Використання обчислень за даними електронної таблиці. Використанн вбудованих функцій.

Про матеріал

Розробка уроку: "Використання обчислень за даними електронної таблиці. Використанн вбудованих функцій"

Використання наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність».

Перегляд файлу

7 клас Табличний Процесор

 

Тема уроку: Використання обчислень за даними електронної таблиці. Використанн вбудованих функцій .

Мета:

  • формувати в учнів практичні навички обробки табличної інформації за допомогою формул, використовувати в формулах різні типи даних, сформувати вміння діагностувати та виправляти помилки в формулах, знати правила запису  та копіювання формул в інші клітинки, розвивати логічне мислення учнів;
  • розвивати в учнів пізнавальні здібності до роботи з електронними таблицями, формувати навички розв’язування задач;
  • виховувати інформаційну культуру під час введення і редагування табличних даних, упевненість в оволодінні новою темою; формувати акуратність і увагу під час введення складних формул.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Вид уроку: комбінований урок.

Обладнання: проектор, комп’ютери, роздатковий матеріал,

 

Хід уроку:

I. Організаційна частина

(організація роботи групи: привітання, перевірка присутніх, підготовка робочих місць до роботи.)

ІІ. Актуалізація опорних знань

Форма роботи: незакінчене речення

 

 

  • Перетин рядка і стовпця називається … (коміркою)
  • Сукупність стовпців та рядків є … (структурою ЕТ)
  • Умістом комірки може бути .… (текст, числове значення, формула)
  • Електронні таблиці використовують для …(табличних розрахунків)
  • Ім’я комірки складається з … (імені стовпця і номера рядка, наприклад, А1, В25)

Проблемні ситуації

Ситуація 1. Після введення числа 2,5 на екрані з'явилося «2 травня». Що робити, і чому так сталося?

Ситуація 2. При введенні десяткових дробів, числа чомусь округлюються..

 Ситуація 3. Після введення даних числа десь зникли і замість них висвітлився набір решіток. Що робити?

Ситуація 4 Після введення даних в другу колонку, частина слів, прописаних в першій колонці стала закритою другою колонкою. Що робити?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Згадайте найперше призначення комп’ютера, яке походить від англійського слова – обчислювач. Необхідність обробки числових даних і дотепер не втратила своєї актуальності. Більшість числових даних, що підлягають обробці в різноманітних сферах людської діяльності, можуть бути подані у вигляді таблиць, до того ж, у вигляді таблиць можна подати текстові дані (імена, предмет, оцінка тощо). У вашій майбутній професії теж широко використовують як комп’ютер, так і програму електронні таблиці Ms Excel: ведення табелю обліку робочих днів працівників, нарахування заробітної плати, преміальних, лікарняних та соціальної пільги.

Отже, тема нашого уроку «Використання обчислень за даними електронної таблиці Ms Excel». Сьогодні на уроці ми навчимось виконувати обчислення в електронних таблицях, вивчимо правила запису формул, синтаксис формул.

ІV. Викладання нового матеріалу з елементами демонстрації

Формула - це вираз, який задає операції над даними в клітинках  електронної таблиці та порядок їх виконання.                                                                                            Починається формула зі знака = і може містити числа, тексти, посилання на клітинки і діапазони клітинок, знаки математичних дій (оператори), дужки та імена функцій.                                                                                                                                                                        Формули в Excel – це вирази, що описують обчислення в комірках, відображається тільки в рядку формул.                                                                                                     Якщо у формулах використовуються посилання на клітинки, то під час змінення  даних у цих клітинках відбувається автоматичне переобчислення значень за всіма формулами, які містять такі посилання.

Формули вписуються в рядок формул і можуть містити такі компоненти:

 

  • Символ «=», яким починається запис формули (цей символ вводиться до комірки із клавіатури або викликається клацанням по кнопці «=» у рядку формул).
  • Оператори, тобто інструкції для виконання дій (наприклад, +, -, *, /, %,^, <, >,<= ).
  • Числа або текстові значення (наприклад, 0, 12 або Прибуток).
  • Функції з набору вбудованих функцій Excel (наприклад, СУММ або COS).
  • Посилання на комірки і діапазони – ці компоненти присутні, якщо у формулу потрібно підставити значення, що міститься в інших комірках (наприклад, А1, С3:С15).

Форма роботи: практичний показ (викладач демонструє введення формул в електронну таблицю).

Приклад:

= С1*В1

= СУММ (А3:А12)

= 0,35*D7+1,4*F7

 Правила запису формул.

  1. Формула завжди починається із знака «=».
  2. У записі формули немає пробілів.
  3. Послідовність операцій у формулі така сама, як і в математичних обчисленнях: спочатку Excel виконує піднесення до степеня, далі множення та ділення, потім – додавання та віднімання (з урахуванням дужок).
  4. Десяткові дроби записуються з комою (3,5; 0,75).

Порада: В Excel користуйтеся додатковою цифровою клавіатурою – вона містить всі знаки арифметичних операцій, окрім дужок і знака «=». Вмикається кнопкою NumLock.

Якщо формула не може бути обчислена, Ms Excel виводить повідомлення.

Реакцією на неправильне введення формул є повідомлення Excel про помилки, тобто значення в комірках, що починаються зі знака # (октоторп). Наведемо список можливих значень помилок.

  • ##### - ширина комірки недостатня для розміщення у ній числа, дати або часу. Змініть ширину комірки або змініть формат числа.
  • #ИМЯ? – неможливість розпізнати ім’я, що використовується. Ця помилка виникає, коли неправильно зазначене ім’я об’єкта або є посилання на видалене ім’я, коли неправильно записана функція, коли при запису адрес замість латини використана кирилиця тощо.
  • #ЗНАЧ! – спроба некоректного використання функції. Поширеною помилкою є невідповідність даних встановленому формату, наприклад, замість числа або дати в аргументі стоїть текст.
  • #ЧИСЛО! – з’являється при неправильному запису або використанні чисел. Можливо, у функції з числовим аргументом використовується аргумент нечислового формату або до комірки введена формула, що повертає занадто велике значення по модулю (понад 1037).
  • #ССЫЛКА! – означає неправильне вживання посилань, які є у формулі. Можливо, формула містить посилання на комірку, що уже видалена або посилання на комірку, до якої скопійовано вміст інших комірок.
  • #ДЕЛ/0! – спроба ділення на нуль. Така ситуація найчастіше виникає при використанні як дільника посилання на порожню комірку або комірку, яка містить нульове значення.
  • #ПУСТО! – значення помилки, що з’являється при заданні в посиланні порожньої множини комірок. Можливо, що ви помилилися у визначенні перетину двох діапазонів. Наприклад, поставили у вираз типу (А3:А6 С4:F7) замість коми пробіл.
  • #Н/Д – скорочення від терміна «невизначені дані». Це значення помилки звичайно спеціально вводять до комірок, щоб запобігти обчисленням у них (наприклад, при відсутності даних). Коли необхідні дані з’являються, їх просто вводять у формулу.

Працюємо за компютером:

Інструктаж з техніки безпеки.

Обираємо вигідний варіант банківського вкладу.

На день народження рідні подарували вам 2000 грн.

Але цієї суми вам не достатньо, для здійснення вашої мрії - купити планшет(2650грн.). Від батьків ви отримуєте кишенькові  50 грн. на тиждень. Причому консульнант в магазині вас попередив, що ця модель планшета завезена за старим курсом і після нового (через 6міс.) магазин буде переглядати ціни в

бікпідняття. Вам порадили покласти грощі на депозит. Є три банки – який оберете? Обґрунтуйте, розрахуйте, зробіть висновок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат.

 

VІ. Підведення підсумків уроку.

Наголошення на типові помилки які допускалися при виконанні практичної роботи. Оцінка роботи учнів, а також учнів, які активно працювали на уроці.

VІI. Домашнє завдання

 

docx
Додано
14 лютого 2020
Переглядів
1207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку