10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петер¬бурзі. «Думка» («Тече вода в синє море...»)

Про матеріал
Мета уроку: поглибити знайомство з життям і творчістю Т.Шевченка, пригадати вивчене у попередніх класах та дізнатися нове про перебування поета в Санкт-Петер¬бурзі, викликати зацікавлення його особистістю, творами, вчитися виразно читати поезію і прозу, визначати провідні мотиви та художні засоби; розвивати навички самостійного пошуку інформації, пам'ять, логічне й образне мислення; виховувати почуття пошани й захоплення видатними українцями, любов до рідної землі, свого народу, мови, культури, усвідомлення власної ролі й відповідальності за долю нашої держави.
Перегляд файлу

 

Потаський НВК

 

 

 

 

 

Розробка уроку

з української літератури у 6 класі

на тему:

 

 

 

 

 

 

Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петер­бурзі. «Думка» («Тече вода в синє море...»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           Учитель Бірченко М. І.

 

 

 

 

 

 

- 2012-

Тема:      Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петер­бурзі. «Думка» («Тече вода в синє море...»)

Мета:    поглибити знайомство   з життям і творчістю Т.Шевченка, пригадати вивчене у попередніх класах та дізнатися нове про перебування поета в Санкт-Петер­бурзі,    викликати зацікавлення його особистістю, творами, вчитися виразно читати поезію і прозу, визначати провідні мотиви та художні засоби; розвивати навички самостійного пошуку інформації, пам'ять, логічне й образне мислення; виховувати почуття пошани й захоплення видатними   українцями, любов до рідної землі, свого народу, мови, культури, усвідомлення власної ролі й відповідальності за долю нашої держави.

Тип уроку:    вивчення нового матеріалу.

Методи і прийоми: усна розповідь, читання напам'ять, робота з підручником, робота з текстом, робота з ілюстрацією, перегляд фільму, моделювання, робота з презентацією, робота з кросвордом.

Засоби навчання:    портрет Шевченка, збірки його творів і твори про нього, картини Шевченка, аудіозаписи, фотоальбом «Т.Шевченко» (хата, пам`ятники), ілюстрації  Їжакевича, мультимедійний компакт-диск «Т.Шевченко. Поет. Художник»,  2 фільми «Заповіт», презентація, репродукції картин Т.Шевченка, кросворд.

ХІД УРОКУ

  1. Оголошення теми і мети уроку.
  • Вступне слово вчителя

Мабуть, немає українця, який би не чув ім'я Тараса Григоровича Шевченка, не бачив портретів і пам'ятників, не чув його віршів. Видатного українського поета і художника Тараса Шевченка знають у всьому світі. (Демонстрація фотографій пам'ятників Шевченкові у Москві,  Петербурзі, Канаді, Бухаресті, США).

Чим же заслужив славу наш Великий Кобзар (так його ще часто називають). Перш за все неперевершеною поезією, якою виступив на захист свого поневоленого народу. Він показав світові, що українці - не малороси, а гордий, волелюбний народ, зі своєю багатою культрою, звичаями, традиціями, мовою.

У тяжкі часи довелося жити поетові. Його народ, його родина, та й він сам були безправними рабами, кріпаками у панів. Були змушені щоденно тяжко працювати на панщині і не мали ніяких прав. Їх могли продати чи поміняти на собак, чи програти в карти. Селяни бунтували, повставали, відбувалися навіть селянські війни, котрі, на жаль, зазнавали поразок, бо царська армія виявлялася сильнішою.

  1. Актуалізація опорних знань.

-  Що вам відомо про родину Шевченка ?

-  Чим довелося займатися Тарасові в дитинстві?

-  Хто його втішав, допомагав йому ?

-  Які таланти мав хлопець ?

- Яке у нього було найбільше бажання ?

- Чому панський управитель не задовольнив прохання Тараса ?

- Життя Шевченка -    виняток чи типова історія ?

Про життя Шевченка написано багато художніх книг. Одна із них - повість „Широкий шлях" С.Васильченка. (Зачитування фрагментів повісті „Широкий шлях" про дитинство Шевченка).

  • Запис дати, теми.
  • Моделювання

Характеристика Тараса Шевченка в дитинстві за фрагментами повісті С.Васильченка. „Широкий шлях" (Допитливий,    тямущий,    має    талант    до    науки,    малювання, співу, наполегливий, вразливий).  

 

3. Формування нового матеріалу

  • Перегляд фільму «Заповіт»   (мультимедійний компакт-диск «Т.Шевченко. Поет. Художник»)

-Чого нового дізналися?

  • Перегляд фільму «Заповіт»   (інтернет).
  • Робота з підручником  С.46-47

- Чого нового дізналися?

-Які вірші Т.Шевченка вам відомі?

  • Читання напам'ять.

«За сонцем хмаронька пливе», «Садок вишневий коло хати», «Заповіт».

  • Робота з віршем «Думка» (презентація) С.49
  • Робота з презентацією (художні засоби)
  • Робота з кросвордом.
  • Читання учнями вірша.
  • Пісня «Думка»  у виконанні кобзаря (мультимедійний компакт-диск «Т.Шевченко. Поет. Художник»)

3. Підведення підсумку уроку.

  • Оцінювання
  • 4. Домашнє завдання.
  1. Вивчити напам`ять вірш «Думка»
  2.  Повідомлення «Козаки – захисники України».
  3. Усний твір-роздум «Доля у вірші Т.Шевченка «Думка» та за моїми уявленнями».

 

 

docx
Додано
26 грудня 2020
Переглядів
64
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку