У світі тварин
Інтегрований урок навчання грамоти (читання),математика та природознавство.(1 клас)
Тема.
Навчання грамоти (читання). Закріплення звукового значення букви «еф». Опрацювання текстів «Жирафи! і «Жарт».
Математика. Письмова нумерація чисел 11-20. Обчислення значень виразів. Розв’язування задач.
Природознавство. Тварини
Мета. Навчання грамоти. Закріпити знання учнів про букву Фф та її звукове значення; формувати вміння читати окремі слова і тексти з буквою Фф; розвивати мислення, мовлення, увагу, спостережливість.
Математика. Формувати уміння записувати числа в певній послідовністі, виконувати додавання і віднімання виду 12 + 1; 13 – 1 на основі знань про попереднє й наступне число, розв’язувати задачі; розвивати увагу, мислення дітей; виховувати інтерес до математики.
Природознавство. Уточнити уявлення учнів про тварин; показати різноманітність тваринного світу; розвивати мовлення, мислення, увагу; виховувати любов до тваринного світу.
Обладнання:мультимедійна презентація до уроку, конструктор, індивідуальні картки, предметні малюнки, картки зі звуковими моделями, зошити з математики.
Хід уроку.
І Організаційний момент.
1.Створення позитивного настрою.
«Вітання».(Слайд)
Учитель
-Діти, у нас сьогодні багато гостей! Привітаймося з ними!
Учні
Доброго дня сонечку ясному!
Доброго дня дню прекрасному!
Доброго дня друзям усім!
Доброго дня гостям дорогим!
Учитель
Привітались ми чемненько, Тож сідайте всі гарненько, Інтегрований урок ми розпочинаєм, Дізнатись нового всі бажаєм.
-Який у вас настрій?
-Пропоную з гарним настроєм провести наш урок і отримати задоволення від власних успіхів.
Девіз уроку (Слайд)
На уроці не сумуй, Жваво з друзями працюй, Щоб прожити день не марно І знання здобути гарні.
ІІ. Актуалізація знань.
- Урок ми розпочинаємо з артикуляційної розминки.-
1.Артикуляційні вправи. (Слайд)
А)Читання звуків в) Знайди пеньок
А, о, у фара фен форма
Е, и, і, фара фен ферма
О, у, и фарба фен форма
б)Читання складів фара фон форма
Фа фо фу фи фі фе
Аф оф уф иф іф еф
г) Скоромовки (Слайд)
На майдані де фонтан,
У футбола грав фазан.
Був би класний футболіст,
Заважає пишний хвіст.
ІІІ. Підготовка до сприйняття нових знань.
-Зараз пропоную вам назву тварини з’єднати з відповідною звуковою моделлю.
-А чий будиночок залишився порожнім?
2. Загадка-Послухайте загадку. (Слайд)
Дуже довга в неї шия,
І смугаста, як змія.
Вушка ріжками стирчать,
Довгі ніжки кудись мчать.
Ця тварина вище всіх,
В Африці всі знають їх.
ІY. Повідомлення теми уроку. (Слайд)
-Сьогодні ми прочитаємо з вами про цю тварину і дізнаємось багато цікавого про неї.
2. Читання тексту вчителем.
3.Первинне усвідомлення тексту.
-Які тварини найвищі у світі?
4. Словникова робота. (Слайд)
Жирафи, Африка, зоопарк.
5. Читання тексту учнями. (Слайд)
Читання «Телефон»
6 Гра «Торбинка запитань»
-Як спить жирафа?
-Хто може вільно стояти між передніми ногами тварини?
-Що допомагає жирафі дістати смачний листочок з високого дерева?
-Де живуть жирафи?
7. Цікаво знати.
-Жирафа – це єдина тварина яка не може позіхати.
-У жирафа не тільки довга шия, а ще дуже довгі язик і хвіст. Язик має чорний колір.
-Щоб напитися води, жирафу треба ставати на коліна, або широко розставляти ноги.
-Велику частину часу, близько 20 годин на день, жираф відводить на прийом їжі.
-На сон йде 1 година,а так само він любить подрімати близько 5 хвилин, щоб відновити сили.
-Жирафи дуже люблять їсти цибулю у сирому вигляді.
-Де ми можемо побачити жирафу?
-А ви були у зоопарку?
-Кого з тварин ви там бачили?
-А зараз ми з вами теж побуваємо у зоопарку і послухаємо, що там відбувалось.
8. Фізкультхвилинка. ( Слайд)
-Де ми можемо побачити жирафу?
-А ви були у зоопарку?
-Кого з тварин ви там бачили?
-А зараз ми з вами прочитаємо твір, який називається «Жарт».
9. Робота над творм «Жарт»
Жарт – невеличкий комічний твір, що викликає сміх, служить для розваги.
-9.Читання учнем.
-Що викликало у вас сміх?
9. Читання в особах
10.Робота в групах- Діти, до нас сьогодні на урок попросився один гість. Та він не відрекомендувався, а надіслав зашифроване завдання. Нам потрібно поставити числа в порядку зростання. Якщо ми правильно виконаємо завдання, то зможемо прочитати його ім.’я. ( Слайд)
9 |
5 |
12 |
10 |
3 |
20 |
16 |
18 |
б |
й |
л |
о |
а |
ь |
и |
т |
3 |
5 |
9 |
10 |
12 |
16 |
18 |
20 |
а |
й |
б |
о |
л |
и |
т |
ь |
-Хто завітав до нас на урок?
-Хто цю казку знає?
-Кого лікує Айболить?
-А яка у нього професія?
11- Айболить поспішає до хворих тварин ось цією стежкою. Допоможемо йому подолати перешкоди. (Слайд)
7+2 11+1 9-5 19+1
10-3 14+1 10-10 10-9
12.Кросворд « Встанови діагноз»
-Щоб лікувати тварин потрібно поставити правильний діагноз. А ми з вами розгадаємо кросворд.
1)Числа які додаємо це – доданок;
2) При додаванні отримуємо – суму;
3)Закон додавання – переставний;
4)Задача складається з – умови, запитання, розв»язання, відповідь;
8)В одному дециметрі – 10 см.
13.Повторення складу числа.
-Лікарі виписують хворим рецепти. У нашого Айболитя рецепти математичні. Ми допоможемо їх підготувати. На партах у вас картки – рецепти. Вставте пропущені числа.
* + 2 = 6 * + 5 = 6
* + 4 = 9 6 + = 10
5 + * = 7 7 + * =9
14.-Учора до Айболитя звернулись за медичною допомогою10 тварин, а сьогодні – 8.Скільки тварин звернулись за допомогою до лікаря? ( Слайд)
10+ 8 = 18 (тв..)
15.Самостійна робота ( Слайд)
-Перед вами числові вирази. Оберіть, який вам до вподоби і розв’яжіть його.Так ви допоможете одужати одній із тваринок.
11-1 (10 – метелики)
20 – 1 (19 – жираф)
5+4 (9 – пінгвінів)
19 – 1 (18 – кенгуру)
-Виконайте самоперевірку.
--Хто рятував метелика? Яка відповідь?
--Хто – жирафу?
-Хто допоміг пінгвіну?
-А кенгуру?
-Ми з Айболитем задоволені вашими успіхами. Ви довели, що працьовиті, старанні та доброзичливі, адже допомогли лікареві рятувати хворих тварин.
16. Фізкультхвилинка ( Слайд)
Природознавство
-Діти, ви впізнали хто це?
-Як назвемо одним словом?
- На які групи можна поділити цих тварин?
17. Робота в групах.
Складаємо піраміду.
І група – птахи;
ІІ група – комахи;
ІІІ група – звірі.
-Назвіть характерні ознаки для кожної групи тварин.
18. Намалюй тваринку.
Діти малюють тваринку конструктором і розповідають про неї.
-Тварини – це частина живої природи. Деяких на землі залишилося мало, і тому людям потрібно піклуватися про них.
-А як ми можемо про них піклуватись?
Y. Підсумок уроку
Рефлексія
Збіг урок наш, як коротка мить
Але попереду у нас багато кроків,
І цікавих і важких уроків.
*Інтерактивна вправа «Чотири кути»
-Продовж речення і знайди когось.
□Я знаю що… □У мене…
□ Мені подобається… □Я вважаю…
Молодці!