Урок подорож в 4 класі "Як заощадити електроенергію"

Про матеріал
Конспект уроку-подорожі з курсу "Я досліджую світ" у 4 класі з теми "Як заощадити електроенергію". Матеріал можна використовувати як для очного, так і для дистанційного навчання. Є можливість редагування презентацій та конспекту.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку з предмету

«Я досліджую світ»

в 4 класі

З теми «Як заощадити електроенергію»

 

 

 

 

 

Розробила

Вчитель початкових класів

ОЗОШ І-ІІІ ст. № 15

Дарчук Валентина Павлівна

Спеціаліст

 

 

 

Одеса, 2021

 

Конспект уроку з предмету «Я досліджую світ» в 4 класі

Тема: Як заощадити електроенергію

Мета:

Формування предметних компетентностей:  продовжувати вчити аналізувати та оцінювати свій внесок у збереження довкілля; ситуації повсякденного життя, пов’язані з використанням води, електроенергії, тепла; пояснювати, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі; дотримуватися основних правил безпечного користування електроенергією, побутовими приладами (праска, електрична чи газова плита, та ін); здійснювати пошук інформації про розвиток техніки і технологій, обговорювати безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; пояснювати сезонні зміни у природі; значення прогнозу погоди для людей і розповідати про його використання у власному житті; спостерігати і фіксувати зміни елементів погоди (температуру повітря, вітру, хмарності, опадів).

Формування ключових компетентностей:

вміння вчитися: опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; працювати самостійно і в групі;

громадянської: уміння співпрацювати з іншими особами для досягнення спільної мети;

загальнокультурної: уміння висловлювати свої думки; 

соціальної: ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення.

Урок засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Урок - подорож

Обладнання: ТЗН, презентація, підручник, робочий зошит, ЛЕГО, ілюстрації, картки зі схемою,  кубик Блума, ілюстрації – зупинки,

Хід уроку

І. Організація класу.

1) Привітання

Пролунав у нас дзвінок!

Кличе в подорож урок.

Вушка, прислухайтесь!

Очка, придивляйтесь!

Носику, глибше дихай!

Ротику, посміхнись!

Спинки, розправляйтесь!

Ручки, підіймайтесь,

Нумо до роботи

Дружно всі взялись!

- Чи любите ви подорожі? Ми з вами сьогодні подорожуватимемо цікавою країною. Якою саме – дізнаєтеся трошки пізніше. Для початку нам потрібно зібратися у подорож. Тож розпочнемо з першої зупинки - ранкового кола.

2) Ранкове коло

Зупинка 1. Уважники

- Розкажіть про свої ранкові враження, продовжуючи речення.

  •      Вранці мене здивувало…
  •      Сьогодні я помітив/помітила…
  •      Я звернув/звернула увагу на..
  •      Мене засмутило…

3) Спостереження за погодою.

Зупинка 2. Спостерігачі

  •          Яка зараз пора року?
  •          Який місяць?
  •          Яке сьогодні число?
  •          Сьогодні вівторок – другий день тижня, 2 листопада 2021 року,
  •          Яким було вранці небо, коли ви йшли до школи?
  •          Що стосовно опадів?
  •          Кому відома температура повітря?

4) Емоційне налаштування. Вправа «Палітра мого настрою» з використанням цеглинок ЛЕГО

Зупинка 3. Веселики

- Покажіть будь- ласка колір свого настрою відповідною цеглинкою ЛЕГО.

- Цеглинок якого кольору найбільше?

- З цим асоціюється у вас жовтий (червоний, оранжевий) колір? Так, це колір сонечка, тепла.

- Зверніть увагу, які зупинки ми з вами вже відвідали? Тож якими нам потрібно бути на уроці? (Уважними, веселими, спостережливими)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.     Фронтальне опитування

Зупинка 4. Ворота невідомої країни

  •          Ось ми й підійшли до воріт незнайомої країни. Давайте нарешті дізнаємось її назву.
  •          Коли надворі холодно, кожен з нас прагне грітися вдома. Пригадайте, звідки береться тепло в будинках?
  •          Що використовується для опалення, підігріву води, освітлення приміщень, роботи електроприладів?
  •          З чого виробляють теплову енергію для опалення? (Спалюють нафту, газ, вугілля або виробляють електроенергію на гідроелектростанціях тощо. По лініях електропередачі енергія надходить до нас.)
  •          Що таке енергія? (Це здатність будь-якого тіла діяти)
  •          До яких джерел енергії належать вітер, Сонце, рухома вода? (Поновна енергія)
  •          А природний газ, кам’яне вугілля, нафта? (Це непоновні джерела. Процес утворення цих корисних копалин дуже тривалий. І колись вони можуть закінчитися)
  •          Чи має наша держава великі запаси цих корисних копалин? (Ні, Україна купує природний газ за кордоном, а через війну на сході більшість запасів вугілля стали важкодоступними. Взагалі всі країни світу економлять корисні копалини, адже їх не так багато)
  •          Яке значення має електроенергія в повсякденному житті?
  •          Чи  можна користуватися електроприладами, якщо ви відчули запах газу? Чому?
  1.     Про що йдеться?
  •          Не річка, а біжить?
  •          Може бути й природнім явищем, а може і вироблятися.
  •          Є продуктом перетворення енергії.
  •          Де немає – світло не палає.
  •          ЕЛЕКТРИКА.
  •          Отже, ми поринаємо у цікаву країну – країну Електрика.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

Щороку на планеті Земля зменшуються запаси корисних копалин. Тому треба не збільшувати виробництво енергії, а економно її використовувати, а також шукати інші джерела енергії. На уроці продовжимо з’ясовувати, що ми можемо зробити, щоб зменшити витрати палива та економно використовувати енергію.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1.     Бесіда з показом ілюстрацій

Зупинка 5. Казковий будиночок

  •          Ой, що це там світиться? Та це ж казковий будиночок, а чому ж світло з вікон світить?

У кожному будинку, квартирі люди використовують побутову електричну техніку: телевізор, праску, пральну машину, комп’ютер, мультиварку тощо. З кожним роком кількість таких приладів зростає.

  •          Пригадайте, які нові електричні прилади з’явились у вашому домі за останні кілька років.
  •          Пригадайте, що належить до природнього освітлення.
  1.     Робота за підручником (С. 95)

Для роботи приладів потрібно багато електроенергії. Найбільше її витрачається на штучне освітлення приміщень. Щоб заощадити електроенергію, потрібно збільшити надходження природного світла. Цьому сприяють світлі кольори стін і стелі.

Надходженню природного світла в будинок може заважати пил на вікнах. Запорошені вікна затримують третю частину сонячного світла. Тому віконне скло має бути чистим. Безладні посадки дерев перед вікном також ускладнюють проникнення у квартири природного денного світла. Зелені насадження час від часу потрібно розчищати. Значно скоротити споживання електроенергії можна, якщо щоразу, виходячи з кімнати, вимикати світло. При цьому ви заощаджуєте ще й гроші.

  1.     Робота за ілюстраціями
  •          Чим відрізняються ці лампи?
  •          Подивіться, які електролампи використовують у вас вдома.
  1.     Робота над пам’яткою с. 95

- Прочитайте пам’ятку.

Енергоощадна лампа, або енергоефективна лампа – електрична лампа, що споживає електроенергії менше за звичайні лампи, а отже, сприяє заощадженню електроенергії.

- Що таке енергоощадна лампа?

  1.     Продовження роботи за підручником (с.96)

- Холодильник працює цілодобово, тому витрачає електроенергії більше, ніж інші електроприлади. Щоб заощадити електроенергію, не тримай дверцята холодильника відчиненими довго. Не кладіть у нього гарячі продукти. У жодному разі не можна ставити холодильник біля батареї, плити та інших нагрівальних приладів. Це може призвести до перевитрат електроенергії.

  1.     Фізкультхвилинка
  2.     Робота за пам’яткою с. 96

- Прочитайте пам’ятку.

Що холодніше місце, де стоїть холодильник, то менше електроенергії він буде витрачати. Комп’ютер краще вмикати перед початком роботи на ньому.

Для прасування білизни доцільно використовувати тепловідбивну прасувальну дошку. Не забувайте чистити робочу поверхню праски. Це полегшує прасування та економить електроенергію.

В електрочайник наливайте потрібну кількість води. Так ви заощадите електроенергію і час на нагрівання води. Важливо також своєчасно видаляти накип у чайнику.

Пилосос працює економно й надійно тільки із чистими фільтрами.

Пральну машину доцільно використовувати за повного завантаження. Не користуйся багатьма електроприладами одночасно.

- Які поради допоможуть використовувати економно електроенергію?

- Які ще поради можете запропонувати ви?

  1.     Продовження роботи за підручником (с.97)

Електроприлади є джерелом підвищеної небезпеки. Тому всі вони мають бути справними.

- Розгляньте малюнок енергозалежного будинку. Чому його так називають?

- Чи хотіли б ви жити в такому будинку?

- Які переваги дає проживання в ньому?

- Чому, перед тим як увімкнути електроприлад, треба уважно оглянути його шнур і вилку?

- Чому небезпечно тягнути за провід, щоб вимкнути електроприлад?

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в друкованих зошитах (с. 35)

Зупинка 6. Повітряна куля

  •          А зараз поглянемо на країну Електрики згори. Для цього ми піднімемось на повітряній кулі та виконаємо завдання.

Продовжіть перелік правил економії електроенергії.

2. Робота над народною творчістю

 Чому так кажуть?

  •      Бережливість краща за багатство
  •      Як про тепло дбаєш, так і маєш
  •      Не марнуй багатств природи, бо наробиш людям шкоди

3. Метод «Кубування» - кубик Блума

Робота в групах

1 гр. – Назви електроприлади, які знаходяться у тебе вдома.

2 гр. – Поясни, які електроприлади використовують більше електроенергії?

3 гр. – Чому потрібно економно використовувати електроенергію?

4 гр. – Поділись. З ким ви можете поділитись отриманими на уроці знаннями?

5 гр. –  Запропонуй декілька варіантів економії електроенергії вдома.

6 гр. – Придумай, як можна заохотити друзів\родичів економити електроенергію?

3. Робота в парах «Доповніть схему»

- Прочитайте твердження, які пояснюють, навіщо берегти енергію. Доповніть порожні овали своїми поясненнями. Прокоментуйте їх.

- Ось ми і прогулялися по країні Електрика. Час повертатися додому та згадати все, що було під час подорожі.

VІ. Підсумок уроку.

Зупинка 7. Цікавий літачок

  •          Готуємо білетики на літачок. Як нема білетів? То я їх дам, але спочатку дайте відповіді на запитання.
  1. Перевір себе
  •          Як електроенергія надходить у ваш дім?
  •          Розкажіть, як заощадити електроенергію в побуті.
  •          Чим небезпечні несправні електроприлади?
  •          Які способи економії електроенергії ви хочете випробувати в себе вдома?
  1. Продовж речення
  •          Сьогодні я дізнався…
  •          Було цікаво…
  •          Я спробую…
  1. Коротко про головне

Економлячи електроенергію, ви заощаджуєте гроші, а також сприяєте поліпшенню стану навколишнього середовища й розумному використанню природних багатств.

  1. Чи знаєте ви, що…

.. перш ніж купувати будь-який прилад, треба подумати, чи дійсно в ньому є потреба. Можливо, існують інші варіанти досягнення бажаного ефекту. Під час вибору техніки завжди цікавтеся її енергоощадними характеристиками.

VІІ. Домашнє завдання.

Читати с. 95 – 98, підготувати малюнок на тему «Енергія», ідею обрати з переліку або створити власну.

VІІІ. Рефлексія. Самооцінювання.

Вправа «Світлофор» з цеглинками ЛЕГО

  •          Молодці, всі справилися! Чи сподобалась вам подорож?
  •          Ой, світлофор. Покажіть свій настрій за допомогою цеглинок ЛЕГО відповідно кольорам світлофору.
  •          Дякую всім за увагу та роботу на уроці!

 

 

 

 

docx
Додано
15 серпня
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку