Даний матеріал допоможе узагальнити здобуті знання з навчання грамоти ; формувати позитивне ставлення учнів до подальшого навчання у школі; розвивати мовлення, мислення, акторські та літературні здібності, спонукати до індивідуальної діяльності; виховувати інтерес до навчання у початкових класах.
Нещодавно ми святкували початок нашого шкільного життя. І ось уже травень, підбиваємо підсумки. Минув рік напруженої праці, рік перших успіхів і перших невдач. Але ми разом впорались із нелегкими завданнями. Усі першокласники навчились читати , писати, рахувати. І сьогодні ми зібралися на свято Прощання з першою книжкою - Букварем!
На адресу 1 класу надійшов лист. Цікаво, від кого він?
«Дорогі мої першокласники! Мене продав Буратіно злому чарівникові. Я зможу повернутися на свято, якщо ви подолаєте всі перешкоди, які перед вами постануть, та виконаєте завдання казкових героїв. Будьте сміливими, кмітливими. Я з нетерпінням чекаю визволення. Ваш Букварик»
(З‘являється Буратіно).
Буратіно:
Що ж я накоїв? Діти залишилися на святі без Букваря. Вони , мабуть, образились на мене. Що робити? Хто допоможе? Де ти, добра Феє? З‘явись! Допоможи!
Фея.
Добрий день! Я чула голос. Мене кликали сюди?
А, бешкетнику, це ти! Скрізь ти встиг накоїть лиха, а тепер сидиш вже тихо?
Буратіно:
Ой, пробачте, я не знав.
Фея.
Ти із дому утікав і Букварика продав.
Гроші хитрий кіт украв, а ти й далі ловив гав.
Неуважний, хвалькуватий! Що з такими слід робити?
Ось якби ти не лінився, а старанно й гарно вчився.
Якби щодня мчав на урок – не допустив би помилок.
Буратіно:
Що ж мені тепер робити?
Фея.
Швидко літери учити! Тобі допоможе 1 клас.
Настя
Але ж нема книжок у нас! Якби Букварик нам вручили, читати б вмить його навчили.
Буратіно:
Нема Букварика продав. Я скрізь його уже шукав.
Фея.
Ну добре, досить, не сумуйте. І сльози ви свої вгамуйте.
А тепер всім треба бути уважними. Від вас залежить , чи повернеться Букварик. Ваше завдання – уважно слухати і допомагати казковим героям.
Ось і перше завдання від Котигорошка. Назвати якомога більше слів на букву А. Імена дітей…, назви овочів, фруктів…, чим можна подорожувати…, що можна подарувати… .
Фея.
Молодці! Справились із завданням.
Ще одне завдання вам надіслав Ведмідь . «Відгадайте загадки і дізнаєтесь яка мою улюблена літера.
На яку літеру починаються відгадки?»
Наступне завдання пропонує вам Колобок. Відповідь даєте одним словом «ні» або «так»!
Треба гарно вам читати? …Треба менших ображати?....
На перерві пострибати? …А всі парти пописати?....
Друга треба виручати? …А треба слухати матусю?...
Тоді не слухайте бабусю. …У школі вибийте шибки!...
Учительці робіть все навпаки! …Брудне взуття несіть у школу….
І книги кидайте додолу!...Завжди старших поважайте!... І малих не ображайте!...
Справились ви добре! І останнє завдання від Кози – дерези.
«Я пропоную пограти гру «Буває – не буває». Якщо таке буває - плескаєте в долоні, якщо ні - тупаєте ногами.
Бабуся вчиться в школі.
Собака живе у буді.
Влітку падає сніг.
Кицька гуляє по даху.
Човен по небу пливе.
У каструлі вариться м‘яч.
Діти навчились читати.»
Фея.
Молодці! Ви виконали всі завдання. Тоді настав час свята. Давайте покличемо Букварика.
Діти.
Букварику! Букварику!
Буквар:
Дякую, що не забули про мене, що врятували.
(виконує пісню)
Я – веселий Букварик – весело співаю,
бо веселе свято в школі я сьогодні маю.
Так, так , так, так, так – весело співаю!
Я – щасливий Букварик! Я тому радію,
що всі діти в першім класі вже читати вміють.
Так, так , так, так, так –вже читати вміють.
Я - святковий букварик – прошу всіх на свято.
Кожну літеру всі разом будемо вітати.
Так, так , так, так, так – будемо вітати.
Я мандрую по країнах,
Я з абеткою дружу.
І малечу, як зустріну,
грамоти одразу вчу.
Той, хто хоче більше знати,
Книг побільше прочитати
Про моря, ліси, поля,
Мусить вчити Букваря!
Допоміг я вам відкрити диво те чудове,
Як з малих зерняток – літер виростає слово.
Настя
В нас Букварикове свято.
Добре, що прийшли до нас
Андріян
2. Усі зібрались в цьому залі,
Бо нині свято Букваря.
Нам трішки сумно, трішки шкода –
прощання надійшла пора.
Світлана
3.Ми гостей усіх вітаємо
І дуже вам радіємо.
Усі вже букви знаємо
І рахувати вміємо!
Олексій
4.Ми всі вчимося залюбки,
Гартуємось, міцніємо,
Читаєм із захопленням книжки
І про майбутнє мріємо!
Богдан
5. Та одна серед них
Перша книжка із книг.
Ми найпершу берем
Ту, що звемо БУКВАРЕМ!
Настя
6. Тут вся шкільна родина: дорослі й дітвора.
У нас сьогодні свято – це свято БУКВАРЯ!
2.Буквар:
Як ви мене вчили, чи зі мною, Букварем, весело дружили?
Діти:
ТАК!
Пісня – танець «Урок».
3.Буквар:
Діти: НАСТЯ
Раз, два, три – перша букво, говори!
В алфавіті я - найперша! В алфавіті – я найлегша!
А іще буква А дуже, дуже головна.
ОЛЕКСІЙ
Цілий день біля воріт вчить Баранчик алфавіт.
Добре вимучив себе, та завчив лиш букву Бе .
АНДРІЯН
Вовк Ведмедя розбудив. Вже весна , гуляти йди!
БОГДАН
Град городом прошумів. Гарбузи геть чисто збив.
СВІТЛАНА
Гуси гучно ґелґотали, горобців на ґанок гнали.
ОЛЕКСІЙ
Два дельфіни десять днів дивували дітлахів.
НАСТЯ
Здивувалася дитина: «Від стовпця аж три жердини». Здогадалася: еге, це напевно буква Е.
АНДРІЯН
Буква Є, яка ж вона? Ніби скибка кавуна.
Кавуна маля просило, двічі скибку надкусило.
СВІТЛАНА
Жу – жу – жу, Жу – жу – жу, своїх діток стережу, -
Каже жук і стереже. Він і сам як буква Же.
БОГДАН
Збоку, знизу і згори схожа Зе на цифру три.
Є три зуби в букви Зе, ними все вона гризе.
ОЛЕКСІЙ
Буква І неначе свічка з ясним вогником вгорі.
А погасне чорний ґнотик – стане крапкою над І.
НАСТЯ
І без Ї не ступить й кроку, поміж ними свар нема.
І до Ї моргає оком, Ї у відповідь – двома.
АНДРІЯН
Чи то дощик ллє довкола, чи лютує завірюха,
Буква Й ніде й ніколи не знімає капелюха.
СВІТЛАНА
Як відняти пів жука – зразу вийде буква Ка.
БОГДАН
Буква еЛ зігнула лапку, наче в кішечки, м‘яку.
ОЛЕКСІЙ
Мишко клишоногий - в бар лозі, мале мишеня – у підлозі.
НАСТЯ
Ніна, Неля і Наталка не сварилися ізмалку.
АНДРІЯН
Сонце , наче буква «О», над землею поплило.
І до нього, як до мами діти тягнуться руками.
СВІТЛАНА
Гарні хлопці – молодці закопали два стовпці.
Третій їм допомагав – перекладину поклав.
Втіха нашій дітворі: буква Пе вже у дворі.
БОГДАН
Тигреня мале ричить, яку букву воно вчить?
ОЛЕКСІЙ
Буква «еС» як місяць в небі, як маленький серпик в полі.
НАСТЯ
Тук – тук – тук, ток – ток – ток – вибиває молоток.
ним ми цвяхи забиваєм, схожий він на букву «Те».
АНДРІЯН
Скажи ,горобчику, чому ти так боїшся букви «У»?
Тобі признаюся я татку, ця буква схожа на рогатку!
СВІТЛАНА
Буква «еф» гукає збоку: - всім уперти руки в боки!
І робіть, як, я дівчатка, - починається зарядка!
БОГДАН
Хто швидше бігає, скажіть: чи буква «Ха» , чи буква У?
Звичайно «Ха»,на двох ногах біжить, а буква «У» - куди там їй –
Слідом стрибає на одній.
ОЛЕКСІЙ
Цап до цапа в гості йшов, цап дороги не знайшов.
НАСТЯ
Через річку через брід ходить чапля на обід.
Для маленьких чапленят носить чапля жабенят.
АНДРІЯН
Комиші шумлять: «Шу – шу!», нову букву я пишу:
три стовпці, внизу межа – от і вийшла буква «Ша».
СВІТЛАНА
Букві «Ща» сказала «Ша»: ти стрибаєш як лоша.
Я на тебе дуже схожа, хоч стрибати я не можу
ОЛЕКСІЙ
Я – не 6! Я – м‘який знак, це повинен знати всяк.
Я – не літера нова, я – пом‘якшую слова.
БОГДАН
Юля юшку вранці їла, Юля юшки - не хотіла .
мама просить : «Ще наллю!». Юля каже: «Не люблю!»
НАСТЯ
Десь пропала буква «О». Ми шукаємо давно.
А вона – от чудасія ! – всілась букві «еЛ» на шию і від радості сія :
Ось де я, ось де Я!
4.Буквар:
Першокласні в нас малята, вміють вже вони багато.
Така весела дітвора, їм в 2 клас давно пора.
Весь рік із ними я дружив і всіх премудростей навчив.
СВІТЛАНА:
Так! Букваря ми любим дуже. Із ним ми звуки розрізняли,
Із ним і букви ми вивчали, в склади єднали і в слова.
Де звук один, а де їх два.
5.Буквар:
Ну й молодці. За вас я радий. Дозвольте, діти я вже сяду.
А ви продовжуйте, співайте, і нас усіх розвеселяйте.
Пісня – танець «Ми танцюєм гопака»
Першокласники – малята попрощались з дитсадком.
Гоп – гоп! Руки в боки! Гоп – гоп! Три підскоки!
Музика така дзвінка ми танцюєм гопака.
Читанку чекаємо, вчитись обіцяємо.
Гоп – гоп! Руки в боки! Гоп – гоп! Три підскоки!
Музика така дзвінка ми танцюєм гопака.
6. Буквар:
Ну, Читанко, тобі царювати. Бо далі цих учнів ти будеш навчати.
(Виходить Читанка)
1. Читанка:
Я ваша перша Читанка, красива в мене свитонька –
цікаві сторінки, є вірші та казки.
Покажу вам 100 земель. Ще й космічний корабель!
Даруватиму щодня і забави, і знання!
Але чи ж варто спішити? Думаю, їх ще треба довчити.
А зараз пограємо в гру «Злови звук». Я називатиму слова. Якщо у слові буде цей звук, ви повинні плескати у долоні.
ЗИМА,САМА,РИС,ЗЕФІР,СІНО,ЗІНА,САПКА,САРАФАН, ЗАМОК,ЗНАЙКО.
2.Читанка:
Розумна , бачу, дітвора. Вам справді в 2 клас пора.
1.Мова:
Як найчарівніша колискова плекає з дитинства вас рідна мова.
То піснею злине, то гарною казкою,
то словом докори, то ніжною ласкою.
Під мамине слово ви й виросли нишком,
Шануйте, малята, цю добру книжку!
Якби не так! Чи ж ви чули? А про мене ви забули?
У 2 клас, та що я чую? Я іспит справжній вам влаштую.
Я загадаю їм загадки – нема в дітей на них відгадки.
Мама варить смачний … (борщ)
З хмаринки накрапає … (дощ)
У слові дощ рахуйте звуки - 4, ну а тепер рахуйте букви - 3
Чому, скажіть тут звуків більше, хто відповість скоріше?
ОЛЕКСІЙ:
Бо буква ЩА , тут кожен знає, завжди 2 звуки позначає.
2.Мова:
І справді, ви вже молодці, легкі для вас завдання ці.
Й не дивно те, що нині свято, бо знаєте ви вже багато.
(виходить Математика)
1.Математика:
В усіх у вас одна тематика. Я ж - розумна Математика.
В королівстві проживаю, все рахую, все я знаю:
скільки хлопці і дівчат, скільки шишок у хлоп‘ят.
Скільки раз за парту сіли, скільки ложок каші з‘їли,
Скільки зошитів списали, скільки двійок учні мали.
7.Буквар:
Скажи краще, що ці діти знають – вміють крім граматики.
2.Математика:
Я їх вчила математики. Вони зовсім не ледачі, вже розв‘язують задачі.
вміють добре рахувати ,додавати, віднімати.
Хто ж з вас справжній молодець, математик – фахівець,
недарма ходив до школи й в 2 клас іти готовий?
Діти: ВСІ
3.Математика:
Всі готові? Не ледачі? Тож розв‘язуйте задачі.
Хлопців 5 і 5 дівчат. Скільки разом всіх малят?
3 овечки - біля гречки. На лужку – ще 3 овечки.
Полічіть овечок цих, скільки разом їх усіх?
5 яблунь у саду ростуть, 4 з них уже цвітуть.
А скільки ще не розцвіли? Ну, як би ви відповіли?
8.Буквар:
Справи, бачу, он які! Тут першокласники такі,
Що все вже вміють, усе знають, а як чудово всі співають.
Пісня «Гей, хлоп‘ята і дівчата»
Я читач твій, книжко мила , бо знання велика сила 1212123
Я всі літери вже знаю і казки сама читаю 1212123.
Настя.
Добрий букварику, перша книжко!
Хочеться навіть поплакати трішки..
Жаль розлучатися, хоч і треба.
Ми не забудем ніколи про тебе!
Світлана.
Ми пам‘ятатимем довгі роки
Мудрі й повчальні твої уроки.
9.Буквар:
Я думаю, що варті діти, аби їх чимось нагородити.
Давайте – но вручимо ми їм дипломи, медалі , щоб добре навчалися учні й надалі.
(Буквар нагороджує дітей дипломами)
Вчитель:
Бажаю вам, діти, завжди бути допитливими. Щоб ніколи не вгасав у ваших очах вогник цікавості. Щоб ваша праця завжди приносила вам задоволення і радість.