Тематичний день "Дружба"

Про матеріал
Розробка для учнів 1 класу на тему: "Дружба". Мета цієї розробки створення у класі дружнього середовища, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям з'ясувати критерії справжньої дружби; сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті. Використано: гра "Чарівний клубочок", вправа "Асоціативний кущ" та інші цікаві завдання.
Перегляд файлу

C:\Users\User\Desktop\нова укр школа\зразки портфолыо\a18ad406936b795ce3feece0b0a7a5a1.png 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ

«ДРУЖБА»

1-й клас

 

Автор: Ніколаєва Світлана Іванівна,

учитель початкових класів

Одеської загальноосвітньої школи № 33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Створення атмосфери

- Треба всім нам привітатись:

- Добрий день!

- Дружно весело сказати:

- Добрий день!

- Ліворуч - вправо повернемося,

  Всім разом засміємося.

 - Добрий, добрий, добрий день!

- Привітатися:

- Добрий день!

- І добра побажаємо.

   Добрий день!

Гра «Чарівний  клубочок»

Клубочок  передається по ряду розплутуючи  ниточку ,а діти  говорять  хороші  побажання  один  одному або  комплімент .

У класі багато повітряних кульок та казкових героїв.

Учитель. Як ви вважаєте, чому у нас в класі так багато повітряних кульок та казкових героїв?

- Діти, ви бачили мультфільм про кота Леопольда?

- Якій він - кіт Леопольд? (Добрий).

-Які слова він казав постійно мишенятам? ("Давайте жити дружно!")

Перегляд мультфільму «Пригоди кота Леопольда» (6 серія)

У центрі класу стоїть коробка, наповнена різноманітними речами ( квіти, повітряна кулька, лялька, машинка, м’яка іграшка,  цегла).

Діти занурюють руки в коробку і дістають предмети, називають їх.

  •                   Скажіть, який предмет не можна подарувати  товаришу?

Вправа «Асоціативний кущ»

Учитель.  Що ви уявляєте, коли чуєте слово « дружба»?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель записує відповіді дітей.

Учитель. Яка інформація викликала у вас запитання чи сумнів?

2.Ознайомлення учнів із цілями та метою дня

І ми з вами сьогодні спробуємо зрозуміти, що таке «добро» і яким чином кожна людина може бути добрим. А також спробуємо згуртувати нашу класну сім'ю, наш 1 клас, подаруємо тепло один одному, запалимо ще одну зірочку добра і любові. І допоможуть нам у цьому наші товариші і друзі.

3.Навчання грамоти

 

Опрацювання оповідання  Миколи Магера  «Їжачок»

 

              Звідкись налетів грайливий вітерець, заплутався у побурілому каштановому листі, злегка доторкнувся до гілок — і тротуаром почали вибрикувати блискучі, ще вологі від шкаралупи каштани.
               Їх тут же підхоплювали пішоходи, ніжно їм усміхалися, пестили руками і ховали до кишень, в сумки чи просто несли на розкритих долонях, милуючись карими красенями.
               Неподалік на лавці сиділо двоє школяриків: набурмосений хлопчик з непокірною чорною чуприною, що з’їжилася над високим чолом, і білява дівчинка, очі якої висвічували погожим небом, а губи нагадували дві скибочки перестиглого кавуна. Поруч стояли портфелики з книжками. Вона, жестикулюючи тонкими руками, щось тихо доводила чорноокому.
             Але той, заклавши пальці в кишені вилинялих синіх штанів, не помічав ні пішоходів, ні каштанів, які іноді падали коло самісіньких ніг, ні голубоокої.
             Раптом дівчинка побігла за каштаном, що покотився на край тротуару. Він ще не вилупився із своєї темно-зеленої домівки, вкритої густими гострими колючками. Шкаралупка лише лопнула посередині, і звідти лукаво посміхався кароокий каштан.
            Дівчинка підняла знахідку, підійшла до хлопчика і ніжно:
— Подивись, Івасю, якого кумедного їжачка подарував нам каштан.
            Хлопчик спідлоба зиркнув на колючку — і губи розтяглися в широкій усмішці. Обережно взяв простягненого красеня і вдячно подивився дівчинці в очі.

http://megaznaika.com.ua/kazka/jizhachok-mykola-mahera/

Вправа «Уяви та намалюй»

Учитель.  Уяви та намалюй  красеня-їжачка.

 

Робота в парах «Їжачок»

Діти об’єднуються в пари і розповідають один одному про свій малюнок.

  • Я намалював (ла) …

 

Робота в малих групах « Дружба»

Діти об’єднуються по 4.

Завдання: із букв слова ДРУЖБА скласти якомога більше нових слів. (Кожна група має конверт з буквами Д, Р, У, Ж, Б, А по 5 однакових).

Хвилинка відпочинку «Стежка добра»

- Проходячи по ній, згадайте, яке добре діло за останні дні ви зробили і розкажіть про нього.

(Діти, проходять по «стежці», в кінці якої стоїть кошик. Дійшовши до кошика, розповідають про свій  добрий вчинок, кладуть у кошик улюблену іграшку, показуючи, що вони хочуть поділитися нею зі своїми друзями або однокласниками).
- Як би кожна зла людина зробила на одне злу справу менше, а кожен добрий на одну добру справу більше, на скільки б краще стало наше життя. Якби кожен, хто може, допоміг би хоча б одній конкретній людині, світ став би набагато добрішим. Правда в світі дуже проста: Сонце Землю теплом зігріває. А людини - його доброта І любов його життя прикрашає.

 

4.Українська мова

Організаційний момент

О. Підсуха « Українська мова»

« Ой, яка  чудова українська мова!

 Де береться все це, звідкіля і як?

Є в ній ліс, діброва,пуща, гай,

чорноліс, є ще і байрак…»

-Приготуйтесь, слухати ….(українську)

говорити …(українською),

думати…( українською),

любити …(українську), бо це рідна мова українського народу.

 

Актуалізація опорних знань учнів

Мовна розминка.

« Женя з бджільми не дружив,

Завжди Женя бджіл дражнив,

Женю бджоли не жаліли

Та малого нажалили»

-Чи хотіли б ви мати такого товариша, як Женя? Чому?

- Який жанр цієї розминки? (Скоромовка)

- Давайте повчимося говорити скоромовку швидше, чітко вимовляючи звуки дж, ж.

Мотивація навчальної діяльності

- Чи зможемо ми з вами допомогти Жені стати чемним, ввічливим, не злобливим?

- Для  цього треба знати закони дружби.  Ми сьогодні, з допомогою казкових героїв, літературних творів,  будемо знайомитися з ними.

 

Оголошення теми і мети уроку

- Тема сьогоднішнього уроку « Закони дружби». Ми будемо вчитись товаришувати, миритися, спілкуватися з товаришами.

 

Сприйняття і осмислення нового матеріалу

Робота за сюжетним малюнком « Кіт Леопольд і мишенята»

-Чи впізнали ви цих героїв?

 

Дискусійне питання

- Можна їх назвати друзями?

Так, можна                                                             Ні, не можна

              0         1        2         3         4         5

 

Діти поділяються на дві групи за власним переконанням. Кожна група отримує лист паперу, на якому вони за допомогою малюнків пояснюють свою думку.

Після завершення роботи (5хв) кожна група захищає свою точку зору.

Учитель підсумовує, акцентуючи увагу на тому, що всі думки важливі.

-Яка істория з ними трапилася?

-А чи буває така ситуація поміж людей?

- Що треба робити людям, щоб стати друзями? (помиритись)

 

Заучування мирилки

«Ти- не ворог, я- не ворог,

Нам сваритись просто сором.

Помирились, помирились,

Щоб ніколи не сварились»

-Як ви думаєте, який же перший закон дружби?

(Вміти прощати, вибачатись, миритись). На дошці з `являється малюнок – долоньки хлопчиків)

Первинне застосування набутих знань

Аудіювання тексту.

Читання вірша « Друзі»

«Пес і кіт коло ріки,

М `яч ганяють залюбки.

М `яч у воду залетить –

Діставати пес біжить.

М `яч застрягне серед віт-

Діставати лізе кіт»

- Хто є головними героями вірша?

- Який би заголовок підібрали до цього вірша?

- Чому ви їх вважаєте друзями?

- Який закон дружби показали нам пес і кіт? 

Закон взаємодопомоги (на дошці з являється піктограма – долонька).

Руханка « Дружба»

Діти стають в два кола, обличчям один до одного; посміхаються, плескають в долоньки, роблять повороти головою, змінюють пари.

Первинне застосування набутих знань

Робота за сюжетним малюнком

а )  Бесіда за сюжетним малюнком.

- Чи бачите ви справжніх друзів на малюнку? Чому ви так вирішили?

б)  Побудова діалогів.

- Про що говорили діти? ( Вони привіталися, зверталися  один  до одного, запитали про справи, щось запропонували,  вибачилися).

в) Заслуховування діалогів

д) Чи всі персонажі малюнка дотримуються законів дружби?

- Який же закон дружби ми можемо сказати? (Турбота про друга).

( Слайд8, піктограма – серце).

Формування творчих умінь і навичок

          Творча робота(дидактичний матеріал « Пухнастики»)

Розфарбуй того  «пухнастика», який схожий на справжнього друга. Поясни свій вибір.

 

C:\Users\User\Desktop\raskraski-zhivotnyh--sobaki--18.jpg

 C:\Users\User\Desktop\scary_dog.png

 

 

- На  «сходинках»  замалюйте зеленим кольором ті кружечки - піктограми законів дружби, яких ви дотримуєтесь.

Поясніть свій вибір.

C:\Users\User\Desktop\lestnicy_shema.jpg

 

 

 

-Складіть прислів я. « Серце радіє, що дружба міцніє» (слайд 10)

http://metodportal.net/node/44517

 

 

5. Математика

Організаційний момент

Пролунав і стих дзвінок

Починаємо урок

Повернулись до гостей

Привітались: «Добрий день!»

Я дарую тобі тепло!

Я дарую тобі світло!

Ми даруємо гостям добро!

Всі за парти тихо всілись

І на мене подивились.

Мотивація навчальної діяльності

Метод «Мікрофон»

Діти, а який настрій зараз у вас?

(У мене гарний настрій, бо я дуже люблю математику. У мене гарний настрій, бо в класі маю друзів.      А мені цікаво, які завдання ми будемо сьогодні виконувати?)

     У мене теж святковий настрій. А коли у людини гарний настрій, то хочеться робити щось добре на користь людям. А ваші добрі справи, то гарне навчання.

     На сьогоднішньому уроці ми з вами закріпимо тему «Додавання та віднімання у межах 10». Будемо розв’язувати задачі різних типів, повторимо геометричний матеріал.

А ви подорожувати любите?

Тож сьогодні вас запрошують Крокодил Гена та Чебурашка у чарівну подорож математичним потягом.

Ми побуваємо в гостях улюблених героїв мультфільмів. Здійснимо ми цю подорож засобами математичних обчислень. Допомагати нам буде ваша, діти, кмітливість та любов до математичної науки. У кожного з вас, пасажирів, є свій проїзний журнал (це ваші зошити), в них ми будемо записувати свої спостереження.

Починаємо працювати в проїзних журналах. Записуємо число та класна робота.

Каліграфічна хвилинка

Нам потрібно придбати квиток. Квиток коштує 9 грн. Тож за зразком прописали цифру 9.

Для того, щоб потрапити в країну казок, нам потрібно відкрити дверцята. Вони не відкриваються простим ключем, а відкриваються за допомогою правильних відповідей.

Актуалізація знань учнів

Усна лічба

Зараз виберемо машиніста і провідника потягу. Вони на дошці виконають граф – схеми:

  •                   10 – 6 + 0 + 3 + 2 – 6 – 3 + 10

Відповідь: 10

  •                   7 – 6 – 0 + 7 – 5 – 2 + 6 – 7

Відповідь: 0

Математичний диктант

  •                   Десять зменшити на дев’ять.
  •                   Вісім мінус шість.
  •                   На скільки п’ять менше восьми?
  •                   На скільки сім більше трьох?
  •                   Перший доданок два, другий три. Знайти суму.
  •                   Записати число наступне до числа п’ять.
  •                   Зменшуване 9, від’ємник 2, знайти різницю.

Перевіримо результати.

1 2 3 4 5 6 7 …

  •                   Як можна назвати цей ряд чисел? Це натуральний ряд чисел.
  •                   Доведіть свою думку. Кожне наступне число збільшується на 1. І ряд починається цифрою 1.
  •                   Чого тут не вистачає? Трьох крапок, бо натуральний ряд можна продовжувати далі.

Подарунок (буква м)

Перевіримо наших працівників потягу. Ми маємо ключі, тож можемо подорожувати.

Ось стежиночка мала

У мультфільм нас привела.

Ми зупиняємось біля будинку № 5.

Давайте пригадаємо склад числа 5. Відкриваємо віконечко. Хто ж нас зустрічає? Кіт Леопольд. 

-А яке улюблене висловлювання кота Леопольда? «Давайте жити дружно!»

Леопольд любив робити паперові човники і пускати їх в річку. Ось вони припливли до нашого класу. Вони різного кольору. Давайте їх згрупуємо.

Червоні кораблики – це рівності, сині нерівності.

2 + 6 – 2 = 6

4 = 9 – 5

10 + 0 = 10

4 – 3 + 3 < 9

7 > 5 – 2

8 – 8 < 8

Справилися ми з цим завданням. Отримуємо подарунок (буква о).

Ось нарешті і лісок.

Чийсь цікавий голосок.

На галявині в травичці

Квіточки сховали личка.

Наступний будиночок № 6. 

Склад числа 6 (Мультфільм «Трям! Здраствуйте!»)

 

 

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/11/17-837-1.jpg

Записати з коментуванням. Подарунок (буква л).

 

Ось знову з’явилася стежиночка.

Нас стежиночка нова

До струмочка привела.

Щоб місток побудувати,

Треба вміти виміряти.

 

Перед нами будинок № 7. Згадуємо склад числа 7.

 

Тут живе розумний папуга. (Мультфільм «38 папуг»)

Розв’язування задачі № 3.

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/11/17-837-2.jpg

 

 

 

 

 

 

Подарунок (буква о).

 

Рухаємось далі.

А стежиночка в’юнка

Далі, й далі нас вела.

Між травичкою травою,

Між зеленою, густою

Зараз ми біля будинку № 8.

В гостях у Вінні – Пуха.

 

Склад числа 8 (Перегляд мультфільму)

Розв’яжемо задачу усно.

Вінні – Пух  медок любив

Бочку меду він купив

Вісім кілограмів разом з бочкою було

А сама порожня бочка

Мала масу два кіло

Вінні – Пух увесь мед з’їв

І звичайно захворів.

 

  •                   Скільки кг меду з’їв Вінні – Пух?

8 – 2 = 6 (кг)

Давайте рятувати нашого ведмедика. Терміново викликаємо лікаря. (Мультфільм)

Добрий лікар Айболить

Склавши руки не сидить.

Добрий лікар Айболить

Хворих вилікує вмить.

Айболить слідкує за вашим здоров’ям. Тому пропонує трішки перепочити.

 

Фізкультхвилинка

Завдання

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/11/17-837-3.jpgЗараз він перевірить вашу увагу. Який квадрат складається з трикутника і п’ятикутника?

 

 

 

 

Подарунок (буква д)

Ось стежиночка нова до лисички привела. Вона проживає у будиночку

№ 9.  Склад числа 9. (Мультфільм)

Лисичка приготувала нам задачки, але ці задачки з хитринкою. Першу задачу розв’яжемо усною.

Бабусі 9 років, а онукові 5. На скільки років бабуся старша за онука?

Цю задачу розв’язати не можна. Це задача – несенітниця.

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/11/17-837-4.jpg

 

 

2 + 3 + 4 = 9 (с)

3 + 4 + 2 = 9 (с)

4 + 3 + 2 = 9 (с)

Відповідь: 9 сувенірів.

Подарунок (буква ц)

 

І зараз ми біля останнього будиночку під № 10. Склад числа10.

Тут зустрічають нас Кіт Матроскін і Шарик. Вони завжди сперечаються. Ось і зараз кіт Матроскін вчить Шарика мислити.

-Влітку йде сніг. – хибне

-Всі плахи літають.  – хибне

-Одеса – столиця України.  – хибне

-Дніпро – це річка.  – істинне

Завдання від кота Матроскіна. У гномів є ковпаки: синій, червоний, зелений. У Біма не зелений; У Бама не зелений і не червоний; У Бома не червоний. Який ковпак у кожного гнома? Який ковпак у кожного гнома?

 

Синій

Червоний

Зелений

Бім

      +

Бам

+

     

 

Бом

     

 +

Подарунок (буква і)

Подорож наша закінчилася і ми досягли кінцевої мети. Повторили матеріал, показали хороші знання.

Перешкоди подолали,

Всі завдання розв’язали

Ви всі добре працювали

Гарно всі відповідали

Квіточки складем ось ці

Прочитаєм – МОЛОДЦІ!

Ось так оцінили вашу роботу герої мультфільмів.

http://abetkaland.in.ua/urok-matematyky-dodavannya-ta-vidnimannya-u-mezhah-10/

6. Дизайн та технології

Аплікація з паперу. Виготовлення сюжетних казкових композицій

Привітання

Встаньте, діти, усміхніться,

І до сонця потягніться,

До сусіда поверніться,

Одне одному всміхніться.

Ви часу не гайте

І урок розпочинайте.

 

Актуалізація опорни х знань

 Сьогодні у нас урок незвичайний.

Чарівний світ казок усіх вітає,

Дарує він нам радість, сміх,

Там диво-дивнеє усіх стрічає

І нам приносить сотні втіх.

Герої там живуть веселі —

Міцна, мов камінь, дружба,

Чарівники дотепні і умілі,

А лицарі хоробрі й мужні.

Дружіть із казкою, малята,

І між собою теж дружіть,

Бо з друзями завжди цікаво

І весело у світі жить.

- Чи полюбляєте ви казки?

- Які казки вам подобаються?

- Про що ми дізнаємося у казках?

- Як казочки завжди розпочинаються і як закінчуються?

- Якою є ваша улюблена казка?

- Де ми можемо зустрітися з казками? (виставка книг)

— А ви знаєте, що казка прийшла до нас з давніх-давен? Передавалася вона з вуст у вуста, з покоління в покоління. Український народ любив казки, тому понавидумував їх дуже багато. В основу казочок покладалися легенди, перекази, притчі. У казкових героїв вони втілювали людей, висміювали або возвеличували їх учинки, риси характеру.

— Ви більше полюбляєте слухати чи читати казки?

 Оголошення теми і мети уроку

― Вранці, коли я йшла до школи мені на долоню впала  чарівна  листівка. Ось послухайте її:

«Любі першокласники!

Поспішала до вас на урок, а злий вітер –вітрисько став на заваді і розвіяв всі казки. Прошу Вас допоможіть – казки в купку всі зберіть!»

                                                                                               Королева Казкарія

- То як, допоможемо Королеві?

— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з папером, повторимо прийоми роботи з папером, ножицями, будемо вчитися працювати дружно, злагоджено, тобто парами.

Давайте пригадаємо, що таке аплікація?

― Аплікація буває предметною, сюжетною та декоративною.

Декоративна аплікація (створюється за принципом об’єднання між собою різних елементів прикраси);

Предметна (картинки, виконані в цій техніці, складаються з самостійних зображень птахів, дерев, метеликів і т. д.);

Сюжетна (зображує певну дію або подію – снігопад, сімейну прогулянку, гру собаки з м’ячиком).

 Ми створимо сюжетну аплікацію до українських народних казок. Об’єднайтеся в пари.

  У нас на парті є чарівний конвертик. Розкрийте його і подивіться, які герої та з якої казки до вас потрапили. А я вам у цьому допоможу.

Хвилинка відпочинку

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Вийшли звірі погулять!

Лапи вгору піднімають,

Ними добре всі махають.

Головою покрутили,

Ніжками потупотіли,

Навкруг себе обернулись,

Униз та вгору озирнулись.

А тепер всі тихо сіли,

Працювати захотіли.

Робота над загадками

На городі, що за черга?

Дід і баба тут стоять.

Тягнуть щось перед собою

 І не витягнуть ніяк. («Ріпка»)

 

Хто кругленький і смачненький,

Із віконця скік та скік.

Втік від баби та від діда

До лисички на язик? («Колобок»)

 

В той час з кишені під пеньок

Упала рукавичка.

По лісу в пошуках житла

Мишка пробігла,

Натрапила на рукавичку,

Як вкопана стала. («Рукавичка»)

Повторення правил роботи в парі

Демонстрація та аналіз зразка

 Інструктаж

Оберіть фон своєї аплікації. Для цього візьміть картон потрібного кольору. Спочатку блакитний — небо, зелений — трава.

Спочатку дістаньте деталі, а деякі виріжте по контуру.

Потім розташуйте деталі на картоні.

Обережно наклейте частини аплікації, користуючись клеєм та пензликом.

Правила роботи з ножицями та клеєм (на дошку)

Не тримай ножиці вістрями догори.

Не ходи з ножицями та не ріж на ходу.

Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

Під час роботи слідкуй за пальцями лівої руки.

Практична робота учнів

Учні працюють самостійно, учитель допомагає за потреби.

Виставка та оцінювання робіт

Творче завдання

Вчитель тримає торбинку, а учні дістають предмет і вгадують з якої казки (яйце, горошина, рукавичка, іграшка котика, іграшка півника тощо).

По садочку бігла мишка

І несла в торбинці книжку.

Об пеньок перечепилась, —

І торбинка загубилась.

Ту торбинку я знайшла

Вам, діти, принесла.

А у книжці є казки,

Ті, що люблять малюки.

Підсумок уроку

- А хто може нагадати, звідки взялася казка?

- Яких героїв ви найбільше любите?

- Аплікація до якої казки вам найбільше запам’яталася?

- А яким героєм казки ви б хотіли бути?

— Казка — це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні. Вивчайте казки і переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують нас і вчать, як треба жити по правді.

Казок на світі є багато І веселих, і сумних.

Тож чи можемо Прожити ми без них?

Не можемо без казки у світі ми жити,

Бо казка нас вчить, як потрібно дружити,

Як зло подолати, як хитрих провчити.

Як чуйних і добрих, й сміливих любити.

Як добре, що казка усіх нас зібрала,

Дорослих і діток разом поєднала.

Гукайте іще нас з собою в мандрівку —

Ми знову прийдемо до вас на підтримку.

http://abetkaland.in.ua/aplikatsiya-vygotovlennya-syuzhetnyh-kazkovyh-kompozytsij/

  1. Підсумок дня

Робота в альбомі вражень

Діти обирають тему і виконують малюнок у альбомі вражень.

Теми:

Сьогодні я дізнався (лася)…

Сьогодні я зрозумів (ла) …

Сьогодні я відчуваю …

Сьогодні мені цікаво…


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 грудня 2019
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку