Свято "Посвята у читачі"

Про матеріал
Сценарій свята "Посвята у читачі" для дітей молодшого шкільного віку з елементами казкотерапії, розрахований на 45 хв.
Перегляд файлу

Добрий день, шановні друзі!

Ми зібрались в тіснім крузі,

Щоб у цей святковий час

Читачів нових вітати!

– Любі хлопчики й дівчата!

В нас сьогодні книжки свято!

Будем разом відзначати

Книгу-друга шанувати!

 

 

 

Як краплин у Дніпрі,

Як зірок у горі.

Як листви па гіллі, -

Стільки книг на землі!

Є великі й малі.

Є легкі і важкі.

На полицях, у столі -

Наші друзі книжки!


БІБЛІОТЕКАР

Добридень, любі наші товариші! Сьогодні у вас прекрасне свято «Посвяти в читачі». Багато хто з вас вже вміє та хоче читати, і вже настав час прийняти вас в нашу велику родину, родину читачів нашої бібліотеки. Я думаю, ви полюбите книгу так, як любимо її ми і не зможете жити без неї жодного дня. У відповідь на вашу любов книга зробить вас дуже розумними і освіченими людьми, адже саме такі люди потрібні нашій Батьківщині. Малята, а що ви вже знаєте про книги, розкажіть. Приказки та прислів’я.


Хтобагаточитає, той багатознає.

Книга вчить, як на світі жить.

Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

Книга — ключ до знань.

Книга — цебагатий сад, в якому є корисне і прекрасне.

Книга — велика сила.

Розум без книги, як птах без крил.

Книга — твій друг, без неї — як без рук.

Книга допоможе в труді, виручитьвбіді.

Книга — джерелознань.

Одна книга тисячі людей навчає.

Знання — сонце, книга — вікно.

У Землісупутник — Місяць, у людини — книга.

Хто багато читає, той багато знає.

Книги – ключ до знань.

Золото добувають із землі, а знання – з книжок

Розум без книги, що птах без крил.

Книга мовчить, а всіх розуму навчить.

Книга – твій друг, без неї як без рук.


БІБЛІОТЕКАР Сьогодні до нас на свято завітають різні казкові герої, зустрічайте гостей оплесками.

Під музику для Принцеси на сцену виходять Принцеса і Буквар

Буквар: Доброго дня, малята. Впізнали мене. Так, я буквар.

Я вас навчив читати і писати,

 Слово «бабуся» і слово «мати»,

 Слова «хлібина», «світ», «дитя»,

 «Тато», «учителька», «правда», «знання»

  Я залишаюсь навіки з вами. Та сьогодні прийшов не сам я, хочу щоб моя знайома принцеса  побачила скільки дітей хочуть і люблять читати.

 Ваша Високосте, принцеса! Вміти читати – дуже важливо!
Вам обов’язково треба навчитися читати, ви ж соромите все наше королівство!

Принцеса: А мені до всього цього охоти немає! (сідає на стілець). До мене зараз принц приїде. Ось що важливо. Як же його прийняти?

Буквар:Нате, книжку візьміть. Кажуть, що ті, хто вміє читати, дуже розумні.

Принцеса: Розумні, нерозумні, яка різниця! Головне, щоб скоріше взяли заміж!

Буквар:І заміж розумних    беруть відразу!

Принцеса: Що справді? Ну тоді  добре, принесіть мені щось розумне. Буду читати. (їй дають журнал Барвінок). Тут, крім картинок, нема що читати!

Буквар: (дає енциклопедію) А це енциклопедія. З неї Ви дізнаєшся про все на світі.

Принцеса: (бере, повертає догори ногами). І тут нічого не зрозуміло. Це мабуть, якась тарабарська книга.

Буквар:  Ні! Це просто безграмотна принцеса!

Принцеса: Я безграмотна? Та я зараз можу усіх вас відправити під суд за брехню на особу королівської крові. А тебе, Буквар, спалять!

Принцеса: Ну, не вмію я читати. Невже це дуже погано? Давайте в дітей запитаємо. Діти, ви також вважаєте, що читати книги - це важливо?

Діти: Так!

Принцеса: Справді????

Діти: Так!

Принцеса: Ну, добре! Переконали мене, що читати треба. Навчиш мене, Букварику?

Букварик: Так,навчу!Ось Ви подивіться,  Ваше Високосте, як гарно вміти читати. Діти, послухайте уривки  із казок і відгадайте їх назву. Домовились?

  1. Ой, а гарний який! І ріжкиє,і хвостик. Молодець, діду! Гарного бичка зробив!” (Солом’яний бичок)
  2. Прибігли мишенята, дивляться–не нахваляться: “От, так півник! От так молодець!Треба тепер тісто замісити і пироги спекти!” (Колосок)
  3. А він лежав,лежав на вікні, а тоді з вікна на призьбу, а з призьби та на землю у двір, а з двору та за ворота, та й побіг, покотився дорогою” (Колобок)
  4. Лисичка до глечика  а голова не влазить. Вона туди, вона сюди, то спробує лапкою, то понюхає – нічого не виходить.” (Лисиця і журавель)
  5. Дівчина привіталася з вовком і  каже: “Іду до  бабусі, несу ось цей пиріг і горщик     маслечка.” (Червона Шапочка)
  6. Увечері, стомлена  від   роботи, вона лягала спати не в постіль, а долі, поряд з пічкою, на золі. І тому що булла вона в золі, в пилюці, брудна, сестри прозвали її…” (Попелюшка)

 

Принцеса: Молодці! Бачу, казочки всі ви любите читати! А про що ще  вам подобається читати?

Відповіді: про природу, про пригоди, про дружбу, про тварин, про Україну.

Принцеса: Я теж хочу про все це дізнатися, цікаво а де взялися всі ці розумні книжки???!!!

(музика заходить ЧАРІВНИК)

ЧАРІВНИК.Добридень, любі друзі! Дозвольте і мені взяти участь у вашому святі. Я дуже радий, що сьогодні в цей прекрасний день світлий промінь знань осяє і ваші голови. Зараз я розповім вам про те, що дізнався з мудрих старих книг. (презентація)

1 слайд. Ось уявіть собі, що давно-давно на землі не було книжок, бо люди ще не вміли їх робити. "Сторінками" найдавніших книжок були камені, стіни печер, сокири, вояцькі щити. Далі люди додумалися писати на глині, яку потім сушили й випалювали на вогні. Та хіба на глиняних сторінках багато напишеш? До того ж ці книжки були важкі та незручні.

2 слайд. У далекій Африці писали на папірусі - стеблах болотяної рослини. Висушений лист папірусу являв собою гарний матеріал для письма. Писати на папірусі було зручно, але через кілька років він руйнувався.

3 слайд. З часом люди навчилися робити зручні й легкі книжки - з тонкої козячої або телячої шкіри, пергаменту. Але ці книжки були дорогі. На виготовлення однієї книги потрібні були шкури з цілої череди телят.

4 слайд. В Україні писали на бересті, корі берези."берестяні грамоти".

5 слайд. Справжній папір, на якому ми пишемо зараз, навчилися робити китайці. Купці привезли його до Іспанії, звідти мистецтво робити папір розійшлося по всьому світу.

6 слайд. Спочатку книги переписувалися від руки. Це був тривалий процес - адже одну книгу переписували декілька років. Минуло дуже багато часу і з'явилася перша друкована книга.

7 слайд. У 16 столітті у Львові Іван Федоров створив першу друкарню.

8 слайд. А в XX столітті було розроблено принцип друкування на комп'ютері. Зараз папір виготовляють на велетенських заводах з деревини. Знайте, щоб виготовити книжку, потрібно дуже багато зробити. Потрібно посадити дерево, виростити його, зрубати, перевезти на завод та переробити на папір, який потім відвезуть у друкарню і надрукують книжку. І лише потім вона потрапить до вас.

БІБЛІОТЕКАР. Дітки подякуємо нашому чарівникові за цікаву розповідь про народження книги. Сподіваємося, що в майбутньому наш чарівник розкаже нам ще багато цікавих та повчальних історій. Що там за шум?

Заходить Нехочуха. Співає пісню.Нехочуха: Не хочу вчитися! Портфель важкий!Мабуть, камені поклали мені замість книг. А ще кажуть: «Знання за плечима не носити!»: Тільки й чути: «Учись!», «Читай!» Скільки можна! А я не хочу! От, якби на комп’ютері пограти або телек включити!

Принцеса: Та ти що! Знаєш які ці діти розумні, скільки всього знають вже до книг шкільної бібліотеки добралися.

Нехочуха: Діти, ви справді любите читати і хочете стати читачами бібліотеки? Гаразд. А чи знаєте ви як поводитися з книжкою?  Кажуть, що книжку не можна брати брудними руками. Так от, слухайте мене. Я дам вам декілька корисних порад!

                  Ви ніколи не вмивайте

Руки, шию,щоки й ніс.

Назавжди ви зрозумійте,

Що занятті ці дурні.

Знову руки забрудняться,

Шия, вуха та лице.

Час не гайте, сил не тратьте,

Нащо вам усе оце?

Бібліотекар: Діти, ви згодні з тим, що сказали  Нехочуха?

Діти: Ні!

Бібліотекар: Так ось, майбутні читачі бібліотеки мають знати справжні правила поводження з книгою і розкаже  вам їх дуже поважна гостя Королева Книга, зустрічайте!

 (МУЗИКА ПОЯВА КОРОЛЕВИ - ГУЧНО)

ЧЕРВОНА ШАПОЧКА: Ой лишенько, біда, біда трапилася. Йшла я собі лісом, до бабусі, провідати, як чую летить злий Кощій. Все потемніло, зашуміло, закружляло, так страшно стало. А листочки на деревах зашелестіли, зашепотіли, говорять - біда - Кощій Королеву Книгу зачарував, щоб та на свято до дітей не потрапила. Ой лишенько, що ж робити. А листочки знову шепочуть - чари зникнуть, якщо діти магічні слова промовлять, і скинули дерева три листочки із завданнями, ось вони.

Я загадаю вам казкові загадки, а той, хто відгадає, візьме картку з літерою, з якої починається слово і стане поруч зі мною. Так ми складемо перше магічне слово.

Б – мав солом’яний бочок в нашій казочці  (Бичок)

І – не просив би у тата човник і весельця, не потрапив би до відьми. (Івасик – Телесик)

Б – самий злий із усіх людей – це казковий   (Бармалей)

Л – в казках діє африканських, рявкне – ох і лютий рев…

       Відгадали? Так, це    (Лев)

І – богатир він побиван, хлопець на імя    (Іван)

О – тільки сядеш на пеньок відпочити трохи і зітхнеш, аж тут побачиш старенького  (Оха)

Т – дзвонив ведмідь, мартишка, слон, а назва казки  (Телефон)

Е – як метелики кружляють, духмяний пилок збирають. Дюймовочку зустрічали крильця їй подарували  (Ельфи)

К – всіх він любить незрадливо, хто б до нього не ходив. Здогадались? Це наш Гена, це наш Гена -  (Крокодил)

А – він під деревом сидить, добрий лікар  (Айболить)

Прочитаємо слово разом «бібліотека».

БІБЛІОТЕКАР:Діти, а чи знаєте ви, що означає слово бібліотека. Так це царство книг, де і живе сама Королева Книга і багато інших книг її друзів.

Це велике слово бібліотека, має грецьке походження і  складається з двох маленьких: «biblion» — «книга» та «theke» — «сховище».

ЧЕРВОНА ШАПОЧКА: Друге магічне слово зашифровано у чарівному кросворді. Якщо ми правильно впишемо літери в клітини, зявиться потрібне слово.

 

 

1.ч

и

п

о

л

і

н

о

 

 

2.л

и

с

и

ц

я

 

3.п

я

т

а

ч

о

к

4.к

о

з

а

-

д

е

р

е

з

а

 

 

ч

е

б

у

р

а

ш

к

а

 

1.Багатьом він невідомий, нині з кожним подружив,

З казки кожного удома хлопчик цибулинка жив. (Чиполіно)
2. Прийшла вона із довгим віником на бесіду із півником.
    Схопила півня на обід і замела мітлою слід. (Лисиця)
3. Вінні-Пуха він дружок, цей рожевий…(П’ятачок)
4. За три копи куплена, півбока луплена (Коза-дереза)
5. Він не тигр і не комашка, він знімається в кіно
    і відомий всім давно. Упізнать його не важко, а зоветься… (Чебурашка)
 

Друге магічне слово – читач.

 І нарешті, третє слово ви знайдете, якщо відповісте на мою загадку:
Бачити – не бачить,
Чути - не чує,
Всіх научає
Мовчки мудрує. (Книга)
Отже, наші магічні слова: бібліотека, читач, книга.

БІБЛІОТЕКАР Давайте всі разом голосно тричі повторимо ці слова: бібліотека, читач, книга.

(МУЗИКА ПОЯВА КОРОЛЕВИ - ГУЧНО)

КОРОЛЕВА КНИГА    Доброго дня!

О, як багато вас зійшлось
Сьогодні тут, малята.
Та бачумісцевсім знайшлось,
Хоч можей тіснувато.
У володіннях книжкових весь час
Мільйони підданих чекають на вас.
Ви зможете пізнати їх з одного мигу,
Як тільки я себе назву: Я - Королева Книга!

Ну ось ми і зустрілися, мої маленькі друзі. Рада вас вітати у своєму Царстві. Скоро ви оглянете мої  володіння - бібліотеку, поближче познайомитися із його мешканцями. Куди б ви не пішли, скрізь з вами будуть друзі — книги. Надіюсь, що у вас, є діти, велике бажання ближче познайомитись зі мною і всіма жителями нашого книжкового царства. А їх у нас багато. Це герої книжок: барон Мюнхаузен і капітан Немо, Мушкетери і старий Хоттабич, і добрий Буратіно, і Колобок, і Івасик Телесик.

А зараз я хочу прочитати вам звернення від усіх книг які живуть на світі до вас мої любі маленькі читачі:

(МУЗИКА ЗВЕРНЕННЯ КОРОЛЕВИ - ГУЧНО)

Я книга - товариш твій

Користуватись мною вмій.

Я чиста, гарна і приємна,

Тож , друже, будь зі мною чемний.

Погані звички забувай,

Мене не рви, не ображай.

І пальці, прошу ти не слинь,

Коли гортаєш сторінки.

Я, друже, твій надійний друг.

Та тільки для чистеньких рук.

 

БІБЛІОТЕКАР. Дякуємо і тобі, Королево Книга. А наші маленькі читачі теж готувалися до зустрічі, вони намалювали велику кількість гарних малюнків, на яких зображені різні герої казок, а також підготували віршики. Будь-ласка, малята.   (УЧНІ 2-х кл.  ЧИТАЮТЬ ВІРШІ)

 

КОРОЛЕВА КНИГА   Дякую, малята! Мені дуже сподобалися ваші віршики  та малюнки. Бачу ви добре підготувалися до нашої зустрічі. Я обов’язково заберу ваші малюнки  у своє королівство і організую виставку, щоб усі побачили, які талановиті наші маленькі читачі.

БІБЛІОТЕКАР Дякуємо, малята.  Діти не ображайте книгу. Завжди пам’ятайте  звернення Королеви Книги.

ПРИНЦЕСА  Мені так сподобалося на вашому святі, що я теж візьмуся за розум і почну читати книги. Тільки треба їх знайти, і вибачитися перед ними бо  вони втекли , через те що я їх ображала. Так погано поводитися з книгами мене навчив мій товариш Гриша, подивіться мультфільм.

ПРИНЦЕСАЯ зрозуміла, так як Гриша робити не можна. Та я теж виправилюсь, зовсім іншою людиною буду, обіцяю.

КОРОЛЕВА КНИГА Щоб остаточно виправитися  і стати читачами бібліотеки потрібно дати урочисту обіцянку. Я буду зачитувати слова а ти принцесо разом з нашими маленькими читачами будите  голосно повторювати слово обіцяю!

УРОЧИТА ОБІЦЯНКА

Я, вступаючи в ряди читачів, урочисто обіцяю:

- Поважати книгу. Виконувати всі правила користування книгою. Не рвати, не бруднити, не малювати її. Обіцяю!

- Ніколи не проходити спокійно повз тих, хто «ображає» книгу. Обіцяю!

- Якщо якійсь книжці потрібна допомога, зробити все, щоб вона не хворіла. Обіцяю!

- Намагатися завжди і в усьому бути схожими на героїв книг. Обіцяю!

- Бути активним читачем бібліотеки. Обіцяю!

- Усе життя не розлучатися з дорогим другом – книгою. Обіцяю!Обіцяю!Обіцяю!

БІБЛІОТЕКАР  Любі друзі,  ви вже довели, що готові стати читачами, а для цього вам залишилося пройти одне єдине випробування – заспівати гімн книзі, давайте зробимо це разом! Бережіть книги , любіть їх, нехай отримані вами знання завжди  допомагають вам у житті !(СПІВАЄМО ВСІ РАЗОМ  ГІМН КНИЗІ)

БІБЛІОТЕКАР Ось ви і пройшли всі випробування, тепер ви прийняті в нашу велику родину читачів бібліотеки ліцею. Перед вами відкритий широкий життєвий шлях, на якому ви будете здобувати знання, щоб стати достойними громадянами нашої Батьківщини.

 

(МУЗИКА ПОЧАТОК –МАЛЕНЬКА КРАЇНА КОРОЛЬОВА - ГУЧНО)

У кожнійхаті, в кожнім домі

Друзі твої живуть,

їх кожен з вас, напевно, знає,

Боїх книжками звуть.

Є в них і мудрість, і наука,

Є  туга а в них і сміх.

І той щасливий, хто за друга,

Власне, тримає їх.

Приспів:

Дивний книжковий світ

Мрій і думок політ.

Нині казкові всі герої

Шлють вам палкий привіт.

Радо вітаєм вас

У цей осінній час.

Хоч новий рік лиш незабаром

Та казка спішить до вас.

 

 

 

 

 

ГІМН КНИЗІ

В кожнім домі, в кожній хаті

Чи у місті, чи в селі

Книги змалку всім знайомі

Є на кожному столі.

 

Приспів:

 

Книжко, ти мов сонечко

Нам з тобою сонячно.

Вірна наша подруго

Ти з дитячих літ.

Мудра і цікава ти

Вмієш зацікавити,

Нам з тобою радісно відкривати світ.

 

І дівчата, і хлоп’ята

Читачами хочуть стати.

Лиш навчились розмовляти,

Просять книжку почитати.

 

Приспів:

 

Книжка вчить, як треба жити

Працьовитими рости,

Як свій рідний край любити

І Вітчизну берегти.

 

doc
Пов’язані теми
Літературне читання, 2 клас, Сценарії
НУШ
Додано
11 жовтня
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку