« Сто днів у школі».
Мета: вчити учнів самостійно здобувати знання, творчо працювати; розвивати інтерес до знань,; виховувати бажання навчатися.
Обладнання: напис «100 днів у школі», клас прикрашений різнокольоровими кульками, картки для колективної та індивідуальної роботи.
Хід заняття
Вчитель. Шановні батьки та усі присутні! Я рада бачити усіх вас на нашому святі. Сьогодні наші першокласники будуть презентувати знання та вміння, які вони отримали за 100 днів у школі.
Прошу оплесками зустріти найменших членів нашої шкільної родини!
(Під музику до залу заходять першокласники)
Діти виходять і співають пісню «Цьом, цьом…»
Першокласники:
Добрий день вам, мами й тати,
Дідусі й бабусі!
Добрий день вам вчителі!
Раді ми вас привітати,
У своїй шкільній сім`ї.
Яскраве сонечко надворі
Кидає промінці у клас
Такого свята ще ніколи
У школі не було у нас.
Тож радійте, друзі, з нами,
Бо веселий в нас цей день.
1 клас святкує нині
Свій маленький ювілей.
Вітає 1 клас своїх гостей
і кличе на гостинную розмову,
бо в нас сьогодні перший ювілей
про нього поведемо мову.
Дорогенькі мами й тати!
Раді бачить вас на святі.
Хочем, щоб ви подивились,
Чого за сто днів ми навчились.
Вчитель.
Перший клас! Перший клас!
Скільки грамотних у вас?
Учні. Нас п’ятнадцять!
Вчитель. А які ви?
Учні.
Ми – артистичні!
Ми – незвичні!
Ми – активні!
Ми – багатогранні!
Ми – бездоганні!
Разом. Ми просто – клас!
Вчитель. Ласкаво просимо до царства Знань!
Розпочнемо наше свято з привітання та побажання усім добра.
(Всі стають в коло)
Добрий день, сонце ясне!
Добрий день, небо голубе!
Добрий день, пташки веселі!
Добрий день кажемо усім,
І подаруємо посмішки всім!
Хай плещуть долоньки!
Хай тупають ніжки!
Працюють голівки!
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаємо вам ми здоров'я й добра!
Доброго ранку і доброго дня
Даруєм усмішки і добрі слова!
( Вітаються по черзі і кажуть добрі слова)
Вчитель. Я знаю, що ви всі розумні, кмітливі, багато чому навчились за 100 днів у школі, а тому , щоб всі переконались у цьому, наші казкові гості підготували вам завдання. Спробуйте їх виконати.
Зайчик. Діти, прошу, мені допоможіть, читати ви мене навчіть!
Завдання 1. «Склади слово» ( Діти з складів складають слова)
Завдання 2. «Прочитай речення»
(Діти вибирають карточки і читають речення.)
Гра «Хто швидше» (Вчитель на кілька секунд показує дітям слово, учні повинні швидко прочитати його)
Гра «Знайди слово» ( Потрібно вибрати з запропонованих слів слово-відгадку і показати відповідну цеглинку)
Гра « Будь уважним»
Потрібно плескати в долоні, якщо правильна відповідь.
Якщо неправильна, то тупотіти ногами.
-Зараз зима.
-Місяць листопад.
-Сьогодні четвер.
-2+2=5
-У вашому класі 5 дітей.
-Вам подобається свято.
Конкурс «Букви» (Для батьків)
(Батькам даються букви, вони викладають відповіді на питання)
Букви: А, В, І, Т, С, О, Л, И
1. Що найбільше люблять українці? (сало)
2. Посудина, яка хоч нова, але вся в дірках (сито)
3. Тепла пора року (літо)
4. У людини одна рука права, а друга (ліва)
5. Кажуть геометрична фігура або геометричне (тіло)
6. Коли у людини біліє волосся, то кажуть що вона (сива)
7. Коли хлопчик один він Сава, а коли їх два, то їх кличуть (Сави)
8. Доповніть речення "Зажурилась верба над водою, опустила низько свої (віти)
Вправа «Збери портфелик» ( 2 команди).
(Діти беруть і кладуть у портфелик по одному предмету, тоді передають портфелик іншому учаснику команди.)
Зайчик. Діти, я бачу, що ви вже добре навчилися читати. Дякую вам! З вами було дуже весело! До зустрічі!
Вчитенль. Діти, Сорока-білобока дуже полюбляє математику, вона хоче перевірити ваші знання з математики. Сорока передала нам завдання, які потрібно виконати.
Гра «Парад цифр»
(Діти вибирають цифри і розповідають про них вірші)
1. Ось один, чи одиниця,
Тонка, пряма, неначе спиця.
2. А ось цифра два.
В неї кругла голова.
Довгий хвіст, зігнута шийка
Це, як бачиш – двійка.
3. Трійка - третя із значків,
Складена із двох гачків.
4. А четвірка жартівливо
Випинає лікоть вліво.
5. А ось і вийшла погулять
На папері цифра п’ять.
Руку вправо простягнула,
Ніжку бубликом зігнула.
6. Цифра шість – немов замок:
Знизу круг, вгорі гачок.
7. Цифра 7 – як кочерга,
В неї, бач, одна нога.
8. Цифра 8 – два кільця,
Без початку, без кінця.
9. Цифра дев’ять чи дев’ятка
– Наче в цирку акробатка:
Сторчака як повернеться,
Зразу шісткою назветься.
10. Кругла, наче буква О,
Цифра нуль, або ніщо.
Як стоїть він сам – самісінький,
То не значить нічогісінько!
Та як одиницю поруч
ми поставимо ліворуч,
То із двох значків у нас
Число 10 стане враз.
Вчитель. Діти, ви чудово справилися з завданням, а зараз заспіваємо пісеньку.
Пісня «На місточку»
Вчитель. Виконуємо наступне завдання Сороки-білобоки. Всіх вас прошу поспішити і задачки ці рішити.
Гра «Мовчанка»
(Вчитель читає завдання, а діти піднімають відповідне число)
На травиці біля хати
Метушаться цуценята.
Двоє білих, наче сніг,
Одне чорне – скільки всіх?
На траві, серед лози,
Заховалось дві кози.
А ось тут стоять ще дві
У густій, свіжій траві.
Підрахуємо гуртом
Отих кізочок разом.
Дві синиці гарні птиці,
На вербі сиділи,
Три подружки-щебетушки
До них прилетіли.
Скільки на вербі синиць?
Полічіть швиденько птиць.
У Наталочки в руці
Є чотири олівці,
А в її подружки Віри
Ось погляньте, теж чотири.
Полічіть-но всі оці
Кольорові олівці.
П’ять берізок і три клени
Змалювала вмить Олена
І спитала: - Скільки в мене
Тут усіх дерев зелених?
Полічить вона не може.
Хто Оленці допоможе?
На полиці є п’ять книг,
Вітя взяв одну із них.
Хто б сказати із вас міг
Скільки ще лишилось книг?
Танець з мамами «Ми зірочки маленькі»
Гра «Склади башту»
( Діти розв’язують приклади і викладають відповідні цеглинки)
Гра «Збери намистинки» (Розв’язують ланцюжки прикладів)
Вчитель. Ми всі тепер однокласники, бо вчимося в одному класі, а ще нас можна назвати однокашниками, бо нам так багато каші треба з’їсти, щоб стати розумними. В Україні здавна існував звичай – спеціальний обряд виряджати до школи дітей. До цього свята готувалася каша, яка символізувала силу, міць дитини, яку витратить вона під час навчання у школі. Ми зараз наїмося каші й будемо всі наступні роки навчатися разом долати нелегкі шляхи шкільної науки. Ви повинні будете з’їсти по ложці каші, щоб «наука йшла на ум».
(Мати несе горщик із кашею: батько – велику миску із ложками)
Мати. До схід сонця раненько вставала
У трьох водах крупу змивала,
На жаркому вогні нашу кашу варила,
Щоб була у наших дітей сила
Щоб ви гарно навчались і добро набували.
(Батько роздає ложки)
Батько. Хто скільки з’їсть крупинок,
Той матиме стільки гарних оцінок.
Ложки діставайте, з Богом, починайте!
Кашу з’їдайте. Смачного!
(Звучить весела українська пісня. Мати підносить горщик із кашею до кожної дитини. Діти по черзі набирають кашу і їдять)
Батько і мати. Кашу виїли гарненько, аж виблискує дно.
Будьте віднині завжди заодно!
На щастя, на лад горщик розбиваємо. Були ми малюками, а стали школярами
Гра «Склади слово»
Гра «Знайди слово»
Гра «Склади башту»
Гра «Збери намистинки»