Свято "Прощавай,Букварику!"

Про матеріал
Мета свята:узагальнити здобуті знання з української мови; формувати інтерес до знань,до книги та позитивне ставлення учнів до подальшого навчання у школі; розвивати мовлення, мислення, акторські та літературні здібності шляхом театралізації, спонукати до індивідуальної діяльності; виховувати інтерес до навчання у початкових класах. Виховувати любов до книг та навчання, бажання працювати і досягати мети.
Перегляд файлу

СЦЕНАРІЙ ПРОВЕДЕННЯ  СВЯТА «ПРОЩАВАЙ, БУКВАРИКУ»

 

Обладнання: «Чарівна квітка», макети книг, корони з літерами, великий конверт з                    

            листом.

 

Дійові особи: Поштар Пєчкін, Циганка, шапокляк, Дівчинка – Плакса, Баба Яга,

             Пеппі Довга Панчоха, Помилка, Буквар, Читанка, Математика, Рідна мова

              (учні 5 класу), Літери (першокласники).

 

Вчитель:-Шановні учні, батьки, вчителі! Сьогодні ми з вами зібралися з приводу дуже радісного дня у житті наших любих першокласників, і разом з тим, трішки сумного, адже сьогодні ми прощаємося з нашою найулюбленішою книжкою—«Букварем». Ми дуже раді, що вже знаємо всі букви і вміємо читати. Буквар допоміг нам пізнати багато цікавого. Зараз ми тут спробуємо відтворити частинку того, чому ми навчилися у 1-му класі.

-Давайте послухаємо наших учнів.

На сцену виходять учні-читці.

  1. Є святкових днів багато

На листках календаря.

А між ними  й наше свято –

Вшанування букваря!

 

  1. Ми Букварик почали

Восени вивчати.

А тепер вже на 12

Вміємо читати.

 

  1. Літера перша і перше слово,

З книгою перша серйозна розмова.

Перша сторінка, наступна сторінка,

Успіхи перші, і перші сльозинки.

 

  1. А як важко було нам

Палички писати.

Ставити їх по порядку,

Мов солдатів на зарядку.

 

  1. Ох за них нам попадало,

Бо ставали як попало.

Не вірили ні вчителька, ні мама,

Як важко було ставити їх прямо.

 

  1. Такі муки ми терпіли,

Доки склад числа той вчили.

Зате тепер усі ми

Обчислюємо на високий рівень.

 

  1. Ой було мороки з нами

      Вчительці багато.

      Як слова ми за хвилину

       Вчилися читати.

 

 

  1. Згадайте, люба вчителько,

Матусі, татусі,

Як «бекали » і «мекали»

Спочатку ми усі.

 

  1. А нині любо слухати,

Як добре ми читаємо.

Подякуєм Букварику

І разом попрощаємось.

 

     10.  Про труднощі пережиті,

            Про те, як їх ми долали

            Можна стільки говорити,

            Та часу замало.

 

 11.   Любі гості, мами й тата,

         В нас букварикові свято.

         Добре, що прийшли до нас

         На гостину в перший клас.

 

  1. Свято гарним вийти зможе,

Якщо кожен допоможе.

Від пісень і жартів, звісно,

Хай сьогодні буде тісно!

 

      (Стук в двері. Заходить Поштар Пєчкін).

Пєчкін: Це 1 клас? А чи у вас сьогодні свято? Тоді отримайте листа. А якщо

                дозволите, то і я побуду у вас на святі.

 

Учень(вчитель)читає листа:

«Дорогі мої друзі, я в полоні. Мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися, якщо ви пройдете всі випробування, які послав вам чарівник через своїх посланців. Покладаю на вас надію. З нетерпінням чекаю визволення.

Ваш Букварик.»

 

Вчитель: Щоб врятувати Букварика, потрібно скласти «Чарівну квітку», а пелюстки цієї квітки у посланців чарівника. Кожна пелюстка – це завдання, яке потрібно неодмінно виконати. То що ж маємо робити? Допоможемо Букварику? Тоді заплющуємо очі і чекаємо до тих пір, доки буде лунати музика.

 

(Лунає «чарівна» музика , а коли діти розплющують очі, перед ними танцює Циганка).

Циганка: А ви хто такі?

 

Учень : Ми першокласники.

 

Циганка: Давайте я поворожу вам, які оцінки будуть у 2 класі.

 

Учень: Не треба нам ворожити. Ми і без тебе знаємо, що оцінки у нас будуть тільки високого рівня. Краще скажи, яке завдання нам треба виконати, щоб отримати пелюстку.

 

Циганка: Яку пелюстку ?Краще в карти зі мною пограйте.

 

Учень: Олено Іванівно, а хіба дітям можна в карти грати?

Вчителька: Звісно – це не дитяча гра, але ж треба виручати Букварика, то ж доведеться спробувати. А якщо буде важко, то гості нам допоможуть.

(Циганка дістає з рукавів карти з прикладами і показує дітям .Діти відповідають).

 

Циганка: -Вгадали.

 

Учень: А ми не гадаємо, ми так усе знаємо. Віддавай пелюстку.

 

(Циганка віддає дітям пелюстку. Знову звучить музика і з’являється Шапокляк).

 

Шапокляк: Привіт, малявки! Щоби такого зробити поганого? Не віддати вам пелюстку чи що? Гаразд не плачте. Якщо ви правильно будете відповідати, то станете моїми друзями і отримаєте свою пелюстку. Відповідайте: -так або – ні!

  • Треба гарно вам читати?
  • Треба менших ображати?
  • На перервах верещати?
  • Парти всі розмалювати?
  • Друзів треба виручати?
  • Треба слухати матусю?
  • Тоді дратуйте хоч бабусю!
  • У класі вибийте шибки!
  • Вчительці робіть все навпаки!
  • Чи хочете друзями моїми стати?
  • Та я ж вас краще вчительки буду навчати!

-Тоді беріть пелюстку і забирайтеся геть. З такими розумненькими і добренькими я й сама не хочу дружити.

 

(Знову звучить музика і з’являється Дівчинка - плакса).

Плакса: -Я така одинока, у мене немає друзів. Мені завжди сумно. Я постійно пла-а-а-ачу. Якщо зумієте мене розсмішити – пелюстка ваша.

(Жарти, смішинки у виконанні дітей).

 

Плакса: Ой, як мені смішно! Забирайте пелюстку, але за однієї умови: я залишаюся з вами.

 

(З’являється Баба Яга).

Баба Яга: А це що за публіка зібралася? Противні першокласники. Пелюсточка потрібна? Ха- ха ха! Спочатку мої завданнячка виконайте, а тоді подивимось.  Ну що згода?  Відгадайте від кого ці телеграми.

(Зачитує телеграми від казкових героїв: я по закутку метений, я на яйцях спечений. Я від баби втік, я від діда втік…).

 

(З’являється Пеппі Довга Панчоха).

Пеппі: Я весела дівчинка, безтурботна і безвідповідальна. У мене немає ніяких проблем. Навчання мене цікавить менше за все. Люблю нашкодити, пожартувати над кимось, посміятись. Сподіваюсь, що ви такі самі і школа вам не потрібна. Якщо доведете, що я не права, віддам пелюстку.

 

(Діти виконують пісню «Вчать у школі»).

 

Пеппі: -Здається ви мене переконали. Пелюстка ваша. А я піду до школи записуватись. Як ви гадаєте, візьмуть?

 

(Виходить Помилка).

 

Помилка: Я Помилка лукава,

                   Погана в мене слава.

                   Букви плутаю, бува,

                   Перекручую слова.

                   Ну що , розумні первачки?

                   Мої знайдете помилки?

                   Якщо пелюсточку бажаєте,

                 Попрацювати добре маєте.

(Показує дітям картки, на яких записані слова з помилками. Діти їх виправляють).

 

З’являється Чарівник і звертається до присутніх.

Чарівник: Бачу ви кмітливі, винахідливі , розумні діти. Всі мої завдання виконали. Я навіть подобрішав. Але я злий чарівник і так просто не здамся. У мене є ще одна умова. Якщо вона буде виконана, то вернеться ваш Букварик цілим і неушкодженим, а якщо ні, то пропало ваше свято. Моя умова в цьому конверті. А я зникаю. Мене не шукайте. Запам’ятайте: не виконаєте умову не вернеться Букварик! (Віддає вчителеві конверт і зникає).

 

Вчитель: -Ну й налякав нас цей Чарівник. Але ми теж не здамося. Подивимось, що тут.

(У конверті завдання для батьків).

- Придумати якомога  більше слів на задану літеру.

- Відшукати слова у слові.

- Скласти приказку з розкиданих слів.

- «Якою це мовою?»(деформовані слова).

 

Вчитель: -Молодці наші батьки, не підвели. Заробили останню пелюсточку. Наша квіточка ожила, засяяла яскравими барвами. То де ж наш Букварик?

 

(Заходить Букварик, а діти тим часом одягають корони).

Букварик: Я мандрую по країнах,

                    Я з абеткою дружу.

                     І малечу як зустріну

                     Грамоті одразу вчу.

                     Я щасливий дуже,

                     І тому радію,

                     Що всі діти в вашім класі

                     Читати вже вміють.

                     Всі літери вже вивчені,

                     Усіх їх тридцять три.

                     Вони сьогодні зі мною

                     У гості до вас прийшли.

(Виходять літери).

1 літера: Ми – літери відомі,

                 Ми кожному знайомі.

2 літера: Але про кожну літеру

                 Ви знаєте не все.

3 літера: Ми – літери незвичні,

                 Ми дуже симпатичні.

 

4 літера: Багато цікавинок

                 Кожна з нас несе.

5 літера: Послухайте, друзі,

                 Абетку про нас.

6 літера: Веселу абетку

                 Про 1 клас.

Буквар:

Бачу, букви вам відомі,

З ними добре ви знайомі.

Ви любили працювати,

Все робили залюбки.

 

-У мене для вас є ще один сюрприз. Це підручники нові для навчання дітворі.

 

(Виходять Читанка, Рідна мова, Математика)

 

Читанка:    Я ваша перша читанка,

                   Красива в мене свитонька.

                   Цікаві сторінки, є вірші і казки.

                   Покажу вам сто земель

                   І космічний корабель.

                   Даруватиму щодня

                   І забави, і знання.

 

Рідна мова: Як найчарівніша колискова

                    Плекає вас з дитинства рідна мова.

                    То піснею злине, то гарною казкою,

                    То словом догани, то доброю ласкою. 

                     Під мамине слово ви виросли нишком.

                     Шануйте, друзі, цю гарну книжку.

 

Математика: Один, два, три, чотири, п’ять!

                      Вміють діти рахувать.

                      Дуже точна я наука

                      І мене всі люди вчать.

                      Я потрібна всім – це знайте,

                      Математику вивчайте!

 

Букварик:(каже Читанці, Укр.мові, Матем-ці)

  • Цих діток я прошу навчати того, що знаєте самі.

 

(звертається до дітей)

А вас прошу не лінуватись,

І вчить уроки день при дні.

І берегти книжки!

Віднині, найперші друзі вам вони!

--Хочу вручити вам «Букварик побажань»

 

(Виходять п’ятикласники).

  1. Ми навчаємось у школі вже п’ять років. Тому шкільні будні нам звичні й приємні, хоча бувало, і ми потрапляли у різні історії.
  2. А щоб з вами такого не сталося , ми вам дамо кілька порад.
  3. Щоб не дивитись похмуро і скоса,

Ніколи не вчіться писати носом!

  1. Щоб не гнітили вас горе і біди

До кінця з’їдайте сніданки й обіди.

Нещастя женіть, наче воду крізь сито!

Найкраще вчасно перекусити!

  1. А трапиться двійка, гірка, мов цибуля,

Хоч як вона клята пече вас і муля,

Сльози видушує й кислу міну.

Миріться й приймайте як вітаміни.

  1. Хай кожен із вас буде готовий

Покуштувати гірчиці і хрону.

  1. Зате, хоч і буде в навчанні важко –

Дванадцятки цвістимуть в журналі як ромашки.

 

(Роздають першокласникам паперові ромашки з 12).

 

Першокласники:

  1. Багато доброго, нового

Життя відкриє ще для нас.

Як перша сходинка до нього

Для всіх нас став наш перший клас.

 

 

  1. Все починається в житті з малого:

З зернини - хліб, з промінчика – зоря.

А люди всі свою дорогу

Починають з Букваря.

 

  1. Добрий , Букварику,перша книжко!

Хочеться навіть плакати трішки.

 

  1. Жаль розлучатися, хоч і треба.

Ми не забудем ніколи про тебе.

 

  1. Спасибі тобі за добру науку.

За паличку першу і першу букву.

 

  1. Ми пам’ятатимем довгі роки

Добрі і мудрі твої уроки.

 

  1. Прощавай, Букварику,

Наш найперший друже!

 

Всі:   Ми тобі, Букварику,

         дякуємо дуже!

 

Вчитель: - Коли ви вперше йшли до школи, то вас зустріли вчителі, директор школи, були слова вітання. І ось сьогодні, коли ви вже провчились майже 1 рік, навчились писати, рахувати і прощаєтесь зі своєю першою книгою, до нас завітала директор нашої школи Аршинова В.М.

(виступ директора школи)

 

Вчитель:- А тепер діти прощайтеся зі своєю першою книгою і завжди пам’ятайте про неї.

 

У добру путь вам, любі діти!

І хай дасть Бог вам всім радіти

За ваші успіхи, уміння.

Всяких удач вам, починань!

У добру путь і в добрий час!

Зі святом ще раз усіх вас!

 

(Діти виконують пісню.)                      

                        

                 

                                                               

   

     

 

 

doc
Додав(-ла)
Політько Олена
Додано
1 квітня 2021
Переглядів
517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку