Сюжетно- рольова гра"Абетка пішохода"

Про матеріал
Мета: Формувати навички безпечної поведінки на дорозі, вулиці; закріплювати знання з правил дорожнього руху; вчити розрізняти дорожні знаки та їх значення; розширювати знання дітей про громадський транспорт і призначення світлофора; збагачувати словниковий запас , сприяти розвитку мовлення, закріплювати знання про професії: водій, регулювальник, лікар; виховувати дисциплінованість, культуру пішохода, відповідальність за наслідки своїх дій на дорозі.
Перегляд файлу

Сюжетно -рольова гра « Абетка пішохода»

Мета: Формувати  навички безпечної поведінки на дорозі, вулиці; закріплювати  знання з правил дорожнього руху; вчити розрізняти дорожні знаки та їх значення; розширювати знання дітей  про громадський транспорт і призначення світлофора; збагачувати словниковий запас , сприяти розвитку мовлення, закріплювати знання про професії: водій, регулювальник, лікар; виховувати дисциплінованість, культуру пішохода, відповідальність за наслідки своїх дій на дорозі.
Обладнання : костюм «Регулювальник», костюм світлофор,регулювальний жезл, іграшкові рулі, переносні дорожні знаки, світлофор, 3 кошика, м'ячі, полотно «Пішохідний перехід», килимок «Місто», ляльки, іграшкові машинки, шаблони «Види транспорту», набір дорожніх знаків.

Усі мають пам'ятати,

Що на дорозі не варто жартувати.

У грі повторимо ми правила дорожні

І будемо завжди всі обережні.

 

Вчитель: Сьогодні на занятті ми з вами  пограємо в сюжетно - рольову гру «Абетка пішохода». Але спочатку давайте повторимо правила дорожнього руху.

- Коли ми виходимо на вулицю, ким ми стаємо?( Пішоходами).

-Як називається частина дороги по якій рухається пішохід?(Тротуар)

1.Знає будь - яка дитина:
Йти не можна, де машини.
Тому Коля і Тамара
Йдуть собі по тротуару.

2.Тротуари – це доріжки,

Ми по них ідемо пішки.

Всі,хто тротуаром ходить ,

Звуться просто - пішоходи.

 

Вчитель: - Де ми можемо переходити дорогу?( На пішохідному переході, по підземному переходу).

 

А я зебра не проста:
Без копит і без хвоста,
Лиш біленькі смужки маю.
Я лежу, а не гуляю.
Хочеш перейти дорогу?

–Я прийду на допомогу.  (демонструє знак «Пішохідний перехід»)

C:\Users\samsung\Desktop\znak_pesh_pereh-300x294.jpg

Там, де вулиця широка
І машини в три потоки,
Відшукає пішохід
Знак «Підземний перехід».
Вниз по сходинкам спустився,
Під землею опинився,
Коридором перейшов,
Вихід з-під землі знайшов.
Пішохід веселий, радий –
Шумна вулиця позаду.  (демонструє знак «Підземний перехід»).

C:\Users\samsung\Desktop\dorozhnye-znaki-dlia-peshehodov-3.jpg

- Погляньте  на цей знак (демонструє знак «Рух пішоходів заборонено»).

Якщо бачить пішохід

Знак в червоному кружечку,

Чоловічок не йде -

Рухатися небезпечно.

C:\Users\samsung\Desktop\znak_zap_dv_pesh-300x300.png

кого кольору цей знак і що ви бачите на ньому?

Діти: Знак червоний, чоловічок перекреслений.

- Правильно, червоний колір попереджає нас про небезпеку, а перекреслений людина говорить про те, що йти не можна. Як цей знак називається?

Діти: «Рух пішоходів заборонено» .

Рухлива гра «Спритний пішохід».

Мета: Закріплювати знання про кольоріи світлофора, їх значення, розвивати спритність, влучність.

Обладнання: 3 кошики по кольорам світлофора, м' ячі, музичний супровід.
Хід  гри : Пішоходи переходять дорогу. Перейти означає закинути м'яч в зелений кошик.
Потрапив в червоний - не перейшов, вибуваєш. Потрапив в жовтий - можеш кинути м'яч ще раз.


Вчитель: -Відгадайте загадку.

Стій! Машини рухаються!
Там, де зійшлися шляхи,
Хто допоможе вулицю людям перейти? (Світлофор)

 

  • Що позначають кольори світлофора?

(Відповіді дітей)

4.Світло червоне – це небезпека,

    Їде машина десь недалеко.

   Стій, ані руш, підожди!

    І на дорогу не йди!

 

  5.Жовтий колір – зачекай,

Зміни будуть скоро:

Загориться іншим світлом

     Око світлофора!

 

6. А зелений – можна йти,

   Бо машин немає.

   Молодець на світлофор

 – Всім допомагає!

Рухлива гра «Світлофор»

Мета : вчити співвідносити дії з кольором світлофора, розвивати увагу, швидкість реакції, кмітливість.

Обладнання: світлофор, музичний супровід.

Хід гри: вчитель розташовується в середині залу зі світлофором.  Учні вільно пересуваються по класу. Якщо на світлофорі загоряється червоний -  учні зупиняться. Якщо жовтий - починають повільно рухатися. Якщо зелений - бігають.

 

 

 Зупинятися необхідно  стрибком так, щоб не штовхнути учня попереду( «не скоїти аварії»). Учні , які зіштовхнулися - вибувають з гри.

Вчитель: Наступна загадка, давайте її відгадаємо.

Я правдиво вам скажу,

Всім це місце я вкажу.

Друзі, слово честі,-

Де схрестилися дороги,

Рух порядок має строгий -

Там і ….. (Перехрестя).

 

  • Перехрестя бувають регульовані і нерегульовані. На регульованих перехрестях стоять світлофори. На нерегульованих  перехрестях учасники  руху керуються дорожніми знаками.

                                        Рухлива  гра «Перехрестя»
Мета: Закріплювати правила дорожнього руху, знання дорожніх знаків, розвивати  увагу, швидкість 

Обладнання: форма світлофора, свисток, картки з транспортом, музичний супровід.
Хід гри : ведучий - світлофор стоїть в центрі перехрестя. Інші діляться на 2 групи: автомобілі і пішоходи. Свисток світлофора: перехрестя оживає (йдуть пішоходи, рухається транспорт). Регулювальник свистить і називає ім'я порушника. Порушники вибивають з гри. Перемагають ті, хто вміє ходити по вулиці.

Вчитель: Добрий друг наш — знак дорожній
                 Ставиться не так собі,
                 Як подружиться з ним кожен,
                 Допоможе він тобі.
                 Щоб не трапилося всяке,
                 Шанувати треба знаки.

  • Давайте пригадаємо, які ще дорожні знаки ви знаєте. ( (Вчитель показує знак, діти відгадують і розказують вірші).

Знак « В'їзд заборонений»

C:\Users\samsung\Desktop\1136_1.jpg

Знак водіїв лякає,

 В'їзд машин забороняє!

Не намагайтеся зопалу

Їхати повз цегли!

 

 

 

Знак «Поступися дорогу»

C:\Users\samsung\Desktop\2-4.jpg

Якщо бачиш цей знак,

Знай, що він не просто так.

Щоб  не було проблем,

Поступися дорогу всім!

 

 

Знак «рух заборонено»

C:\Users\samsung\Desktop\post-20682-0-93870500-1399364351.png

Цей знак не дуже строгий,

Коли стоїть він на дорозі.

Він скаже нам: «Друзі,

Їздити тут зовсім не можна!»

 

Знак « Діти»

C:\Users\samsung\Desktop\dorozhnyj-znak-deti_19.jpg

Цей дорожній знак

Знають всі на світі.

Він кличе, він просить:

«Обережно - діти!»

 

Знак «Лікарня»

C:\Users\samsung\Desktop\med.jpg

Якщо вам потрібно лікуватись,

Знак підкаже, де лікарня.

Сто серйозних лікарів,

Там вам скажуть: «Будь здоров».

 

Знак «Місце зупинки»

 

C:\Users\samsung\Desktop\avt.jpg

 

У цьому місці пішохід

Терпляче транспорту чекає.

Він хоче стати пасажиром,

Бо втомився крокувати.

 

Вчитель: - Давайте, одразу, пригадаємо правила поведінки на зупинці.

(Відповіді дітей)

 

1.На зупинці не можна бігати, штовхати людей, кричати.

2. Не можна вибігати на проїжджу частину.

3. Не смітити.

 

- Молодці, а як правильно обходити транспорт?

(Відповіді дітей)

 

Вчитель: І тролейбус, і автобус
                 Ззаду лиш обходить пробуй,
                 А спереду – лише трамвай!
                Як табличку пам’ятай!

 

Знак «Пункт харчування»

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQiR2t1V8ahG8ua39iIeJwt4wr-x5Mqv4xstlEKlO4ym0Rzj9sN&s

 

Якщо вам потрібна їжа,

То завітайте сюди.

Гей, шофер,увага!

Скоро пункт харчування!

 

Дидактична гра «Постав дорожній знак»

Мета: Закріплення знання деяких дорожніх знаків, розвивати швидкість реакції.

Обладнання: килимок «Місто», дорожні знаки, музичний супровід.
Хід  гри : Дітям пропонується на ігровому полі з зображенням доріг, пішохідних переходів, залізничного переїзду, адміністративних і житлових будівель, автостоянки, перехресть правильно розставити дорожні знаки. Наприклад: у школи - знак "Обережно, діти!", у кафе - "Пункт харчування".
Виграє той, хто швидше і правильніше розставить усі знаки.

 

Рухлива гра  «Водії на старт»

Мета: Закріплювати правила дорожнього руху, знання дорожніх знаків, розвивати увагу, швидкість реакції.

Обладнання: костюм регулювальника, іграшкові рулі, дорожні знаки, картки «Транспорт», музичний супровід.
Хід   гри: На  підлозі будується вулиця. На ній дорожні знаки. Треба проїхати по вулиці, не порушуючи дорожніх знаків. Зустрівши на шляху знак, діти називають його і пояснюють значення. Регулювальник стежить за правильністю проходу траси.

 

Вчитель: Ми сьогодні добре провели час,  згадали правила дорожнього руху, вивчили нові дорожні знаки , повторили правила поведінки на дорозі, на зупинці. А давайте перевіримо, що ви запам'ятали.

                  

                                  Дидактична гра «Слухай - запам'ятовуй»

Мета: Закріпити знання правил дорожнього руху, дорожніх знаків.

Обладнання: жезл.
Хід  гри: У вчителя жезл для регулювання дорожнього руху. Вчитель дає жезл одному з дітей. У відповідь дитина називає будь- яке правило поведінки на дорозі (н-р: «не Можна переходити дорогу на червоне світло».) Жезл переходить до іншого. Не  можна повторюватися. Можна називати дорожні знаки.

 

Вчитель: Молодці, ви чудово попрацювали, були активні, кмітливі та уважні, тому ви нагорождуєтеся медалями «Знавці «Абетки пішоходів» і на згадку отримуєте пам'ятки пішоходів.

 

 

C:\Users\samsung\Desktop\VipTalisman2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\samsung\Desktop\images.jpg

 

 

 

Сюжетно - рольова гра

« Абетка пішохода»

 

                                                                                    

                                                                                    Підготувала:

                                                                                                            Вихователь ГПД

                                                                                ЗОШ №18

                                                                                           м. Краматорськ

                                                                                              Селіверстова В.В.

                                              

2019

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Манюгина Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 листопада 2019
Переглядів
13035
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку