь я спати долі, а деруся вся угору. ( Квасоля. )
А що то за коні в гаю на припоні:
Довгасті, голчасті, зеленої масті.
Нікого не возять, лиш солі просять. ( Огірки. )
Ростуть вони у полі, на городі.
Цвітуть, мов золото, плоди на них, як яблука. ( Помідори. )
Гра «Приготуй смачну страву»
Діти називають страви, які можна приготувати з цих продуктів.
Вчитель: А тепер ваша дорога лежить до «Галявини сміху»
Вчитель: Як, на вашу думку, чи поліпшується в людини самопочуття від гарного настрою і щирої усмішки?
Гарний настрій - це ознака здоров'я. І навпаки: смуток, журба, хвилювання, поганий настрій негативно впливають на здоров'я людини.
Тому ми зараз трішки відпочинемо і пожартуємо.
Усмішки
Уже умився
Умивайсь, бери, синочку,
Швидше-бо не мнися!
Так за мене он, в куточку,
Кіт уже умився.
Вася йшов до школи
Із портфелем у руці.
А під вухом біле коло,
Білі плями на щоці.
- Васю, - пирснули хлоп'ята, -
Ти що, хату десь білив,
А чи борошно із татом
У млині всю ніч носив?
- Ні, - малий пригладив чуба
І протяг легким баском, -
Це я довго чистив зуби
Білосніжним порошком. (Б.Шрубенко.)
Кури насміхаються
Наш малий Іванко
Вранці не вмивається.
З нього біля ґанку
Кури насміхаються.
А чому з Іванка
Кури насміхаються?
Бо вони щоранку
У піску купаються. (А.Качан)
Учитель: Зараз ваш шлях лежить через «Тунель чистоти»
Знає воїн і лікар,
Столяр і хлібороб –
Краще одне здоров’я,
Ніж багато хвороб.
Краще хай посмішка сяє,
Аніж розмови про біль.
Людина має радіти
Тому, що природа дає.
Розумному треба вміти
Слухати тіло своє.
Дурня усяка хвороба
Завжди підстереже.
Тож бережи здоров’я,
Й воно тебе збереже.
Не буває тих людей, що не хворіють,
Є такі, що про здоров’я не радіють,
Бо не тільки ліки нам допомагають,
А й також природні сили надихають,
Як дружитимеш із сонцем і водою,
То навік не будеш знатися з бідою.
Всім відомо, що мікроби,
Нас приводять до хвороби.
Але ж Медицина і Гігієна
Борються з ними недаремно.
З ними будете дружити –
Менше будете хворіти.
Здоровий той, хто сам про себе дбає,
Свій біль на інших не перекладає.
Немає в тім ні розуму, ні хисту
Нести до лікарів хвороб намисто.
Тож зрозумій, до чого ти спроможний,
Бо сам себе здоровим робить кожний.
Цілу армію одужить
Той, хто з чистотою дружить,
Не страшні йому мікроби
Та від рук брудних хвороби.
Кожен учень гарно знає,
Що йому допомагає
Знаменитий Мийдодір,
Умивальників начальник
І мочалок командир.
Сценка
Кабінет лікаря. Входять хлопчик і дівчинка, плачуть.
Дівчинка: Ой, немає сили! Світ уже немилий.
Що ж мені робити? Як же далі жити?
Хлопчик: Все болить у мене… шкіра вже зелена.
Я не хочу гратись – хочу тільки спати.
Дівчинка: Все мене дратує, настрій мій руйнує.
Що ж мені робити? Як же далі жити?
Хлопчик:. Хто ж мені вже допоможе?
Більше я терпіть не можу!
Лікарю, рятуйте! Здоров’я подаруйте!
Лікар: Здоров’я подаруйте!
Чую! Чую! Не шуміть!
Що там трапилось, скажіть?
Дівчинка: Я не знаю, що сказати…
Я не хочу більше гратись,
Бо у мене все болить і ніщо не веселить.
Лікар: Так! Так! Так! Оце так, так!
Лікувати я мастак,
Та здоров’я не дарую.
Але вас я все ж я врятую.
Плакати не варто.
Тримайте оцю карту.
Не звертайте із маршруту,
Хоч і буде дуже скрутно.
Ведучий розгортає карту і читає. «Я ЗДОРОВ’Я ЗБЕРЕЖУ- САМ СОБІ ДОПОМОЖУ!!»
Входить Мийдодир.
Мийдодир:
Добрий день вам, добрі люди!
Хай вам щастя, доля буде
Не на день і не на рік,
А на довгий-довгий вік!
Ви Чуковського читали?
Тож мене давно впізнали.
Я – веселий умивальник,
Знаменитий Мийдодир.
Умивальників начальник
І мочалок командир.
У школі у вашій
Дуже довго я живу.
І бруднуль давно не бачив,
Я відверто вам скажу.
І ніколи у нас діти
Не їдять немитих груш,
Чистять зуби, миють вуха…
Бруднуля, бере одного з дітей за руку і шепоче йому на вухо.
Бруднуля: Краще ти мене послухай:
Я живу і бід не знаю.
Мила в очі не пускаю,
Щітка ясна не дере,
І мочалка вже не тре!
Бруднуля тягне одного з дітей за собою, але її забирає Мийдодир.
Звучить пісня «Хлопчик бруднулька».
Мийдодир: Не іди з нею ніколи:
Загризуть тебе мікроби,
Розірвуть все на частинки,
Будеш плакать щохвилинки.
І Бруднулі допоможем:
Мило і мочалку
Дамо їй в подарунок,
Щоб була Бруднуля
Чистіша за Чистюльок!
Бруднуля: Ех, як кинусь я додому утікати.
Як візьмусь я ноги й руки обмивать!
Милом, милом, милом, милом
Буду митись без кінця!
Вчитель: От тепер тебе люблю я!
От тепер тебе хвалю я!
Ти вже більше не Бруднуля,
А чистесеньке дівча!
Пам’ятайте, любі мої, щоб бути завжди Чистюлями потрібно дотримуватись правил Гігієни. Ви з нею вже познайомились? Щасливої дороги! Наступна наша станція «Країна Здоровляндія».
Вчитель: Нас вітає Сонечко з п’ятьма промінцями. На них найголовніші складові Здорового Способу Життя. Ви вже довго подорожуєте, тож багато чого знаєте. Давайте подумаємо що складає здоровий спосіб життя (відповіді дітей)
Пригадайте їх:
Тепер наше сонечко тепле, ласкаве, веселе. Тепер ви знаєте все, щоб залишатись здоровими і сильними. Тепер будете дотримуватись всіх цих правил.
Чудово! На партах у кожного з вас є квітки здоров'я.
Давайте прикріпимо ці квіточки на дошку. І утворимо квітучу країну Здоров'я.
На кожній квітці записані вислови про здоров’я.
Звучить пісня «Веселкова країна».
Вчитель: Ось і закінчилася наша подорож. Гадаю, що вам всім сподобалось.
Хочу я усім сказати,
Що здоров’я краще мати,
Аніж хворому ходити
Й світ чарівний не любити!
Бо любов, здоров’я, сила
Нам дають чарівні крила.
Ще дають саме життя
І несуть у майбуття.
Нам долать нові вершини,
Ми – майбутнє України!
Щоб творити і дерзати,
То здоров’я треба мати.
Як зростемо ми здорові,
Як богатирі казкові,
Буде нація здорова
І держава – пречудова!
То чому ж не порадіти,
Ми ростемо, наче квіти,
В колі дружньої родини.
Ми – майбутнє України.
Вчитель: Сьогодні ми з вами багато чого пригадали, дещо дізналися нове, над чимось задумалися.
Ростіть здоровими, діти, щоб раділи ви світові, а світ радів вам!
Швидко спливають хвилини -
От і прощатись пора.
Я на прощання вам зичу
Щастя, здоров'я, добра.
Усі разом:
Здоров'я - це сила!
Здоров'я - це клас!
Хай буде здоров'я
У вас і у нас!
Подорож закінчується.