Театралізоване дійство "Свято Врожаю"

Про матеріал

Формування навичок господарювання, сумлінного ставлення до праці, оволодіння трудовими навичками, включення дитини в господарську діяльність.

Перегляд файлу

Свято  Врожаю

 

ДІЙОВІ ОСОБИ:
К о р о л ь   В р о ж а й
Д в а   О г і р к и   (оповісники, кожний має сувій паперу)
К о л о с о к
М о р к в и н а
Я б л у к о
Г а р б у з
К а п у с т а
Б у р я к
Ц и б у л и н а
К а р т о п л и н а

Д в а  П і в н и к и

Г о р о б е ц ь 

Мета. Формування навичок господарювання, сумлінного ставлення до праці, оволодіння трудовими навичками, включення дитини в господарську діяльність; розвиток рис творчої, працелюбної особистості, прагнення розширити світогляд учнів, створення умов для розкриття потенційних можливостей учнів, їх інтелектуального розвитку, самоствердження; виховання працелюбства, свідомого ставлення до праці, як до вищої цінності людини і суспільства. 

 

 

Обладнання та реквізит. Ноутбук, фонограми пісень, столи, на які викладають фрукти та овочі, крісло               .
 

(Зала, де проводиться свято, прибрана вишитими рушниками, осіннім листям, квітами. Столи засте­лені скатерками; тут же на рушниках різні вироби з тіста; у плетених з верби тарілочках фрукти, овочі та квіти. На центральному столі коровай та колоски жита, а вгорі журавлиний ключ, який летить до хмар. Все це зображено на фоні рожевого сонця. Звучить мелодія пісні. Поступово мелодія затихає і з’являються ведучі у залі. Вони обережно ступають на сцену і роздивляються навколо.  Поки ведучі розглядають дари осені з-за куліс звучить мова на фоні тихої мелодії.)

 

Слова із-за куліс:

Небеса просторі, як глибінь ріки
Падають, як зорі, з явора листки.
А над полем нитка дзвенить, як струна,
Зажурилась квітка, бачить сніг вона.

Зажурлива пора, очей зачарування,
Які приємні дні прощальної краси,
Люблю я природи зав’ядання,
В багрець і золото одягнуті ліси.

(Голос із-за кадру стихає і разом з ним стихає мелодія).

В е д у ч а 1:

Що це говорить, звідки? Ніяк зрозуміти не можу.

В е д у ч а 2:

І я не можу зрозуміти. Така довкола краса, таке багатство довкола, а така тужлива мелодія і такі похмурі вірші звучать. Що це могло бути?

В е д у ч а 1:

А я здається зрозуміма. Це говорять овочі та фрукти, що на столах у нас. Чуєш, яка приємна насолода в цих словах, вони задоволені красою навколо, але тужать за останніми сонячними днями, адже поглянь у вікно. На дворі осінь, а якщо осінь, то скоро і зима.

В е д у ч а 2:

Ти знаєш, вони задоволені собою, задоволені і осінню, адже як би не осінь, не лежати б їм тут такими гарними, нарядними на цьому святковому столі.

(Лунає заклик, виходить почет короля Врожаю. Це діти і два Огірки. Усі вони стають і  танцюють.)

В е д у ч а 1:

Поглянь-бо, а до нас уже гості завітали. А ми тут говоримо, говоримо і зовсім забули, що у нас сьогодні таке велике свято. І скільки гостей запрошено до нього.

В е д у ч а 2:

У школі свято урожаю.
І гості в школу поспішають,
А ми тут трошки забарились,
Можливо, в чомусь й прогнівили.

 

  (Під музику на сцену виходить король Врожай. На його голові — корона, на якій зображені фрукти, овочі. Усі аплодують. Він займає крісло в центрі сцени. Діти сідають на стільці, які стоять попід стінкою з одного й другого боку від               крісла.)
  В р о ж а й:

Добрий день, мої малята!

Всіх вітаю вас зі святом.

Урожай моє ім’я,

Рад побачити вас я!

Мої руки із пшениці,

А живіт із паляниці.

Голова, як той гарбуз,

Із квасолі довгий вус.

Ніс товстий, як цибулина –

Дуже гарний я хлопчина.

Я сьогодні вам привіз

Подарунків цілий віз,

Фруктів, овочів багато, -

  Їх дарую вам на свято!

В р о ж а й: (Кланяється на всі боки.) 

Запрошую вас на свято до свого королівства! Шановні Огірочки, повідомте, як святкувати               будемо. 

П е р ш и й   О г і р о к:
Зустрічання-величання. 
Д р у г и й   О г і р о к:
Це в нас щойно відбулося. 
П е р ш и й   О г і р о к:
Про смачне і про повчальне
Потім нам розкажуть гості. 
Д р у г и й   О г і р о к:
Далі конкурс апетитний.
Поділіться, друзі, з нами,
Що ви вмієте робити
З фруктами та овочами. 
П е р ш и й   О г і р о к:
Тож потім суд у страві... 
Д р у г и й   О г і р о к:
Вірніше, суд у справі
Про борщ: кому ж у ньому
Слід бути головному? 
П е р ш и й   О г і р о к:
Така смачна ця страва.
Д р у г и й   О г і р о к:
Точніш, складна ця справа. 
П е р ш и й   О г і р о к:
А потім — у параді 
Всі участь можуть взяти. 
Д р у г и й   О г і р о к:
Тож ми початок свята 
Оголосити раді! 
П е р ш и й   О г і р о к:
Зі святом вас! З Врожаєм!

(Музика. Усі сідають на стільці так, щоб центральна частина сцени була вільною.)

П е р ш и й   О г і р о к:
Перший гість із далекого поля — Колосок!
К о л о с о к:  

Вітаю тебе, Врожаю!
У полі я зростав багато днів.
Тепер у мене зерен так багато,
Бо хлібороб мене до столу вів
І працював з любовю і завзято. 
В р о ж а й   (до зали):

Що скажете, діти? 
П е р ш а   д и т и н а   (піднімає руку):
Неповний стіл, як хліба там бракує.
Без хліба страва нам не так смакує.
Потрібний, як вода, як ввічливі слова.
Недарма кажуть: 
Р а з о м   (встають і говорять):
Хліб — усьому голова!

В е д у ч а 1:

Колосок підготував для вас згадки. Попробуйте відгадати.

Загадки

  1. Повз, мов танк, я на городі, повз, на грудці і загруз.

     Та чомусь мене в народі звуть не так. А як? (Гарбуз.)

  1. Я на грядці сонцем сяю, родичів багато маю.

     Гарбузову господиню усі знають. Хто я? (Диня.)

  1. Ми зеленої всі масті, всі довгасті, всі смугасті.

     Прив’язали нас в рядках на зелених ланцюжках.

     Гарбуза ми сини й дочки. Звати нас як? (Огірочки.)

  1. Ми цукрові, ми кормові, є брати у нас столові.

     На грядках зростали ми рядками

     І зовуть нас? (Буряками.)

  1. Мене смажать, мене варять,

     Всі мене їдять і хвалять,

     Другим хлібом називають.

     Хоч отрутою і кроплять,

     Називаюсь я? (Картопля.)

(Колосок кланяється Врожаєві, дітям, сідає на стілець. Лунає музика, заходить Морквина.)

 

Д р у г и й  О г і р о к:

Наступна гостя — яскрава Морквина. 
М о р к в и н а:
На морквинку подивіться,
Не лишайте на полиці.
Як зайчатка — хрум та хрум!
Отакий морквяний шум! 
В р о ж а й:
Хто ж зростив її на диво —
І смачну таку, й красиву?
Д р у г а   д и т и н а   (піднімає руку):
То все фермери подбали,  
Працювали не помалу. 
Не пошкодували сили, 
Аби морква уродила!
Т р е т я   д и т и н а   (піднімає руку):
Я як їжджу до бабусі, 
То роботи не боюся — 
Моркву добре поливаю, 
Потім радісно збираю.

(Морквина   вклоняється Врожаєві   та дітям, сідає.)

 

П е р ш и й   О г і р о к:
В гості Яблучко прийшло, 
Вітаміни принесло. 
Я б л у ч к о:
Я на дереві зросло,
Сонячне в мені тепло.
У собі залізо маю,
Та зубів вам не зламаю.
Я яскраве, кольорове,
Щиро зичу вам здоровя!
В р о ж а й:

Як ти виросло таким і духмяним, і смачним? Хто мені це розповість?

Ч е т в е р т а   д и т и н а:
В мене яблуні на дачі. 
Що із ними роблять, бачу:
Як дерева обробляють 
І як гусінь оббирають.
Пя т а   д и т и н а:
Знімуть яблучка руками,
В погребі складуть рядками,
До весни щоб їм радіти
Всі могли — й дорослі, й діти.

Гра «Розбери овочі та фрукти»

В е д у ч а 2:   

Яблучко хоче  подивитись, чи знаєте ви, що таке овоч, а що таке фрукт.

  (Проходить гра на розрізнення овочів і фруктів. Біля кожної з двох команд стоїть кошик з овочами та фруктами. Навпроти команди на відстані — по два кошики або два ящики: в один складають овочі, у другий — фрукти. Після команди «Старт!» дитина, яка стоїть першою, бере з кошика овоч або фрукт, біжить до ящиків і кладе його в один із них, повертається на старт  і передає естафету. Біжить інша дитина, вона теж бере з кошика овоч або фрукт і несе до ящиків. Виграє команда, яка закінчує естафету першою і в якої правильно розділені овочі і фрукти.)

 

В р о ж а й: Є ще гості?
Д р у г и й   О г і р о к: Це Гарбуз.

(Музика, входить Гарбуз.)

Г а р б у з:
У дитинстві був легким 
Я насіннячком смачним. 
До землі мене поклали, 
Дуже рясно поливали. 
І тепер — хоч перевір — 
Виріс я, мов богатир!
(Діти тягнуть руки.)
Ш о с т а   д и т и н а:
Знають всі, яка чудова 
Гарна каша гарбузова.
Г а р б у з:
Ложка пшона, шматок сала — 
Ось до мене вся приправа!
С ь о м а   д и т и н а:
Всіх гарбуз нас нагодує. 
Якщо треба, й полікує.

  (Гарбуз уклоняється.)

В р о ж а й: 
Тож, Гарбузе, в добрий час 
Раді ми вітати вас! 
Пісня «Ходить гарбуз по городу»

Гра « Силачі». (Хто найбільше разів підніме гарбуз.)

 

П е р ш и й  О г і р о к:

Розпочинаємо конкурс «Улюблена страва моєї родини». Просимо учасників конкурсу винести свої страви.

Конкурс «Улюблена страва моєї родини». (Батьки разом із дітьми презентують свої страви)

 

В р о ж а й:

Добре ви попрацювали

Та всі овочі зібрали.

В е д у ч а 2:

А ось - горохові рядки:

Тут гарні виросли стручки.

Хто ж, діти, буде їх збирати?

Гороху виросло багато!

До горохових стручків

Покличемо помічників,

Вони дадуть їм ладу,

  А також – нам пораду:

  Як краще вибрати горох

По одному, чи може вдвох?

Інсценівка вірша Олега Орача  «Два півники»

В е д у ч а 2:

Півник з півником дружили,

У однім дворі жили,

З однієї миски їли,

З одного корця пили.

(На сцені півники біля своєї хатки)

Якось півники в городі,

Там, де соняхи цвіли,

Чималий стручок гороху

Несподівано знайшли.

(Півники показують великий стручок гороху, на якому висять декілька круглих горошин).

П і в н и к 1:

Ну, поділимо горох – так, щоб порівно, на двох!

П і в н и к 2:

Мені горошина, тобі – горошина,

  тобі - горошина, мені – горошина.

П і в н и к 1:

Тобі – на, мені – на,

Мені – одна, тобі – одна...

(Півники по черзі знімають зі стручка всі горошини, ділять їх)

В е д у ч а 2:

Хоч ділять по правді,

Та що то за причина –

Лишається зайва одна горошина.

Ніяк не поділять її між собою,

І діло доходить між ними до бою.

Націлено шпори, іще тільки мить –

І кинуться в бійку, і пух полетить.

(Під музику «б’ються», на сцену виходить Горобець)

Г о р о б е ц ь:

  Стривайте! Стривайте!

Ви цю горошину одну посадіть,

А вродить горох – урожай поділить.

В е д у ч а 2:

Послухались півники мудреця –

Тепер їхній дружбі не буде кінця.

Щоліта вони висівають горох

І знають, як треба ділити на двох.

 

Інсценівка української народної пісні «Два півники»

(Рухи виконуються за текстом)

Два півники, два півники

Горох молотили,

Дві курочки – чубарочки

До млина носили.

Цап меле, цап меле,

Коза засипає

А маленьке козенятко

На скрипочку грає.

Танцюй, танцюй, зозуленько,

Ніженьками Туп – туп,

Татусенько з матусею

Принесуть нам круп, круп.

А вовчок – сірячок

З лісу виглядає

Та на біле козенятко

Скоса поглядає.

 

Д р у г и й  О г і р о к:

Нарешті суд у страві — чи то пак у справі — борщу.

(Заходять, галасуючи  Капуста, Цибулина, Буряк, Картоплина,Морквина)

В р о ж а й:

Слухаю вас, шановні, у чому суть справи?
К а п у с т а:

Ваша честь, мені набридло слухати, що начебто Буряк тут найголовніший. Без мене це взагалі був би суп, а не               борщ.
          Б у р я к:

Що? Та якщо з борщу забрати мене, вийдуть щі, а не борщ.
          М о р к в а:

А якщо зварити тільки тебе, вийде така собі бурякова юшка.
          Ц и б у л я:

Давайте, давайте, сваріться. Адже всі знають, що без мене ви нічого не варті. Мною вінчають страву: засмажили — і все готово.
          У с і:

Ти диви яка! Не слухайте її!
          К а п у с т а:

Дайте я скажу. Цибуля — це страшний овоч. Вона хоч і має так само багато одежин, як і я, але така вредна! Та це кожна людина знає, наплакались від неї! Закликаю людину у               свідки.
          В р о ж а й:

Тихіше! Запитаймо в людини: хто ж у борщі найголовніший? Кажіть правду, тільки правду і нічого, крім правди.

К у х а р:

Присягаюся, що це дійсно правда: у борщі всі ці овочі важливі.
          У с і: Як?
          К а р т о п л я:

Та мене завжди кидають у будь-яку страву.
          М о р к в а:  

Але якщо ти будеш одна, вийде картопляне пюре, а не борщ.
          К у х а р:

Ми щойно чули, що самі по собі всі ви важливі, але якщо вас розєднати або забрати хоч одного з вас, то борщ вийде несмачним, тобто він гарний, тільки коли ви               разом.
           В р о ж а й:

 Я поясню. Діти, ось, наприклад, кожен із вас окремо — це просто хлопчик чи дівчинка, а разом ви               група.
          К у х а р:

Тож мерщій миріться та ходімо вже на кухню готувати для діточок смачний               борщ.
          К а п у с т а   (усім):

А заспіваймо пісню про дружбу.

Звучить пісня «Пісня про дружбу».

 

В р о ж а й:

Наше свято до  бігло кінця. Тож скажімо спасибі Богові за врожай! 
П е р ш а   д и т и н а:
Бог врожай благословив.
Кожне зернятко зростив. 
Д р у г а   д и т и н а:
Поливав його дощами,
Зігрівав його ночами. 
Т р е т я   д и т и н а:
Дав нам сил його зібрати
Та й навчив, як зберігати. 
Ч е т в е р т а   д и т и н а:
Низько вклонимось Йому
За любов і доброту.

В е д у ч а 1:

Спасибі, Врожаю, за всі твої щедроти!

Спасибі, діти, вам за свято, за роботу,

А Вам, батьки, за допомогу і турботу!

Нашe свято вже закінчилось.

Ви на працьовите життя подивились.

В е д у ч а 2 :

Всі зрозуміли: від праці зростають

Гарні великі і добрі врожаї.

Тож бажаємо зараз всім дітям,

Щоб ви розумні були й працьовиті,

Щоб назавжди в серцях зберегли, 

Вічну любов до своєї землі.

 

 

 

 


 

 

docx
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку