Урок математики у 6 класі
Тема. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми: «Рівняння. Основні властивості рівняння»
Мета:
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, вмінь, навичок.
Обладнання: картки для групової та індивідуальної роботи, ноутбук, презентація «В.О. Сухомлинський»
Хід уроку
І. Організаційний етап
1) Перевірка наявності учнів у класі.
2) Перевірка готовності учнів до уроку.
3) Запис в зошитах дати уроку, виду роботи та теми.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Перевірити наявність у зошитах учнів виконання домашнього завдання, при потребі дати відповіді на запитання, які виникли в учнів під час виконання завдань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Один великий і відомий педагог сказав: «Духовну повноту і насиченість життя може дати тільки широке, різнобічне утворення, допитливе пізнання світу, активне прагнення до знання, радість знання». Ці слова будуть епіграфом до нашого уроку. А от хто він, яка в нього біографія і що ж це за людина, який внесок вона внесла у шкільний навчально-виховний процес ми дізнаємося сьогодні на уроці.
ІV. Актуалізація опорних знань
(Формування робочих груп за рівнем навчальних досягнень)
І група. Кросворд 1 (5 бали).
|
1 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||
3 |
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
8 |
|
|
|
|
||||||||||||||
9 |
|
|
|
||||||||||||||||
10 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
12 |
|
|
|
|
||||||||||||||
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
Відповідь.
|
1в |
і |
с |
і |
м |
|
|||||||||||||
|
2м |
і |
н |
у |
с |
|
|||||||||||||
3о |
б |
о |
х |
|
|||||||||||||||
|
4п |
о |
д |
і |
б |
н |
і |
||||||||||||
5з |
м |
і |
н |
и |
т |
и |
|||||||||||||
6б |
е |
з |
л |
і |
ч |
|
|
|
|||||||||||
7в |
л |
а |
с |
т |
и |
в |
і |
с |
т |
ь |
|||||||||
|
8н |
у |
л |
ь |
|
||||||||||||||
9с |
і |
м |
|
||||||||||||||||
10к |
о |
р |
і |
н |
ь |
|
|||||||||||||
|
|
11к |
о |
е |
ф |
і |
ц |
і |
є |
н |
т |
||||||||
|
12о |
д |
и |
н |
|
||||||||||||||
13п |
р |
о |
т |
и |
л |
е |
ж |
н |
и |
й |
|
||||||||
ІІІ група. Кросворд 3 (3 бали).
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
||
2 |
|
|
|
|
||||||
|
3 |
|
|
|
|
|
||||
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1р |
і |
в |
н |
я |
н |
н |
я |
||
2з |
н |
а |
к |
|
||||||
3м |
і |
н |
у |
с |
|
|||||
|
4о |
д |
и |
н |
||||||
|
5б |
е |
з |
л |
і |
ч |
|
|
|
|
6к |
о |
р |
і |
н |
ь |
|
|
|
|
|
Відповідь.
ІІ група. Кросворд 2 (4 бали).
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
||||||
3 |
|
|
|
|
|||||
|
4 |
|
|
|
|
||||
|
5 |
|
|
|
|
|
|
||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|||
8 |
|
|
|
|
|
||||
9 |
|
|
|
|
|||||
|
1р |
і |
в |
н |
я |
н |
н |
я |
|
2д |
в |
а |
|
||||||
3м |
і |
н |
у |
с |
|||||
|
4о |
д |
и |
н |
|
||||
|
5б |
е |
з |
л |
і |
ч |
|
||
6к |
о |
е |
ф |
і |
ц |
і |
є |
н |
т |
|
7в |
і |
с |
і |
м |
|
|||
8к |
о |
р |
і |
н |
ь |
||||
9з |
н |
а |
к |
|
|||||
Відповідь.
Вчитель. Отже, слова, які стали епіграфом до нашого уроку належать Василю Олександровичу Сухомлинському, засновнику новаторської педагогіки, письменнику, вчителю української мови та літератури, який самостійно вивчив математику і залишив нам 100 цікавих задач, деякі з них ми вже розв’язували. Народився Василь Сухомлинський у селі Василівці на Херсонщині (тепер Кіровоградська область). Тут пройшли його дитинство і юність. Батько Сухомлинського був селянином, а всі його діти (троє синів і донька) стали педагогами. (Слайд 1)
Щоб взнати дату народження великого педагога, я вам пропоную розв’язати рівняння, знайдені корені вкажуть число, місяць і рік народження.
V. Удосконалення знань і вмінь
І. Розв’язати рівняння (1 бал):
СР (учні ІІІ групи) |
ДР (учні ІІ групи) |
ВР (учні І групи) |
3х = 84 |
-17х + 20 = - 7х - 70 |
(7х -186) – (5х + 2454) = 1196 |
Вчитель. І група отримала корінь 28, ІІ група – 9, ІІІ – 1918. 28 вересня 1918 року. Це – дата народження Василя Олександровича Сухомлинського. Він закінчив семирічну школу в рідному селі Василівка. У 1933 році вступив до Кременчуцького медичного технікуму, але незабаром пішов звідти, вступив на робітфак, достроково закінчив його і був прийнятий до Полтавського педагогічного інституту. Проте через хворобу в 1935 р. змушений був перервати навчання в інституті. Розпочинається його трудова діяльність. З якого року він почав працювати, коли, ким і де - ми дізнаємося, розв’язавши задачі.
ІІ. Розв’язати задачі.
Достатній рівень. Робота з підручником: № 1225. Завдання учням: розв’язавши задачу, ви повинні сказати у скільки років Сухомлинський розпочав свою педагогічну діяльність.
Розв’язання.
Складаємо рівняння: 39(х – 6) – 21 = 24х. Відповідь: 17 років.
2. (1 бали) (Логічна задача). Коли розпочалася Велика Вітчизняна війна Василь Сухомлинський пішов служити політруком роти у діючу армію. Його вік на початку війни співпадає із кількістю років, протягом яких він беззмінно пропрацював директором Павлиської середньої школи. Скільки років пропрацював директором школи Василь Сухомлинський? (Відповідь: 23 роки.)
Фізкультхвилинка.
ІІІ. Розв’язати рівняння (2 бали)
Вчитель. Розв’язавши наступні рівняння, ви дізнаєтеся, яку спадщину залишив Василь Сухомлинський для нащадків.
ІІІ група (СР) |
ІІ група (ДР) |
І група (ВР) |
3(х – 2) = 3х - 6 |
3(6х - 1) = 2(9х + 1) -10 |
1,4(2 – 5х) = 15 – (7х + 12,2) |
Вчитель. Отже, у всіх груп рівняння має безліч коренів. Дійсно, спадщина великого педагога і письменника велика. В. А. Сухомлинський – автор 41 монографії і брошури, понад 600 статей, 1200 оповідань і казок. Твори В. Сухомлинського видані 53 мовами світу, загальним тиражем майже 15 млн. примірників. Помер Василь Олександрович Сухомлинський 2 вересня 1970 року.
VІ. Підведення підсумків
Вчитель. Одна із задач, що діти вирішували в школі Сухомлинського: "З одного берега на іншій треба перевезти вовка, козу і капусту. Одночасно не можна ні перевозити, ні залишати разом на березі вовка і козу, козу і капусту. Можна перевозити тільки вовка з капустою чи ж кожного "пасажира" окремо. Можна робити скільки завгодно рейсів. Як перевезти вовка, козу і капусту, щоб усе обійшлося благополучно?"
Рівність правильну ти маєш.
Поміркуй і з шести букв
Його назву відгадаєш. (Корінь)
Правильно спочатку його запиши.
Дужки враз розкрий, якщо є вони,
Мінус перед дужкою – знак візьми зміни.
В один бік подібні доданки ти перенеси,
В інший бік сміливо ти числа запроси.
Не забудь при цьому знаки поміняти
І корінь рівняння сміливо шукай ти.
Рефлексія
VІІ. Домашнє завдання. Повторити правила з п.40, дати відповіді на запитання, підготуватися до контрольної роботи. Виконати № 1199 (СР), №1221 (ДР).