Театралізоване географічне свято "Екватор"

Про матеріал

У географії, екватор - це лінія, яка ділить нашу планету на дві рівні частини:північну і південну. У школі, екватор - це половина навчального шляху. Шестикласники - це учні, які перетинауть екватор шкільного життя. Чому б його не зробити яскравим і незабутнім.

Перегляд файлу

ТЕАТРАЛІЗОВАНЕ ГЕОГРАФІЧНЕ СВЯТО

«ЕКВАТОР»

Мета: в ігровій формі розширити і закріпити знання учнів з фізичної географії; формувати вміння учнів користуватися фізичною картою, шкалою висот і глибин, визначати географічні координати, виявляти зв’язки між компонентами природи.

Обладнання: святково прибраний зал, фізична карта світу.

 

                                       Епіграф:

                                                                         Зібратися разом – це початок,

                                                                                Триматися разом – це прогрес,

                                                                               Працювати разом – це успіх.

                                                                                                   Генрі Форд.

 

Перебіг заходу

Учениця:

     Уже стало доброю традицією в нашій школі святкувати 1 вересня День знань. У цей день вітають першокласників. Наприкінці навчального року ми проводжаємо одинадцятикласників. Це їхнє свято. А сьогодні у нас свято шестикласників, вони переходять екватор шкільного життя...

     Уявіть собі теплий літній ранок. Безмежна гладь океану... На хвилях гойдається корабель під назвою «Екваторія».

 

(Звучить музика з шумом океану)

 

     Команда ще спить, тільки юнга, який ще не зовсім прокинувся, взявся виконувати свої обов’язки...

 

(На сцену виходить капітан, дивиться по сторонам у бінокль. Виходить юнга зі шваброю. Миє палубу. Натикається на капітана. Відскакує. Протирає очі.)

 

Юнга: Доброго ранку, товаришу капітане!

Капітан: Доброго, доброго! Що це ти сьогодні, юнго такий неуважний? Чи не виспався, чи стомився від нашого довгого плавання?

Юнга: Та є трохи, товаришу капітане. Боцман казав, що скоро екватор, так я його до півночі виглядав. І що воно оце таке екватор? І як люди взнали, що це середина Землі? Там що, лінія накреслена, чи прапорцями відмічено?

Капітан: Юнго, ти що з печі звалився? Ти коли - не будь бачив географічну карту? Чи у вас у школі і географії не було?

Юнга: Ой, капітане! Та біс його знає де екватор на тій карті, і скільки їх розвелось. А до школи я ходив із середи на п’ятницю. Та сім п’ятниць на тиждень сидів біля моря, чекав на годящий корабель, щоб у мандри вирушити.

Капітан: Щось ми розбазікались. Екватор сьогодні буде, от і побачиш. А зараз хутко до роботи... Де це наша команда?

 

(Учні - матроси виконують танець під пісню «Матроси»)

 

Капітан: Товариші матроси! Вітаю вас з цим пам’ятним днем.

Юнга:  (робить крок уперед) З яким?!

Капітан: Струнко! Сьогодні ми перетинаємо екватор. Це не тільки середина Землі, а і середина нашого плавання, для створення святкового настрою пісню заспівай!

 

(Звучить пісня «Капітан».

Раптом чути шум і гуркіт. З’являється Морська Цариця.)

 

Морська Цариця: Я — Морська Цариця! Як сміли ви порушувати спокій у моїх володіннях? Ви мене потурбували, наробили шуму - гаму. І я вас за це покараю! Ви не зможете перепливти екватор, доки не заплатите викуп.

 

(Два водяних у цей час зв’язують моряків і тягнуть їх за сцену.

Чути крики команди: «Допоможіть нам! Допоможіть!».)

Морська Цариця: (до залу) А чи є тут такі сміливці, що наважаться допомогти мандрівникам? Чула я, десь поблизу знаходяться хоробрі, кмітливі і дотепні шестикласники. Допоможете команді «Екваторії» виплутатися із халепи?

Шестикласники: Так!

Морська Цариця: Щоб їм допомогти, ви повинні взяти участь у конкурсах, які для вас проведе вчитель географії. Якщо ви відгадаєте всі мої загадки і дасте правильні відповіді на мої запитання, я відпущу команду на корабель.

Вчитель: Допомагати нашим морякам будуть учні 6 – А і 6 – Б класу.

     6 – А клас: Капітан Устич Олександр і його команда - Андрашко Аліна, Данко Ангеліна, Кутнич Володимир, Моцна Анастасія, Мізін Андрій, Погоріляк Тетяна.

    6 – Б клас: Капітан Попович Рома і його команда - Бучок Корнелія, Вейконь Сергій, Кіш Олександр, Маді Каріна, Пелехач Марія, Федак Вікторія.

 

(Команди сідають за два столи)

Вчитель: Бажаю вам успіху і не забувайте, ви маєте врятувати команду з корабля «Екваторія»

(Лунає гонг. Починається гра.)

 

І. Конкурс «ПРИВІТАННЯ»

(Кожна команда презентує свою назву і обґрунтовує її доцільність, журі оцінюють команди балами від 1 до 10)

 

ІІ. Конкурс «БЛІЦ – ТУРНІР»

Я швидко читаю запитання, а ви повинні швидко давати на них відповіді.

(Кожна правильна відповідь – 1 бал)

 

Команда синіх

1. Як називається найдовша паралель? (Екватор)

2. Який океан найбільший за площею? (Тихий)

3. Кого вважають батьком географії? (Ератосфена)

4. Де на планеті Земля найбільше дощових днів? (На Гавайських островах)

5. Який материк розташований у чотирьох півкулях? (Африка)

6. У яких місцях на Землі є тільки одна сторона горизонту? (На полюсах)

7. Як називається повітряна оболонка Землі? (атмосфера)

8. Назвіть найпотужнішу теплу течію Світового океану. (Гольфстрім)

 

Команда жовтих

1.Назвіть найбільший меридіан? (всі меридіани одинакові)

2. Який океан найменший за площею? (Північний – Льодовитий)

3. На якому материку немає річок? (Антарктида)

4. Чиїми картами користувалися мореплавці аж 14 століть? (Птоломея)

5. Де на планеті Земля найбільше сонячних днів у році? (пустеля Сахара)

6. Який материк омивається всіма чотирма океанами? (Євразія)

7. Як називається водна оболонка Землі? (гідросфера)

8. Назвіть найпотужнішу холодну течію Світового океану. (Західних вітрів)

 

ІІІ. Конкурс «ЗАГАДКИ»

(Правильна відповідь - 2 бали.)

 

Команда синіх

Якщо вийти на світанку

Чи погожого вже ранку

Влітку – ноги мокрі стали,

На траві мене зібрали. (Роса)

 

Щось он звірі неспокійні

Не втікають, хоч і вільні.

Меблі з посудом тремтять,

Об підлогу стукотять. (Землетрус)

 

У нагоді може стати

І не дасть він заблукати.

Прилад з стрілочкою є –

Повертається кільце. (Компас)

 

Команда жовтих

Від поверхні остигаю,

Молоко мов розливаю,

До землі стелюся сам,

Називаюсь я …(Туман)

 

В тріщині речовина

Випирає все сповна.

З року в рік я виростаю,

На вершині кратер маю. (Вулкан)

 

Різні розміри я маю,

Форму кулі зберігаю,

На підставці, на осі,

Обертають мене всі. (Глобус)

 

ІV. Конкурс «ПАЗЛИ»

Складіть карту, розрізану на ча­стини.

 

(Команди складають карту України. Хто швидше складе, отримує 10 балів, інша команда 5 балів)

(Поки команди складають карту, учні 8 класу розповідають цікаві факти про Україну)

 

V. Конкурс «ВПІЗНАЙ МАНДРІВНИКА»

(Учням показують фотографію мандрівників, вони мають назвати ім’я мандрівника і сказати що досліджував. Кожна правильна відповідь 10 балів)

 

Команда синіх

          

1. Фернан Магеллан – здійснив перше навколосвітнє плавання.

2. Джеймс Кук – очолив три кругосвітні експедиції.

 

 

Команда жовтих

          

1. Христофор Колумб – відкрив Америку.

2. Васко да Гама – відкрив морський шлях до Індії.

 

VІ. Конкурс «ТЕЛЕГРАМА»

Сьогодні в нашу школу принесли 2 телеграми. Люди просять про допомогу, але оскільки деяка інформація стерлася ми не знаємо де саме знаходяться потерпілі. Відомі тільки географічні координати. Ви можете їм допомогти. Визначте їхнє місце знаходження, щоб ми могли відправити туди рятувальників.

 

(Правильна відповідь – 10 балів.)

 

Команда синіх

Пилова буря засипає наукову експедицію на …..ському півострові. Терміново потрібний всюдихід у район 25º пн. ш., 45º сх. д. (Аравійський півострів)

 

Команда жовтих

Снігова лавина засипає групу альпіністів у …..зьких горах. Потрібна термінова допомога. Дуже просимо надіслати вертоліт. Повідомляємо наші координати: 42º пн. ш., 45º сх. д. (Кавказькі гори)

 

VІІ. Конкурс «КАРТОГРАФІЧНИЙ»

Двоє учнів показують на карті географічні об’єкти.

(Правильна відповідь – 1 бал.)

 

Команда синіх

1. Гори Анди;    

2. вулкан Етна;    

3. озеро Чад;    

4. річка Амур;

5. Гвінейська затока;    

6. Мозамбіцька протока;    

7. Баренцове море;    

8. острів Калімантан;    

9. півострів Індостан;    

10. місто Мехіко.

 

Команда жовтих

1. Гори Кордильєри;

2. вулкан Везувій;

3. озеро Байкал;

4. річка Міссісіпі;

5. Бенгальська затока;

6. Протока Дрейка;

7. Аравійське море;

8. острів Шрі - Ланка;

9. півострів Індокитай;

10. місто Буенос - Айрес.

 

VІІІ. Конкурс «СЛОВНИЧОК»

Поясніть значення слів на пелюстках квітки

(правильна відповідь 4 бали)

 

Команда синіх

Море, витік, барометр, пасати, нектон

 

Команда жовтих

Острів, гирло, гігрометр, мусони, бентос

 

ІХ. Конкурс «10 КРОКІВ»

Дві пари учнів ідуть на зустріч один одному та з кожним кроком називають назви географічних об’єктів, що починаються на букву  «А », « І ».

(Кожна правильна назва -  1 бал)

 

Х. Конкурс «ЧЕТВЕРТИЙ ЗАЙВИЙ».

Учні називають зайве слово і пояснюють свій вибір.

(Кожна правильна відповідь 2 бали)

 

Команда синіх

1. Гімалаї, Кракатау, Анди, Карпати. (Кракатау – вулкан, інші - гори)

2. Об, Волга, Верхнє, Дніпро. (Верхнє – озеро, інші – річки)

3. Кратер, жерло, епіцентр, лава. (епіцентр – стосується землетрусу, інші – вулкану)

4. Ері, Синевир, Азовське, Вікторія. (Азовське – море, інші – озера)

 

Команда жовтих

1. Амазонська, Декан, Месопотамська, Ла - Платська. (Декан – плоскогір’я, інші - низовини)

2. Берингова, Дунай, Лєна, Ніл. (Берингова – протока, інші - річки)

3. Витік, притока, гирло, протока. (протока – води Світового океану, інші – складові річки)

4. Вікторія, Анхель, Хуанхе, Ігуасу. (Хуанхе – річка, інші – водоспади)

 

ХІ. Конкурс «АНАГРАМИ»

Із запропонованої комбінації літер складіть слово – назва міста.

(Кожна правильна відповідь 5 балів)

 

Команда синіх

1. Ж А П И Р (Париж)

2. Ї Р А К (Каїр)

3. Т А Т А В О (Оттава)

4. М І Л А (Ліма)

 

Команда жовтих

1. Д И Р А Д М (Мадрид)

2. Ж А Р И Л (Алжир)

3. Х О М І К Е (Мехіко)

4. Т І К О (Кіто)

 

Вчитель: З конкурсними завданнями ви справилися. Просимо журі підрахувати бали і повідомити нам, яка команда сьогодні була кмітливішою.. А поки журі рахують бали, у Морської Цариці є ще декілька запитань до шестикласників.

 

Морська Цариця: А що ви знаєте про мешканців океану — китів?

Шестикласники: (Найбільші кити — сині. Їх довжина – понад 33 метри, а вага — від 30 до 160 тон. Маса лише язика такого кита дорівнює масі невеликого слона. Живляться вони планктоном. Щодня дорослий кит з’їдає 4 т дрібних рачків.  Внаслідок знищення сині кити занесені до Міжнародної Червоної Книги.)

Морська Цариця: Молодці! А тепер розв’яжіть задачу.

Дві експедиції працюють одночасно: одна — на екваторі, а друга — на північному полюсі. Яка з експедицій і на скільки перебуває ближче до центра Землі?

Шестикласники: Ближча та, що працює на полюсі. Форма Землі — геоїд. Радіус екватора на 21 кілометр більший за полярний радіус.

(Морська Цариця бере глобус)

Морська Цариця: Ти подивись, які вони грамотні. Геоїд... А чому ж тоді оцей глобус круглий? І екватор тут такий маленький...

Шестикласники: Шкільний глобус у 80 мільйонів разів менший від Землі, і тому на ньому не видно, що полюси трішечки приплюснуті. Щоб об’їхати навколо Землі по екватору, треба подолати відстань, що дорівнює понад 40 000 км.

Морська Цариця: Так може ви ще й знаєте, що таке екватор?

Шестикласники:  Екватор — це умовна лінія, що ділить Землю на дві рівні півкулі — Північну і Південну. У деяких екваторіальних країнах побудовані пам’ятники-обеліски на лінії екватора. Один з них споруджений у долині Пандо в 25 км від столиці Еквадору — Кіто. На пірамідальному обеліску стоїть кам’яна куля, опоясана золотим обручем. Обруч ділить кулю на дві половини — північну і південну. На піраміді є надпис: «Пам’ятник екватора». Цікава особливість обеліску в тому, що одна його половина знаходиться у Північній півкулі, а друга — в Південній.

Морська Цариця: Правильно! Ви справді дуже розумні і кмітливі. А що скажуть судді.

(Журі оголошують результати, вручають грамоти. Морська Цариця одягає учням медалі)

Морська Цариця: Молодці! Ви виконали всі завдання і цим допомогли мандрівникам. Я їх відпускаю.

 

(Лунає вигук «Ура!». Моряки вибігають на сцену)

Капітан: Дякую вам, любі шестикласники! Ви нам допомогли, і ми запрошуємо вас разом із нами у подорож.

 

(Усі піднімаються на палубу)

Юнга: А коли ми будемо екватор переходити?

Капітан: А зараз і будемо.

 

(Двоє матросів натягують канат з надписом «ЕКВАТОР», а всі інші разом із шестикласниками перестрибують, звучить пісня «Веселий вітер»)

 

1

 

docx
Додано
9 березня 2018
Переглядів
1589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку