Те тема урока. "Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми: «Рівняння. Основні властивості рівняння»

Про матеріал
Урок математики у 6 класі Тема. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми: «Рівняння. Основні властивості рівняння» Мета:  узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Рівняння. Основні властивості рівняння», формувати внутрішню мотивацію учня та предметні компетенції, підготуватися до проведення контрольної роботи;  розвивати пам’ять, увагу, зв’язне мовлення, логічне мислення, творчі здібності, вміння слухати товариша та аналізувати його відповідь, формувати компетентність саморозвитку та самоосвіти (розвивати навички самостійної роботи учнів);  виховувати відповідальність, толерантність під час роботи в групі; вміння поєднувати індивідуальну роботу з колективною, вміння стисло й переконливо аргументувати свої думки, виховувати наполегливість у досягненні мети, старанність, зосередженість, бажання творчо працювати на уроці, стимулювати бажання вдосконалювати та поглиблювати свої знання. Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, вмінь, навичок. Обладнання: картки для групової та індивідуальної роботи, ноутбук, презентація «В.О. Сухомлинський» Хід уроку І. Організаційний етап 1) Перевірка наявності учнів у класі. 2) Перевірка готовності учнів до уроку. 3) Запис в зошитах дати уроку, виду роботи та теми. ІІ. Перевірка домашнього завдання Перевірити наявність у зошитах учнів виконання домашнього завдання, при потребі дати відповіді на запитання, які виникли в учнів під час виконання завдань. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Один великий і відомий педагог сказав: «Духовну повноту і насиченість життя може дати тільки широке, різнобічне утворення, допитливе пізнання світу, активне прагнення до знання, радість знання». Ці слова будуть епіграфом до нашого уроку. А от хто він, яка в нього біографія і що ж це за людина, який внесок вона внесла у шкільний навчально-виховний процес ми дізнаємося сьогодні на уроці. ІV. Актуалізація опорних знань 1. Перевірка теорії. (Розгадування кросвордів). Розгадавши кросворди, ми дізнаємося, як же звали цю людини, про яку буде йти мова на уроці. (Формування робочих груп за рівнем навчальних досягнень) І група. Кросворд 1 (5 бали). 1. Який корінь рівняння 4х = 32? 2. Який знак матиме корінь рівняння – 6х = 12? 3. Якщо до … частин рівняння додати одне й те саме число, то отримуємо рівняння, яке має ті самі корені, що й дане. 4. Доданки, які містять однакову буквену частину. 5. Що треба зробити із знаком доданка, який переносимо із однієї частини рівняння до іншої? 6. Скільки коренів має рівняння 0 • х = 0? 7. (а + b) •c = ac + bc – розподільна … множення. 8. На яке число не можна ділити обидві частини рівняння? 9. Розв’язок рівняння х – 8 = 2х – 15. 10. Значення букви, при якому рівняння стає правильною числовою рівністю. 11. Числовий множник у виразі. 12. Скільки розв’язків має рівняння 2х = 10? 13. Якщо доданок переносимо з однієї частини рівняння до іншої, то його знак змінюється на … . 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Відповідь. 1в і с і м 2м і н у с 3о б о х 4п о д і б н і 5з м і н и т и 6б е з л і ч 7в л а с т и в і с т ь 8н у л ь 9с і м 10к о р і н ь 11к о е ф і ц і є н т 12о д и н 13п р о т и л е ж н и й ІІІ група. Кросворд 3 (3 бали). 1. Рівність, що містить букву. 2. «Мінус»- це… 3. Який знак матиме корінь рівняння -6х = 12? 4. Скільки коренів має рівняння 2х = 6? 5. Скільки коренів має рівняння 0 ∙ х = 0? 6. Значення букви, при якому рівняння стає правильною числовою рівністю. 1 2 3 4 5 6 1р і в н я н н я 2з н а к 3м і н у с 4о д и н 5б е з л і ч 6к о р і н ь Відповідь. ІІ група. Кросворд 2 (4 бали). 1. Рівність, що містить букву. 2. Корінь рівняння 6х = 12 дорівнює…. 3. Який знак матиме корінь рівняння 8х = -24? 4. Скільки коренів має рівняння 5х = 25? 5. Скільки коренів має рівняння 0 ∙ х = 0? 6. Числовий множник у виразі? 7. Корінь рівняння 2(х + 5) = х + 18 дорівнює … . 8. Значення букви, при якому рівняння стає правильною числовою рівністю. 9. Мінус - це … . 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1р і в н я н н я 2д в а 3м і н у с 4о д и н 5б е з л і ч 6к о е ф і ц і є н т 7в і с і м 8к о р і н ь 9з н а к Відповідь. Вчитель. Отже, слова, які стали епіграфом до нашого уроку належать Василю Олександровичу Сухомлинському, засновнику новаторської педагогіки, письменнику, вчителю української мови та літератури, який самостійно вивчив математику і залишив нам 100 цікавих задач, деякі з них ми вже розв’язували. Народився Василь Сухомлинський у селі Василівці на Херсонщині (тепер Кіровоградська область). Тут пройшли його дитинство і юність. Батько Сухомлинського був селянином, а всі його діти (троє синів і донька) стали педагогами. (Слайд 1) Щоб взнати дату народження великого педагога, я вам пропоную розв’язати рівняння, знайдені корені вкажуть число, місяць і рік народження. V. Удосконалення знань і вмінь І. Розв’язати рівняння (1 бал): СР (учні ІІІ групи) ДР (учні ІІ групи) ВР (учні І групи) 3х = 84 -17х + 20 = - 7х - 70 (7х -186) – (5х + 2454) = 1196 Вчитель. І група отримала корінь 28, ІІ група – 9, ІІІ – 1918. 28 вересня 1918 року. Це – дата народження Василя Олександровича Сухомлинського. Він закінчив семирічну школу в рідному селі Василівка. У 1933 році вступив до Кременчуцького медичного технікуму, але незабаром пішов звідти, вступив на робітфак, достроково закінчив його і був прийнятий до Полтавського педагогічного інституту. Проте через хворобу в 1935 р. змушений був перервати навчання в інституті. Розпочинається його трудова діяльність. З якого року він почав працювати, коли, ким і де - ми дізнаємося, розв’язавши задачі. ІІ. Розв’язати задачі. 1. Середній рівень. (1 бал) Після закінчення школи в рідному селі Василівці Василь Сухомлинський через два роки розпочинає педагогічну діяльність. У скільки років він закінчив школу і у скільки років він почав працювати вчителем, якщо відомо, що сума років закінчення школи і початку педагогічної діяльності становить 32 роки? (Відповідь:15 років,17 років). Достатній рівень. Робота з підручником: № 1225. Завдання учням: розв’язавши задачу, ви повинні сказати у скільки років Сухомлинський розпочав свою педагогічну діяльність. Розв’язання. Складаємо рівняння: 39(х – 6) – 21 = 24х. Відповідь: 17 років. 2. (1 бали) (Логічна задача). Коли розпочалася Велика Вітчизняна війна Василь Сухомлинський пішов служити політруком роти у діючу армію. Його вік на початку війни співпадає із кількістю років, протягом яких він беззмінно пропрацював директором Павлиської середньої школи. Скільки років пропрацював директором школи Василь Сухомлинський? (Відповідь: 23 роки.) Фізкультхвилинка. ІІІ. Розв’язати рівняння (2 бали) Вчитель. Розв’язавши наступні рівняння, ви дізнаєтеся, яку спадщину залишив Василь Сухомлинський для нащадків. ІІІ група (СР) ІІ група (ДР) І група (ВР) 3(х – 2) = 3х - 6 3(6х - 1) = 2(9х + 1) -10 1,4(2 – 5х) = 15 – (7х + 12,2) Вчитель. Отже, у всіх груп рівняння має безліч коренів. Дійсно, спадщина великого педагога і письменника велика. В. А. Сухомлинський – автор 41 монографії і брошури, понад 600 статей, 1200 оповідань і казок. Твори В. Сухомлинського видані 53 мовами світу, загальним тиражем майже 15 млн. примірників. Помер Василь Олександрович Сухомлинський 2 вересня 1970 року. VІ. Підведення підсумків Вчитель. Одна із задач, що діти вирішували в школі Сухомлинського: "З одного берега на іншій треба перевезти вовка, козу і капусту. Одночасно не можна ні перевозити, ні залишати разом на березі вовка і козу, козу і капусту. Можна перевозити тільки вовка з капустою чи ж кожного "пасажира" окремо. Можна робити скільки завгодно рейсів. Як перевезти вовка, козу і капусту, щоб усе обійшлося благополучно?" 1. Це число підстав в рівняння - Рівність правильну ти маєш. Поміркуй і з шести букв Його назву відгадаєш. (Корінь) 2. Розв’язуючи рівняння, ти, друже, не спіши, Правильно спочатку його запиши. Дужки враз розкрий, якщо є вони, Мінус перед дужкою – знак візьми зміни. В один бік подібні доданки ти перенеси, В інший бік сміливо ти числа запроси. Не забудь при цьому знаки поміняти І корінь рівняння сміливо шукай ти. Рефлексія 1. Який етап уроку вам найбільше сподобався? 2. Які завдання викликали у вас затруднення? VІІ. Домашнє завдання. Повторити правила з п.40, дати відповіді на запитання, підготуватися до контрольної роботи. Виконати № 1199 (СР), №1221 (ДР).
Перегляд файлу

Урок математики у 6 класі

Тема. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми: «Рівняння. Основні властивості рівняння»

Мета:

  • узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Рівняння. Основні властивості рівняння», формувати внутрішню мотивацію учня та предметні компетенції, підготуватися до проведення контрольної роботи;
  • розвивати пам’ять, увагу, зв’язне мовлення, логічне мислення, творчі здібності, вміння слухати товариша та аналізувати його відповідь, формувати компетентність саморозвитку та самоосвіти (розвивати навички самостійної роботи учнів);
  • виховувати відповідальність, толерантність під час роботи в групі; вміння поєднувати індивідуальну роботу з колективною, вміння стисло й переконливо аргументувати свої думки, виховувати наполегливість у досягненні мети, старанність, зосередженість, бажання творчо працювати на уроці, стимулювати бажання вдосконалювати та поглиблювати свої знання.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, вмінь, навичок.

Обладнання: картки для групової та індивідуальної роботи, ноутбук, презентація «В.О. Сухомлинський»

Хід уроку

І. Організаційний етап

1) Перевірка наявності учнів у класі.

2) Перевірка готовності учнів до уроку.

3) Запис в зошитах дати уроку, виду роботи та теми.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Перевірити наявність у зошитах учнів виконання домашнього завдання, при потребі дати відповіді на запитання, які виникли в учнів під час виконання завдань.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Один великий  і відомий педагог сказав: «Духовну повноту і насиченість життя може дати тільки широке, різнобічне утворення, допитливе пізнання світу, активне прагнення до знання, радість знання». Ці слова будуть епіграфом до нашого уроку. А от хто він, яка в нього біографія і що ж це за людина, який внесок вона внесла у шкільний навчально-виховний процес ми дізнаємося сьогодні на уроці.

 

ІV.  Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка теорії. (Розгадування кросвордів). Розгадавши кросворди, ми дізнаємося, як же звали цю людини, про яку буде йти мова на уроці.

(Формування робочих груп за рівнем навчальних досягнень)

І група. Кросворд 1 (5 бали).

  1. Який корінь рівняння 4х = 32?
  2. Який знак матиме корінь рівняння – 6х = 12?
  3. Якщо до … частин рівняння додати одне й те саме число, то отримуємо рівняння, яке має ті самі корені, що й дане.
  4. Доданки, які містять однакову буквену частину.
  5. Що треба зробити із знаком доданка, який переносимо із однієї частини рівняння до іншої?
  6. Скільки коренів  має рівняння 0 · х = 0?
  7. (а + b) ·c = ac + bc розподільна … множення.
  8. На яке число не можна ділити обидві частини рівняння?
  9. Розв’язок рівняння  х – 8 = 2х – 15.
  10. Значення букви, при якому рівняння стає правильною числовою рівністю.
  11. Числовий множник у виразі.
  12. Скільки розв’язків має рівняння 2х = 10?
  13. Якщо доданок переносимо з однієї частини рівняння до іншої, то його знак змінюється на … .

 

 

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

9

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь.

 

1в

і

с

і

м

 

 

2м

і

н

у

с

 

3о

б

о

х

 

 

4п

о

д

і

б

н

і

5з

м

і

н

и

т

и

6б

е

з

л

і

ч

 

 

 

7в

л

а

с

т

и

в

і

с

т

ь

 

8н

у

л

ь

 

9с

і

м

 

10к

о

р

і

н

ь

 

 

 

11к

о

е

ф

і

ц

і

є

н

т

 

12о

д

и

н

 

13п

р

о

т

и

л

е

ж

н

и

й

 

 

ІІІ група. Кросворд 3 (3 бали).

  1. Рівність, що містить букву.
  2. «Мінус»- це…
  3. Який знак матиме корінь рівняння -6х = 12?
  4. Скільки коренів має рівняння 2х = 6?
  5. Скільки коренів має рівняння 0 ∙ х = 0?
  6. Значення букви, при якому рівняння стає правильною числовою рівністю.

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1р

і

в

н

я

н

н

я

2з

н

а

к

 

3м

і

н

у

с

 

 

4о

д

и

н

 

5б

е

з

л

і

ч

 

 

 

6к

о

р

і

н

ь

 

 

 

 

Відповідь.

 

 

 

 

ІІ група. Кросворд 2 (4 бали).

  1. Рівність, що містить букву.
  2. Корінь рівняння 6х = 12 дорівнює….
  3. Який знак матиме корінь рівняння 8х = -24?
  4. Скільки коренів має рівняння 5х = 25?
  5. Скільки коренів має рівняння 0 ∙ х = 0?
  6. Числовий множник у виразі?
  7. Корінь рівняння 2(х + 5) = х + 18 дорівнює … .
  8. Значення букви, при якому рівняння стає правильною числовою рівністю.
  9. Мінус - це … .

 

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

1р

і

в

н

я

н

н

я

2д

в

а

 

3м

і

н

у

с

 

4о

д

и

н

 

 

5б

е

з

л

і

ч

 

6к

о

е

ф

і

ц

і

є

н

т

 

7в

і

с

і

м

 

8к

о

р

і

н

ь

9з

н

а

к

 

Відповідь.

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель. Отже, слова, які стали епіграфом до нашого уроку належать Василю Олександровичу Сухомлинському, засновнику новаторської педагогіки, письменнику, вчителю української мови та літератури, який самостійно вивчив математику і залишив нам 100 цікавих задач, деякі з них ми вже розв’язували. Народився Василь Сухомлинський у селі Василівці на Херсонщині (тепер Кіровоградська область). Тут пройшли його дитинство і юність. Батько Сухомлинського був селянином, а всі його діти (троє синів і донька) стали педагогами. (Слайд 1)

Щоб взнати дату народження великого педагога, я вам пропоную розв’язати рівняння, знайдені корені вкажуть число, місяць і рік народження.

 

V. Удосконалення знань і вмінь

І. Розв’язати рівняння (1 бал):

СР (учні ІІІ групи)

ДР (учні ІІ групи)

ВР (учні І групи)

3х = 84

-17х + 20 = - 7х - 70

(7х -186)(5х + 2454) = 1196

 

Вчитель. І група отримала корінь 28, ІІ група – 9, ІІІ – 1918. 28 вересня 1918 року. Це – дата народження Василя Олександровича Сухомлинського. Він  закінчив семирічну школу в рідному селі Василівка. У 1933 році вступив до Кременчуцького медичного технікуму, але незабаром пішов звідти, вступив на робітфак, достроково закінчив його і був прийнятий до Полтавського педагогічного інституту. Проте через хворобу в 1935 р. змушений був перервати навчання в інституті. Розпочинається його трудова діяльність. З якого року він почав працювати, коли, ким і де - ми дізнаємося, розв’язавши задачі.

ІІ. Розв’язати задачі.

  1. Середній рівень. (1 бал) Після закінчення школи в рідному селі Василівці Василь Сухомлинський через два роки розпочинає педагогічну діяльність. У скільки років він закінчив школу і у скільки років він почав працювати вчителем, якщо відомо, що сума років закінчення школи і початку педагогічної діяльності становить 32 роки? (Відповідь:15 років,17 років).

Достатній рівень. Робота з підручником: № 1225. Завдання учням: розв’язавши задачу, ви повинні сказати у скільки років Сухомлинський розпочав свою педагогічну діяльність.

Розв’язання.

Складаємо рівняння: 39(х – 6) – 21 = 24х. Відповідь: 17 років.

      2. (1 бали) (Логічна задача). Коли розпочалася Велика Вітчизняна війна Василь Сухомлинський пішов служити політруком роти у діючу армію. Його вік на початку війни співпадає із кількістю років, протягом яких він беззмінно пропрацював директором Павлиської середньої школи. Скільки років пропрацював директором школи Василь Сухомлинський? (Відповідь: 23 роки.)

Фізкультхвилинка.

ІІІ. Розв’язати рівняння (2 бали)

Вчитель. Розв’язавши наступні рівняння, ви дізнаєтеся, яку спадщину залишив Василь Сухомлинський для нащадків.

ІІІ група (СР)

ІІ група (ДР)

І група (ВР)

3(х – 2) = 3х - 6

3(6х - 1) = 2(9х + 1) -10

1,4(2 – 5х) = 15 – (7х + 12,2)

 

Вчитель. Отже, у всіх груп рівняння має безліч коренів. Дійсно, спадщина великого педагога і письменника велика.  В. А. Сухомлинський – автор 41 монографії і брошури, понад 600 статей, 1200 оповідань і казок. Твори В. Сухомлинського видані 53 мовами світу, загальним тиражем майже 15 млн. примірників. Помер Василь Олександрович Сухомлинський 2 вересня 1970 року.

 

VІ. Підведення підсумків

Вчитель. Одна із задач, що діти вирішували в школі Сухомлинського: "З одного берега на іншій треба перевезти вовка, козу і капусту. Одночасно не можна ні перевозити, ні залишати разом на березі вовка і козу, козу і капусту. Можна перевозити тільки вовка з капустою чи ж кожного "пасажира" окремо. Можна робити скільки завгодно рейсів. Як перевезти вовка, козу і капусту, щоб усе обійшлося благополучно?"

 

  1. Це число підстав в рівняння -

Рівність правильну ти маєш.

Поміркуй і з шести букв

Його назву відгадаєш. (Корінь)

  1. Розв’язуючи рівняння, ти, друже, не  спіши,

Правильно спочатку його запиши.

Дужки враз розкрий, якщо є вони,

Мінус перед дужкою – знак візьми  зміни.

В один бік подібні доданки ти перенеси,

В інший бік сміливо ти числа запроси.

Не забудь при цьому знаки поміняти

І корінь рівняння сміливо шукай ти.

 

Рефлексія

  1. Який етап уроку вам найбільше сподобався?
  2. Які завдання викликали у вас затруднення?

 

VІІ. Домашнє завдання. Повторити правила з п.40, дати відповіді на запитання, підготуватися до контрольної роботи. Виконати № 1199 (СР), №1221 (ДР).

 

docx
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
1302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку