Тема. Таблиці додавання і віднімання числа 7 з переходом через десяток. Розв’язування задач з поняттям «стільки ж». Складання задач за малюнками та короткими записами.
Мета. ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 7 з переходом через десяток; розвивати вміння складати й розв'язувати задачі за схематичним записом їх умови, знаходити невідомий доданок; формувати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.
Обладнання. Інтерактивна дошка, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
1.Привітання з учнями та створення сприятливого психологічного комфорту.
Вчитель. Готуючись до уроку, я приготувала незвичні подарунки. Ви не зможете забрати їх додому, комусь подарувати, але на душі у вас стане тепліше. Приготуйте праву долоньку для подарунків .
Я дарую вам щиру посмішку, любов, доброту, здоров’я, мир і добро. Затисніть подаруночки у правій долоньці. А тепер приготуйте ліву. У цю долоньку я вам поставлю увагу, кмітливість, старанність, акуратність – усе те, що вам необхідне на уроці. А для того, щоб у наших гостей теж був хороший настрій - привітайтесь і поділіться своїм подарунком з правої долоньки.(«повітряний поцілунок»).
Сьогодні у нас випала незвичайна нагода відвідати «Математичне кафе». Тільки у цьому кафе ми матимемо змогу скуштувати апетитні задачі, відчути неповторний смак виразів, геометричного матеріалу. Надіюся, що у вас уже розгорівся апетит до знань? Тому розпочинаймо.
Але спершу приготуймо стіл до вживання страв.
Слайд 1
- Гарного вам апетиту до навчання і успіхів у вивченні математики!
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
-На ваших столах лежать серветки. Погляньте з іншого боку і звірте правильність виконання вами домашнього завдання.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні у нашому кафе вечірка присвячена додаванню і відніманню числа 7 з переходом через десяток.
Слайд 2
План уроку
- Кожен заклад харчування має меню. Є воно і у нас.
- Отже, меню нашого уроку. (зачитати)
Слайд 3
Асорті класичне |
………………….. |
Усний рахунок |
|
Напій «Магічний» |
…………………. |
Каліграфічна хвилинка |
|
Голубці з ребусами |
………………….. |
Логічні завдання |
|
Фірмова страва |
…………………. |
Додавання і віднімання числа 7 з переходом через десяток |
|
Грибна юшка |
…………………. |
Розв'язування задачі |
|
Заборонений фрукт |
………………….. |
Вимірювання довжини ламаної лінії
|
|
Десерт |
………………….. |
Вирази з дужками |
|
ІV. Контроль , корекція знань , закріплення знань.
1. Усний рахунок
- Отож, розпочнемо наш урок з усного рахунку. Якщо ви обчислите вирази, то дізнаєтесь режим роботи нашого кафе.
Слайд 4
-Перевіримо.
Слайд 5
- Отже, кафе працює з 9 години 55 хв, до 10 год 35 хв.
-А зараз будьте уважні. Математичний диктант. Записуємо тільки результати обчислення
- Знайдіть суму чисел 9 і 10 . (9+10) 19
- Знайдіть суму чисел, 50 і 40. (50+40) 90
-Зменшуване – 72, від'ємник –1. Знайдіть різницю. (72-1) 71
- Запишіть число у якому 7 десятків і 8 одиниць 78.
-Перевіримо
Слайд 6
- А зараз скуштуйте магічного напою і напишіть каліграфічно число 7.
Слайд 7
3.Логічні вправи
Голубці з РЕБУСАМИ
А після магічного напою, можна почастуватися смачними голубцями. Їх шеф-повар приготував не з рису і не з грибів чи м'яса, а зі свіженьких ребусів.
Розгадайте їх і запишіть слова у зошит .
Слайд 8
Повторення вивченого
1+7=8 2+7=9 3+7=10
8-7=1 9-7=2 10-7=3
ФІРМОВА СТРАВА З ПЕВНИХ ІНГРЕДІЄНТІВ
4+7=11 5+7=12 6+7=13 7+7=14 8+7=15 9+7=16
— За записами поясніть додавання і віднімання чисел з переходом через розряд.
— Перевір результати обчислень за таблицями.
— Прочитайте таблицю додавання (віднімання) числа 7, починаючи від найбільшого результату.
— Прочитайте тільки результати таблиці.
— Прочитайте результати від найбільшого числа до найменшого.
— Затуліть лінійкою відповіді таблиці та розкажіть по пам’яті.
Кожне отримане число відповідає якомусь інгредієнту, тому в дужках вкажіть його назву. (числа та інгредієнти на слайді) (Учні зачитують вирази)
Слайд 9
Слайд 10
Слайд 11
Слайд 12
Так, я думаю, що потрібно зробити перерву. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Зустріч з ревізором
Усні обчислення виразів
3+7=11 (ні ) 4+7=12 (ні 11) 20+20=50 (ні 40)
7+8=15 (так) 5+4=9 (так) 5+15=20 (так) 1+19=20 (так)
V. Підсумок уроку.
Шановні відвідувачі кафе. Прийшов час зачиняти наш заклад. Скажіть, яка страва вам смакувала найбільше? Чи хотіли б ви ще сюди завітати?