Прощавай, Букварику!
Мета : створити атмосферу свята, піднесеного настрою, радості від прочитання
першої книги – Букваря; ознайомити дітей з новими підручниками; розви-
вати інтерес до читання книг, творчі здібності дітей, виразне усне мовлення,
пам’ять; виховувати дружні стосунки, любов до книги, до української мови;
переконувати, що добросовісне навчання в школі допоможе досягти успіху
в житті.
Звучить музика із к-му»Буратіно чи золотий ключик».пісня Аліси і Базиліо
Лисиця Аліса - Ух ти, Базиліо, подивись яка краса навкруги! Та зніми ти окуляри! Ух ти, як красиво!
Базиліо - Які кульки!
Карабас - Оце так да! Дуремаре, а що тут відбувається?
Дуремар -- Та ось написано «Свя-то Бук-ва-ря» А Буквар – це ключ до знань!
Карабас -- Знання? Та якщо мої ляльки стануть знаючими, вони ж втечуть від мене !
Аліса -- А Буратіно не повірить у країну дураків!
Базиліо -- І плакали наші грошики!
Аліса -- Треба щось робити…
Дуремар-- А давайте вкрадемо у них буквар! ( Ура!!!)- хором
Карабас-- Молодець, Дуремаре! Правильно! (звучить музика)
Аліса –ой , вони йдуть сюди! (тікають за сцену)
.Виходить Буратіно.
-- А де всі?! Ура! Я самий перший прийшов до школи!!! Як тут гарно, які тут кульки!
Голос - Прийшов ти в школу наче в рай
--Ой, хто це? А як ведеш себе вгадай,
-- Ой, хто це? (За парту сядь і не болтай!)
-- Ой-ой-ой! (Тобі ж сказали вже, сі- дай!)( І Буратіно упав!!!)
Буратіно-- Ні, така школа мені не подобається!
(Музика – вибігають Ліса Аліса і Кіт Базиліо.)
Аліса --Буратіно! Привіт! Яка радість! Ми будемо вчитись в одному класі! Правда здорово? Ой, а що це в тебе?
Буратіно -- Буквар.
Аліса-- А навіщо він тобі потрібен?
Буратіно-- Папа Карло сказав, що по ньому я буду вчитись у школі!
Базиліо-- А хіба в школі вчаться? В школі треба гратись, веселитись!
Аліса . Пішли грати з нами, Буратіно. Та залиш ти свій Буквар! Лови! Лови! Лови!
(«музика» Ха-ха!забрали буквар і втекли)
Буратіно -- Ой, а де ж мій Буквар? – плаче.
Дівчинка – Буратіно, ти чого плачеш?
Буратіно--Аліса і Базиліо вкрали в мене Буквар! Що ж мені робити? Хто мені допоможе?
Дівчина-- Ми тобі допоможемо!
Буратіно – Хто ви?
Дівчинка – 1 клас!- в зал. (музика Ми першокласники)
1 .Є святкових днів багато
На листках календаря.
А між ними й наше свято –
Вшанування букваря!
2. Ми Букварик почали
Восени вивчати.
А тепер вже на 12
Вміємо читати.
3. Літера перша і перше слово,
З книгою перша серйозна розмова.
Перша сторінка, наступна сторінка,
Успіхи перші, і перші сльозинки.
4. А як важко було нам
Палички писати.
Ставити їх по порядку,
Мов солдатів на зарядку.
5. Ох за них нам попадало,
Бо ставали як попало.
Не вірили ні вчителька, ні мама,
Як важко було ставити їх прямо.
6. Такі муки ми терпіли,
Доки склад числа той вчили.
Зате тепер усі ми
Обчислюємо на високий рівень.
7. Ой було мороки з нами
Вчительці багато.
Як слова ми за хвилину
Вчилися читати.
8. Згадайте, люба вчителько,
Матусі, татусі,
Як «бекали » і «мекали»
Спочатку ми усі.
9. А нині любо слухати,
Як добре ми читаємо.
Подякуєм Букварику
За те,що все ми знаємо.
А зараз абетка ( співають Абеткова пісенька.)
Буратіно --Ура! Я ВиВЧИВ ВСЮ АБЕТКУ! Друзі! А ви допоможете мені спасти мій Букварик? , - (хором) – Так!!! – Вперед!
Карабас--(хором) Назад!!!
Карабас--А ну усі ви залишайтесь, та не дуже поспішайте! Не віддам Буквар я ваш!
Дівч. – Ні, віддай! Буквар же( НАШ!- хором)
Карабас--Якщо так, розпочнемо змагання! Подивимось які у вас знання. Спочатку команду мою подолайте, а потім Букварик свій забирайте.
Бур. – Ну що, друзі, позмагаємось із командою Карабаса-Барабаса? – (хором)- Так!
Дур.- А можна я їм загадаю таке завдання , що вони в житті не відгадають? (хором) Давай!
Дур: День, забор, лопата, руки
В кожнім слові чути звуки
Звуки усі різні. А які? ( Діти хором голосні і приголосні)
Базиліо Ах, так? Тоді у цих словах виберіть голосні:
1 . Я в саду кричу «ау!»
Чути всім прекрасно.
Як при вимові легкй
Значить звук цей (голосний-хором)
Аліса – Ну «ау» і я тягну
Голосні, як голосні
Легко їх співати
Де ж тут будуть приголосні?
Треба вам вгадати!
2. Приголосний співать не може
І не може він кричать.
Та звучати всеж він зможе
Зможе він гудіть, (дзижчать-хором).
Дуремар. – Голосні та приголосні
Що ж за наказання?
Розкажіть ви про склади
Ось моє завдання!
3 . Р-р-р- гарчить собака в будці,
Дж-дж – гудить трудяга джміль
Я читаю не-за-буд-ки.
Голосні та приголосні
злити нам в склади (не лінь-хором)!
Базиліо А що таке цей «наголос»?
4.- Прочитаєм по складах
Сли-ва,виш-ня,Ка-ра-бас
наголошений ти чуєш враз.
Його сильніш ми вимовляєм.
Якби слова без наголосу говорили,
То нічого б ми не зрозуміли.
Дуремар--А що робити якщо слову мало місця на рядку?
5. Відповість на цей запрос помічник наш (перенос-хором)
6 . Якщо довге я словечко враз зустріну в напису
То його я швидко-швидко по складах перенесу.
7 . Букву «й» і знак м’який знає в класі кожний,
Від букви попередньої відривать не можна.
8. Букву одиноку в рядку я не лишу,
на другий одиноку її не напишу.
Карабас--А коли з великої букви починаєм ми слова?
9. Речення почну і поставлю спочатку
Букву велику, неначе касатку.
10. – Ім’я та прізвище з неї почну
В кличках тварин її напишу.
11 - У назвах річок, і міст, і держав
Букву велику писать (не прогав).
Дуремар. А що за знак – стрункий мов спис?
12 Розділовий знак,мов спис,
Що над крапкою повис,
Спонука до поклику
-Знають всі -( знак оклику!- хором)
Базиліо А як потрібно щось спитати?
13- Як потрібно щось спитати,
Мусим знак цей пригадати.
Вигнувся мов черв’ячок,
Дуже схожий на гачок.
Знають всі з навчання. що це (знак питання).
Карабас Що за знак маленька лапка,знаю точно – це не крапка?
Злита з хвостиком ця крапка, невеличка власне лапка,
Зупиняє, всім знайома,
Як же знак цей зветься? (кома)
Дуремар. Хто з вас зможе, любі діти, скласти з літер цих слова?
Ш л к о а -школа, вятос –свято
Аліса .Можете слова складати А чи вмієте ви танцювати? (танок тапаті)
Карабас: А ось моє завдання. Тут потрібні справжні знання!Ану ти, Буратіно, зроби послугу, Склади речення: Тут дощ, ріка і ластівка.
А там пройшов, шумить, прилітає.
Буратіно.- Дощ пройшов, шумить ріка, прилітає ластівка! Хором: Ура!
Аліса Ура! Ура ! ура !А яка перша буква алфавіту ? ( хором буква А)
Цю букву знають всі на світі,
Вона найперша в алфавіті,
Весела, гарна й голосна,
І найскромніша буква А!
В букві В,
Напевно, вата,
Бо ця буква товстувата
Сказав горобчик:
Букву «У» боюсь я дуже, татку.
Татусь питає: «А чому?»
- «У» схожа на рогатку!
Буква «К», буква «К»,
Ой, яка вона швидка!
Наче хлопчик,
Знявши руку,
Витинає гопака.
Виліз равлик на стеблинку,
Зупинився і завмер,
На собі несе хатинку,
А вона - як буква «Р».
Буква «Бе» - як бегемотик:
Отакий товстий животик!
А яка остання буква? Хором (я)
Хто між літер найскромніший?
Назовіть її імя
Буква я найголосніше
Відгукнулася «Це я!
Ну а хто хвалько найбільший?
Назовіть його імя
Стало «я» тихіше миші І сказало «Це – не я!»
Базиліо Скільки голосних ви знаєте? А скільки усього букв у алфавіті?
(діти хором -33 )Виконують пісню 33 подружки
Звучить музика виходить Фея Знань
Буратіно. Фея знань!-ура!
Фея знань Карабас-барабас!діти виконали всі твої завдання.Віддай їм букварик!Карабас і всі його Що?
Карабас-Діти,а вона справжня? Діти хором –Так!
Карабас- Та ми що,ми нічого.Ми просто так , пошуткували
Буратіно,ВІЗЬМИ СВІЙ БУКВАР
АЛІСА ДІТИ,ПРОБАЧТЕ НАС,БУДЬ ЛАСКА,МИ БІЛЬШЕ ТАК НЕ БУДЕМО!
ФЕЯ Ну що ж ,діти,пробачимо їх? (так) Тоді наше свято продовжується.
(танокпыд музику «хороше настроение»)
Фея Діти,які ви молодці.Добре навчаєтесь і виступаєте.А я сьогодні прийшла не сама,а привела до вас вашого найголовнішого друга. хто це?
Діти – Букварик (Звучить пісня «Мій букварик»)
Буквар.
Я веселий Букварик —
Весело співаю.
Бо веселе свято в школі
Я сьогодні маю.
( Вручення медалей учням)
Всі літери прочитані,
Усіх їх – тридцять три.
Тепер всіх вас учитимуть Підручники нові.
Рідна мова:Як чарівна колискова
Плекає вас з дитинства рідна мова.
То піснею злине, то гарною казкою,
То словом догани, то доброю ласкою.
Під мамине слово ви виросли нишком.
Шануйте, друзі, цю гарну книжку.
Читанка.
. Я — читанка нечитана,
Навчатиму ваш клас.
Я з вами говоритиму
Про наш прекрасний час. .
Букварику, мій братику,
Розумна голова,
Твої веселі літери
Складуть мої слова.
А ти спочинь до вересня,
Чи просто — погуляй.
Букварику, мій братику,
Спасибі! Прощавай!
Діти. Прощавай, Букварику,
Наш найперший друже,
Ми тобі, Букварику,
Дякуємо дуже.
Добрий Букварику!
Перша книжко!
Хочеться навіть
Поплакати трішки.
Жаль розлучатися, хоч і треба,
Ми не забудем ніколи про тебе.(хором)
Спасибі тобі за добру науку,
За паличку першу і першу букву.
За перше слово, за першу казку,
За першої вчительки щиру ласку.
Ми пам’ятатимем довгії роки
Мудрі, повчальні твої уроки.
( Співають пісню» Прощавай Букварику»)
Фея .Молодці! Бажаю вам успіхів і багато друзів
Якщо друг у тебе є,
Життя радісним стає.
Разом можна все зробити,
І уроки поучити
Разом можна все зробити
Тож без дружби не прожитии
Закінчилось наше свято
Тож щасливим хай буде життєвий ваш шлях
Хай вам добре у світі живеться
І ця пісня у ваших серцях
Добрим спогадом озоветься!
( Співають пісню « Дружба «)