Свято "Птахи - наші друзі"

Про матеріал
Закріпити поняття про зимуючих птахів і їх життя взимку; ознайомити дітей із зимуючими птахами своєї місцевості; розширити уявлення про заходи по охороні птахів взимку; розвивати уважність, пізнавальний інтерес, логічне мислення; виховувати любов до природи, бажання допомагати птахам, берегти оточуючий нас живий світ природи.
Перегляд файлу

               Свято «Птахи – наші друзі»

 

 

Мета: розширити знання учнів про птахів, їхню користь в природі.  Виховувати бережливе ставлення

           до природи, до птахів, бажання захищати і оберігати оточуючий світ.

Обладнання: малюнки птахів, шпаківня для сценки, девіз на дошці «Птахи – наші друзі! Ми – друзі птахів», грона калини,  маски пташок, інвентар для конкурсу.

                                      Клас святково убраний, на стінах малюнки птахів.

 

1 вед.

      Добрий день, шановні учні, батьки, гості.

2 вед.

       Вітаємо вас на нашому святі «Птахи – наші друзі»

1 вед.

          Основна задача цього свята – допомогти тим птахам, які залишаються в нас зимувати. Ми всі   

           повинні знати цих птахів і знати , яку користь вони приносять. Ні одна пташка не повинна

          загинути від рук  людини

2 вед.

        Тому девіз нашого свята  (разом) «Птахи – наші друзі! Ми – друзі птахів!» Ось сьогодні ми

           побачимо, що ви знаєте про пташок, яких ви знаєте птахів і яку користь вони приносять.

1 вед.

          Наше село прекрасне, але будь-який куточок природи не такий вже й чудовий, якщо його не

          оживляють голоси птахів.

2 вед.

         Вони придають неповторну красу лісові, лукам, степові. Птахи – найкраща прикраса парків,

           садів, скверів. Але птахи не тільки прикрашають наше життя, а й допомагають в боротьбі за

           урожаї полів, садів, городів. Птахи знищують шкідливих комах.

1 вед.

       Ось послухайте деякі цікаві факти про птахів, що підготували учні 2 класу.

 

1 учень

        Синиця за добу поїдає стільки комах, скільки важить сама.

2 учень

        Одна сім’я шпаків знищує за день 360 голих слизнів, які поїдають коріння, листя, стебла рослин.

3 учень

        Доросла зозуля за годину з’їдає 100 гусениць, за день 1500. вони поїдають мохнатих гусениць, 

         яких інші птахи не їдять.

4 учень

       Сова за літо з’їдає до 1000 сірих полівок і мишей, зберігаючи 1 т хліба.

5 учень

        Хижі птахи є санітарами лісу, знищуючи хворих і слабких тварин, живляться падаллю.

6 учень

         Птахи корисні тим, що поїдають насіння бур’янів: реп’яхів, лебеди, кропиви.

2 вед.

        Птахи живуть у всіх куточках землі: у лісах, на полях, луках, болотах, водоймах. Вони є в сухих

          пустелях, у вічних снігах та високо в горах. На землі всього живе 8600 видів птахів, з яких в

          Україні зустрічається 360.

1 вед.

          Найменший птах в Україні – корольок чорноголовий – має 5 грамів, найбільший – дрохва – 20  кг.

2 вед.

          Живляться птахи різноманітною їжею. Рослиноїдні птахи живляться плодами і насінням – це

           щиглики, шишкарі, чижі. Хижі їдять комах та їхніх личинок, риб, жаб, мишей. Це – ластівки,

           сови, чайки, чаплі. Багато птахів всеїдні, це – горобці, граки, сороки.

1 вед.

        Найважче птахам доводиться взимку. Зникають комахи, зелені рослини, все вкривається снігом. 

          Тому вже в кінці літа птахи готуються до зими. Перелітні птахи відлітають в теплі краї, де є

          корм. Шпаки, ластівки, зяблики перелітають зграями; качки, гуси, журавлі, лелеки – клином;

          шуліки, яструби – поодинці.

 

1 учень

         Любий друже мій, школяре,

          Уявляєш, скільки птах

          Може нищить, поїдати

          Гризунів, червів, комах

2 учень

          Тож птахи із нами в спілці –

          Поля й луки сторожі.

         Сови, дятли, серпок рильці,

          Щигли, одуди, чижі.

3 учень

      Між дорослих і маленьких

      Пташки бачать все навкруг,

      Дружно сяде вам на плечі,

      Якщо ви їм справжній друг.

4 учень

       Тих, у кого годівнички,

       В кого є птахи в дворі,

       Не кусають ані трішки

       Кровопивці-комарі.

2 вед.

      Ранок у лісі. Перші промені сонця торкаються верхівок дерев, пронизують лісові хащі. І ось із глибини    

      лісу долинуло тихе «ку-ку». Слідом за ним дрібно-дрібно застукотів дятел.  Десь недалеко заспівав

      дрізд. Йому відповів другий, третій. Почався ранковий концерт. У багатоголосому хорі пташок ви

      почуєте тріскотіння сороки, каркання ворони, співи соловейка.

1 вед.

      Чому ж співають птахи, та ще й на різні голоси? Вже давно вчені висловлюють припущення, що    

      пташине щебетання – це сигнали, за допомогою яких пернаті передають різноманітну інформацію:

      попереджають про небезпеку, повідомляють про місцезнаходження корму, подають команди

      пташенятам під час польоту.

1 учень

         Чиї ж то голоси бринять

        Як ліс під вітром вишумовує?

         Дрозди й синиці гомонять

         Пташиною своєю мовою.

2 учень

         Що робить жайворон-трудар

        Як промінець ромашками квітчається?

         Він з неба розсипає жар

         І щедра пісня не кінчається

3 учень

     Що роблять гуси і качки,

     Як річка грає і хлюпочеться?

     Б’ють крилами новачки:

     Їм плавать і пірнати хочеться.

4 учень

    А чом лелеки-мовчуни стоять

    І ловлять сонця промені?

   Бо кращої землі нема,

   Вони красою зачаровані.

5 учень

    Вони вертаються сюди, радіють,

    плачуть і хвилюються.

   І так одвічно, так завжди

   Землею рідною милуються.

 

2 вед.

    Навесні перелітні птахи повертаються у рідні краї. Починається дуже важливий період у їхньому житті – період розмноження.

1 вед.

      Птахи – дбайливі батьки, вони турбуються про своїх дитинчат. Пташенята залишають гніздо лише після того, як навчаться літати і самостійно здобувати собі їжу.

2 вед.

    З давніх-давен всі люди поєднували приліт птахів з приходом весни. Це уявлення збереглося до наших днів.

   Сценка  (стоїть хатинка, з вікна виглядає дівчинка, до неї підлітає «дівчинка-ластівка»)

1 дівчина.

            Ти знов защебетала у мене під вікном,

            Із вирію вернувшись, клопочешся гніздом.

            А там же вічне літо цвіте, як божий рай, -

            Чому ж вернулась знову ти в мій журливий край?

Ластівка.

              Хоч літо там і сяє – лютіше тут мені:

              Така квітучо-пишна Вкраїна по весні,

              Така квітучо-люба, що в тім краю-раю

              Вже бачу я хатинку, де се гніздечко в’ю.

(Виходить юннат зі шпаківнею)

Юннат

     Гей, летіть до нас, пташки,

     Наші друзі, співаки,

     Вже для вас готові хати,

     Змайстрували їх юннати.

1 дівчина.

         Знову в саду молодому

         Шпаківні з пахучих дошок,

         І знову у нас біля дому

         Щебече знайомий шпачок

2 дівчина

     Учора в години досвітні

     Вже чуємо з саду звучать

     Пісень переливи привітні.

Шпак.

     Прибув я весну зустрічать

     З далекого теплого краю.

     Невтомно летів я сюди.

     Я знаю, я знаю, я знаю,

     Що рідні найкращі сади.

    Ну, де ще на світі їм рівні

    З таким кучерявим гіллям?

    За те, що зробили шпаківні,

    Все літо співатиму вам.

(Дві дівчини ідуть. Чути спів солов’я. Зупиняються)

1 дівчина.

     Аж гнеться калина від співу дзвінкого!

     Хто там співає? Не видно нікого.

2 дівчина.

      Поглянь-но ти краще в калину рясну:

      Ото соловейко стрічає весну.

1 дівчина.

       Щебече, витьохкує, срібно сміється,

       І де тільки сили в нього береться?

2 дівчина.

      Такий же маленький, а як він співа?

       Немов би до нас вимовляє слова.

1 дівчина.

     Співа соловейко про сонце й краплину,

      Про любу Вкраїну, що квітне в барвінку.

2 дівчина.

      А нам не наслухатись гарних пісень;

      В садок під калину приходим щодень.

1 дівчина.

       Дуже ми вдячні маленькій пташині,

       Хоча вона взимку жила на чужині.

2 дівчина.

        Та пісню принесла у рідний свій край.

        Співай, соловейку, ще дужче співай1

  («Вилітає» хлопчик-соловейко)

1 дівчина.

      Ти про що, соловейко, співаєш

      Сиплеш радість іскристу свою?

Соловейко.

      Що ніде не буває так гарно,

      Як у рідному нашім краю

(«Вилітає» хлопчик-деркач)

Деркач.

    Я деркач, я маю крила,         

    Як увесь пташиний рід.

    Та в ногах у мене сила, 

    Я — пташиний скорохід.

 

     З чужини, здолавши втому,

     Дні і ночі — сорок діб!

     Пішки дибав я додому —

     Диб та диб!

 

    Натрапляв на скелі гострі,

    Від буранів утікав,

    І не раз мисливський постріл

    На зорі мене лякав.

 

     Здер я ноги, зранив спину!..

     Схудлий, стомлений, кривий,

     Я прийшов на батьківщину

     Я, як бачите, — живий.

1-а дівчина.

      Пташки вертаються сюди,

      Радіють, плачуть і хвилюються.

      І так одвічно, так завжди

      Землею рідною милуються.

2-а дівчина.

      Вона на різні голоси

     Співатимуть для тебе,

      І в краплях срібної роси

      Побачиш чисте небо.

1 вед.

      А зараз, діти, подумайте і скажіть, яку їжу і для яких птахів треба заготовляти ще з осені.

 

1 учень. Насіння соняшника – для синиць, поповзнів.

2 учень. Насіння коноплі – для всіх дрібних птахів.

3 учень. Овес, просо – для вівсянок та горобців.

4 учень. Насіння кропиви – для снігурів та чечіток.

5 учень. Насіння кінського щавлю – для снігурів, це їх найулюбленіша їжа.

6 учень. Ягоди калини, горобини, бузини – люблять омелюхи.

2 вед. А зараз проведемо змагання двох команд.

 

Конкурси.

  1. «Нагодуй пташеня». По одному представнику від команди. З закритими очима нагодувати голодне «пташеня». (кукурудзяні палички). Хто краще і швидше, той і переміг.
  2. Конкурс «Пінгвіни». По одному учаснику від команди. З м’ячем між ногами потрібно прострибати якнайбільше, якнайдальше.
  3. «Крок – назва птаха». Без зупинки, на кожен крок назвати птаха. Хто більше без зупинки назве, той виграв.
  4. «Бій горобців». По одному представнику від команди. На одній нозі з руками назад, б’ються два горобці. Хто перший став на ноги, той програв.

(В зал заходить дятел)

Дятел.

      Як у вас весело сьогодні на святі. Радий бачити захисників птахів !. Важко нам птахам доводиться взимку. Багато птахів могло б загинути, якби ви їх не підгодовували. А весною готуєте нам шпаківні. Ми також вам допомагаємо – урожай від шкідників рятуємо. Пісні вам веселі співаємо. Бачу у вас змагання проходять. Тоді хочу вам загадати загадки.

                                      Вікторина «Чи знаєш ти птахів»

Кожній команді задаються запитання, якщо команда не справляється, допомагають болільники.

 

1. Чому взимку багато птахів можна побачити біля людських домівок?

2.   Які птахи зустрічаються в нашій місцевості взимку?

3.   Чому синицю так називають? (Співає «синь-синь»),

4.  Чому снігур так: називається? (Він прилітає з першим снігом.)

5. Який птах нашої місцевості висиджує вигодовує пташенят взимку? (Шишкар).

6. Який птах до зими біліє? (Біла куріпка).

8. Які птахи ночують, зариваючись в сніг? (Тетеруки, рябчики).

9.  В яких птахів самці червоні, а самки зелені? (Шишкарі)

10.   У якого птаха співають і самці і самки? (Снігурі).                                             

11.  Яку користь приносить дятел? (Своїм дзьобом дістає шкідливих комах із під кори дерев)

12.   Яку користь приносять синиці? (Поїдають стільки шкідників за добу, скільки важать самі).

13. Який птах носить назву танцю? (Чечітка).

14.   Які птахи живуть у нас тільки взимку? (Чечітка, омелюхи, снігурі).

15.  Яку участь беруть діти в охороні і збереженні птахів?

16.   Які птахи потребують особистої охорони? (Зникаючі, занесені до «Червоної книги»).

 

Вчитель.

      Птахи відіграють велику роль. Вони наші помічники і наші друзі. Є багато прийнятих законів про  

      охорону природи, але найвищим законом для кожного з нас має бути наша совість.

1 учень. Кожного дня й кожну хвилину

              Оберігаймо всяку звірину,

               Тільки добра їм потрібно бажати

               І намагатися не ображати.

2 учень. І щоб на світі не сталось біди,

              Шануймо природу усюди й завжди.

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

          

 

 

 

 

doc
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку