Таємниці енергоефективного будинку.. Тема 14. Як створюється та куди дівається сміття знає Домовичок.

Про матеріал
Таємниці енергоефективного будинку. Тема 14. Як створюється та куди дівається сміття знає Домовичок. Мета:  сформувати уявлен­ня про тверді побутові відходи, проблеми їх утилізації, вплив сміт­тя на здоров'я планети і людини; розширити знання учнів про шля­хи розв'язання проблеми побуто­вих відходів;  розвивати вміння здійснювати пошук інформації у різноманітних джерелах та само­стійно приймати рішення; виховувати у дітей дбайливе ставлення до довкілля, свого здоров'я і здоров'я планети.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

4-А клас НУШУкраїна – це Ми ! Вельможко Людмила Петрівна Вчитель початкових класів , асистент учителя, Дніпровська гімназія № 132 ДМР

Номер слайду 2

Презентація до уроку Тема 14. Як створюється та куди дівається сміття знає Домовичок ( ст. 58 – 62 ) Обрана тема з курсу «Мій енергоефективний будинок» за підручником К. Р. Сафіуліна «Таємниці енергоефективного будинку» (Посібник для учнів 4-го клас )

Номер слайду 3

Мета:  сформувати уявлен­ня про тверді побутові відходи,  проблеми їх утилізації, вплив сміт­тя на здоров'я планети і людини, вторинну переробку сміття, її еко­номічне значення; поглибити й розширити знання учнів про шля­хи розв'язання проблеми побуто­вих відходів; розви­вати комунікативну компетент­ність та навички здорового спосо­бу життя; виховувати у дітей дбайливе ставлення до довкілля, свого здоров’я і здоров’я планети.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Наш настрій

Номер слайду 6

Девіз уроку: «Ми всі – одна сім’я, єдина ми родина. Мільйони різних «я», а разом – Україна».

Номер слайду 7

Щоранку о 9 годині на всій території України загальнонаціональна хвилина мовчання для вшанування пам’яті усіх українців, які загинули у нашій вітчизняній війні.

Номер слайду 8

Щоб урок нам розпочатитреба разом промовляти:«Впевнений, кмітливий я. Хочу отримати знання». Девіз :

Номер слайду 9

Прив. До нас завітали гості. Хто ВОНИ?

Номер слайду 10

Привітання

Номер слайду 11

ЩОДЕННІ НОВИНИ Тема 14 . Як створюється та куди дівається сміття ( ст. 58 - 62 )

Номер слайду 12

Що кожен ізвас очікує від сьогоднішнього уроку ? Вправа «Очікування»ppt_x

Номер слайду 13

Для успішного навчання потрібні: Працелюбність. Уважність. Спритність. Допитливість. Кмітливість. Старанність. Спостережливість. Наполегливість. Уважність

Номер слайду 14

– Добрий день, Домовичку. Ти обіцяв нам розповісти про сміття. Нам дуже цікаво, куди воно дівається, адже його, напевно, багато. У нас за два дні набирається повне відро.

Номер слайду 15

Обмін інформацією

Номер слайду 16

– Дуже добре, Катрусю, що ти згадала про сміттєве відро. Пропоную вам іншими очима подивитися на його вміст. Замисліться, як наповнюється це відро. І зробіть реальні кроки для зменшення обсягу того, що ми називаємо сміттям. У законодавстві замість слова сміття (мотлох, непотріб) введено поняття «відходи». У нашій країні прийнятий і діє ЗУ «Про відходи», – зазначив Домовичок.

Номер слайду 17

– Усі відходи можна розділити на дві великі групи: відходи виробництва і побутові. Але вас, напевно, більше цікавлять побутові відходи? Як вони утворюються і яка їхня подальша доля?

Номер слайду 18

Статистика каже, що звичайна сім’я викидає щоденно в середньому 5 кг сміття. Звичайне сміття оточує нас скрізь: воно під ногами, в лісі, в кущах, в річках, морях, під вікнами будинків. В смітті граються наші діти. Воно стало атрибутом нашого життя. Екологи називають проблему засміченості екологічною катастрофою. Скоро сміття поглине нас, нашу цивілізацію.

Номер слайду 19

Сміття нікуди не зникає. Воно просто забруднює грунт, воду, повітря, що в результаті впливає на Природу і здоров’я людини. Об’єм побутових відходів постійно збільшується. В той же час у Природи немає відходів. Відходи – це винахід людини.

Номер слайду 20

 В Україні з першого січня 2018 року вступив в дію Закон про сортування сміття.

Номер слайду 21

Мозковий штурм «Сміття і відходи»

Номер слайду 22

Словничок. Побутові відходи – ті, які утворені людиною в житлових та громадських будівлях і невикористовуються за місцем їхнього виробництва. Рідкі відходи – побутові відходи, що утворюються в будинку за відсутності централізованого водопостачання та каналізації. Вони зберігаються у вигрібних ямах. Тверді побутові відходи (ТПВ) – залишки матеріалів, виробів, продукції тощо, які викидаються людиною. Тенденція – напрям розвитку чого-небудь.

Номер слайду 23

Сміття - це те, що не потрібне людині. Сміття – це тверді побутові відходи.

Номер слайду 24

 Вправа «Мікрофон». « Що я буду робити, щоб світ навколо став чистішим ?

Номер слайду 25

Гра « Дослідники» «Пошук Інформації»

Номер слайду 26

  «Пошук Інформації» Вправа « Дослідники » Сортоване сміття можна переробити — воно автоматично перестає бути сміттям, а натомість стає корисною сировиною.

Номер слайду 27

Перегляд відеоролику  « Сортування сміття »

Номер слайду 28

В Україні річний обсяг відходів на людину становить більше ніж 10 тонн. Одна людина утворює приблизно400 кг відходів на рік.

Номер слайду 29

Робота із посібником с. 68

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Допоможіть Катрусі та Тарасику відповісти на запитання Домовичка:1. Які бувають відходи?2. Скільки років розкладається поліетиленовий кульок?3. Який із варіантів поводження із твердими побутовими відходами є найбільш екологічним?

Номер слайду 32

4. Чим займається виконавець послуги з вивезення побутових відходів?5. Хто має платити за послугу з вивезення побутових відходів?

Номер слайду 33

Робота математиків – екологів. 1. Одна пальчикова батарейка забруднює 20м² ґрунту. Яку площу ґрунту забруднюють 8 таких батарейок?    

Номер слайду 34

Учням було задано на домашнє завдання записати  10-15 взірців сміття, яке вони викинули за минулий тиждень.

Номер слайду 35

Задача 1 Пластикова пляшка гниє у ґрунті 180 років, поліетиленовий пакет – на 20 років довше, а папір – у 100 разів швидше, ніж поліетилен. За скільки років згниє папір у ґрунті? Розв’язання 1) 180 + 20 = 200 (р) – гниє поліетиленовий пакет; 2) 200 : 100= 2(р) Відповідь: за 2 роки згниє папір у ґрунті. Відповідь:

Номер слайду 36

Із пластикових пляшок спочатку роблять спеціальні гранули, а вже з них можуть виготовляти безліч всього іншого — від таких самих пляшок та іншої тари до тканин, одягу й іграшок.

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Задача 2 20 кг макулатури зберігають від зрубування 1 дерево. Скільки дерев збереже 1 тонна макулатури? Розв’язання 1000 : 20 = 50 (д) Відповідь: 50 дерев збереже 1 тонна макула-тури.

Номер слайду 39

Задача 3 Відомо, що з 20  кг макулатури можна виробити стільки паперу, скільки його виробляють з одного дерева. Скільки дерев зберегли учні двох класів, якщо один клас зібрав 300 кг макулатури, а другий – 360 кг? Розв’язання300 + 360 = 660 (кг)660 : 20 = 33 (д)Відповідь: 33 дерева зберегли учні.

Номер слайду 40

З макулатури виготовляють туалетний, газетний та звичайний папір, а ще технічний і покрівельний картон. Також сучасні технології дають змогу перетворювати макулатуру на тканину. 

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Касові чеки - це термопапір, категорично не годиться в макулатуру, а ще він небезпечний. 

Номер слайду 43

Скло  миють, подрібнюють разом з іншими піском та вапном і плавлять у печі, а тоді розливають у форми. Так отримують нові пляшки, слоїки й інші скляні предмети.  Крім того, отриману сировину можуть використо-вувати на виробництві абразивів, керамічних виробів, ізоляції, плитки та цегли.

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Із використаних  батарейок  дістають цінні матеріали — цинк, марганець, вуглецеві спо-луки, нікель. Заводи зацікавлені у їхній пере-робці, бо це в рази дешевше, аніж виготовляти нову батарейку.

Номер слайду 46

Номер слайду 47

Номер слайду 48

«Чи легко сортувати відходи?» (Клас об’єднується у три групи)

Номер слайду 49

Номер слайду 50

Номер слайду 51

Номер слайду 52

Номер слайду 53

Номер слайду 54

Номер слайду 55

Номер слайду 56

Номер слайду 57

Номер слайду 58

Номер слайду 59

Номер слайду 60

Номер слайду 61

Номер слайду 62

ІV. Закріплення вивченого матеріалу Вправа «Мікрофон»- Від кого залежить чистота нашої планети ?- Запропонуйте ідеї, як можна повторно використовувати вироби зі скла ; пластикові речі. - Як зберегти природу нашої планети ?- Які головні слова екологічної культури кожного?

Номер слайду 63

Записуйте самі і попросіть членів родини записувати на аркуші паперу, що викидається у сміттєве відро за день. Проведіть дослідження у вихідний день.

Номер слайду 64

Проаналізуйте записи. Що можна було б не викидати, - чи здати у пункти приймання? Дізнайтеся, скільки ваша родина сплачує за послугу з поводження з побутовими відхо-дами за місяць? А за рік?

Номер слайду 65

Який внесок ми з вами можемо внести в охорону природи? Бережіть свою планету! Хвороба планети загрожує й життю самої людини! - Що нового для себе ви довідалися на уроці?

Номер слайду 66

Розробка уроку 4 клас. Тема 14. Як створюється та куди дівається сміття знає Домовичок. Таємниці енергоефективного будинку. Таємниці енергоефективного будинку: посібник для 4 кл. закл. заг. середн.освіти / К. Р. Сафіуліна. — Київ:

Номер слайду 67

Мета:  сформувати уявлен­ня про тверді побутові відходи, проблеми їх утилізації, вплив сміт­тя на здоров'я планети і людини; розширити знання учнів про шля­хи розв'язання проблеми побуто­вих відходів;  розвивати вміння здійснювати пошук інформації у різноманітних джерелах та само­стійно приймати рішення; виховувати у дітей дбайливе ставлення до довкілля, свого здоров'я і здоров'я планети.

pptx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
3 серпня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку